Japonská automobilka si tentokrát nechala svetovú premiéru svojho nového modelu 6 na autosalón v Moskve. Bohužiaľ, výrobca predstavil špecifikácie len pre ruský trh, a tak si budeme musieť počkať až na autosalón v Paríži, kde budú prezentované verzie pre Európu. Jediným rozdielom by mali byť použité motorizácie, tak sa poďme pozrieť aspoň na parametre, ktoré sú na všetkých trhoch rovnaké.
Samotnému odhaleniu novej generácie Mazdy 6 predchádzala prezentácia konceptu Takeri v Tokiu, neskôr aj v Ženeve. Najvýraznejšou zmenou oproti predchádzajúcej generácii je nárast rázvoru o 105 mm na výsledných 2830 mm, čo výrazne pomohlo vnútornému priestoru a zmena použitých vysoko-pevnostných ocelí, ktoré sú až o 30 % pevnejšie a zároveň aj ľahšie (1340 kg v prípade manuálnej prevodovky a dvojlitrového motora). Základné rozmery karosérie prezentovaného sedanu sú 4865 x 1840 x 1450 mm a objem batožinového priestoru 483 litrov. Japonskí inžinieri zapracovali aj na aerodynamike a znížili tak koeficient Cx len na 0,26.
Podvozok označovaný ako Skyactiv-Chassis používa vpredu vzpery McPherson a vzadu viacprvkový záves. Na predných kolesách zabezpečujú brzdenie kotúče s vnútorným chladením a priemerom 297 mm, vzadu sú plné kotúče o priemere 278 mm. Hrebeňovému riadeniu pomáha elektrický posilňovač.
Pre ruský trh sú k dispozícii zatiaľ dva benzínové motory, v Paríži sa však očakáva, že Mazda predstaví aj diesel. Základnou motorizáciou je dvojliter (1998 ccm) Skyactiv-G s výkonom 110 kW pri 6600 ot/min a krútiacim momentom 210 Nm pri 4000 ot/min. Druhý motor je dva a pol liter (2488 ccm) Skyactiv-G s výkonom 141 kW pri 5700 ot/min a krútiacim momentom 256 Nm pri 3250 ot/min.
Jeden komentár
laky
woow, dizajn exteriéru je neskutočne podarený, zato vrchná časť prístrojovej dosky sa mi moc nepozdáva… naživo bude podľa mňa kúzelná….