Vectra C znamenala razantnú zmenu oproti predchádzajúcim dvom generáciám. Okrem hranatého dizajnu bola prvým modelom postaveným na novej medzinárodnej platforme koncernu GM, interne nazývanej Epsilon, na ktorej stoja napr. Saab 95 alebo Fiat Croma II. Oproti predchodcovi ponúka viac pohodlia a bezpečnosti, ale aj nové starosti. Na dĺžku značne povyrástla na 4596 mm (oproti 4477 mm), na šírku 1798 mm (1707 mm) a na výšku meria 1460 (+ 32 mm). Tiež rázvor 2700 mm je o poriadny kus väčší, než u predchodkyne (2637 mm). Napriek určitým výhradám v spoľahlivosti, dizajne a použitej technike, jedná sa o zaujímavý model, nakoľko sa dá zaobstarať v slušnej výbave za veľmi zaujímavú sumu.
Vectra C prišla na náš trh v júni 2002 v prevedení sedan a od začiatku bola dostupná s troma zážihovými a dvoma vznetovými motormi. Základom ponuky sa stala benzínová 1,6 16V s výkonom 74 kW pri 6000 ot/min a krútiacim momentom 150 Nm pri 3600 ot/min, pokračovala 1,8 16V s 90 kW pri 6000 ot/min a 167 Nm pri 3800 ot/min. Vrchol spektra predstavuje agregát 2,2 l s výkonom 108 kW pri 5600 ot/min a krútiacim momentom 203 Nm pri 4000 ot/min. Naftové motory zastupovali jednotky 2,0 DTi 74 kW pri 4000 ot/min s krútiacim momentom 230 Nm v rozmedzí 1500-2500 ot/min a 2,2 DTi (92 kW) s krútiacim momentom 280 Nm v rozsahu 1500-2750 ot/min. Športovo strihnutý liftback GTS dorazil sa objavil na jeseň a dostal pod kapotu šesťvalec 3,2 l s výkonom 155 kW.
V 2003 bol uvedený aj naftový šesťvalec 3,0 CDTI od Isuzu, 2,2 i bol nahradený priamovstrekovým motorom rovnakého objemu, ale s výkonom 114 kW, pribudol aj turbom prepĺňaný benzínový dvojliter a v priebehu roka sa začal predávať mohutný, netradične pôsobiaci päťdverový hatchback Signum. Na konci roku 2003 bolo predstavené obrovské kombi Caravan, ktoré malo rázvor predĺžený o 13 cm a celkovú dĺžku 4822 mm. Rok 2004 znamenal príchod motorov 1,9 CDTi (74, 88 a 110 kW) pochádzajúcich od automobilky Fiat, ktoré nahradili doterajšie DTi, mohli byť na želanie vybavené filtrom pevných častíc a výkon na kolesá prenášali pomocou nových šesťstupňových prevodoviek.
Začiatkom roku 2005 nahradil 1,8 16V nový benzínový štvorvalec 1,8 16V Ecotec s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 194 Nm, tiež posilnili motory 1,6 16V na 77 kW a trojlitrový diesel na 135 kW. Na jeseň roku 2005 sa do predaja dostala modernizovaná verzia Vectry. Exteriér mal novú masku a svetlomety v štýle vtedajšej Astry, tiež nový nárazník a väčší podiel chrómu. V interiéri pribudli nové materiály a taktiež športový trojramenný volant pre všetky verzie Vectry aj Signumu. Po technickej stránke dostala Vectra novo naladený elektro-hydraulický posilňovač, ktorý v spojení s novo naladeným podvozkom IDS Plus s elektronicky riadenými tlmičmi CDC poskytol o niečo komfortnejšie zvezenie a tiež väčšiu jazdnú stabilitu. Od tohto roku mali všetky verzie vybavené naftovým motorom filter pevných častíc a k tomu natáčacie bi-xenónové svetlomety AFL ako súčasť štandardnej výbavy (na niektorých európskych trhoch). Motorovú paletu rozšíril preplňovaný zážihový šesťvalec s objemom 2.8 litra a výkonom 169 kW, ktorý poskytuje 90 percent maximálneho krútiaceho momentu 330 Nm v 1500 otáčkach.
Rok 2006 priniesol športovo ladený model Vectra OPC, ktorý dostal preplňovanú pohonnú jednotku 2.8 V6 T (188 kW). O rok neskôr bol jej výkon ešte zvýšený na 206 kW. V roku 2008 meno Vectra ukončilo svoju životnú púť a nastúpil úplne nový model s názvom Insignia.
Bariérovým testom Euro NCAP prešiel automobil v roku 2002. Za ochranu posádky získal štyri hviezdičky z piatich (30 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená jednou hviezdičkou zo štyroch (5 bodov).
Interiér Vectry pôsobí dosť stroho, chladne a prísne účelne. V prvých ročníkoch ho charakterizovala aj záplava šedých, lacno pôsobiacich plastov a ani dielenské spracovanie nebolo sto percentné. Značný pokrok znamenal facelift roku 2005, po ktorom sa zmenila farebná úprava plastov, ale aj skvalitnilo dielenské spracovanie. Ostali ale premačkávajúce sa tlačítka na diaľkovom kľúči, až príliš krehká západka popolníka alebo aj zošúchavajúci sa povrch niektorých tlačidiel a ovládačov. Tiež je dobré sa orientovať na lepšie vybavené modely, pretože štandardná výbava v základe bola pomerne chudobná a napríklad základné rádio CDR 2005 nielenže podpriemerne hrá, ale má aj minimum funkcii a naviac sa hlasitosť reguluje skokovo. Veľkým plusom Vectry je slušný vnútorný priestor. Nedostatkom nebudú trpieť ani ľudia na zadných sedadlách, jedine rozmernejším cestujúcim na predných sedadlách môže vadiť pri dlhších jazdách pomerne veľký stredový tunel. Sedadlá potešia príjemným poťahom, predné aj dobrým tvarovaním.
Zaujímavou je v tomto verzia Signum, ktorá podobne ako verzia kombi stojí na rovnakom podvozku ale s 13 cm predĺženým rázvorom. Vzadu ponúka naozaj nadštandardný priestorový komfort ale aj množstvo všelijakých vychytávok (posúvanie a nastavovanie samostatných sedadiel, odkladacie priehradky, schránky atď). Prakticky je ale verzia Signum iba štvormiestna a miesto pre piateho cestujúceho je iba núdzové. Batožinový priestor Vectry sedan a liftback tiež neurazí, ponúkne objem 500 litrov v základnom usporiadaní. Kombi poskytne o 30 litrov viac a po sklopení operadiel až nadpriemerných 1850 litrov. Signum má variabilný objem kufra vďaka posunu zadných sedadiel a to od objemu 365 až po 550 litrov. Keď sme ešte pri interiéri, treba spomenúť impulzné páčky smerových svetiel a stieračov, ktoré sa vždy vracajú do neutrálnej polohy a neostávajú zaistené vo vychýlenej polohe. Je to moderné riešenie, ale prestane baviť do momentu, keď skúsite vypnúť pri vytočenom volante smerovku na jednu stranu a nezapnenete pritom blikanie na stranu druhú. Ak sa ťukne do páčky smerových svetiel, blikne trikrát. Ak sa stlačí viac, bliká smerovka do narovnania kolies, alebo do spomínaného ručného vypnutia, kedy sa veľmi často stáva, že začne blikať druhá strana. Po modernizácii v roku 2005 sa prehnaná citlivosť o niečo zmenšila a impulzné ovládanie stieračov dostalo hlasné pípnutie pri vypnutí zvolenej funkcie.
