Opel Frontera sa navonok tvári ako pravý off-road, ale od skutočného je predsa len trochu ďaleko. Má síce rebrinový rám aj zadnú tuhú nápravu, ale pri trvalom využívaní v teréne sa rýchlo zistí, že na takýto účel vozidlo nebolo stavané.
Prvá generácia Frontera prišla na trh v roku 1991 s motormi 2,4 i 92 kW a 2,3 TD 73 kW. Jednalo sa vlastne o európsku verziu japonského Isuzu Rodeo. V roku 1992 pribudla aj nie príliš praktická trojdverová verzia s názvom Sport, s ktorou sa dodával aj motor 2,0i s výkonom 85 kW. V roku 1995 prebehla modernizácia vozidla, vzadu sa objavili vinuté pružiny, účinnejšie brzdy, vylepšený interiér a motor 2,4 i bol nahradený 2,2i 16V s výkonom 100 kW a turbodiesel 2,3 TD agregátom 2,8 TDi s výkonom 84 kW. V roku 1996 bol agregát 2,8 TDi nahradený agregátom z talianskej produkcie VM Motori, 2,5 TDS s výkonom 85 kW.
V roku 1998 prišla na trh druhá generácia Opelu Frontera. Hlavnou zmenou na podvozku je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 60 mm širší rozchod, prepracované zadné zavesenie a o 130 mm predĺžený rázvor verzie Sport RS na 2462 mm. Druhá generácia bola pre pohyb v teréne lepšie vybavená, aspoň čo do svetlej výšky: pri verziách Sport RS 216 mm a pri dlhých päťdverových verziách 215 mm. Frontera umožňovala rýchlosťou do 5 km/h brodenie riek hlbokých až pol metra. Uhol nájazdu vpredu je 32 stupňov, vzadu 29 stupňov (pri 5 dverovej verzií 23 stupňov). Bočný náklon zvláda Frontera až 46 stupňov. Uhol zlomu v stúpaní je pri kratšej verzii Sport RS 20 stupňov, pri dlhšej 19 stupňov. Všetky Frontery si pri zaradenom pohone 4L poradia s až s 80% stúpaním. Zmeny sa dotkli aj ponuky motorov, 2,5 TDS nahradil 2,2 DTi s výkonom 85 kW a benzínové motory doplnil šesťvalec 3,2i V6 24V s výkonom 151 kW, určený iba pre 5 dverové verzie.
Opel Frontera absolvoval nárazové testy Euro NCAP v roku 2002 a za ochranu posádky získal tri hviezdičky z piatich. Ohľaduplnosť voči chodcom bola hodnotená jednou hviezdičkou zo štyroch.
Okrem zmien v dizajne, ktorým sa docielil koeficient aerodynamického odporu Cx pri päťdverovej verzii na hodnotu 0.496, dostala Frontera aj prepracovaný interiér. Ten je svetlejší a jasnejší a o niečo príjemnejšie sa ovláda. Všetky ovládače a kontrolky palubnej dosky sú po ruke, spínač výstražných smeroviek je priamo uprostred, v ľahkom dosahu vodiča i jeho spolujazdca. Počítač najazdených kilometrov a denný počítač je z LCD displeja. Ventilácia a kúrenie sa ovládajú otočnými ovládačmi a tiež pre ovládanie klimatizácie stačí jediné tlačidlo. Osobitné tlačidlo na palubnej doske slúži na voľbu pohonu iba dvoch alebo všetkých štyroch kolies. Vodič môže radiť pohon jednej alebo oboch náprav aj za jazdy, a to až do rýchlosti 100 km/h. Radiaca páka na stredovom tuneli slúži na radenie normálnych, alebo redukovaných stupňov pri pohone 4×4.
