O tom aká Meriva v skutočnosti je, aké má klady resp. zápory si môžete podrobnejšie prečítať TU. Stručne napísané: oproti Corse C má Meriva predĺžený rázvor na 2630 mm, z čoho ťaží ako priestor pre posádku, tak aj kufor. Vzdušný interiér ponúkne dostatok miesta nad hlavou aj pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, limitom tak bude skôr šírka interiéru. Pohodlne sa teda odvezú len štyria dospelý cestujúci. Vyšší posed znamená okrem príjemnejšieho nastupovania a vystupovania aj výborný výhľad z bohato preskleného vozidla. Samotné sedadlá majú tvrdšie čalúnenie, nie však nepríjemné, čo oceníte najmä pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti.
Vzadu sú sedadlá rôzne posuvné, takže možno sedenie meniť podľa potrieb. Taktiež objem kufra sa mení podľa posunutia a konfigurácie zadných sedadiel. Jeho objem sa pohybuje od 350 až 405 litrov v základnom usporiadaní. Pri skopených zadných sedadlách je možné dosiahnuť objem až 1410 litrov. Kufor má tiež dvojité dno, kam sa dajú uložiť rôzne drobnosti. Nutno ešte dodať, že vozidlá z prvých rokov produkcie mali veľmi chudobnú základnú výbavu a chýbala najmä klimatizácia, ktorá je vďaka bohatému preskleniu takmer nutnosťou.
Meriva má v rámci svojej triedy veľmi slušné jazdné vlastnosti. Pri prudšej zmene smeru alebo rýchlom prejazde zákrutou sa karoséria síce viac nakláňa , podvozok však podrží zvolenú stopu a nasmeruje vozidlo do želaného smeru. Rozladiť ho vedia len väčšie priečne nerovnosti v kombinácii s rýchlou jazdou ďaleko za bežným limitom. Okrem dobrých jazdných vlastností poskytuje podvozok Merivy aj obstojný komfort pruženia na väčšine bežných nerovností našich ciest. Po mechanickej stránke sa podvozok vyznačuje veľmi solídnou odolnosťou a vôle v zavesení prednej nápravy sa vyskytujú obyčajne až po prejdení väčšej porcie kilometrov.
Riadenie má Meriva ľahké a príjemné. Nastavené je skôr na komfortnejší štýl jazdenia, čo sa prejavuje v menšom cite okolo stredovej polohy a len striedmej spätnej väzbe o dianí na ceste. Zameraniu vozidla ale vyhovuje akurát. Vďaka relatívne malej dĺžke je Meriva aj obratná, čo umožňuje vozidlu rýchlo zaparkovať a manévrovať aj v stiesnených priestranstvách na hromadných parkoviskách.
Prednosti a nedostatky
priestrannosť a variabilita interiéru |
v prvých rokoch pomerne chudobná výbava |
dobré jazdné vlastnosti |
vyššia spotreba oleja pri 1,6 8V |
dobrý výhľad z vozidla |
predné sedadlá so slabším bočným vedením |
dobrá kvalita a dielenské spracovanie materiálov v interiéri |
hlučnejší a výkonovo slabší 1,7 DTi oproti CDTi |
spoľahlivosť |
|
rozumné prevádzkové náklady |
|
manévrovateľnosť s vozidlom |
|
dostatočne objemný kufor |
Najčastejšie poruchy
prasknuté žiarovky v hlavných svetlometoch - prepätie elektrickej siete |
hučiace ložiská kolies (väčší km nábeh) |
nadmerné vôle v podvozku a radení - prirodzené opotrebovanie (väčší km nábeh) |
nezobrazujúci centrálny displej - strata alebo nedopisovanie niektorých znakov |
korózia výfukového potrubia - zadný diel hlavne |
občas nefunkčná zapaľovacia cievka (benzín) |
tečúca vodná pumpa (benzín) |
zakarbónovaný EGR ventil - oranžová kontrolka, trhavý ťah motora (okrem 1,6 Turbo) |
zvýšená spotreba oleja, časom aj úniky - netesnosť motora (1,6 8V, menej 16V) |
prepúšťajúce turbodúchadlo - pískavé zvuky a čierny dym z výfuku (diesel, hlavne 1,3 CDTI) |
zvýšená spotreba oleja a pokles kompresie - nadmerná záťaže a long-life intervaly výmeny oleja (hlavne 1,3 CDTI) |
občas netesnosť okolo olejového čerpadla (1,7 CDTI) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - náhla a trvajúca strata ťahu |