Podvozok
Jazdné vlastnosti Vectry nie sú zlé, aj keď úrovne premiantov triedy nedosahujú. Zaujímavý je rozdiel medzi jednotlivými variantami. Najkomfortnejšie naladenie má jednoznačne varianta sedan, ktorej podvozok zaistí výborný jazdný komfort. Na druhej strane sa dostaví aj najskôr nedotáčavosť v ostrých zákrutách. O niečo športovejšie je odpružené kombi, hlavne zásluhou tuhších zadných pružín, z dôvodu predpokladanej väčšej záťaže. Prerastený hatchback Signum pokračuje v ďalšom stupni tuhosti odpruženia a za najšportovejšie poňatú variantu možno považovať verziu GTS. Má najtuhšie odpruženie, strmšie riadenie, nižšiu svetlú výšku a jej jazdné vlastnosti už možno označiť aj prívlastkom športové. Oproti verzii sedan je však o dosť citlivejšia na priečne nerovnosti a citeľne viac dávajú zabrať podvozku aj rôzne výtlky. Samozrejme najlepších jazdných výsledkov umožňuje príplatkový systém IDS Plus, ktorý bol pre šesťvalcové motory štandardom. Systém elektronického riadenia tlmičov umožňuje v reálnom čase upravovať ich charakteristiku pruženia. Napriek zložitosti je systém nadmieru spoľahlivý. Chovanie Vectry C je okrem nastavenia podvozku veľmi závislé aj od jej mechanického stavu, nakoľko niektoré komponenty sú pomerne chúlostivé.
Predná náprava typu McPherson využívajúca aj pomocného rámu, má pomerne chúlostivé čapy spodných ramien, ktoré bohužiaľ na rozdiel od silentblokov nejdú vymeniť samostatne. Aj v prípade druhovýroby príde takéto rameno na cca viac ako 200 €. O moc lepšie nie sú na tom ani tyčky stabilizátora, ktorých cena sa ale pohybuje iba na úrovni 25 €. Pozor si treba dať aj na skorodované pružiny, ktoré môžu po čase aj prasknúť. Na rozdiel od konkurencie, je pomerne citlivá aj zadná náprava, hlavne elastokinematické lôžka, v ktorých po čase vznikne taká vôľa, že samovoľne menia uhol natočenia zadného kolesa už pri prejazde väčším výtlkom, čo pri vyšších rýchlostiach môže spôsobiť „neopakovateľný“ jazdný zážitok – zadná časť vozidla odskakuje zo strany na stranu. Tento problém vyrieši len výmena horných aj dolných ramien, čo predstavuje investíciu cca 350 €. Ďalšou slabinou sú ložiská náboja zadných kolies, ktoré sa pomerne rýchlo opotrebujú čo sa prejavuje monotónnym hučaním. Taktiež systém ESP je naladený veľmi špecificky, jeho účinok nabieha plynule už pri ostrejšom nájazde do zákruty a nakoľko sa nedá vypnúť vôbec, nedovolí vozidlu vybočiť z jazdnej stopy. Tým pádom ani nie je poznať, či zákruta bola prejdená kvalitným ovládaním vodiča a prirodzenou priľnavosťou podvozku alebo zásahom stabilizačného systému. Predstava, že takto zvyknutý vodič presadne do vozidla bez stabilizačného systému môže byť „zaujímavá“.
Motory
Podobne rozmanitá ako ponuka variant karosérie je aj ponuka motorov. Benzínový základ tvorí 1,6 16 V s max. výkonom 74 kW. Nie je to zlý motor, ale na pomerne ťažkú a veľkú Vectru je pomerne slabý a moc nepomáha ani pomerne krátke sprevodovanie. Dynamika motora tak postačuje na pohodové jazdenie najlepšie v obsadení jednou alebo dvomi osobami a ľahšou batožinou. Výkonový handicap motora sa prejavuje najmä pri potrebe akčnejšej akcelerácie, tiahlych kopcoch alebo pri plnom obsadení. Výrazné zlepšenie nepriniesla ani modifikovaná varianta Twinport s výkonom 77 kW, poteší snáď len o pár deci nižšia spotreba pri kľudnejšej jazde. Podstatne lepšie zvezenie ponúka 1,8 16V (90 kW). Pozor však v akej verzii sa kupuje. V GTS mal motor oproti sedanu kratšie sprevodovanie, čo bolo výrazne cítiť najmä pri pružnom zrýchlení na piatom prevodovom stupni. Ešte lepšie zvezenie ponúkala jej modernizovaná varianta s variabilným časovaním sacích ventilov a výkonom 103 kW, všetko pri rozumnej spotrebe oboch verzií pohybujúcej sa v bežnej prevádzke do 8 litrov. Modernejší motor má výhodu aj v prípade výrazne dlhšieho intervalu na výmenu rozvodového remeňa.
Zriedkavou verziou je motor o objeme 2,2 litra. Ponúka síce výkon 108 kW, ale v porovnaní s podarenou 1,8 (103 kW) až taký rozdiel v dynamike nebadať, hlavne v prípade verzie GTS, kde je kratšie sprevodovanie. Naviac motor občas trápia technické problémy, akými sú vyťahaná rozvodová reťaz, zle fungujúci napinák rozvodovej reťaze, problémy so zapaľovaním, alebo zanesený EGR ventil. V roku 2003 bol 2,2 liter prepracovaný na priame vstrekovanie, čo síce znížilo priemernú spotrebu o cca 1 liter, na druhej strane zložitejšia technika priniesla väčšie riziko porúch. Vyskytli sa poruchy vysokotlakého čerpadla, ovládania vírivých swirl klapiek v sacom potrubí motora a taktiež problémy s vyťahanou rozvodovou reťazou. Ponuku atmosférických benzínových motorov uzatvára 3,2 litrový šesťvalec s výkonom 155 kW. Bol pomerne ťažko sprevodovaný, čo pri jeho silnom ťahu až tak nevadilo, vyznačoval sa solídnou spoľahlivosťou a z ponuky vypadol v roku 2005. V turbo-motoroch tvoril základ dvojlitrový štvorvalec pôvodom zo Saabu, naladený na 129 kW s maximom krútiaceho momentu 265 Nm pri 2500 ot/min. Do otáčok sa síce zbiera pomalšie, na druhej strane ponúka veľmi dobrú pružnosť v spodnom a strednom otáčkovom spektre. Poteší dobrou spoľahlivosťou a primeranou spotrebou, ktorá sa pri bežnej jazde pohybuje okolo 9 litrov. Vrchol výkonovej ponuky tvorili 2,8 litrové šesťvalce z dielne materského koncernu GM. Jedná sa o veľmi výkonné, odolné a spoľahlivé motory. Nevýhodou je vyššia spotreba paliva.