I keď je Frontera vzhľadom aj technikou viac vhodná do terénu, paradoxne sa lepšie cíti na klasickej asfaltke. Je tvrdá, jej jazdné vlastnosti sú kostrbaté, nakláňa sa a o prehnanej obratnosti nemôže byť ani reč, stále je to ale lepšie ako jazda terénom. Má síce rámovú konštrukciu a tuhú zadnú nápravu, čo ju radí k plnokrvným off-roadom, ale na časté jazdy v ťažšom teréne skrátka nebola stavaná. Ak bude takto využívaná, čoskoro na nej začnú byť zjavné známky opotrebenia, až sa nakoniec doslova rozpadne. Na konci svojej životnej dráhy sa rýchlo ocitnú najmä voľnobežky predných kolies, zadný diferenciál (pri takto používaných vozidlách často za jazdy hučí), ale aj samotná prevodovka (vydávajúca za jazdy aj pri radení rôzne pazvuky a hluk). Prvá generácia Frontery až do modernizácie v roku 1995 používala na odpruženie zadných kolies zastarané listové pérovanie, ktoré nezaručovalo ani komfort, ani v teréne potrebnú krížiteľnosť náprav. Tiež mala na zadných kolesách bubnové brzdy, ktoré sa pri razantnejšom používaní prehrievali. Od roku 1995 už boli k dispozícii vinuté pružiny a chladené kotúče aj na zadných kolesách, ktoré správanie a jazdné vlastnosti mierne vylepšili, hlavne teda brzdný účinok.
Motory
Ani motory nie sú u Frontery žiadna výhra. Základný benzínový dvojliter s výkonom 85 kW je na ťažkú Fronteru pomerne slabý, čo majiteľa častejšie núti udržiavať motor vo vyšších otáčkach. Výsledkom je vyššia spotreba a hlučnosť. Podstatne viac dynamiky poskytuje novšia 2,2i s výkonom 100 kW. Poteší solídna kultivovanosť a tiež primeraná spotreba. Slabšiu stránku tvoria vačkové hriadele, ktoré sa vyznačujú kratšou životnosťou. Ich nadmerné opotrebenie prezrádzajú cvakavé zvuky.
Najväčšiu obľubu medzi benzínovými motormi si získal liatinový štvorvalec 2,4 i (92 kW), ktorého technika pochádzala ešte z časov Oplu Record a Ascona. Vyznačuje sa solídnym ťahom, primeranou spotrebou a dobrou spoľahlivosťou.
Najvýkonnejšiu benzínovú motorizáciu predstavuje šesťvalec 3,2 s výkonom 151 kW. Motor má síce sily dosť, poteší aj kultivovaným chodom a obstojnou spoľahlivosťou, na druhej strane sa vyznačuje aj vyššou spotrebou a drahšou údržbou.
Benzínové motory majú obecne menej najazdených kilometrov ako dieselové a lepšia je aj ich spoľahlivosť. Najčastejším problémom sú úniku oleja, praskajúce výfukové potrubie do roku 2000 a netreba zabúdať ani na pravidelnú výmenu rozvodov, ktorých interval výmeny remeňa je pomerne krátky. Pri kúpe tak treba rozvody bez ohľadu na najazdené km vymeniť, predídete tak riziku poškodenia motora.
Diesel
Vzhľadom na zameranie vozidla príliš nenadchnú ani dieslové motory. Dlho bol jediným v ponuke až do roku 1995 štvorvalec 2,3 TD s nepriamym vstrekom paliva, o výkone 99 koní. Dynamika motora je na ťažkú Frontera dosť slabá, nenadchne ani kultúra chodu. Na slabšej úrovni je aj spoľahlivosť. Nezriedka sa vyskytuje poškodené tesnenie pod hlavou, resp. prasknutá hlava, opotrebované čerpadlo či turbodúchadla. Výhodou motora je pohon rozvodového mechanizmu ventilov tzv. bezúdržbovou reťazou.
S modernizáciou v roku 1995 sa pod kapotu dostal aj štvorvalec 2,8 TDI s výkonom 114 koní pochádzajúci od japonského Isuzu. Motor má priame vstrekovanie paliva, solídne ťahá už od nízkych otáčok a vyznačuje sa pomerne priaznivou spotrebou. Zvyknúť si však treba na horšiu kultúru chodu a vyššiu hlučnosť. Spoľahlivosť by bola na solídnej úrovni, nebyť chúlostivejších ložísk kľukového hriadeľa. Životnosť ložísk sa pri dobrej údržbe pohybuje okolo 200 000 – 300 000 km a následne je potrebná ich výmena. V opačnom prípade sa zvyšuje riziko prasknutia kľukového hriadeľa, ktorého cena je veľmi vysoká a neraz presahuje zostatkovú cenu vozidla.
