V rámci napĺňania interného plánu Mazdy, ktorý počíta so znížením spotreby naprieč všetkými vyrábanými modelmi o 30% v porovnaní rokov 2008 a 2015, má automobilka z Hirošimy zaviesť do výroby úplne nové modulárne platformy, novú generáciu motorov a tiež hybridné hnacie ústrojenstvo. Realizácia prvej etapy sa priblížila.
Mazda dokončuje vývoj novej generácie motorov a prevodoviek pre svoje kľúčové modely. Označenie Sky bolo samotnou automobilkou predstavené už vlani na jeseň, teraz sú k dispozícii ďalšie podrobnosti. Za tromi písmenkami Sky sa ukrýva nová technika, ktorú prvýkrát Mazda uplatní na stávajúcu dvojku alebo na novo pripravovanú šestku. Mazda začne na jar budúceho roku na domácom trhu ponúkať svoj kompaktný model Mazda 2 s novým zážihovým motorom. Nejde o žiadny hybrid, napriek tomu sa má priemerná spotreba benzínového agregátu pohybovať okolo 3,5 l/100 km, čo by v danom segmente znamenalo rekordnú hodnotu.
Celková stratégia znižovania spotreby nadväzuje na kroky, ktoré automobilka presadila už v aktuálnych modeloch. Jedným z pilierov je zníženie hmotnosti vozidiel, pri súčasnom zvýšení tuhosti karosériou. Konkrétne chce Mazda u novej šestky dosiahnuť hmotnostnú úsporu 100 kg pri zvýšení tuhosti o 30%. Za týmto účelom je paralelne vyvíjaná úplne nová modulárna podvozková platforma, ktorá bude použitá hneď na niekoľko rôznych modelov Mazdy. V nasledujúcej generácii (od roku 2016) má dôjsť k ďalšiemu zníženiu hmotnosti o 100 a viac kg.
Okrem spomínanej Mazdy 2 bude šestka prvým novým modelom, ktorý dostane motory radu Sky. Pôjde o zážihový štvorvalec 2,0 l Sky-G s priamym vstrekovaním a vysokým kompresným pomerom 14:1. Jeho najvyšší výkon vzrastie približne na 121 kW, podstatnejšie ale bude maximálny krútiaci moment 210 Nm, resp. plochá momentová charakteristika motora (195 Nm medzi 2000 a 5000 min -1). Mazda sľubuje, že nový zážihový dvojliter bude vďaka vyspelej technike o 15% úspornejší ako súčasný 2,0 DISI (114 kW, 193 Nm, 6,9 l/100 km).
Čo presne stojí za deklarovanými úsporami zatiaľ nie je celkom jasné, časť zníženie spotreby ale iste pôjde na ťarchu zavedenie štart-stop systému a inteligentného alternátora. Hovorí sa o novom usporiadaní sacieho a výfukového potrubia.
Prvý hybrid kombinujúcí motor Sky-G s elektromotorom plánuje Mazda uviesť na domácí trh v roku 2013.
Druhou motorizáciou rodiny „nebo“ má byť nový turbodiesel 2,2 l Sky-D, ktorého maximálny výkon dosahuje 129 kW a 420 Nm. Termín uvedenia na japonský, americký a aj európsky trh je stanovený na rok 2012. Turbodiesel SkyActiv-D pracuje s kompresným pomerom 14,0:1, čo je vraj vôbec najnižšia hodnota pre vznetový motor. Mazda uvádza, že vďaka nemu dosiahol pokles spotreby paliva o 20 percent a predovšetkým čisté spaľovanie. Aj bez nákladného následného spracovania kvôli zníženiu emisií NOx splní nový motor Mazda SkyActiv-D budúce emisné normy Euro 6. Dvojfázové turbodúchadlo vytvára hladkú a lineárnu odozvu od nízkych až po vysoké otáčky motora a zvyšuje krútiaci moment pri nízkych aj vysokých otáčkach až do zásahu obmedzovača pri 5200 ot./min.
K ďalším novinkám z novo pripravovaného radu Sky patrí aj nová automatická prevodovka SkyActiv-Drive, ktorá kombinuje výhody konvenčnej automatickej prevodovky, plynule meniteľný prevodový pomer a dvojitú spojku. Dramaticky rozšírený rozsah uzávierky zvyšuje účinnosť meniča momentu, zvyšuje účinnosť prenosu krútiaceho momentu a poskytuje pocit priamej jazdy, ktorý je porovnateľný s manuálnou prevodovkou. Nová prevodovka SkyActiv-Drive znižuje spotrebu paliva o sedem percent v porovnaní so súčasnou automatickou prevodovkou.
Manuálna prevodovka SkyActiv-MT je predovšetkým ľahká a kompaktná, so zníženým vnútorným trením, ktoré rovnako prispieva k nižšej spotrebe paliva. Jej kompaktné rozmery umožňujú vytvoriť efektívne rozmery vozidla.
V automobilke Mazda sú presvedčení, že zníženie hmotnosti vozidla je kľúčom k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2. Ústrednú úlohu bude hrať nová karoséria SkyActiv-Body a platforma vozidiel SkyActiv-Chassis. Novovyvinutá, vysokopevná karoséria je o osem percent ľahšia a o 30 percent tuhšia, než doteraz používané karosérie Mazda.
Nižšia hmotnosť bola dosiahnutá z veľkej časti zvýšeným použitím vysokopevnostnej ocele a optimalizovaným spájaním materiálov. Koncept podvozka SkyActiv-Chassis prichádza s novými závesmi, ktoré sú o 14 percent ľahšie než súčasné závesy a poskytujú presné ovládanie a vysoký jazdný komfort.