Diesel
Na začiatku boli v ponuke len dva turbodieselové motory 2,0 DTi (74 kW) a 2,2 DTi (92 kW). Oba spočívali na rovnakom mechanickom základe, 16 ventilov bolo poháňaných ozubenou reťazou, v prípade 2,2 DTi je však o 8 mm väčší zdvih piestu a tiež obsahuje vyvažovací hriadeľ, čo sa prejavuje v kultivovanejšom chode motora. Max. krútiaceho momentu pri oboch motoroch vrcholí v 1500 ot/min, čo sa prejavuje ochotou motora ťahať už od otáčok blízkych voľnobehu. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 6 resp 7 litrov. Slabšou stránkou motorov je vyššia hlučnosť, slabšia kultivovanosť (najmä 2,0 Di a 2,0 DTi) ale najmä chúlostivá technika a problematická spoľahlivosť. Asi najviac problémov spôsobuje vstrekovacie čerpadlo Bosch VP44. Čerpadlo je známe opotrebovaním hlavného pracovného valca, ktorý je z hliníka a neovplýva dlhou životnosťou, taktiež aj pridieraním presuvníka vstreku, ktorý je citlivý na nízku mazivosť nafty. Na kvalitu a čistotu paliva je treba dávať pozor aj z iného dôvodu, pretože sa môže upchať niektoré z drobných sitiek v samotnom telese čerpadla. Problém je ich umiestnenie, takže sa prakticky nedajú vyčistiť a často je nutná výmena celého telesa čerpadla. Spoľahlivým riešením je len kompletná repasácia čerpadla pohybujúca sa okolo 600-700€, resp. výmena za iný funkčný kus. Nevýhodou Vectry C je skutočnosť, že spolu so Saabom dostala verziu čerpadla s označením PSG 16. Oproti starším verziám je tento typ čerpadla podstatne komplikovanejší a prípadná oprava (repasácia) znamená výdaje v hodnote cca 800-1000€.
Okrem prirodzeného opotrebenia sa čerpadlo resp. presuvník nadmerne opotrebovávajú aj z dôvodu karbónových usadenín z prepáleného motorového oleja. Motorový olej si totiž čerpadlo nasáva cez netesné gumičky prepadov vstrekovačov. Oplatí sa tak gumičky preventívne vymeniť, čo platí aj v prípade repasu čerpadla. Prípadný priesak oleja do paliva spoľahlivo prezradí tzv. mastný palivový filter. Okrem problémov s čerpadlom sa nezriedka vyskytuje aj nadmerná spotreba oleja, pokled kompresných tlakov, netesná palivová sústava, čoho následkom motor obtiažne štartuje (najmä po dlhšom státí) a slabší výkon môže znamenať zle fungujúci merač množstva nasávaného vzduchu. S rastúcim počtom km sa objavuje aj problém s opotrebenými zdvihátiek ventilov (vyššia hlučnosť) a opotrebovanou podlakovou vývevou, ktorá má okrem posilňovača bŕzd a podtlakového ovládania turbodúchadla na starosti aj ovládanie EGR ventilu a vírivých klapiek v sacom trakte. Ak EGR a klapky nefungujú dobre, dochádza k zhoršeniu spaľovacieho procesu, slabšiemu/kolísajúcemu ťahu, väčšej dymivosti, horšej spotrebe a vo výsledku aj vyšej tvorbe karbónu, ktorý rýchlejšie degeneruje olej a negatívne vplýva na životnosť motora. Taktiež ak motor padá bez zjavnej príčiny do núdzového režimu resp. štrajkuje funkčnosť vyššie spomínaných komponentov (EGR, turbo, klapky a pod.), oplatí sa skontrolovať, či nie je niekde vibráciami predraté aj podtlakové vedenie vedúce od vývevy. Pri vyššom nájazde mávajú motory pomerne často problémy aj s nefunkčným/zakarbónovaným EGR ventilom. Celkovo tak tieto motory nie sú žiaden zázrak a ak uvažovať o kúpe, tak len takého vozidla, ktoré má čo najmenší nájazd a o ktoré sa majiteľ vzorne staral a na údržbe/servise nešetril.
Avšak nielen trojica písmen DTi prinášala problémy. Svoje muchy mal aj trojlitrový šesťvalec od japonského Isuzu, ktorý si požičal aj Saab 9-5 a nepohrdol ním ani Renault Vel Satis. Výkon 130 kW, neskôr 135 kW a krútiaci moment 370 Nm neskôr 400 Nm sľuboval zaujímavú dynamiku a keďže sa jednalo o diesel, čakala sa aj rozumná spotreba. Treba aj dodať, že sa jednalo o jeden z prvých dieselov s hliníkovým blokom a mokrými liatinovými vložkami. Túto novú technológiu však japonské Isuzu zrejme podcenilo, keďže existuje veľké riziko uvoľnenia vložky zo štruktúry bloku a jej následnom poklesnutí. Je to síce miniatúrny pokles v rádoch stotín až desatín milimetra, ale pri veľkých tlakoch aké sú v dieselovom spaľovacom motore to znamená stratu tesnosti a veľmi rýchleho prehriatia motora. Najčastejšie dochádza k poklesu vložky pri väčšej záťaži a následné prehrievanie motora spôsobuje praskanie klznej vrstvy vo valcoch a motor začne konzumovať značné množstvo oleja.
Za nadmernú záťaž možno považovať aj rýchlu jazdu po diaľnici, kde situáciu v prípade Vectry C ako tak zachraňovala šesť-stupňová prevodovka, Saab 9-5 bol na tom podstatne horšie, keďže mal iba päť-rýchlostnú prevodovku a pri diaľničných rýchlostiach točil príliš veľa otáčok. Pri tomto motore je teda dôležité udržiavať chladiaci systém motora v bezchybnom stave až čo najúčinnejšie chladí. To znamená kontrolovať či nedochádza k únikom kvapaliny a tiež z času na čas vyčistiť chladič od rôznych nánosov prachu, lístia a podobne.
V prvých dvoch rokoch výroby celkom často hnevali aj turbodúchadla. Isuzu sa snažilo neskôr problém riešiť zmenou uchytenia vložiek, ale ani toto riešenie problém celkom neeliminovalo. Tiež spotreba nebola najnižšia, pri ľahšej nohe sa dá jazdiť mimo mesto okolo 7,5 litra, v meste však stúpa nad 12 a diaľničná jazda v rámci povolených rýchlostí si vypýta okolo 9 litrov. Pomerne vysoké boli aj servisné náklady, keďže ich zvyšovala okrem veľkého množstva oleja aj zložitá výmena rozvodového remeňa. Jazdne tiež nepatril motor k tomu najlepšiemu ako by sa mohlo zdať, keďže trpel značným turboefektom (neochotou pod hranicou 2000 ot/min) a neskorší razantný prísun 370-400 Nm nie je na plynulú jazdu najvhodnejší, nehovoriac o namáhaní spojky a synchronizácie prevodovky pri každom rýchlejšom preradení, v prípade ak je motor spojený s manuálnou prevodovkou. Aby problémov s týmto motorom nebolo dosť, hnevať vedela aj elektroinštalácia, čo sa prejavovalo vynechávaním vstrekovania a opotrebované alebo zanesené vstrekovače Denso nebolo možné repasovať.
Čas ukázal, že kto chce vo Vectre dieselový motor, mal by vyberať medzi 1,9 CDTi (8 ventilové 74, 88 a 16 ventilové 110 kW) prevzatými od Fiatu. Opel ich najskôr nakupoval, neskôr ich začal vyrábať vo vlastnej fabrike. Kultivovanosť chodu a hlučnosť motorov je síce len na priemernej úrovni, oproti predchádzajúcim dieslom sú však podstatne spoľahlivejšie. Kombinujú sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, spotreba sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 6-6,5 litra. Najslabšia verzia (74 kW 260 Nm) poskytuje Vectre dostatok dynamiky pre bežné jazdenie, nedostatok ťahu cítiť najmä pri plnom obsadení/naložení alebo akcelerácii vo vyšších rýchlostiach. Z tohto pohľadu je lepšou voľbou silnejšia verzia (88 kW 280 Nm), ktorá obsahuje turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek statora. Svižné jazdenie aj s plne naloženým vozidlo poskytuje najsilnejšia 16 ventilová varianta ponúkajúca 110 kW a 320 N.
