Nová A6 sa začne predávať už na jar a v priebehu roka k nej pribudnú verzie Avant a Allroad. Novinka je oproti predchodkyni kratšia, ľahšia a prvýkrát bude k dispozícii aj ako full-hybrid. Na výlučne elektrický pohon bude možné cestovať rýchlosťou až 100 km/ h.
Dokončila sa tak modernizácia modelovej palety Audi. Po strednej triede (A4, A5) a luxusnom segmente (A8 a čiastočne aj A7) sa predstavuje nový model vyššej strednej triedy.
Nafukovanie rozmerov sa však nekoná. Nová A6 sa tak viac-menej drží pôvodných rozmerov, avšak s niekoľkými výnimkami. Zásadný je nárast rázvoru o 69 mm na 2.912 mm, dĺžka sa pri tom zmenšila o 12 mm na 4.915 mm. Hliník zostáva vyhradený vrcholným modelom A8 a R8, A6 sa musí uspokojiť s lacnejšou kompozíciou vysokopevnostných ocelí a ľahkých materiálov. Hliníková zliatina tvorí 20% karosérie novej Audi A6. Bezpečnostná schránka okolo interiéru je vyrobená prevažne z vysokopevnostných ocelí, hliníková zliatina bola použitá na blatníky, kapotu, dvere, ale aj na vzpery v motorovom priestore, priečniky v oblasti nárazníka alebo priečne výstuhy v oblasti batožinového priestoru. Karoséria má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,26 a čelná plocha meria 2,3 m. Riešenie aerodynamiky karosérie zahŕňa okrem iného dôkladné zakrytovanie podlahy alebo optimalizované prúdenie vzduchu motorovým priestorom.
Model | A6 (C7) 2011 | A6 (C6) 2004 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka [mm] | 4915 | 4927 | -12 |
Šírka [mm] | 1874 | 1855 | 19 |
Výška [mm] | 1455 | 1459 | -4 |
Rázvor [mm] | 2912 | 2843 | 69 |
Rozchod vpredu [mm] | 1627 | 1612 | 15 |
Rozchod vzadu [mm] | 1618 | 1618 | 0 |
Batožinový priestor [l] | 530 | 546 | -16 |
Audi ponúkne 12 odtieňov karosérie, dva nemetalické (biely, čierny) a 10 metalických alebo perleťových (Aviator Blue, Dakota Gray, Ice Silver, Havana Black, Moonlight Blue, Oolong Gray, Quartz Gray, Glacier White, Phantom Black a Garnet Red). Moderná svetelná technika už nerozlučne patrí k súčastným modelom Audi. Inak to nebude ani v prípade novej A6, ktorá príplatkovo ponúkne aj komplet diodové adaptívne svetlomety. Nové svetlomety sa budú vyznačovať dennému svetlu podobnou farbou, vysokým výkonom, nízkou spotrebou (40W) a dlhou životnosťou. Novinkou je aj spolupráca svetelnej techniky s dátami z navigačného systému MMI, ktorá tak napríklad prepína svetlá do diaľničného módu už na privádzači, alebo rozsvecuje odbočovacie svetlo ešte pred križovatkou.
Vnútorný dizajn aj spracovanie interiéru patrí tradične k silným zbraniam Audi. Základ prístrojovej dosky zdieľa A6 s A7 Sportback, v detailoch sa však líši. Nové dvere (v porovnaní s A7) majú podobné výplne, ale napríklad riešenie držiakov s umiestnením ovládačov na nich je iné. MMI je pre A6 štandardom, podobne ako niektoré z výsuvných širokouhlých obrazoviek nadštandardných rozmerov (uhlopriečka 6,5 palca, resp. 8 palcov) s vysokým rozlíšením.
Veľký rázvor vytvoril vnútri ďalšie centimetre, z ktorých ťaží posádka. Narástli ale vlastne všetky dôležité interiérové miery. Nad predným sedadlom teraz nameriate 1046 mm (predtým 1033 mm), nad zadným 962 mm (960 mm), vnútorná šírka vpredu vo výške ramien je teraz 1460 mm (1450 mm) a vzadu 1429 mm (1421 mm). Vo výške lakťov je vpredu k dispozícii 1527 mm.
Automaticky regulovaná dvojzónová klimatizácia je tiež súčasťou štandardu nového Audi A6. Miesto klasickej mechanicky ovládanej parkovacej brzdy má A6 elektromechanické riešenie, ktoré uvoľnilo priestor pre rozhranie palubnej elektroniky na stredovom tuneli. Na prístrojovom štíte pred vodičom môže byť za príplatok dodávaný sedempalcový informačný displej. Za príplatok je k dispozícii aj priehľadový head-up displej, ktorým sú do zorného poľa vodiča premietané údaje z palubných informačných systémov (rýchlosť, navigácia, apod). Kufor sa medzigeneračne zmenšil na 530 l, mal by ale byť ľahšie prístupný, aj vďaka nižšej hrane, ktorá je teraz 674 mm nad vozovkou (zatiaľ 716 mm). Veko je možné za príplatok ovládať elektricky.
