Interiér pôsobí robustným dojmom, materiály interiéru sú opticky aj hmatovo príjemne, občas však plasty vo dverách a okolo prahov bývajú dosť poškriabané. Niekomu môže mierne prekážať aj strieborný dekor stredového panelu, ktorý je až príliš výrazný a naviac sa odráža v prednom skle. Solídnym dojmom pôsobí aj dielenské spracovanie plastov, ale občas (hlavne pri prejazde väčších nerovností) sa vyskytujú pazvuky.
Vzhľadom na veľkosť vozidla je interiér dostatočne priestranný a štyria dospelí bežného vzrastu sa odvezú pohodlne aj na dlhšie cesty. Značný podiel na tom nesie nadpriemerný rázvor náprav 2511 mm (podobne ako Octavia I. generácie). Z pohľadu sedenia zaujme prostredné miesto vzadu, ktoré napriek neveľkej šírke interiéru je v prípade potreby naozaj použiteľné, keďže na rozdiel od iných vozidiel nie je zvýšené ani výrazne tuhé a aj opierka sa dá vysunúť dostatočne vysoko. Predné sedadlá sú pohodlné s dostatočným bočným vedením aj v základnej verzii. V prípade trojdverovej karosérie poteší pamäť odklopného predného sedadla, ktoré sa po nástupe na zadné sedačky nemusí znovu nastavovať.
Za veľkorysým vnútorným priestorom nezaostáva ani kufor, ktorý pojme slušných 285 litrov batožiny, po sklopení zadného operadla až 1110 litrov. Pri rozmernom náklade poteší možnosť nakloniť operadlá zadných sedadiel o 7,5°, čo mnohokrát môže pomôcť zavrieť natesno naplnený kufor alebo zmeniť sklon zadného operadla. Samotné sklápanie už také terno nie je a vyžaduje trocha praxe. Po sklopení vznikne značný schod, ktorý sa dá eliminovať príplatkovou doskou v batožinovom priestore. Prístup do kufra je veľmi dobrý cez vysoko sa otvárajúce piate dvere, nakladanie batožiny sťažuje len vyššia nakladacia hrana a hlbšie dno.
Ergonómia ovládania je až na pár výnimiek na veľmi dobrej úrovni. Trocha zvyku vyžaduje poloautomatické ovládanie ukazovateľov smeru alebo tiež ovládanie palubného počítača a tempomatu otočnými koncami oboch páčok. Hlavne zrýchľovanie s tempomatom vyžaduje dlhšie podržanie a teda držanie ľavej dlane v neprirodzene vytočenej polohe. Podstatne viac zvyku ako vyššie popisované ovládanie vyžaduje hlboko utopený multifunkčný modul ovládania svetiel a hmloviek vľavo dole od volantu. Samotné spínanie by ani nevadilo, ale vedľa veľkého gombíka sa skryli ešte dva malé a ťažko vyhľadateľné spínače hmloviek. Naviac sa kombinovaný spínač osvetlenia vedel pomerne rýchlo „vybehať“. Zlepšenie nastalo po modernizácii, kedy vozidlá dostali nový menší a súdržnejší ovládač. Z prvkov výbavy možno spomenúť podarené (príplatkové) ovládanie tempomatu na páčke smerových svetiel a tiež možnosť vypnúť „trojblik“. Škoda, že chýba klasický teplomer motora a zvyknúť si treba aj na nepresný palivomer.
Malá Corsa sa môže pochváliť aj zaujímavými prvkami príplatkovej výbavy. Prvý z nich je systém Opel FlexFix – integrovaný nosič bicyklov. V zadnej časti pod batožinovým priestorom je integrovaný modul, ktorý sa spolu s časťou nárazníka vysunie asi o 50 cm von z vozidla a umožňuje elegantne prepraviť až dva bicykle. Výhodou je, že zariadenie je možné zakúpiť nielen ako prvok z výroby, ale aj ako dodatočný prvok na montáž.