Pri väčšom počte kilometrov sa objavuje aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník ( nadmerné vibrácie a chrchlavý zvuk na voľnobehu alebo trhavý rozjazd s nadmerným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok) či opotrebená spojková lamela. Pozor aj na karbónom zanesený EGR ventil, hlásiaci sa svietiacou kontrolkou (núdzovým režimom), ktorému niekedy pomôže vyčistenie často krát sa ale musí vymeniť. Pri výkonnejších CDTi 16V (110 kW) vedia občas zlyhať rozvody z dôvodu poškodenia vodnej pumpy, respektíve sa môže pretočiť vo svojom gumovom uložení remenica náhonu klinového remeňa a pri väčšom nájazde sa objavujú aj poruchy tzv. swirl klapiek (zanesený-zatuhnutý mechanizmus), čo sa prejavuje zníženým výkonom, šklbavým ťahom, svietiacou kontrolkou až po spadnutie motora do núdzového režimu. Z pohľadu spoľahlivosti sú tak o trochu lepšou voľbou 74 resp 88 kW verzie.
Okrem manuálnych prevodoviek s priemernou presnosťou radenia sa vyskytovali aj automaty. Pohnevať vedel hlavne starší 5 stupňový automatický Aisin, z dôvodu prieniku vlhkosti a následného zlého kontaktu sa prepínala do núdzového režimu jazda na druhom alebo piatom stupni. Zlyhať mohla aj riadiaca jednotka. Pokaziť sa mohla ale aj mechanická časť prevodovky, hlavne ak neboli dodržiavané výmenné intervaly prevodového oleja každých 60 000 km. Modernejší 6 stupňový automat bol už výrazne spoľahlivejší a tiež komfortnejší. Existovala aj varianta CVT s motorom 1,8 (90 kW), ale tá sa vyskytovala len veľmi zriedka, treba byť ale opatrný, nakoľko CVT z princípu dlhú životnosť neponúka a prípadné opravy sú veľmi nákladné.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
V prípade prvých ročníkov hnevajú poruchy kompresora klimatizácie s plynulo meniteľnou záťažou, ktorý bol preto neskôr nahradený klasicky spínanou elektromagnetickou spojkou. Poruchový je aj elektronický modul CIM, čoho dôsledkom sú zle fungujúce palubné prístroje. Občas sa vyskytnú aj nefunkčné snímače ABS, častejšie praskajú žiarovky v svetlometoch a skontrolovať treba aj displej palubného počítača, lebo občas nezobrazuje všetko. Vyskytujú sa aj poruchy riadiacej jednotky motora, častejšie v spojení s benzínovými motormi.
V prípade benzínových motorov sa vyskytujú zlé lambda sondy, zanesené EGR ventily a v prípade motora 2,2i poruchy zapaľovacieho modulu a tiež problém poklesu tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze. V prípade motora 2,2 DGi 16V odchádzajú vysokotlakové čerpadlá paliva, regulátory tlaku a tiež hnevá ovládanie swirl klapiek v sacom potrubí.
Pri dieselových motorov sa objavovali tiež zanesené EGR ventily, pri všetkých motoroch sa môže vyskytnúť netesnosť vstrekovačov a vysokotlakového čerpadla, tiež zlé snímače hmotnosti vzduchu a hlučné, opotrebované dvojhmotné zotrvačníky. V prípade motorov DTi je problém zavzdušnenia palivového systému, poruchy regulácie turba – netesnosť v podtlakovom potrubí, poruchy vstrekovacieho čerpadla a tiež vyššia spotreba oleja v exemplároch nad 200 000 km. V prípade 1,9 CDTi ich najčastejšie môžu trápiť zatuhnuté lopatky turbodúchadla (88 a 110 kW), nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu alebo nefunkčné swirl klapky v sacom potrubí pri 110 kW verzii. Pri väčšom počte kilometrov sa objavujú aj problémy s EGR ventilom či nadmerne opotrebovaným dvojhmotovým zotrvačníkom.
V prípade vozidiel vybavených DPF filtrom je vhodné používať vozidlo na dlhšie jazdy alebo aspoň raz za cca 300 km absolvovať dlhšiu jazdu (min. 30-50 km). Častejšia jazda v meste či na kratšie trasy životnosť filtra výrazne znižuje a filter sa predčasne upchá. Jeho priemerná životnosť sa pohybuje okolo 150 000 – 200 000 km.
Dôkladnej kontrole je potrebné podrobiť aj podvozok. Najmä zadná náprava je pomerne chúlostivá a jej nadmerné opotrebovanie citeľne zhoršuje jazdné vlastnosti. Tlmiče na našich cestách tiež moc nevydržia a niekedy už po 60 000 km začnú búchať a tiecť. Občas sa vyskytujú aj poruchy servo riadenia, kde môže unikať olej cez tesniace krúžky piestnice priamo na gumové manžety. Výnimkou nie sú ani poruchy prevodoviek, hlavne staršieho päť-stupňového automatu, CVT a mechanických prevodoviek pri najsilnejších motoroch.
Servis
Výmenné intervaly motorového oleja boli spočiatku nastavené podľa variabilného servisného programu Opel servis flex, ktorý počíta výmenu podľa jazdných podmienok na maximum hodnoty 30 000 km pri benzínovom motore a až 50 000 km pri diesely. Neskôr bola ale 50 000 hranica znížená na 30 000 km. Norma kvality oleja je GM-LL-A-025 pre benzínové motory a GM-LL-B-025 pre dieselové motory, viskóznej triedy 0W-30 až 5W-40. V prípade 5 stupňovej automatiky a CVT prevodovky treba meniť olej každých 60 000 km alebo 4 roky v prípade CVT aj s filtrom. V prípade 6 stupňovej automatiky každých 80 000 km alebo 6 rokov. Čo sa týka rozvodov, tak motory 2,2 i, 2,2 DGi, 2,0 Turbo, 2,8 V6, 2,0 DTi a 2,2 DTi, všetky používajú bezúdržbovú rozvodovú reťaz. Rozvodový remeň sa menil na motoroch 1,6 (74 kW) a 1,8 (90 kW) vyrobených do roku 2003 každých 60 000 km alebo 4 roky. Po roku 2003 sa u týchto motorov predĺžil interval na 90 000 km alebo 6 rokov. 8 rokov alebo 120 000 km je interval pre motory 1,9 CDTi (74 a 88 kW) vyrobených do roku 2005 a tiež motora 3,2 V6. Pri všetkých ostatných teda 1,9 CDTi (74 a 88 kW po 2005), 1,9 CDTi (110 kW), 1,6 (77 kW), 1,8 (103 kW), 3,0 CDTi je interval každých 10 rokov alebo 150 000 km. Pri motoroch 1,9 CDTi (74 a 88 kW) je treba každých 50 000 km skontrolovať popr. nastaviť ventilové vôle, v prípade motora 3,0 CDTi každých 150 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan a päťdverový liftback | päťdverový hatchback (Signum) | päťdverové kombi (Caravan) |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4611 x 1798 x 1460 | 4636-4651 x 1798 x 1466 | 4839 x 1798 x 1500 |
Rázvor (mm): | 2700 |
2830
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 500 | 365-550 | 530/1850 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
60
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
komfort odpruženia |
neopraviteľné vstrekovacie čerpadlo motorov DTI |
dobré odhlučnenie |
nezáživné jazdné vlastnosti (sedan) |
pružnosť a ťah už z najnižších otáčok (motor 2,2 DTI) |
neobratnosť (kombi) |
vnútorná tonáž (najmä kombi) |
strohá palubná doska s neprehľadne vyriešenými ovládacími prvkami |
veľmi skladný batožinový priestor s rekordne dlhou ložnou plochou (kombi) |