vyššie riziko nadmerného opotrebovania verzie OPC (spôsob jazdy) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 16V (74 a 77 kW). Jedná sa o dostatočne výkonnú a kultivovanú motorizáciu, ktorá sa vyznačuje primeranou spotrebou. Občas sa môže vyskytovať mierne zvýšená spotreba oleja. Na diaľnici by sa hodila dlhšia päťka či šiesty prevodový stupeň. 1,7 CDTi (74 a 92 kW). Osvedčená motorizácia, ktorá sa vyznačuje solídnou kultivovanosťou, veľmi dobrou dynamikou a solídnou spotrebou. Poteší aj mechanická odolnosť a dobrá spoľahlivosť. |
1,6 8V (64 kW). Nejedná sa o zlý motor, pri moderných 16V agregátoch však citeľne zaostáva, či v kultivovanosti, výkone, ale najmä spotrebe. Naviac ho nezriedka trápi vyššia spotreba oleja a tiež aj jeho úniky. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 16V Twinport | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.4 16V Twinport LPG | 1364 ccm | Z 14 XEP | 66 kW |
1.6 | 1598 ccm | Z 16 SE | 64 kW |
1.6 | 1598 ccm | Z 16 XEP | 77 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | Z 16 XE | 74 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | Z 16 LET | 132 kW |
1.8 | 1796 ccm | Z 18 XE | 92 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DT,Y 13 DT | 51 kW |
1.3 CDTI | 1248 ccm | Z 13 DTJ | 55 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | Z 17 DTH,Z 17 DT | 74 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | Z 17 DTR,A 17 DTR | 92 kW |
1.7 DTI | 1686 ccm | Y 17 DT | 55 kW |
28 komentárov
Anton Panák
Ako zistím pri kúpe jazdeného auta Opel Meriva /200-2010/ či má auto vo výbave ESP ?
Ing. Marek Mašlonka
Opel Meriva je výborné auto.
Vlastnil som dieslovú verziu 1.7DTI, ktorá je uvádzaná ako slabšia, ale poznať ho hlavne až pri plne naloženom aute. Výnikajúci pomer cena/úžitková hodnota, vhodné najma rodine nepotrpiacej si na luxusné prvky výbavy, zvonka malé (nie je problém zaparkovať), zvnútra obrovský priestor. Prešiel som plne naloženým autom (náklad asi 250kg) 2200km v kuse (vtedy malo natočených 100 000 km). Vynikajúca spotreba (2200 km z toho asi 80% dialnica 130-140km/h pri otackach 3500/min dalo 6,3l diesel/100 km).
Jedine, co mozem autu vytknut je horsi vyhlad vodica uhlopriecne kvoli zdvojenemu prednemu stlpiku a vyrobna technicka zavada, ktora sa u kazdeho kusu moze prejavit inak a to vypinajuci EPS (posilovac riadenia), hlavne pri zatoceni plne vpravo.
Inak auto odporucam.
Andrej
viete mi poradit kde ma Opel Meriva 2004 rok, Benzin 74 KW vstup na diagnostiku? dakujem
Dominik
Ahoj Andrej,
ak myslis OBD konektor, tak je presne pod rucnou brzdou.
Odstran najprv manzetu z rucnej brzdy a potom plastove dno pod rucnou, chce to vsak trocha sily…
Rasto
Kto mi vie poradiť, meriva 1,6 pri zohriati nad 85 stupnov motor nepusti do otacok maximálne 3000 a na voľnobehu hasne… za studena ide normálne…vymenil som riadiacu jednotku, cidlo kluky…a uz som v koncoch dik
jany
mne to roby na ibize a svagrovy na audy a6 a bola to lambda sonda mam tiez merivu ale presne ti poradit neviem
Mato
Mam motor 1,3 cdti preco mi niekedy vypne turbo a po čase znova nabehne a zhasne kontrolka tkzv.kluč Vdaka
dancak
mám opel merivu 1.7 dti mám problém s zohrievaním motora v zime teplomer mi viacej ako 80 c nezohreje aj po 50km. vimenil som termostat aj merač hmotnosti vzduchu. v lete je to aj dobre lebo je teplo
tomáš
ahoj
je to normálna vec, bez prídavného kúrenia to na viac ani nedáš
milan fridrich
Mám Opel meriva 1,4 ročník 2005, má niekto skúsenosti s problémom že počas sa rozsvieti kontrolka EPS, riadenie hneď obtiažne, po vypnutí motora a následnom zapnutí tento problém zmizne.
Monika
Mám ten istý problém s EPS,mám Merivu 2004,1,6 16V.Viete mi poradiť čo s tým?…totiž tá kontrolka mi nesvieti stále,len občas…
misko
Toto je normalna vlastnost tychto vozidiel.
