O novom BMW M5 sa už dlhšiu dobu viedli rôzne špekulácie, a tak automobilka vypustila včera oficiálne informácie a zopár fotografií.
Dizajn novej M5, ako je u BMW zvykom, je veľmi podobný sériovému modelu a líši sa len v detailoch. Za zmienku tak stoja len výraznejšie nárazníky, charakteristické prieduchy v predných blatníkoch a štyri koncovky výfuku vzadu integrované do nenápadného difúzora. Podobný trend sleduje BMW aj vo vnútri, od sériovej rady vybavenej M-paketom, sa model M5 prakticky líši len podľa voliča prevodovky a iných palubných prístrojov.
Podstatnejších odlišností sa dočkala použitá technika. Vpredu môžeme nájsť dvakrát preplňovaný osemvalec 4,4 litra s priamym vstrekovaním a technológiou TwinPower Turbo. Jeho najvyšší výkon je 560 koní, ktorý odovzdáva medzi 6000 a 7000 ot./min. Krútiaci moment vrcholí nezvyčajne už v 1500 ot./min. a má hodnotu 680 Nm. Touto silou disponuje motor až do 5750 ot./min. Podľa vyjadrenia predstaviteľov BMW sa podarilo eliminovať oneskorenú reakciu turbodúchadla a vodičovi dopraje radosť z vytáčania až kým to nezastaví obmedzovač v 7200 ot./min.
BMW M5 používa sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá pracuje v niekoľkých režimoch. Režim D – Drive má tri módy D1-D3 a predstavuje športovo – ekonomické nastavenie. Športový režim S má tiež tri módy. V móde S1 je radenie prevodových stupňov stále príjemne komfortné, ale motor sa viac vytáča a má ostrejšiu reakciu. V móde S2 je radenie citeľnejšie a v mód S3 má navodiť dojem pretekárskeho vozidla. Radenie je v ten okamih najagresívnejšie, doprovod je neustále vytočený motor a k dispozícii je funkcia Launch Control pre maximalizáciu trakcie pri štarte z miesta. Sila motora putuje ako inak na zadné kolesá cez modifikovaný M-diferenciál, ktorý sa vie uzavrieť na 100% a o jeho režime rozhoduje riadiaca elektronika.
Nové BMW M5 jazdí na elektronicky ovládanom podvozku, ktorého tuhosť si je možné nastaviť tlačidlami na stredovom paneli. Samozrejme je tu režim Comfort, ale tiež aj Sport a Sport +, ktoré upravia aj správanie a reakcie motora, prevodovky a diferenciálu. V režime Sport + sa naviac obmedzí aj funkcia stabilizačného systému. Zaujímavým a pre mnohých aj potešiteľným faktom je možnosť úplného vypnutia všetkej bezpečnostnej elektroniky (okrem ABS). Samotný podvozok prešiel tiež dôkladným doladením oproti sériovej verzii. Vpredu sú odľahčené dvojité lichobežníky a vzadu podvozok označovaný ako Integral-V s pomocným rámom. Jedná sa síce o veľmi podobný systém, ktorý je aj na bežnom BMW radu 5, ale popracovalo sa na nastavení – geometrii.
Riadenie vozidla zabezpečuje hydraulický posilňovač s pomerne ostrým prevodom. Zastaviť vozidlo pomáhajú vpredu za prednými kolesami o rozmere 265/40 ZR19 ukryté novo vyvinuté šesť piestikové strmene, ktoré zvierajú chladené kotúče o rozmere 400 x 36 mm. Za zadnými kolesami o veľkosti 295/35 ZR19 sú tiež šesť piestikové strmene spomaľujúce kotúče s rozmermi 396 x 24 mm. Výkonné brzdy treba, hmotnosť vozidla je totiž 1945 kg.
Tiež výkonové parametre M5 sú impozantné a spomínaných 560 koní a 680 Nm katapultuje BMW M5 na stovku za 4,4 sekundy, na 200 km/h za 13 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. S príplatkovým M Driver ‚s Paketom sa ale maximálna rýchlosť posunie až na 305 km/h. Automobilka udáva spotrebu v kombinovanom režime podľa štandardného cyklu s hodnotou 9,9 litra na 100 km a vozidlo je samozrejme vybavené systémom Efficient Dynamics. Výbava ako je u BMW je zvykom bude síce bohatá, ale z veľkej časti aj za príplatok ako napr: natáčacie svetlomety, nočné videnie, asistent pre udržanie v jazdnom pruhu či pripojenie na internet. Našťastie v základe nemá chýbať Head-up displej. Oficiálnu cenu a dátum uvedenia na trh sa verejnosť dozvie až po predstavení auta na autosalóne vo Frankfurte.