združené prepínače pod volantom so svojráznou ovládacou logikou |
jazdné vlastnosti (verzia GTS) |
tuho idúce radenie |
tuho a dobre spracovaná karoséria |
intervaly pre výmenu rozvodového remeňa (vrátane príslušenstva) u niektorých zážihových motorov len 60 tisíc km |
Najčastejšie poruchy
predčasne skorodovaný tlmič výfuku |
poruchy kompresora klimatizácie (začiatok výroby) |
poruchový elektronický modul CIM |
občas nefunkčné snímače ABS |
praskajúce žiarovky hlavných svetlometov (H7) |
slabá životnosť tyčky stabilizátora a elastokinematických silentblokov zadnej nápravy |
nezobrazujúci displej palubného počítača |
zlá lambda sonda (benzín) |
búchajúce a tečúce tlmiče už po 60 000 km |
občas poruchy servo riadenia |
poruchy zapaľovacieho modulu a pokles tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze (2.2 i) |
odchádzajúce vysokotlakové čerpadlo paliva, regulátor tlaku a tiež hnevá ovládanie swirl klapiek (2,2 DGi 16V) |
zanesený EGR ventil (diesel aj benzín, väčší km nábeh, či častejšie kratšie jazdy) |
zlý snímač hmotnosti vzduchu - postupná strata výkonu (diesel) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrastenie pri štartovaní alebo tesne po vypnutí motora, zvýšená hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok, vibrácie na voľnobehu (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebovaná podtlaková výveva - obmedzená činnosť posilovača bŕzd, EGR ventilu či vírivých klapiek (2,0 2,2 DTi) |
vyšša spotreba oleja, poruchy vstrekovacích čerpadiel a netesnosti palivového vedenia a vstrekovačov (2,0 a 2,2 DTi) |
zatuhnuté lopatky variabilnej geometrie turbodúchadla (1,9 CDTi, väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc DPF (diesel vybavený DPF filtrom, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou, vyššou spotrebou či prechodom do núdzového režimu) |
zanesený-zatuhnutý mechanizmus swirl-vírivých klapiek (1,9 CDTi 16V - 110 kW) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty, slabší ťah (diesel CDTi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (diesel - zanedbaná údržba-dlhé intervaly výmeny oleja, väčší km nábeh) |
poruchy prevodoviek (5 stupňový automat, CVT a mechanické pri najsilnejších motoroch) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,9 CDTI (88 kW), vznetový preplňovaný štvorvalec s osemventilovým rozvodom a priamym vstrekovaním paliva Common Rail. Motor poskytuje Vectre solídnu dynamiku, pri rozumnej spotrebe a naviac nebývajú s ním väčšie problémy. Pokial je možno vybrať, tak verziu bez DPF - filtra pevných častíc. 2,0 Turbo 129 kW Motor od Saabu poteší dobrou pružnosťou, spoľahlivosťou a primeranou spotrebou. |
2,0 DTI (74 kW), vznetový preplňovaný štvorvalec so šestnásťventilovým rozvodom DOHC a priamym vstrekovaním paliva radiálnym čerpadlom. Motor ponúka len priemernú dynamiku jazdy, naviac motory DTI s rotačným čerpadlo VP 44 sa vyznačujú slabšou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1598 ccm | Z 16 XE | 74 kW |
1.6 | 1598 ccm | Z 16 XEP | 77 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | Z 16 XE | 74 kW |
1.8 | 1796 ccm | Z 18 XEL | 81 kW |
1.8 | 1796 ccm | Z 18 XE | 90 kW |
1.8 | 1796 ccm | Z 18 XER | 103 kW |
1.8 16V | 1796 ccm | Z 18 XEL | 81 kW |
1.8 16V | 1796 ccm | Z 18 XE | 90 kW |
2.0 16V Turbo | 1998 ccm | Z 20 NET | 129 kW |
2.0 Turbo | 1998 ccm | Z 20 NET | 129 kW |
2.2 16V | 2198 ccm | Z 22 SE | 108 kW |
2.2 direct | 2198 ccm | Z 22 YH | 114 kW |
2.8 V6 Turbo | 2792 ccm | Z 28 NEL | 169 kW |
2.8 V6 Turbo | 2792 ccm | Z 28 NET | 184 kW |
2.8 V6 Turbo | 2792 ccm | Z 28 NET | 188 kW |
2.8 V6 Turbo | 2792 ccm | Z 28 NET | 206 kW |
2.8 V6 Turbo OPC | 2792 ccm | Z 28 NET | 206 kW |
3.2 V6 | 3175 ccm | Z 32 SE | 155 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 CDTI | 1910 ccm | Z 19 DT,Z 19 DTL | 74 kW |
1.9 CDTI | 1910 ccm | Z 19 DT | 88 kW |
1.9 CDTI | 1910 ccm | Z 19 DTH | 110 kW |
2.0 DTI | 1994 ccm | Y 20 DTH | 74 kW |
2.0 DTI | 1995 ccm | Y 20 DTH | 74 kW |
2.0 DTI 16V | 1995 ccm | Y 20 DTH | 74 kW |
2.2 DTI | 2171 ccm | Y 22 DTR | 92 kW |
2.2 DTI | 2172 ccm | Y 22 DTR | 86 kW |
2.2 DTI | 2172 ccm | Y 22 DTR | 92 kW |
2.2 DTI 16V | 2172 ccm | Y 22 DTR | 86 kW |
2.2 DTI 16V | 2172 ccm | Y 22 DTR | 92 kW |
3.0 CDTI | 2958 ccm | Y 30 DT | 130 kW |
3.0 CDTi | 2958 ccm | Z 30 DT | 135 kW |
3.0 V6 CDTI | 2958 ccm | Y 30 DT | 130 kW |
3.0 V6 CDTI | 2958 ccm | Z 30 DT | 135 kW |
3.0 V6 CDTI | 2959 ccm | Z 30 DT | 135 kW |
56 komentárov
szimking
Zdravim. Mam sice Vectru B, ale s motorom 2.2i 16V Z22SE (108 kW/147 PS). Kazdemu mozem odporucat, je to skvela volba. Nesmierne spolahlivy, proste potrebuje 3 veci, olej, filtre a benzin. Teraz mam na tom 248tisic km, s motorom neboli ZIADNE problemy. Ma to retaz, takze netreba menit ani rozvody. S klimou nectit tych 147 koni, ale bez toho to ide celkom dobre. Spotreba absolutne zavisi od vodica. Ja som urobil aj 5.8, ale da sa aj 11 L :). V meste to spotrebuje 8.5-9 l, komb. 7-7.5. V zime o liter viac. Ale nie je to motor do mesta, ale na dialnicu. Pri 140 Km/h 7.5l. Este raz kazdemu odporucam, V zime zaskoci ihned, spotrebuje perfektne, a je nesmierne spolahlivy.
quicky
Ako ste to mysleli s tymi AFL svetlami? Podla mna rozhodne v zakladnej vybave neboli ani po roku 2005 ani neskor. Tak isto nesuhlasim ani s tym ze by sa nejak skoro opotrebovavali tlmice a podvozok. Mal som tri vectry c a ziadne problemy neboli. Okrem toho opotrebenia zadnych lozisk, to sa prejavilo vzdy okolo 150 000km
MJ
Ohľadom svetiel. Jednalo sa o dieslovú variantu tusím s motorom 88 a 110 kW. A čo sa týka opotrebovania podvozku. Viete záleží kto a ako jazdí. Všetko je v priemere. Passatu B5 sa tiež veľmi skoro v priemere opotrebovali závesy kolies konkrétne boli problémy s Al ramenami, mne v pohode vydržali 150.000. Známemu sotva 80.000. Ste zrejmä svedomitý vodič, jazdiaci slušne a „nezbierate“ vo svojom okolí diery na cestách. Známy čo má Vectru C a najazdených 208.000 bol s vôlami na prednej náprave 2x v servise a raz mu tiež menili tlmiče. Taktiež mal vo výbave spomínané svetlomety. Jazdí pomerne dynamicky a rodičov ma na dedine, kde je tankodrom teda cesta III. triedy. Naopak on nemal žiadny problém doteraz s motorom. Šlape ako hodinky. Netreba brať všetko doslovne, poruchy sa berú v priemere ako častejšie a nie, že na každom vozidle musia nastať. A zrovna stav podvozku, veľmi závisí od jazdného štýlu vodiča.
