Audi potvrdilo výrobu hybridného vozidla na báze kompaktnej A1 s doplnkovým označením e-tron.
Audi A1 e-tron sa spolieha na elektromotor s najvyšším výkonom 75 kW, trvalým výkonom až 45 kW a krútiacim momentom 240, resp. 150 Nm. Motor je napájaný li-ionovými akumulátormi v tvare písmena T s kapacitou iba 12 kWh, ktoré sú uložené pod podlahou vozidla a vážia dohromady 150 kg. Na jedno nabitie vozidlo prejde približne 50 km.
Elektromobil s tak malou kapacitou akumulátorov a dojazdom sa javí byť ako absolútny nezmysel, ale ono to v skutočnosti elektromobil nie. Je to hybrid, čo znamená, že ak poklesne zásoba elektrickej energie pod určitú hranicu, naskočí malý spaľovací motor s objemom 254 ccm, výkonom 15 kW a začne batérie dobíjať, čo vozidlu Audi A1 e-tron pomôže k prejdeniu vzdialenosti až 250 km bez zastávky. Táto jednotka je pozoruhodná hneď z niekoľkých dôvodov. Jedná sa o motor s jedným rotačným piestom typu Wankel, ktorý sa nachádza pod podlahou batožinového priestoru. V jednej veľmi kompaktnej a izolovanej jednotke združuje dynamo, chladiacu a výfukovú sústavu a vrátane pomocného rámu váži len 70 kg. Jediným prvkom inštalovaným mimo túto jednotku je benzínová nádrž na 12 litrov paliva. Podľa Audi bude model A1 e-tron vykazovať priemernú spotrebu 1,9 l/100 km a emisie CO2 vo výške 45 g/km. Najvyššia rýchlosť by mala byť 130 km/h a nový e-tron zrýchli z pokoja na 100 za slušných 10,2 s.
Audi tvrdí, že táto pohonná sústava pracuje celkom samočinne a využíva aj spoluprácu s navigáciou GPS. Akonáhle totiž do navigácie vodič zadá trasu svojej jazdy, riadiaca jednotka na nej vyhľadá najvhodnejšie miesta pre spustenie spaľovacieho motora tak, aby jeho práca bola čo najefektívnejšia. Ak však situácia vyžaduje inak, vodič môže motor natočiť stlačením tlačidla pod voličom prevodov. Audi A1 e-tron je vybavené okrem iného tiež elektromechanickým posilňovačom riadenia a regeneratívnym brzdením.
Kedy presne sa výroba hybridného A1 rozbehne zatiaľ presne nevedno.