Podľa spoločnosti TÜV SÜD nie sú uvádzané hodnoty pre dojazdovú vzdialenosť elektromobilov objektívne, a preto vyvinula vlastný nový štandard pre ich určovanie.
V reprezentatívnom prieskume TÜV SÜD predstavenom na AMI 2009 36% respondentov uviedlo, že nákup elektromobilu budú zvažovať len vtedy, ak by bola zaručená dojazdová vzdialenosť aspoň 300 km. Kratšiu dojazdovú vzdialenosť, než majú porovnateľné autá so spaľovacím motorom, nebolo ochotných prijať až 23% motoristov.
Vzhľadom k aktuálnemu stavu vývoja batériových systémov sa dosiahnutie podobného dojazdu ako majú automobily s benzínovými a naftovými motormi v blízkej budúcnosti javí ako nereálne. Podľa výrobcov je dojazdová vzdialenosť väčšiny elektromobilov, ktoré sa v súčasnosti predávajú, zhruba 140 kilometrov.
Vzhľadom k týmto relatívne krátkym deklarovaným dojazdom je veľmi dôležité dať motoristom spoľahlivé informácie o tom, ako ďaleko sa vo svojich elektromobiloch skutočne dostanú. Navyše by sa dojazd mal merať nielen za slnečného počasia a pri teplotách 23 °C, ale aj v zime. Preto spoločnosť TÜV SÜD vyvinula štandard pre určovanie dojazdovej vzdialenosti elektricky poháňaných vozidiel. Špecializovaný motoristický časopis Auto motor und sport prvýkrát vo veľkom porovnávacom teste elektromobilov použil TÜV SÜD E-Car Standard, vytvorený na základe skúšobného cyklu pre elektromobily TÜV SÜD E-Car Cycle (TSECC). Tento štandard tiež zahŕňa meranie dojazdovej vzdialenosti za zťažených podmienok, tj. za nízkych teplôt so zapnutými prídavnými spotrebičmi, ako napr. kúrenie. Na základe týchto požiadaviek vyvinuli odborníci z TÜV SÜD cyklus pre elektromobily TÜV SÜD E-Car Cycle, ktorý je založený na predpoklade priemernej rýchlosti 60 km/h, 60 minút jazdy a vzdialenosti 60 kilometrov. Pozostáva z okresiek, cesty prvej triedy, diaľnice a mestskej premávky. Porovnávací test vykonaný motoristickým časopisom Auto motor und sport na základe skúšobného štandardu TÜV SÜD pre určovanie dojazdovej vzdialenosti priniesol zaujímavé výsledky.
Za príklad poslúžilo Mitsubishi i-MiEV. Dojazdová vzdialenosť tohto japonského elektromobilu bola určená v súlade so zákonom stanoveným testovacím cyklom definovaným v ECE-R101 pri 23 °C a bez ďalšej spotreby energie z elektrospotrebičov, dosahovala 133 kilometrov. Na základe metodiky TÜV SÜD-TSECC je to len 113 kilometrov (vykonané aj pri 23 °C, ale pri vyššej rýchlosti). Pri teplote -7 °C a spustení ďalších spotrebičov, dojazdová vzdialenosť klesla na naozaj smiešnych 64 kilometrov. Podľa testovacích cyklov vykonaných v súlade s TÜV SÜD E-Car Standard je teda priemerná dojazdová vzdialenosť elektromobilu Mitsubishi namiesto 133 iba 110 kilometrov.
Priemerná dojazdová vzdialenosť má však pre vodiča obmedzenú informačnú hodnotu. Metodika TSECC potvrdila, že nízka teplota a spustenie prídavných spotrebičov energie má na dojazdovú vzdialenosť dnešných elektromobilov enormný vplyv.