ronny
Ahoj,
mam Vectru C Caravan 110kW a AFL svetla boli urcite za priplatok (cez 1000€)! Niekedy mi robi problem automaticka prevodovka – nepreradi na vyssiu rychlost a drzi motor v otackach. Musim mu pomoct manualom. Zatial jediny problem je s radiom, ze po nastartovani obcas len chrci. Opakovany start to napravi. Vzhladom na to, ze auto ma najazdenych len 44 000km, je vsetko OK!
ronny
este som zabudol, ze po 30 000, mi zatiekla voda rovno do tlacitka ovladajuceho piate dvere. Nasledne si to zilo vlastnym zivotom a po starte sa mi otvaral kufor. Oprava (Opel) 300€!!!!
quicky
Aktualne jazdim na Vectre 2007 110kW a mam tam len obycajne xenony aj to tusm za priplatok uz sa nepamatam. Inak musim povedat, ze je to velmi pekny clanok a urcite pomoze ludom, ktori budu hladat ojazdenu vectru. Doplnil by som este, ze 1,9CDTI maju casto problemy s alternatorom ako som sa sam presvedcil a nasledne aj docital na opel forach. V servise si za to pytaju 850€ plus robota. Ako spominate aj v clanku, velky pozor na tie dvojhmote zotrvacniky! to je zavada ktora sa da odhalit uz pri kupe auta, ale v pripade zanedbania to je oprava tak okolo 2000€ v autorizovanom servise.
spevavec
ja som 7 rokov jazdil od nova VeCe 1,8 90kW rv.2003, osobne som bol velmi spokojny hlavne motor bol bezproblemovy,(aj ked ku koncu sa uz zacinali ozyvat hydrozdvihatka)…. podvozok? po cca 40tis.km som musel menit loziska prednych tlmicov (podla mna zla sada od prvovyrobcu lebo menene drzia asi doteraz)a po cca 100tis.km aj samotne tlmice a tak isto tycky stabilizatora.v zime vzdy nieco vrzalo v prednej naprave ,ale neprisiel som na to co….. ziarovky H7sa vypalovali minimalne raz do roka a asi aj preto ze som mal vybavu tzv“spartan“ s elektronikou som nemal najmensie problemy . v celku by som toto auto hodnotil ako vydarene
Tom
chcem si kupit opel vectra caravan 1,8 + LPG, r.v. 2007, prosím poradte na co si mam davat pozor a ci je to spravna volba a kombinacia
Peter
ahoj
ten motor je do vectry absolutny ideal, nic lepsie nevyberies
v skratke: vyhnes sa problemom a nakladnym opravam naftovych motorizacii, 1,6-tka je slaba a vacsinou len Socka vybava, 2,2i Direct je hrozne problemovy a tie ostatne 2,0Turbo a 2,8Turbo su uz poriadni zruti benzinu
taktiez pod tym agregatom netrpi predna naprava lebo je lahky, takze bez problemov vydrzia komponenty podvozka aj enormne velky najazd kilometrov bez opotrebenia
tiez ma skvelu spotrebu, kombinovane sa da jazdit v rozmedzi 6,4 – 7,2 a to je vyborna hodnota na benzinovy motor s vykonom 140 koni – ked tam budes mat LPG, spotrebu nebudes riesit vobec
Mayo
Kto poradí súrne ,ako vybrať štartér resp.ako sa k nemu dostať a či sa dá vybrať len cievka.Díky Mayo
Lukas
starter drzia 2 resp. 3 sroby podla typu motorizacie . nachadza sa v dolnej casti motora . pre jeho demontaz je v niektorych pripadoch rozobrat par plastov alebo nutnost poodpajat par hadic . Preto odporucame ponechat repas startera servisu a profesonionalom.
diesel
1.9cdti
http://www.startermotor-alternator-store.co.uk/ekmps/shops/thestartermot/images/opel-vectra-c-1.9kw-starter-motor-1.9-cdti-s2173–4269-p.jpg
bebecko
ahojte,
ma tu niekto skusenost s Vectrou Caravan 1,9CDTi? min.tyzden nas z nicoho nic nechala stav v Kubine. Auto bolo tyzden v service, vraj bol upchaty filter pevnych castich, tak ho v speci roztoku vycistili, ale auto na jednotke a dvojke vobec netaha. nohu mam az na podlahe a otacky, ani rychlost nikde. Neviete poradit, co to moze byt a co s tym?
Dil
quicky
no tak ak sa ti podarilo upchat filter pevnych castic, tak to si slusne povedane v keli. opravovat sa to moc neda, mozes kupit novy za nehorazne peniaze alebo to nechat vyhodit a preprogramovat elektroniku. toto by nemal byt problem, lebo 1,9cdti sa pred tym robili bez toho, takze soft neni problem zohnat (ja by som siel asi do toho). na druhej strane neviem na kolko to je legalne :/
Bobo
ahojte,
chcem si kúpiť Opel Vectra 2.2i 16V GTS Elegance má niekto poznatky o tom aute.
Dík.
Palo
Tak slušný ťah, ale aj dosť vysoká spotreba v pohode aj nad 10 a nepatrí k najspolahlivejším. Benzínovú Vectru jedine 1,8 alebo 2,0 turbo.
Pepe
Mám Vectru C 2,2 16V benzín (v plnej výbave) a najazdil som na nej 400 000 km. Môžem potvrdiť, že predná náprava je na naše cesty dosť poddimenzovaná a už som min. 6 x menil všetky čapy. Po 5 000 km som musel vymeniť zadné ložiska, ale je zaujímavé, že držia doteraz. Servo som menil po 50 tis. km a po ďalších 50 tis. km som servo nechal zrenovovať v Blave. Drži doteraz. Tlmiče zadné som menil po 60 tis. km lebo vytiekli. Ďalšie som menil len nedávno. Motor je dobrý, tam som menil len rozvody, nakoľko je naozaj pravda, že kolísajúci napínací tlak oleja spôsobil zlomenie napínacích kladiek. Zadná náprava má problém v silenblokoch, v mojom prípade len jedna strana. Zatial som to nemenil, nerobí to až taký problém. Zato výfuk problém robí. Hlavne korózia stredového tlmiča.
Celkovo však musím povedať, že jazdné vlastnosti a konfort vozenia bol lepší ako u porovnateľných vozov tejto triedy. Preto mám túto Vectru doteraz. Začínaju sa však prejavovať menšie poruchy, ako sú xenóny, slabšie kúrenie, rôzne čidlá a snímače. Motoricky však šlape a spotreba sa napodiv ustálila na hranici do 7 l/100 km. A to nechodím najpomalšie.
