Štvrtá generácia Opel Corsa si vyslúžila veľmi dobré hodnotenie v spoľahlivosti. Občas sa vyskytujú pazvuky z inak solídne spracovaného interiéru. Najčastejším zdrojom je palubná doska či výplní dverí. Hrkať môže občas aj kývajúce predné sedadlo a u starších kusov robí niekedy problémy vyvaklaný ovládač svetlometov. Pred kúpou preverte funkčnosť centrálne umiestneného palubného displeja, snímač teploty občas ukazuje hlúposti a známe sú aj poruchy kúrenia (či už nefunkčnosťou alebo rachotením ventilátora). Skontrolovať treba aj vyhrievanie zadného skla, ktoré občas vypovedá poslušnosť. Je možné sa stretnúť aj s voľnými závesmi dverí.
Korózia sa automobilu zdarne vyhýba (občas piate dvere), výnimkou je iba výfukové potrubie, kde hlavne koncový diel sa porúča už po troch štyroch rokoch-týka sa najmä benzínových motorov. Niektoré modely trpeli horšou kvalitou laku, čo sa prejavuje menšou odolnosťou voči odletujúcim kamienkom. Overiť treba aj ovládanie na kľúči a taktiež bezproblémové naštartovanie. Občas sa totiž vyskytujú problémy s batériou či čipom (imobilizérom) vo vnútri a vtedy treba kľúč prekódovať alebo vymeniť.
Pri väčšom počte kilometrov sa začínajú objavovať vôle na prednej náprave – tyčky stabilizátora niekedy aj horné uchytenie predných tlmičov (klepavý zvuk pri prejazde nerovností), postupne sa pridávajú aj vôle v silentblokoch a spodnom čape ramena – častejšie v prípade ťažších dieselových verzií. Predčasne sa môžu porúčať aj tlmiče, zadné ložiská a zvýšenú pozornosť venujte aj brzdám, najmä vpredu sú pomerne rýchlo opotrebované. Ak pri malých rýchlostiach (parkovanie, cúvanie) ide riadenie ťažšie, chyba môže byť v motore elektromechanického posilňovača riadenia. Na zaobchádzanie je citlivejšia aj spojka, ktorá môže byť nadmerne opotrebovaná (častejšie pri verzii Easytronic) alebo spôsobovať trhavé rozbiehanie.
V prípade prevodovky Easytronic sa pri väčšom nájazde nezriedka vyskytujú poruchy servomotorov alebo celej elektrohydraulickej ovládacej jednotky. Pozor aj na klopavé zvuky a vibrácie pri voľnobehu v prípade dieselových motorizácii, vtedy môže ísť o opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (častejšie pri verzii Easytronic).
V prípade benzínových motorov môže občas zlyhať zapaľovacia cievka, čo sa prejaví nepravidelným chodom motora, tiež môže zlyhať EGR ventil (aj dieselové motory), čo okrem oranžovej kontrolky signalizuje aj trhavý ťah motora (mimo verzie 1,6 Turbo). V prípade dieselov pozor na pískavé zvuky a čierny dym z výfuku-signalizuje olej prepúšťajúce turbodúchadlo (najviac 1,3 CDTI), hlavne pri motoroch 1,3 CDTI sa vyskytuje aj zvýšená spotreba oleja a pokles kompresie, hlavne z dôvodu nadmernej záťaže a long-life intervalov výmeny oleja. V prípade motora 1,7 CDTI sa občas vyskytuje netesnosť okolo olejového čerpadla. Náhla a trvajúca strata ťahu je väčšinou spôsobená nefunkčným snímačom hmotnosti vzduchu. Záujemcovia o verziu OPC by mali kúpe takejto jazdenky venovať zvýšenú opatrnosť. Jazdne je vozidlo veľmi vydarené, na druhej strane je veľké riziko kúpy opotrebovaného vozidla s ktorým sa nešetrne zaobchádzalo alebo zlepenca po ťažkej havárii.