Ďalším potešujúcim prvkom výbavy je aj dvojité dno podlahy batožinového priestoru. Ak je podlaha v hornej polohe, dno je v rovnakej úrovni ako hrana batožinového priestoru, čo uľahčuje nakladanie. Pod dnom je 135 l priestoru, ak sú sklopené zadné sedadlá, vytvárajú s touto podlahou rovnú plochu.
Zaujímavé sú aj ďalšie prvky príplatkovej výbavy ako vyhrievané sedadlá, automatická klimatizácia, čelné sklo odrážajúce slnečné žiarenie, nezávislé kúrenie, prídavné kúrenie pre dieselové motory (čo je pomerne žiadúci prvok, keďže obzvlášť s motorom 1,3 CTDi sa Corse kúriť moc nechce). Studený volant pomôže vyhriať príplatkové vyhrievanie venca volantu na teplotu 34 °C.
V drahších modeloch sa do malej Corsy dostalo natáčanie svetlometov AFL (Adaptive Forward Lighting). Tento systém mení smer svietenia stretávacích aj diaľkových svetlometov o 15° na vnútornej strane zákruty a o 8° na vonkajšej strane. Do 40 km/h preberajú túto funkciu selektívne sa rozsvecujúce hmlové svetlá, ktoré zlepšujú viditeľnosť napr. v meste (reakcia na natočenie volantu alebo zopnutie ukazovateľa smeru).
Ďalším a v tejto triede neobvyklým prvkom výbavy je aj personalizácia vodičovho vozidla. Elektronika umožňuje pomocou až piatich rôznych kľúčov k jednému vozidlu identifikovať konkrétneho vodiča a po otvorení konkrétnym diaľkovým ovládaním sa elektronické funkcie nastavia do stavu, v ktorom ich konkrétny vodič predtým opustil. Týka sa to hlavne klimatizácie, nastavenia zobrazení na displeji, autorádia (stanice a zvuk)…
Jazdné vlastnosti malej Corsy sú na slušnej úrovni, dobre drží zvolenú jazdnú stopu aj v ostrejších zákrutách alebo pri prudšom vyhýbacom manévri, pričom podvozok zdatne tlmí aj početné nerovnosti na našich cestách (obzvlášť verzia po modernizácii v roku 2010). Vrodená a trocha horšie korigovateľná nedotáčavosť sa prejavuje až v limitných situáciach, citeľnejšia je pri ťažších dieselových motoroch (najmä 1,7 CDTi). Dobré jazdné vlastnosti kombinované so slušným komfortom sa pritom podarilo dosiahnuť jednoduchou konštrukciou podvozku, ktorý vychádza z modernizovanej platformy Gamma-GM SCCS (vpredu závesy typu McPherson a vzadu torzne pružná priečka s dvojicou pozdĺžnych ramien). Konštrukčne príbuznú platformu využíva aj Fiat Grande Punto/Punto Evo, Alfa Romeo MiTo, ale aj trojica úžitkových vozidiel Citroën Nemo, Fiat Fiorino a Peugeot Bipper.
Podvozok Corsy sa vyznačuje veľmi dobrou odolnosťou. Napriek príbuznosti s Grande Puntom obsahuje predná náprava určité odlišnosti. Napríklad horné uloženie tlmičov – ložisko vzpery je v prípade Corsy lepšie ochránené pred nečistotami a odstrekujúcou špinavou-slanou vodou. To má citeľný vplyv na životnosť tohto uloženia, takže v prípade Corsy sa pridretie-opotrebovanie ložiska vyskytuje podstatne menej ako u spomínaného Grande Punta. Tyčky stabilizátorov vydržia pomerne dosť, ale aj v prípade, že začnú klepať nie je ich výmena príliš drahá (cca 30 €/kus). Podobne je to aj pri čape spodného ramena, ktorý je samostatne vymeniteľný a stojí okolo 40 € za kus. V prípade zadnej nápravy je odolnosť takmer ukážková a mierne kratšou životnosťou sa vyznačujú len zadné ložiská, ktoré stoja v kvalitnom prevedení cca 80-100 €/kus.
