Nový Golf vo verzii Cabrio oživí tohtoročnú sezónu otvorených vozidiel. Pridá sa tak k väčšiemu Eosu.
Príchod tretej generácie Volkswagenu Golf Cabrio a obnovenie výroby v Osnabrücku potvrdil predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen Martin Winterkorn, keď 29. októbra 2010 navštívil spolu s Davidom McAllisterom, ktorý je ministerským predsedom Dolného Saska a členom dozornej rady spoločnosti Volkswagen, bývalú továreň Karmann.
Známa nemecká karosáreň Karmann, ktorá sa v posledných dekádach špecializovala na výrobu kabrioletov a strešných systémov pre kabriolety, predvlani skrachovala. Jej továreň a výrobné zariadenia získal koncern Volkswagen (divíziu strešných mechanizmov zase prevzala kanadská Magna).
Na jar 2011 má v Osnabrücku na výrobe nového kabrioletu začať pracovať viac ako 1000 zamestnancov a do konca roka sa má ich počet zvýšiť na 1800. Nový kabriolet bude len tretím Golfom so sťahovacou strechou. Prvý Golf Cabrio sa predstavil v roku 1979, teda päť rokov po uvedení prvej generácie hatchbacku. Svoj neskorý príchod si však vynahradil dlhovekosťou, pretože vo výrobe sa udržal až do roku 1993. Vyrábal sa o dva roky dlhšie než druhá generácia hatchbacku Golf.
Druhá a zatiaľ posledná generácia Golfu Cabrio bola odvodená z tretej generácie hatchbacku a rovnako ako jej predchodca ju charakterizovala plátenná strecha a ochranný oblúk v miestach B-stĺpika. Aj tento kabriolet mal dlhý život a vyrábal sa zároveň so štvrtou generáciou Golfu (1997-2003) až do roku 2002. Náhradou za Golf Cabrio sa stal v roku 2003 uvedený New Beetle Cabriolet s plátennou strechou.