Možno aj z tohto dôvodu vydržal motor len do jesene 1996, kedy bol nahradený menším agregátom 2,5 TDS (85 kW) od talianskej firmy VM Motori. Ide o rovnaký motor, aký používali v tej dobe Alfa Romeo 164, alebo Jeep Grand Cherokee. Ani tento motor nebol bez problémov a hlavne pri využívaní v teréne, kde bol často využívaný naplno, prejavoval ťažkosti pri chladení. Následkom toho občas praskali hlavy valcov. Hlava je síce rozdelená na štyri samostatné časti, ale aj tak je oprava finančne náročná. S pribúdajúcimi km sa častejšie vyskytujú aj problémy s turbom, vstrekovacím systémom, uchytením vahadiel ventilov či únikmi oleja. Výhodou z pohľadu nižších nákladov na údržbu je starší typ ventilového rozvodu OHV, ktorý je poháňaný ozubenými kolesami.
Poriadneho dieselového motora sa nedočkala ani druhá generácia vozidla, predstavená v roku 1998. Šestnásťventilový štvorvalec 2,2 DTI má priame vstrekovanie pomocou radiálneho čerpadla Bosch VP44 a výkon 85 kW. Sila motora postačuje na bežné jazdenie, na priemernej úrovni je aj kultivovanosť chodu a hlučnosť. Spotreba sa bežne pohybuje okolo 8-9 litrov.
Motory 2,2 DTi boli v čase svojho uvedenia známe svojou pokrokovou konštrukciou a čerpadlom Bosch VP44, ktoré dokázalo vyvinúť tlak až 1800 barov. Bohužial, v praxi už toľko nadšenia motor nepriniesol. Okrem pripomienok na vyššiu hlučnosť bola najväčšou slabinou motorov chúlostivá technika a problematická spoľahlivosť. Asi najviac problémov spôsobuje vstrekovacie čerpadlo VP44, ktorému buď zhorí riadiaca jednotka, pridrie sa presuvník vstreku alebo sa opotrebuje samotné čerpadlo. Spoľahlivým riešením je len kompletná repasácia čerpadla pohybujúca sa okolo 600-700€, resp. výmena za iný funkčný kus. Okrem prirodzeného opotrebenia sa čerpadlo resp. presuvník nadmerne opotrebovávajú aj z dôvodu karbónových usadenín z prepáleného motorového oleja. Motorový olej si totiž čerpadlo nasáva cez netesné gumičky prepadov vstrekovačov. Oplatí sa tak gumičky preventívne vymeniť, čo platí aj v prípade repasu čerpadla. Prípadný priesak oleja do paliva spoľahlivo prezradí tzv. mastný palivový filter. Okrem problémov s čerpadlom sa nezriedka vyskytuje aj nadmerná spotreba oleja, pokled kompresných tlakov, netesná palivová sústava, čoho následkom motor obtiažne štartuje (najmä po dlhšom státí) a slabší výkon môže znamenať zle fungujúci merač množstva nasávaného vzduchu. S rastúcim počtom km sa objavuje aj problém s opotrebenými zdvihátiek ventilov (vyššia hlučnosť) a opotrebovanou podlakovou vývevou, ktorá má okrem posilňovača bŕzd a podtlakového ovládania turbodúchadla na starosti aj ovládanie EGR ventilu a vírivých klapiek v sacom trakte. Ak EGR a klapky nefungujú dobre, dochádza k zhoršeniu spaľovacieho procesu, slabšiemu/kolísajúcemu ťahu, väčšej dymivosti, horšej spotrebe a vo výsledku aj vyšej tvorbe karbónu, ktorý rýchlejšie degeneruje olej a negatívne vplýva na životnosť motora. Taktiež ak motor padá bez zjavnej príčiny do núdzového režimu resp. štrajkuje funkčnosť vyššie spomínaných komponentov (EGR, turbo, klapky a pod.), oplatí sa skontrolovať, či nie je niekde vibráciami predraté aj podtlakové vedenie vedúce od vývevy. Pri vyššom nájazde mávajú motory pomerne často problémy aj s nefunkčným/zakarbónovaným EGR ventilom.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV | trojdverové SUV |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4692 x 1764 x 1753 | 4192 x 1780 x 1721 |
Rázvor (mm): | 2760 | 2330 |
Batožinový priestor (l): | 540 | 300 |
Pohon: |
riaditeľný pohon všetkých kolies
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
80
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
dizajn |
