Európska konkurencia sa má načo „tešiť“. Móda downsizingu už dosiahla aj kórejské brehy a Hyundai pripravil novú generáciu priamovstrekových benzínových motorov dopovaných turbom.
Hyundai predstavil v USA plány na najbližšie mesiace a spomenul aj tri nové motory. Vzhľadom k miestu prezentácie je najzaujímavejšiou novinkou 5,0 V8 z konštrukčného radu Tau. Nový osemvalec vychádza z aktuálne ponúkaného 4,6 V8, ktorý modely Genesis a Equus postupne nahradí. Päťliter nie je úplnou novinkou – Hyundai ho v Kórei predáva už rok, konkrétne zabudovaný do modelu Equus. Až teraz ale táto pohonná jednotka zamieri aj na exportné trhy. S výkonom 320 kW (429 k) je o 11% výkonnejšia ako 4,6 V8. Za nárastom výkonu stojí okrem vyššieho objemu tiež zvýšenie kompresného pomeru, priame vstrekovanie a duálne variabilné časovanie ventilov. Motor navyše zachováva premenlivú dĺžku sacieho potrubia a možnosť prevádzky na štandardný bezolovnatý benzín BA 95, aj keď sa odporúča prémiové palivo s vyšším oktánovým číslom.
Pre európskych zákazníkov je však oveľa zaujímavejšia rada motorov interne označovaná ako Kappa. Konkrétne sa jedná o nový trojvalec Kappa s objemom 1,0 litra. Motor, ktorý sa v Európe chystá pre faceliftovanú i10, dosahuje výkon 51 kW. V súčasnosti sa preveruje možnosť jeho uvedenia na trh v USA, tu sa ale skôr uplatní preplňovaná verzia s výkonom 81 kW, ktorej výroba začne od roku 2012. V rovnakej dobe sa do sériových modelov dostane aj štvorvalec 1,2 Turbo tiež z radu Kappa. Jeho výkon sa má pohybovať medzi 96 až 103 kW.