V našich končinách málo predávaná značka Lancia, predstaví na autosalóne v Ženeve už tretiu generáciu malého vozidla menom Ypsilon. Tentoraz konečne aj v päťdverovom prevedení. Okrem nového dizajnu a techniky ponúkne aj zaujímavú výbavu vrátane automatického parkovania.
Najúspešnejší model v súčasnej ponuke značky dostane plnohodnotného nástupcu po dlhých ôsmich rokoch. Ypsilon tretej generácie bude opäť o niečo väčší než jeho predchodca a pod kapotu si budú môcť zákazníci vyberať z dvoch benzínových a jedného naftového motora. Malá Lancia meria na dĺžku 384 centimetrov, čo je o šesť centimetrov viac ako súčasný model. Na druhej strane sa ubralo tri centimetre na šírke a dva na výške. Automobilka napriek tomu sľubuje slušný priestor pre posádku a tiež kufor by mal patriť k najväčším v triede. Ypsilonu k zväčšeniu priestoru pomôžu aj novo skonštruované tenké sedadlá.
Luxusnému interiéru, ktorým bude nový Ypislon vybavený, bude sekundovať aj dobrá výbava. Ypsilon ponúkne také veci ako systém automatického parkovania (na zaparkovanie potrebuje miesto dlhé iba 4,6 metra), alebo strechu s presklenou plochou 0,64 metra štvorcového.
Pod kapotu sa ako základná motorizácia objaví osemventilová tisícdvestovka Fire s výkonom 69 koní. Oveľa zaujímavejší bude nový dvojvalec TwinAir, ktorý vďaka preplňovaniu ponúkne 85 konských síl z 0,9 litrov objemu. Motor sa vyznačuje aj hodpodárnou prevádzkou a obsahuje tlačidlo ECO na palubnej doske, ktoré po aktivácii obmedzí jeho krútiaci moment zo 145 na 100 Nm, kedy emisie klesnú na 99 gramov CO2 na kilometer. S podobnou emisnou hodnotou sa môže pochváliť aj turbodiesel 1.3 MultiJet, ktorý dosahuje výkon 95 koní a krútiaci moment 200 newtonmetrov. Dvojvalec TwinAir sa má čoskoro po uvedený Ypsilonu na trh predstaviť aj v dvoch ďalších modifikáciách s výkonmi 65 a 105 koní. Všetky motory majú štandardne manuálnu prevodovku, ale k TwinAiru si budú môcť zákazníci priobjednať poloautomat DFN. Všetky varianty budú v základnej výbave vybavené systémom stop-štart.