slabá kvalita na časté využívanie v teréne |
spoľahlivé benzínové motory 2,4i a 3,2 V6 |
reálne slabšia priechodnosť terénom |
dostatok miesta na zadných sedačkách (5D) |
slabý benzínový 2,0i |
objemný kufor (5D) |
slabý a nekultivovaný 2,3 TD |
nízke ceny jazdeniek |
nepresné maticové riadenie |
slabé brzdy (do roku 1995) |
|
nekomfortné listové pérovanie vzadu (do roku 1995) |
|
nižšia spoľahlivosť mechanických komponentov |
Najčastejšie poruchy
poruchy imobilizéra, ABS, alternátora či tachometra. |
korózia karosérie výraznejšie pri prvej generácii |
riziko prasknutej hlavy valcov pri 2,3 TD a 2,5 TD |
vyššia hlučnosť zadného diferenciálu a prevodovky |
nadmerné opotrebenie prevodoviek, redukčných prevodoviek, zavesenia kolies (obzvlášť pri nadmerne zaťažovaných vozidlách) |
nadmerná vôľa v riadení |
predčasne opotrebené vačkové hriadele (2,2i 16V) |
poruchy EGR ventilov (benzín aj diesel) |
nadmerne opotrebované ložiská a riziko prasknutého kľukového hriadeľa (2,8 TDi) |
vyšša spotreba oleja, poruchy vstrekovacích čerpadiel a netesnosti palivového vedenia a vstrekovačov (2,2 DTi) |
opotrebovaná podtlaková výveva - obmedzená činnosť posilovača bŕzd, EGR ventilu či vírivých klapiek (2,0 2,2 DTi) |
nefunkčný merač hmotnosti vzduchu (2,2 DTi) |
rýchlejšie opotrebené spojkové lamely (obzvlášť pri nadmerne zaťažovaných vozidlách) |
úniky motorového oleja (vyšší km nájazd) |
nadmerné opotrebenie turbodúchadla (slabší výkon, vyššia spotreba oleja, väčšia dymivosť a pod), resp. regulácie plniaceho tlaku (dieslové motory, väčší km nábeh) |
opotrebované predné automatické voľnobežky |
úniky oleja z redukčnej prevodovky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4i (92 kW). Mechanicky robustný motor poskytuje Frontere primeranú dynamiku. Spotreba je síce vyššia ako v prípade dieslových motorov, riešením je však aplikácia LPG. |
Na zváženie sú najmä dieslové motory. Zdanlivá výhodnosť v podobe nižšej spotreby oproti benzínovým motorom sa môže razom stratiť pri oprave poruchy. Z dôvodu veľkého počtu km je riziko finančne nákladných porúch vysoké. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i (52SUD2, 55SUD2) | 1998 ccm | X 20 SE,C 20 NE | 85 kW |
2.2 i (54MWL4) | 2198 ccm | X 22 XE | 100 kW |
2.4 i (53MWL4) | 2410 ccm | C 24 NE | 92 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.3 TD (5JMWL4) | 2260 ccm | 23 DTR | 74 kW |
2.5 TDS | 2499 ccm | 25TDS (VM41B) | 85 kW |
2.8 TD (53SUD2) | 2771 ccm | 28 TDI (4JB1T) | 83 kW |
2.8 TD (5BMWL4) | 2771 ccm | 28 TDI (4JB1T) | 83 kW |
36 komentárov
eddie
Zdavim,
môžem potvrdiť autorové slová, že motorizacia 2.4i je snáď jediný poriadny motor montovaný do Frontery.
Vlastím Fronteru 2.4i, rv.95, AC kombi – to znamená 4 dverovú verziu po dobu 3 roky. Zhruba 30 dní v roku strávim v teréne Zápaných a Vysokých Tatier, kde sa s ňou vobec nemazňem a auto dostane zabrať.
Sčítane a podtrhnuté – 13 rokov behanie po alfalte a 3 roky terenu. Pre mňa to v konečnom dôsledku znamenalo vymenu listových pier, pretesnenie torznej tyče voči redukčnej prevodovke (únik oleja), drobne úpravy korózie (skutočne drobné), výmenu zvislých gulových čapov, problematického relé, ktoré spína palivové čerpadlo a výmenu piestika na tlačiaceho olej do prevodovky. A samozrejme rutinnú údržbu, ktorú treba praktizovať na vštkých autách na zemeguli.
Čo sa týka jazdy v teréne – bez problémov som naložil Lade Nive v blate aj snehu. Frontera rovnako zvladla lepšie cestu po rozbahnenom teréne ako slávny Land Rover Defender. Pravda však je , že Frontere sa nie celkom páči bočný náklon.
Do stredne ťažkého terénu možem toto auto odporučiť, ak však človek chce jazdiť extrem, preba si kúpiť Nissan Patrol.
