Najčastejšou motorizáciou pod kapotou Calibry je základný osemventilový liatinový dvojliter (C20NE) s výkonom 85 kW. Vďaka solídnej pružnosti už od nižších otáčok ponúka pohodlné cestovanie aj pri mestskej jazde a nestratí sa ani mimo mesta. Kto však rád ostrejšiu jazdu, tomu bude chýbať vrcholiaci výkon vo vysokých otáčkach. Na takéto jazdenie sa táto motorizácia príliš nehodí. Spotreba sa pohybuje pri bežnom jazdení od 8,5 litra, pri svižnejšej jazde stúpa aj k 10-11 litrom. Z hľadiska spoľahlivosti sa jedná o veľmi podarený agregát. Dokonca aj pretrhnutie nevymeného rozvodového remeňa nespôsobí poškodenie motora, keďže piesty a ventily do seba nenarazia.
Podstatne dynamickejšou motorizáciou je šestnásťventilový dvojliter C20XE. Ten disponoval do roku 1994 výkonom 110 kW a rozpoznáte ho podľa červeného veka ventilov. Jeho záťah a hlavne gradácia výkonu je naozaj slušná a prepožičiava Calibre dostatočne dynamické parametre aj na svižné jazdenie. Po modernizácii, ktorá priniesla označenie Ecotec, prišiel motor o 10 kW a v praxi aj o časť svojej dynamickej akčnosti. Oproti osemventilovej verzii je o niečo menej spoľahlivejší a pri väčšom namáhaní nezriedka vie prasknúť hlava valcov. Pozor teda na kolísanie chladiacej kvapaliny (stúpanie pri väčšej záťaži – tiahle stúpanie do kopca), resp. na príliš tvrdé hadice chladenia po jazde, či bielu suspenziu (penu-vodu) v oleji. Spotreba sa pri kľudnej jazde pohybuje okolo 9 litrov, ostrejšia jazda znamená dvojciferné hodnoty. Ecotec bol o niečo úspornejší, ale aj menej dynamický.
Ďalším motorom je šesťvalec do V (C25XE), objem 2498 ccm, uhol valcov 54° a 24 ventilov otvárajú štyri vačky. Motor dosahuje maximálny výkon 125 kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 227 Nm pri 4200 ot/min. Zrýchlenie z 0-100 km/h je za 7,6 sekundy a maximálnu rýchlosť má 237 km/h. Motor sa vyznačuje veľmi kultivovaným behom, športovým zvukom, plynulým a silným záťahom až do vysokých otáčok a prekvapivo rozumnou spotrebou. Tá dosahuje pri kľudnej jazde okolo 8,5, svižnejšie tempo znamená odber 10-11 litrov. Medzi nevýhody patrí väčšie zaťaženie prednej nápravy (zhoršenie jazdných vlastností) a tiež citlivý rozvodový mechanizmus. Aj pri pravidelnej údržbe totiž občas zlyhal buď samotný remeň alebo sa pretočili remenice. Obe zlyhania spôsobili poškodenie motora, čo sú pri dnešných cenách vozidla zväčša nerentabilné opravy. Z hľadiska jazdnej dynamiky je veľmi zaujímavou motorizáciou dvojlitrové turbo, bohužiaľ, zväčša v prevedení 4×4. Šestnásťventilový motor s preplňovaním dosahoval veľmi slušných 150 kW, čo v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou robilo z Calibry malú raketu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximálka atakovala takmer 250 km/hod. Pri takejto dynamike je zaujímavá priemerná spotreba, ktorá pri troche snahy klesala pod 10 litrov.
Pri kúpe Calibry je najväčší problém ju nájsť v zachovalom stave. Vo veľkej väčšine sú tieto vozidlá značne opotrebované divokou jazdou a slabým alebo nezriedka neodborným servisom. Samostatnú kapitolu tvoria kadejako upravované exempláre, z ktorých väčšina je na hranici životnosti. Časté sú rôzne poruchy riadiacej elektroniky, elektroinštalácie, nastavenia svetiel a pozor aj na zatekanie do vozidla buď cez strešné okno alebo cez špáry po neodbornej oprave búračky. Samotné strešné okno často nefunguje a pozor si treba dať aj na koróziu. Tá postihuje najčastejšie lemy blatníkov, prahy, spodok dverí a samozrejme výfukové potrubie. Vyskytujú sa aj problémy s dovieraním bočných skiel na bezrámových dverách (hlavne v zime). Veľa vozidiel má nadmerne opotrebované tlmiče, ložiská kolies, silentbloky motora, či nápravy, unavené pružiny a veľký dôraz treba klásť na stav brzdového systému. Brzdy sú na rýchle jazdenie dosť poddimenzované, rýchlo sa opotrebujú, vedia zatuhnúť vodiace čapy brzdových strmeňov, samotné brzdy rýchlo vädnú po intenzívnom brzdení a najmä u výkonnejších a ťažších motorizácii (Turbo, V6) sa kotúče rýchlo zvlnia.
Pri poklese výkonu motora môže byť na vine zlý merač množstva nasávaného vzduchu (takzvaná vzduchová klapka). Nerovnomerný chod a obtiažne štartovanie môžu mať na vine nefunkčné cievky zapaľovania, ale aj poškodené káble, sviečky, viečko al. palec rozdeľovača (2,0 i 85 kW a 2,0 16 V 110 kW) či zanesená alebo nefunkčná škrtiaca klapka. Problém s naštartovaním motora môže mať príčinu aj v chybnom snímači otáčok. Veľa krát je nefunkčný katalyzátor, alebo dokonca chýba. Pri motore 2,0 16V pozor na riziko prasknutej hlavy valcov, pri motore 2,5 V6 24V zasa na pretrhnutý alebo preskočený rozvodový remeň. V prípade verzie 4×4 je veľmi často nefunkčný pohon z dôvodu chybného regulačného ventilu alebo tlakového zásobníka automatického spínania pohonu 4×4 – dôležitá pravidelná údržba.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | dvojdverové kupé |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4492-4495 x 1690-1701 x 1320 |
Rázvor (mm): | 2600 |
Batožinový priestor (l): | 300 |
Pohon: | predné alebo všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 63 |