Skoro všetky motory (okrem 1,7 CDTi a 1,6 T) majú rozvody poháňané bezúdržbovou reťazou. 1,7 CDTi a 1,6 Turbo obsahujú ozubený remeň, ktorý treba meniť každých 150 000 km, príp. 12 rokov. Vzhľadom na výkon a neraz dynamické používanie vozidla sa odporúča tento interval skrátiť na 90 tisíc km. Oficiálne treba meniť motorový olej každých 30 000 km (resp. 1 rok) v prípade benzínových motorov sa jedná o špecifikáciu GM-LL-A-025 , v prípade dieselových GM-LL B-025. Aj v prípade výmeny oleja sa odporúča skrátiť interval na 15 000 km alebo jeden rok. U klasickej štvorstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je spriahnutá s motorom 1,4 je stanovená výmena oleja každých 60 000 km. V prípade benzínových verzií sa odporúča meniť zapaľovacie sviečky v predpísanom intervale, keďže sa vyskytli prípady, kedy sa do motora uvolnila stredová elektróda sviečky.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3999 x 1713-1737 x 1488 |
Rázvor (mm): | 2511 |
Batožinový priestor (l): | 285/1110 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 45 |
Prednosti a nedostatky
podarený dizajn |
preposilované riadenie a slabá spätná väzba (najmä do modernizácie 2010) |
dobré jazdné vlastnosti |
značná turbodiera-slabý záťah motora 1,3 CDTi v nižších otáčkach (do 2000 ot/min) |
komfortné odpruženie (najmä po modernizácii 2010) |
menej šťastné umiestnenie ovládania svetiel a hmloviek |
priestranný interiér |
strohá základná verzia |
pohodlné sedadlá |
obmedzený výhľad dozadu, hlavne pri trojdverovej verzii |
slušná spoľahlivosť |
krátke sprevodovanie 1,3 CDTi (55 kW) |
vydarené športovo ladené verzie OPC a GSi |
pomalý nástup kúrenia dieselových motorov (týka sa kusov bez prídavného el. vykurovania). |
rozvodová reťaz motorov (1,0i, 1,2i, 1,4i a 1,3 CDTi) |
menej komfortné radenie (jazda s prevodovkou Easytronic) |
integrovaný nosič bicyklov |
značné špinenie motorového priestoru |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky z interiéru - palubná doska, výplne dverí, sedadlo |
nefunkčný centrálny displej |
občas nefunkčný snímač teploty |
nefunkčné kúrenie, príp. rachotiaci ventilátor |
nefunkčné vyhrievanie zadného skla |
uvolnené závesy dverí |
občas korózia piatych dverí |
korózia koncového dielu výfukového potrubia (hlavne benzínové motory) |
občas horšia kvalita laku - menšia odolnosť voči odlietajúcim kamienkom |
nefunkčný kľúč - problémy s batériou alebo čipom imobilizéru |
vôle na prednej náprave - tyčky stabilizátora alebo horné uchytenie predných tlmičov - klepavý zvuk pri prejazde nerovností (ťažšie diesely, väčší km nábeh) |
predčasne opotrebované tlmiče |
rýchlo opotrebované predné brzdy |
citlivejšia spojka - nadmerné opotrebovanie - trhavé rozbiehanie (častejšie pri verzii Easytronic) |
občas nefunkčný termostat resp. EGR ventil (benzínové motory) |
občas nefunkčná zapaľovacia cievka - nepravidelný chod (benzín) |
nefunkčný motor elektromechanického posilňovača - ťažšie idúce riadenie pri menších rýchlostiach |
občas vyťahaná rozvodová reťaz - chrastivé zvuky z hornej časti motora (1,2i, začiatok výroby) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chodom motora, problematické studené štarty (dieselové motory, väčší km nábeh) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, rachotivé zvuky, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (dieselové motory, väčší km nábeh, častejšie Easytronic) |
úniky oleja-netesnosť motora (častejšie 1,7 CDTI, väčší km nábeh) |
nadmerné opotrebovanie turbodúchadla- slabší ťah, vyššia spotreba oleja, priesak oleja do sacieho traktu (dieselové motory, väčší km nábeh) |
chybný merač hmotnosti vzduchu - postupná strata výkonu (CDTi) |