František Mackovják
Mám 2,2 Tdi rv.98 B občas mi blikne kontrolka motora.Pri rozsvietení kontrolky stráca motor výkon,vie mi niekto poradiť čo s tým?
Lubomir Maslonka
Ten problém som mal aj ja.Diagnostika v servise Opel ukázala na vadný snímač otáčok kľukového hriadeľa.Oprava ma vyšla asi na 100 eur,z toho samotný snímač stál 68 eur.Menil som ho pred rokom,a teraz šľape ako hodinky.Veľa šťastia Vám prajem.
azzy
vyměň AGR ventil a pojede 🙂
Anonym
skus vymeniť vzduchovú váhu a malo by to prestať a odporúčam častejšie meniť vzduchový filter
Milan Molnár
Kúpil som chatu a mám možnosť moje auto.Čo je Fiat Stilo 1,9jtd r.v 2001 vymeniť za Opel fronteru r.v98 sport 2,0i.Čo vy na to?
D.M.
Vie mi prosim niekto poradit ci sa da predne cidlo ABS u Frontera nahradit inym nez original? Mam Opel Frontera B 2171cm TDi 3dv. r.v. 2004 a oprava cez znackovy servis mi pripada predrazena Dakujem dusan.cec@azet.sk
Peter
Dobry den, citam tu vase otazky, odpovede, rady, zaujima ma vas nazor na vymenu auta Renault RX4 za Opel Fronteru r.v.98, 2,5TDs. Je to v niecom vyhodnejsie alebo by ste radsej nechali ten renault?? Vdaka za nazor pripadne radu.
Peter
Rozpredam Fronteru 2,8 TDi r.v.97
Miro
Zdravím všedkýyh nadšencov OFFROADU mám fronteru 2.3TD motor šľape ako hodinky jedinu poruchu čo som mal bolo podávacie čerpadlo, čo sa týka chodu motora je ako každý iný DIESEL s kombinovanou spotrebou do 11 litrov na pneu 265/75 r15 jeto čisto moja spotreba záleži na vodičovi aku ma ťažku nohu. Takže odporúčam 🙂
jaro
chcem kupit opel frontera 2,5 tdi r.v. 1998 nemam s tymto autom skusenosti tak ziskavam info ake velke naklady su na to odporucania atd prosim o rady vdakaa …
pista
chcem len dodat k tym fronteram a ich „vylepseniam“….nikto tu nespomenul,ze upustili od samosvorneho diferencialu,co u novej verzii sposobilo ovela mensiu dostupnost v terene.mam 2.4 a je to auticko ako ma byt.teren ok,vzdy lepsie ako moje pajero sport 3.0V6.a co sa tyka patrola….no v seriovke asi tiez nic moc.mam terrano 2.4 a co sa tyka prejazdu,je to lepsie ako traktor.
jano
Aky typ fronterky by si doporučil…mam zaujem o niaky terenak a nevim sa rozhodnuť medzi Fronterov a Pajerom. .ak vieš ktore motory su dobre na tychto typov.
Laco
Mam fronteru už viac ako rok je to posledný model čo sa robil nabehal som viac ako 100000 km a behá bez poruchy priemerná spotreba je 7 až 7,5 litra nafty a to po dialnici žiadnych 70 ale 130 140 super auto po tejto skusenosti sme kupili dalšiu s automatickou prevodovkou tiež bez problemu
jano
Viete my niekto povedať o motore 2.2 TD či to nie je niako poruchove?? Keđ tak čo najčastejšie je poruchove?. A čo vstrrkovacie čerpadlo?.
Anonym
no hlavne to čerpadlo-odíde jednotka alebo sa upchá, zadrie predsuvník a problémy sú aj s tesnosťou palivového systému
jano
A čo 88Kw motor??? Alebo potom radšej kupiť Mitsubishi pajero2 2.8alebo 3.2 diesel možno 2.5 šport.
martin
zdravim mam aj ja fronteru 2.4 v terene nezmar ale mam problem stale sa mi hreje co stim
laky
ak to nebude problem termostatu tak skuste umyt pod tlakom rebra chladica, moze sa stat, ze po rokoch su zanesene a tým pádom je účinnosť malá( vlastná skúsenosť síce na Zetore ale princíp rovnaký), resp. ak sa dá nejako prepláchnuť celé chladiace potrubie možno to pomôže..samozrejme aj s výmenou kvapaliny chladiacej..
piry
zdravym chlapy mame opel fronteru 2,2 diesel 2000rok a blika predny nahod stale a nieco strela v predu moze to byt tim
Michal
Tiež mám Fronteru 2.2 Dti ročník 2000 a predna naprava blika ale nič si z toho nerobím a prítom dosť často jazdim v terene. Pri zapnuti nič nestrieľa všetko ide hladko.