Je to od vyrobi a nic ine ako sa s tym zmierit sa urobit neda.
jana
mam opel merivu 1,6 2004 pocas jazdy mi prestalo ist auto ,po kratkom case zas nastartovalo stalo sa mi to niekolko krat,dala som ho do servisu tam zistili ze je chyba v riadiacej jednotke ktoru akoze opravili,da sa opravit riadiaca jednotka?lebo auto aj po tej oprave robilo to iste,
lubo
mam opel merivu 1.7 cdti r.2005 za studena mi zle štartuje až na 3 raz žhaviče som vymenil ked sa zohreje tak na prvy raz naštartuje
hangurbadzoivan448@gmail.com
Dobrý mám 1.7disel nemôžem naštartovať ale pred asi 6 h .som naštartoval neviem čo.normalne mi svieti ako pri štartovanie vôbec nič nenaskoci
Viedeň mi poradiť
peter
zdravim mam Opel meriva 1.7 CDTI 2004 a taky problem ze sa mi zarosia okna ze sa neda soferovat ked sa zohreje motor je to hotova katastrofa je jedno ci zapnem studeny alebo teply vzduch nech robim cokolvek nemozem prist ne chybu voda v chladicu sa netrati no ani mechanik mi nevie poradit kde je chyba poradi mi niekto dakujem.
Anonym
mam opel merivu 1,6lpg mam problem z plynom kym sa auto zohreje ide na benzín je vporiadku prepne to na plyn a počase začne trhať autom stracaju sa otačky skoči do nudzoveho režimu musim prepnuť na benzín a ide zase dobre pritom plyne som zistil ked idem nad3000otač.vtedy to začne robiť,či to neje tým že sa plyn nestihne ohriat a zamrza poradťe dakujem.
PAVEL
ARG VENTIL VY čISTIť ALEBO VYMENIť ALEBO TERMOSTAT NAPLYNE
Anonym
Poradte, niečo mi klepe na predku a neviem zistit co. Nerobi to pravidelne.
Patrik
Chcel by som sa spytat mam opel meriva 1.7dti 2004 rok a zadny kufor mi ide otvorit iba s klucom ako je to mozne? Ked otvorim dvere s centralom tak zadny kufor mi ide otvorit iba s klucom
Anonym
chyba v zámku, nefunguje centrál
Papar
Dobrý deň. Má Opel Meriva 1.7.TDI r.v.2005 riadené vstrekovanie? Tzv.EDC?
Ďakujem za odpoveď
peter
jednoducho preto, ze mas v tom lepsom pripade predratu izolaciu (v horsom pretrhnute droty) na kablovom zvazku na prechodke medzi dverami a karoseriou na strane karoserie. Mne naviac nesiel ani zadny stierac (neprejdes STK). Ked som to „vykochal“ zistil som, ze mam aj pretrhnute droty (ale poistky nevyrazilo) a ze rakusaci dali vyrobit rumunom kablovy zvazok s ultratvrdou a krehkou izolaciou, ktora po case zima/leto/ohyby poddala. A naviac prechodka na karoserii je z tvrdeho plastu s ostrou hranou a prudkym zalomenim. … co ine sa moze stat …
Zsolt
Zdravym. Mám merivu.1.6benz.dakedy sa stáva,ze nestartuje na prvy start ale na niekolko pokusov.dakedy zase pekne startuje. Palivovy filter ből vymeneny. V com moze byt problèm . Dakujem za odpovede
Mirka
Dobry den, buchla som z predu 1,.7 Tdi . Vytiekla mi asi chladiaca tekutina, napriek tomu som presla 5 km. Teraz auto cmudi a nejde nastartovat. Viete mi poradit?
miroslavstepan06@gmail.com
mám 1,7 CDTI r.v 2004, chladenie sa občas prehrieva a vyvrie voda, inokedy ide správne na cca 90 C pri akomkolvek jazdení (kopce, dialnica, mesto ), servis si nevie rady, radia dať auto do šrotu, čo pokladám za somarinu zo všetkých hľadísk ( finančné, ekologické , citové ..) má stým niekto skúsenosť ??
Lubisko
Mne chladenie tlakovalo-penilo pri riadnej teplote čo malo za následok vytečenie časti vody a následne prehrievanie motora. Po roku sa to vystupňovalo až k odstaveniu auta čo viedlo k zisteniu vadného-zrejme prasknutého zmiešavacieho potrubia EGR ventilu cez ktoré pretláčalo vzduch od turba do chladenia. To potrubie asi popri samotnom chladením potrubia odvzdušňuje motor pred termostatom.
andrejceluch@gmail.com
prosim mam merivu 1,7dti mom problem za studena štartuje ale ked sa zohreja tak nenaštartuje a ked tak dlho toči až sa vybyje baterka nikto stym nevie poradit pomožte alebo mechanika poradit