karbónové usadeniny v motore - rýchlejšie opotrebovanie motora, zvýšená spotreba oleja a pokles kompresie, opotrebovanie rozvodového mechanizmu - riziko zlyhania hydraulického napináku a preskočenia rozvodovej reťaze a opotrebovanie turbodúchadla (1,3 CDTi, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja - znehodnotená olejová náplň) |
občas nefunkčný EGR venti - svietiaca kontrolka, trhavý ťah pri akcelerácii, vyššia dymivosť, problematické štarty (dieselové motory, hlavne pri častých krátkych jazdách so studeným motorom) |
nezriedka poruchy servomotorov alebo celej elektrohydraulickej ovládacej jednotky (Easytronic, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2 16 V (59 a 63 kW). Motor síce extra dynamikou neoplýva a na svižnejšiu akceleráciu je potreba ho trocha povytáčať, odmení sa však dobrou kultivovanosťou, spoľahlivosťou a taktiež spotrebou. Potešia aj jeho nízke servisné náklady. 1,7 CDTi (92 a 96 kW). Dynamicky suverénny motor s veľmi dobrou spotrebou.Problémom je len jeho zriedkavý výskyt a oproti 1,3 CDTi potreba vymieňať rozvodový remeň. |
1,3 CDTi (70 kW, 190 Nm) ecoFlex. Táto úsporná verzia obsahuje na rozdiel od sériového modelu len päťstupňovú prevodovku s veľmi dlhými prevodmi a tiež znížený krútiaci moment na z 210 na 190 Nm. Táto kombinácia robí z Corsy síce úsporné, ale dosť lenivé vozidlo. K tomu treba pripočítať aj znížený a pritvrdený podvozok s citeľne horším komfortom oproti civilnejším verziám. Plusové body nepridáva ani nižšia životnosť motora a tiež sériovo montovaný DPF filter. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.0 | 998 ccm | Z 10 XEP,A 10 XEP | 44 kW |
1.0 | 998 ccm | A 10 XEP | 48 kW |
1.2 | 1229 ccm | A 12 XEL | 51 kW |
1.2 | 1229 ccm | Z 12 XEP | 59 kW |
1.2 | 1229 ccm | A 12 XER | 63 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | Z 12 XEP | 59 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | A 12 XER | 61 kW |
1.2 LPG | 1229 ccm | A 12 XER | 63 kW |
1.4 | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.4 | 1364 ccm | A 14 NEL | 88 kW |
1.4 LPG | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XEL | 64 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XER | 74 kW |
1.4 LPG | 1398 ccm | A 14 XEL | 64 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | Z 16 LEL,A 16 LEL | 110 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | Z 16 LER,A 16 LER,B 16 LER | 141 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | A 16 LES,B 16 LES | 155 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DTJ,A 13 DTC | 55 kW |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DTH | 66 kW |
1.3 CDTI | 1248 ccm | A 13 DTE,Z 13 DTE,A 13 DTR | 70 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | Z 17 DTR | 92 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTS | 96 kW |
2 komentáre
Tomas
Tak z toho vyberu co je tam, ze chyby vozidla tak to neviem odkial je. Ja jazdim Corsou 1.3 diesel 66 kW. Za 4 roky som spravil 155 566km original turbo, vaha vzduchu, brzdy, tlmice, nic z toho co tu pisete nemam problem. Jazdim Slovensko Anglicko a ziadne problemy. Priemerka je okolo 4.4 litra. Ale mozno iny maju problemy ja nie a nedam na Opel ako Nemecke vozidlo dopustit. Ople vlastnime od 1996 a slapu ako Sviajciarske hodiny aj otcova Insignia ktora taha na 70 000km ide ako nova a to aj 1.8 benzin beha za 6 takze neviem odkial mate tieto info o Corse. Pozdravujem z Anglie.
Marcel Janco
To sú poruchy resp. problémy vyskytujúce sa najčastejšie, to však neznamená, že sa vyskytujú na každom vozidle. Veľmi veľa záleží kde sa tým vozidlom jazdí, kto ním jazdí, ako sa s ním jazdí, aký má servis atď. Nie je km v meste ako km na diaľnici. Ide o to, čo môže vozidlo postihnúť a načo si treba dávať pri kúpe pozor. Opakujem, neznamená to, že každá chyba sa musí na vozidle vyskytnúť.