Mroc Jozef
Mam opel FronteruA 2.0isport pouzivam len vterene super za 6 rokov problem len zo spojkov po vymene neviem dostatocne natlakovat system poradte
azzy
zdravím, mám 2.2dti 16v, 88kw, 2003- dovoz Itálie a už mě stála komplet přední nápravu včetně čepů , tlumičů a brzd, AGR-ventilu a elektr. váhy vzduchu,spojky po vstřikovací čerpadlo Bosch nové páč u posledních modelů jsou dvoukomorové a nejdou repasovat a to platí i u řídící jednotky ta je součástí čerpadla proto nejde čipovat a spoustu dalších hovadin jako jsou podtlakový hadičky a veškerej servis olejů a náplní. navíc jsem montoval vyhřívání sedaček , park. senzory , pořádný repro s rádiem a subwooferem Pioneer , zatmevení oken foliemi,kožený potah volantu atd. , mě všechno vyšlo kolem sta tisíc, jo pánové chce to buď vybrat solidní kousek nebo mít trpělivost a pevný nervy ,ono totiž každá sranda něco stojí ,jediný co mě hřeje, že je fakt v zachovalým stavu celá kastla a hned první zimu jsem jí nechal vystříkat celej podvozek včetně dutin jinak vše funguje o.k jo a motor klape jak švícary od výměny do výměny ani kapka oleje.
martin
Zdravim mam opla fronteru 2.4i ale trapi ma len jedna vec studene starty su strasne dlhe a ked naskoci a nedrzim plyn tak zdochne alebo ak drzim plyn cez polovicu tak mi zdochne neviem co tam mam menit a semtam mi zasvieti aj kontrolka cerpadla ale to mi zasvieti ked je auto v chode to strati normalne tach ja uz neviem co mam stim robit inac ked sa zohreje je to nezmar porate my ak sa da piste na actyb@azet.sk zatial dakujem
Michal
Zdravím, mám opel fronteru 2,2i 16V r.v. 97, niekedy jej začne šibať s kolísaním otáčok po naštartovaní kým si odfúkne ide v pohode a potom začnú kolísať otáčky z 1000 na 1500 každú sekundu. Všade som hľadal ale nikde som nenašiel ako sa to dá odstrániť. Neporadí mi niekto piste na e-mail opel-frontera@azet.sk
Anonym
Chcem kupit opel fronteru poradte aku vdaka
Tomáš
Aj mojej frontere dakedy zašibe a skáču otáčky a to mám 2,2 DTI, ak si to už odstránil skús poradiť.
Marek
ludia a čo mi poradíte na opel Frontera RS 2.2i (100Kw) r.v 2000
M.
Najtichší motor vo Frontere. Spotreba okolo 10 litrov, slušný ťah a dobrá spoľahlivosť. Viac sa vyskytujú iba úniky oleja a opotrebované vačky.
Anonym
nejdou mi stahovat okýnka,čím to je?
Anonym
zlý kontakt v spínačoch alebo vypadnutý káblik alebo poškodený káblik, ja som mal to isté
marek
vie niekto poradit mam fronteru 2.2dti stalo asi dva tyzne a teraz nejde nastartovat vie niekto co stym
M.
Buď porucha na čerpadle alebo zavzdušnený palivový systém.
Pepe
Ahojte. Taktiez som sa rozhodol prr fronteru, 2,2 diesel ale s automatom. Vie mi niekto napisat nieco o automate? Je tu toho pisane dosf malo. Hlavne z praxe… Dakujdm…
jaro
zdravim vas vie mi niekto prosim poradit mam fronteru ackovu 97 rocnik 2.5 tds a tak mi huci prevodovka ale len na petke a ked idem viac ako 70 oleje su pomenene
Michal
Mám Opla Fronteru 2,2 DTH 85 kW, rok výr. 2000 diesel a neviem si poradiť. Keď auto odstavim na rovine asi po hodine až dvoch neneštartuje. Keď však auto postavim predkom dole kopcom môže stať aj niekoľko dni a naštartuje. Kto mate s tým skúsenosti poraďte