Robo
Súhlasím s tebou,sú spolahlivé.Ja mám síce vectru c GTS 2,2 DTI 92kw, r.v. 2003,ale je tiež spolahlivá.Má najazdených 415 000km,olej menim každých 20000km a pri výmene žiadny ubytok oleja.Ja som menil len stabilizatory a čapy riadenia,tlmiče v predu aj v zadu a horné uloženie predných tlmičov.Spotreba pri vybláznení do 5,8l a pri normále 5,5l .Som s nim nadmieru spokojny,,,,zatia 🙂
Anonym
chcel by som kupit opel vectra 2003 1.8 benzin,len nemam vobec skusenost s tymto motorom….pomoze mi kazdy komentar…dakujem
Majo
Ja mám Vectru c 3,0 v6 cdti cosmo manual a vobec to neni taky zlý motor ako píšu v recenziach.v podstate všetko je lepšie ako v recenziach.spotreba.7.6 kombinovaná cez zimu 7,8 a to nejazdím z lahkou nohou.Ale hlavna vec je sila toho motora zrichlenie neni vobec 8,9sekundy ako píšu ale 7,5 meral som to a aj max.rýchlosť neni 230 ale 260 podla gps.ale aj spolahlivosť je dobrá najazdil som na nej 65000 km a zaťial žiadna velká porucha.Ale čo je na tom motore najlepšie je ten zvuk toho auta mohutný nie ako na a6 3,0 tdi chrochtochrap čo má zvuk ako 1,9 motor z 81 kw.A aj svetla su na nej užastné big xenony natáčacie.Ak si chcete kupiť daktoru dieselovu variantu vectry tak vrelo odporučam 3,0 cdti.radčej manual vačši krutiaci moment
Jano
Možno že tebeten motor vyšiel, ale obecne by som do toho motora nešiel. Keby bol taký úžasný, nestiahli by ho z výroby a vyrába sa ďalej. Ja by som sa pri tomto motore mal isto na pozore.
Anonym
Ja mam Signum 3,0 v6 cdti tiež výbava cosmo a som s ním úplne spokojný, spotreba v pohode, nie tak ako píšu v tých článkoch, zvuk je krásny, výbava je super, v iných nemeckých autách za takú cenu máte štandard + niečo naviac, AFL bixenon na nezaplatenie, sedí na ceste ako prilepený, aj zrýchlenie je určite lepšie ako tu píšu, hlavne po stlačení tlačítka SPORT….trošku ma štve ten turbo efekt, ktorý prichádza okolo 2000 otáčok, potom to kopne a ide ako splašené….a interiér je super pohodlný…..takže tiež odporúčam…
stelinka
ahojte … kupila som opel vectra caravan 1,9 tdi … r.v. 2007 zaujomalo by ma co na to hovorite ako ste s tym autom spokojni, poruchy a tak
Hosak
Len pre info neopraviteľná verzia čerpadla Bosch VP44 sa opravit da.
Majky
opravitelne je tak ze je treba repas – teda vymena a taký repas stojí min 600-700 a viac eurí.
Ivo
No neviem , stále čítam aké mám zlé a kazové auto – Vectra C , 2.0 DTi r.v. 2002. Kúpil som ho v roku 2005 ako zobraté z leasingu . Malo vtedy 67 000 km . Teraz mám najazdené 190 000 km .Stojí vonku pred činžákom , používam ho každý deň na dochádzku do práce a pár krát do roka cesta do Švajčiarska . Nikdy ma nesklamal – že by som nenaštartoval , alebo ostal niekde stáť. Menil som len brzdové kotúče , platničky a ložiská v predných kolesách. Olej od výmeny do výmeny nežerie ( mením každých 15 000 km alebo 1 x ročne – Total Q 5W30 Ineo ) a 3 krát do roka žiarovky H7 .
Čo bude ďalej neviem , ale asi mám nejaký zvlášť vydarený kus.
TK
Máte uplnú pravdu!Ten čo tento obsah písal,je uplný neznalec motorizácie tohto auta!Medzi majiteľmi oplov je najviac vychválený 2.0 DTI!Má to auto a mam najazdenych 430 tis km a jazdí velmi svižne a bez poruchy!Som druhym majitelom a prvý do toho len lial naftu a bežné vymeny oleja atd..Čiže ludia neverte tomuto článku!
Bohuš
Čaute akurá sa chystám kúpiť 1.9 GTS CDTi. Má cca 111000 km. Na čo si mám dať najviac pozor aby som nekúpil mačku vo vreci? Ďakujem
quicky
nepises kolko kW ani aku vybavu. Pri 110kW kukaj zotrvak a vyfuk ci je OK
martin
Zdravím , mam vectru c 1.9 tdci 74kw v cosmo plus výbave a momentálne
mam problém s elektrickým kufrom. Otvorí sa normálne ale pri zatvarani sa v polke zastaví a nejde . Ale ináč super auto .
Majo
Dobrý deň chcel by som sa opýtať chcem si kupiť Opel Vectra GTS 2.2 DTI 16V Elegance aké mate stím skúsenosti. Dobra kúpa či ?? Načo si davať pozor ? Ďakujem.
quicky
2.2 DTI mi občas prepínala do núdzového režimu. Nič príjemne pri predbiehaní. Aj servo a ESP malo tusim dake problemy, ale už si nepamätám
Julius
nazdar mam tiez vectru c 2.2 dti aj mne ho prepina do nudzoveho rezimu uz si to vyriesil prosim ta co stim porad ale asi to je ventil na regulaciu turba
Peter
Zdravím mam Vectru caravan combi 10/2008 1.9 cdti som spokojny ale mam raz za cas problem pri startovani nechce mi naskočit. Točí ale nenaskočí az na 2-3 krat. diagnostika ani mechanici nic nenašli neviete poradiť ? A ze vraj mam nieco so zotrvacnikom neviete kde by sa dal zohnať za rozumnú cenu lebo zan pytaju 550 € dakujem pekne ..
lubomir
mam opel vectra 1,9 CDTI rok vyroby 2005 , najazdených 230 000km a som s nim maximalne spokojny , jedine co sme na nom robili
boli menene rozvody , zotrvačník ,žiarovky, baterka a olej všetko bežné opravy ako na iných autách , šlape ako hodinky , odporúčam velmi spolahlive auto
Anonym
Súhlasím.ja mám 2008.ten istý motor.258000naj.auto ako lusk.
Tomáš
Ahojte. Ja mám Opel Vectra Caravan 2,8T OPC(206kw) r.v2007 kupoval som ju ojazdenú takže už niečo mala za sebou.U mňa úplná spokojnosť je to pohodlné,extrarýchle a krásne auto nehovoriac o priestore vo vnútri! Najazdil som na nej cca. 80tis km menil som bežný spotrebný materiál olej,filtre,brzdy.Okrem toho 1x zadné ložisko a nutné preprogramovanie CIM-ka v autorizovanom servise(cca40€)inak v pohode slúži ako má.
Filip
Dobry den.
Idem kupovat opel vectra. Poprosil by som o radu, skor ktory motor a na co dat pozor pri kupe. Maju priblizne okolo 200 000 km – 250 000 km najazdene a navyber:
-Opel Vectra GTS 2.2 DTI 16V A/T 2004 r. 92KW
-Opel Vectra GTS 2.2 DTi 16V Elegance 2003 r. 92KW
-Opel Vectra 1.9 CDTI Elegance 2005 r. 110KW
Dakujem
Romeo
Zdravím priatelia.
Mám Signum 1.9 diesel, V podstate to ide veľmi dobre ale začala mi vypadávať prístrojová doska.Asi po 10 minútach jazdy sa zrazu rozsvietia všetky kontrolky na palubovke a potom všetko zhasne a ručičky padnú na nulu. Všetko ostatné funguje a svieti.