Za jazdne podareným podvozkom značne zaostáva riadenie. S natáčaním kolies mu pomáha elektromechanický posilňovač, ktorý až príliš účinne reaguje na pokyny vodiča. To spôsobuje síce ľahučké ovládanie, avšak s minimom spätnej väzby. Svižnej jazde nepomáha ani malá ochota vracania sa volantu do stredovej polohy. Situácia sa značne vylepšila po modernizácii v roku 2010.
Prednosti a nedostatky
podarený dizajn |
preposilované riadenie a slabá spätná väzba (najmä do modernizácie 2010) |
dobré jazdné vlastnosti |
značná turbodiera-slabý záťah motora 1,3 CDTi v nižších otáčkach (do 2000 ot/min) |
komfortné odpruženie (najmä po modernizácii 2010) |
menej šťastné umiestnenie ovládania svetiel a hmloviek |
priestranný interiér |
strohá základná verzia |
pohodlné sedadlá |
obmedzený výhľad dozadu, hlavne pri trojdverovej verzii |
slušná spoľahlivosť |
krátke sprevodovanie 1,3 CDTi (55 kW) |
vydarené športovo ladené verzie OPC a GSi |
pomalý nástup kúrenia dieselových motorov (týka sa kusov bez prídavného el. vykurovania). |
rozvodová reťaz motorov (1,0i, 1,2i, 1,4i a 1,3 CDTi) |
menej komfortné radenie (jazda s prevodovkou Easytronic) |
integrovaný nosič bicyklov |
značné špinenie motorového priestoru |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky z interiéru - palubná doska, výplne dverí, sedadlo |
nefunkčný centrálny displej |
občas nefunkčný snímač teploty |
nefunkčné kúrenie, príp. rachotiaci ventilátor |
nefunkčné vyhrievanie zadného skla |
uvolnené závesy dverí |
občas korózia piatych dverí |
korózia koncového dielu výfukového potrubia (hlavne benzínové motory) |
občas horšia kvalita laku - menšia odolnosť voči odlietajúcim kamienkom |
nefunkčný kľúč - problémy s batériou alebo čipom imobilizéru |
vôle na prednej náprave - tyčky stabilizátora alebo horné uchytenie predných tlmičov - klepavý zvuk pri prejazde nerovností (ťažšie diesely, väčší km nábeh) |
predčasne opotrebované tlmiče |
rýchlo opotrebované predné brzdy |
citlivejšia spojka - nadmerné opotrebovanie - trhavé rozbiehanie (častejšie pri verzii Easytronic) |
občas nefunkčný termostat resp. EGR ventil (benzínové motory) |
občas nefunkčná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod (benzín) |
nefunkčný motor elektromechanického posilňovača - ťažšie idúce riadenie pri menších rýchlostiach |
občas vyťahaná rozvodová reťaz - chrastivé zvuky z hornej časti motora (1,2i, začiatok výroby) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chodom motora, problematické studené štarty (dieselové motory, väčší km nábeh) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, rachotivé zvuky, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (dieselové motory, väčší km nábeh, častejšie Easytronic) |
úniky oleja-netesnosť motora (častejšie 1,7 CDTI, väčší km nábeh) |
nadmerné opotrebovanie turbodúchadla- slabší ťah, vyššia spotreba oleja, priesak oleja do sacieho traktu (dieselové motory, väčší km nábeh) |
chybný merač hmotnosti vzduchu - postupná strata výkonu (CDTi) |
karbónové usadeniny v motore - rýchlejšie opotrebovanie motora, zvýšená spotreba oleja a pokles kompresie, opotrebovanie rozvodového mechanizmu - riziko zlyhania hydraulického napináku a preskočenia rozvodovej reťaze a opotrebovanie turbodúchadla (1,3 CDTi, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja - znehodnotená olejová náplň) |