Pri uvedení na trh bude A6 dodávaná s dvoma benzínovými a tromi naftovými motormi. Všetky budú dodávané so systémom rekuperácie energie pri brzdení a systémom štart-stop, bez ohľadu na prevodovku akou budú vybavené.
Zážihová časť ponuky bude najprv tvorená len šesťvalcovými motormi. Základom je známy atmosférický šesťvalec 2,8 FSI s usporiadaním valcov do V, s variabilným časovaním a zdvihom ventilov. Najvyšší výkon 150 kW a krútiaci moment 280 Nm stačí vo verzii s pohonom predných kolies a prevodovkou multitronic na zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 7,7 s, najvyššiu rýchlosť 240 km / h a kombinovanú spotrebu 7,4 l/100 km. Aj druhý šesťvalec 3,0 TFSI poznáme z predchádzajúcej generácie, niektoré jeho technické riešenia aj jeho parametre však boli upravené, podobne ako u 2,8 FSI. Stále je vybavený (napriek písmene T v označení) mechanickým kompresorom, dáva 220 kW a 440 Nm (medzi 2900 a 4500 min -1). Zrýchlenie z 0 na 100 km / h trvá 5,5 s, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km / h a kombinovaná spotreba sa zastavila už na 8,2 l/100 km. To všetko platí pre verziu so sedemstupňovou prevodovkou s tronic a pohonom všetkých kolies quattro.
Model | 2,8 FSI | 3,0 TFSI quattro | 2,0 TFSI Hybrid |
---|---|---|---|
Prevodovka | CVT | 7A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2773 | 2995 | 1984 |
Valce/ventily | 6/4 | 6/4 | 4/4 |
Najväčší výkon [kW/min-1] | 150/– | 220/– | 155 +33 |
Najväčší točivý moment | 280/5250-6500 | 440/2900-4500 | – |
Max. rýchlosť [km/h] | 240 | 250 | 238 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 7,7 | 5,5 | 7,3 |
Komb. spotreba [l/100 km] | 7,4 | 8,2 | 6,2 |
Zatiaľ základný štvorvalec 2,0 TDI disponuje výkonom 130 kW a 380 Nm (medzi 1750 min -1 a 2500 min -1). Ide o jediný motor dodávaný s ručným radením, A6 s ním zrýchľuje na 100 km / h za 8,7 sekundy kombinovaná spotreba je len 4,9 l/100 km. Trojlitrový šesťvalec 3,0 TDI bude dodávaný v dvoch prevedeniach: so 150 kW a 400 Nm a so 180 kW a 500 Nm. Slabšia verzia bude spočiatku dodávaná iba s pohonom predných kolies a prevodovkou multitronic.
Model | 2,0 TDI | 3,0 TDI | 3,0 TDI quattro |
---|---|---|---|
Prevodovka | 6M | CVT | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 2967 | 2967 |
Valce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Najväčší výkon [kW/min-1] | 130 /– | 150 /– | 180/– |
Najväčší točivý moment | 380/1750-2500 | 400/1250-3500 | 500/1400-3250 |
Max. rýchlosť [km/h] | 228 | 240 | 250 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 8,7 | 7,2 | 6,1 |
Komb. spotreba [l/100 km] | 4,9 | 5,2 | 6 |
Krátko po začatí predaja novej A6 sa na trh dostane druhý hybridný model značky Audi (po Q5 Hybrid) – A6 Hybrid. Jeho štvorvalec 2,0 TFSI (155 kW) bude spojený s elektromotorom (33 kW, 211 Nm). Elektromotor zaujíma miesto hydrodynamického meniča v upravenej osemstupňovej automatickej prevodovke, ktorá posiela hnaciu silu na predné kolesá.
Lítiový akumulátor (1,3 kWh, 39 kW) je umiestnený v kufri a je chladený vzduchom z interiéru a navyše chladiacim systémom vozidlovej klimatizačnej jednotky. Audi A6 Hybrid je full-hybrid, vie ísť čisto na elektrickú energiu rýchlosťou až 100 km / h. Pri rýchlosti 60 km / h prejde na elektrickú energiu vzdialenosť 3 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km / h trvá 7,3 s, maximálna rýchlosť činí 238 km / h, kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km.
Jeden komentár
Anonym
dizajn sa naozaj podaril, hlavne tie diodove svetla ma dostali