Automobilka Renault práve uvádza na trh nový dieselový agregát s názvom Energy 1,6 dCi 130. Od tohto motoru si výrobca sľubuje zníženie spotreby o 20 percent oproti doposiaľ používanému 1,9 dCi, pri porovnateľných výkonových parametroch, ktorý postupne aj nahradí.Oproti staršiemu agregátu 1,9 dCi, vybavil Renault svoj nový turbodiesel systémom Štart/Stop, rekuperáciou kinetickej energie, nízkotlakovou recirkuláciou výfukových plynov EGR, variabilným systémom sania a inteligentným riadením elektrickej siete, ako aj chladiacej a mazacej sústavy. Taktiež plniaci tlak turbodúchadla VGT bol oproti motoru 1.9 dCi zvýšený o 12%, vstrekovací tlak systému common-rail naopak klesol zo 180 na 160 MPa. Nový motor je zložený z 274 dielcov, z ktorých až 75% je úplne nových. Prevzaté diely sa už osvedčili v motoroch 2.0 dCi a V6 dCi.
Nový vznetový štvorvalec s kódovým označením R9M má pri vŕtaní 80 mm a zdvihu 79,5 mm zdvihový objem 1598 cm3, z ktorého poskytuje pri kompresnom pomere 15,4:1 najvyšší výkon 96 kW (130 k) pri 4000 min-1 a maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 1750 min-1.
Nový motor dostane najskôr model Renault Scénic/Grand Scénic. Výrobca sľubuje, že v ňom bude dosahovať kombinovanej spotreby 4,4 l/100 km (emisie CO2 115 g/km). Motor samozrejme spĺňa aktuálnu emisnú normu Euro 5 a je pripravený aj pre Euro 6. Renault ho bude montovať pre svoje vozidlá nižšej strednej triedy, strednej triedy a pre ľahké úžitkové vozidlá. V rámci aliancie Renault-Nissan a strategickej spolupráce s koncernom Daimler, nájde táto novinka uplatnenie aj v produktoch japonskej značky Nissan a stuttgartskej automobilky. Výrobu zabezpečuje materský závod Cleon v Normandii. Celkové náklady na vývoj a uvedenie do výroby motora 1,6 dCi Energy 130 dosiahli 230 miliónov eur.