občas nefunkčný EGR venti - svietiaca kontrolka, trhavý ťah pri akcelerácii, vyššia dymivosť, problematické štarty (dieselové motory, hlavne pri častých krátkych jazdách so studeným motorom) |
nezriedka poruchy servomotorov alebo celej elektrohydraulickej ovládacej jednotky (Easytronic, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2 16 V (59 a 63 kW). Motor síce extra dynamikou neoplýva a na svižnejšiu akceleráciu je potreba ho trocha povytáčať, odmení sa však dobrou kultivovanosťou, spoľahlivosťou a taktiež spotrebou. Potešia aj jeho nízke servisné náklady. 1,7 CDTi (92 a 96 kW). Dynamicky suverénny motor s veľmi dobrou spotrebou.Problémom je len jeho zriedkavý výskyt a oproti 1,3 CDTi potreba vymieňať rozvodový remeň. |
1,3 CDTi (70 kW, 190 Nm) ecoFlex. Táto úsporná verzia obsahuje na rozdiel od sériového modelu len päťstupňovú prevodovku s veľmi dlhými prevodmi a tiež znížený krútiaci moment na z 210 na 190 Nm. Táto kombinácia robí z Corsy síce úsporné, ale dosť lenivé vozidlo. K tomu treba pripočítať aj znížený a pritvrdený podvozok s citeľne horším komfortom oproti civilnejším verziám. Plusové body nepridáva ani nižšia životnosť motora a tiež sériovo montovaný DPF filter. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.0 | 998 ccm | Z 10 XEP,A 10 XEP | 44 kW |
1.0 | 998 ccm | A 10 XEP | 48 kW |
1.2 | 1229 ccm | A 12 XEL | 51 kW |
1.2 | 1229 ccm | Z 12 XEP | 59 kW |
1.2 | 1229 ccm | A 12 XER | 63 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | Z 12 XEP | 59 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | A 12 XER | 61 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | A 12 XER | 63 kW |
1.4 | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.4 | 1364 ccm | A 14 NEL | 88 kW |
1.4 LPG | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XEL | 64 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XER | 74 kW |
1.4 LPG | 1398 ccm | A 14 XEL | 64 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | Z 16 LEL,A 16 LEL | 110 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | Z 16 LER,A 16 LER,B 16 LER | 141 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | A 16 LES,B 16 LES | 155 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DTJ,A 13 DTC | 55 kW |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DTH | 66 kW |
1.3 CDTI | 1248 ccm | A 13 DTE,Z 13 DTE,A 13 DTR | 70 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | Z 17 DTR | 92 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTS | 96 kW |
2 komentáre
Tomas
Tak z toho vyberu co je tam, ze chyby vozidla tak to neviem odkial je. Ja jazdim Corsou 1.3 diesel 66 kW. Za 4 roky som spravil 155 566km original turbo, vaha vzduchu, brzdy, tlmice, nic z toho co tu pisete nemam problem. Jazdim Slovensko Anglicko a ziadne problemy. Priemerka je okolo 4.4 litra. Ale mozno iny maju problemy ja nie a nedam na Opel ako Nemecke vozidlo dopustit. Ople vlastnime od 1996 a slapu ako Sviajciarske hodiny aj otcova Insignia ktora taha na 70 000km ide ako nova a to aj 1.8 benzin beha za 6 takze neviem odkial mate tieto info o Corse. Pozdravujem z Anglie.
Marcel Janco
To sú poruchy resp. problémy vyskytujúce sa najčastejšie, to však neznamená, že sa vyskytujú na každom vozidle. Veľmi veľa záleží kde sa tým vozidlom jazdí, kto ním jazdí, ako sa s ním jazdí, aký má servis atď. Nie je km v meste ako km na diaľnici. Ide o to, čo môže vozidlo postihnúť a načo si treba dávať pri kúpe pozor. Opakujem, neznamená to, že každá chyba sa musí na vozidle vyskytnúť.