Keď v tom okamihu otvorím dvere, tak sa niekedy stane, že to celé naskočí a na nejakú dobu to funguje ďalej. Nie je to úplne pravidelne. Niekedy sa mi to nestane vôbec a niekdy aj dva krát za 20 km. Niekedy sa palubovka nerozsvieti vôbec ani pri štarte a začne to fungovať až na druhý deň
Myslím, že to čiastočne závisí od teploty, teda pri chadnejšom počasí sa to stáva pravidelne ráno a poobede, keď sa torucho oteplí, tak to nevypadne.
Má niekto nejaké skúsenosti alebo by vedel poradiť čo s tým? ďakujem vopred
jarda686
Zdravim
čo hovorite na opel vectra OPC rok výroby 2006. Je to 2.8 V6 188kw.
Mate nejake zle skúsenosti ?
Dakujem
romanmihok@azet.sk
ahoj chcel by som sa opytat do ma vectru karavan v plnej vybave 2/2 dti ako je snou spokojny diky
Peťo
Ja by som to skôr videl na kurz Slovenčiny:-D K veci: 2,0 a 2,2 DTI,DTL nebrať. Čerpadlo VP44 je neoraviteľná a drahá sranda. Z Dieslov jedine 1,9 CDTI. Najlepšie 88kw.
Anonym
Mám 1,9 cdti 88 kw.spokojny nad mieru.rok 2008.
Miro
Zdravím,
mam zaujem o Vectru C sedan, rv.2006, 2.2 direct, 114kW, nabehanych 145 000. Na co si dat pozor pri tomto benzinaku? Nejake zavazne, caste poruchy na motore, podvozku/riadeni. Dakujem.
QUASI
Vectre C sa vyhni, je to katastrofa od podlahy. Mal som Vectru B ktora bola o nieco lepsia, a stale to bolo najhorsie auto ake som kedy mal. Poznam 2 ludi ktori ju mali, a nevedia Oplu prist na meno. Opel nikdy viac.
quicky
Ahoj, nemam skusenosti s benzinom vo vectre, ale moja 1.9 CDTI ma odjazdenych 330 000km bez zasadnych poruch. Napravy, tlmice su vsetko stale povodne co je podla mna na slovensku zazrak. Zadne tlmice uz zacinaju odchadzat, ale na to sa nemoze nik stazovat. Do 200 000 nebola absolutne ziadna porucha, neskor som menil zotrvak, alternator, baterku, hadicu od sania a cistil EGR. DPF, turbo a dalsie casti auta su doteraz bez zasahu a funguju. Olej sa meni pri 30 000 intervaloch,, to je asi tak vsetko co to auto potrebuje. Vidim ze pan Quasi vie o com hovori, ked taketo auto nema a je mu vsetko jasne.
QUASI
OK kamarat, budem teda konkretnejsi:
Opel Vectra B kombi, rocnik 1998, 2-liter turbo diesel, nebol som prvy majitel:
Ked to malo okolo 180k, pokazilo sa vstrekovacie cerpadlo, a nasledne sa to uz sypalo. Snimace vacky a kluky, RJ, odisla komplet elektrika – vsetky okna, ventilacia, klima, vyhorene central motorceky, zomrel LCD panel, vymlatena zadna naprava, vstrekovace sa zacali hlasit, stierace sa zasekavali uprostred okna, prepadove hadicky netesnili, odislo DO na kluci, sam som tam opravoval prepinace na volante a nesvietiacu palubnu dosku (vsade same GM na suciastkach, tak aky nemec), atd… Turbo divne piskalo….
Vyfukove potrubie aj s koncovym dielom kaput, ale vzhladom na vek, pouzivanie a negarazovanie nic neobvykle. 2-hmotak to chvalabohu nemalo…. Starty v zime mizerne, zato motor mal kupodivu tah a nedymil, aby som bol objektivny.
Dal som na tom aute spravit co bolo treba a predal som ho dalej, aj s komplet infom v akom je stave za par supov.
Vectra C – nemal som a nechcem, ale mam 2 znamych, jeden mal benzin a jeden diesel, a dost casu travili v servisoch, hlavne ten diesel.
Ak mas VC a vyse 300k nabehanych bez vacsich problemov, mas velke stastie, uzi si to.
Mimochodom, menit olej po 30 000 km je celkom samovrazda….
foe
ja som mal astru H, s benzinom 1,6 a trhal osm si vlasy skoro tri roky, kym som to predal za srotovu cenu. Neskutocne kazove auto!
M.
2,2 direkt nie je nič moc motor, dosť žere, vyskytujú sa problémy s reťazou, EGR, zapaľovaním a tiež sa dosť usadzuje karbón. Ak chceš benzín tak 1,8 je určite lepšou volbou.
jozef
Ja mam Vectru 2,2 dtr 265000km.Ziadny problem.Tak ako aj na inych autach opotrebovane casti vplyvom jazdenia treba vymenit.Spolahlive vozidlo nikdy ma nikde nenechalo.A spotreba?.V meste 7,2 mimo mesta 5,7.Velmi spolahlive auto a pochodil som skoro celu Europu.
Anonym
Ahojte, chcel by som kúpiť Opel Vectra 1.9CDTi Elegance r.v. 2007, 88KW ktorá ma najazdené cca 160 000 km – overené. Chcel by som sa spýtať ohľadom motorickej stránky, spoľahlivosti a korózie karosérie. Ďakujem
T.D.
Ahoj, mám opel vectra c 1.9 cdti 88kw najazdených 215 000 km a začala mi svietiť kontrolka hladiny oleja. Na druhý deň som ho skontroloval a je ho tam dosť. Chcel by som teda poprosiť o radu, že či je to len zlý snímač alebo problém elektroinštalácie poprípade nejakej riadiacej jednotky alebo niečo úplne iné. Čítal som aj že niekomu pomohlo vymeniť olej 5w30 za 10w40 no to neviem či by malo na to vplyv, odborník nie som. ďakujem za rady.
Anonym
Tiež mám ten istý problém.vraj blbne čidlo mi bolo povedané.je to nepríjemné keď začne svietiť kontrolka.
Majo
Ahoj.Chcel by som kúpiť Vectru 1,6 77kw, má tu niekto skúsenosti s týmto motorom?
Marco
Zdravím, ja som mal pár rokov Vectru C Caravan 3.0 CDTI, najazdil som 150000 km zo súčasných 400000 km, Slovensko aj Európu a ďalej som ju predal, keď som už nepotreboval tak veľké auto. Výkon super, maximálna výbava, automat, kopa miesta všade, pri 1,8 tony zrýchlenie na 200 km/h super a hlavne zábava za volantom. Spotreba od 5,5 po 6,5 litra, na diaľnici 6.3 pri 130, 9 pri 200. Nad 7 litrov som dlhodobý priemer nedostal (podľa tankovania, nie PC). Každý gombík a systém doteraz funguje. Sem tam nedovrie piate el. dvere, menil som za štyri roky čidlá na dieslovej pumpe, zadné tlmiče, tyčky stabilizátora, predné brzdy. To je moja štatistika. Určite kúpim v budúcnosti inú verziu karosérie, ale rovnaký motor a výbavu.
Proof
Zdravim.Momentálne jazdím Signum 1.9 CDTI 110kW/manuál,ktorým som nahradil Astru G 2.0Dti 16v 74kW. //S týmto zatracovaným motorom som najazdil 190.000km(len výmena žhavičov a repas turba!!!) a auto išli do sveta s 320.000km.//. Sigmun je veľké priestranné auto,vzadu veľa miesta,super sú polohovateľné a do roviny sklápatelne zadné sedadlá,veľký kufor. V interiéri pri nájazde 185.000km nevidieť/nepočuť žiadne opotrebenie.Navigacia aj ostatná elektronika funguje v poriadku.Motor ma dostatočnú silu a ťahá veľmi dobre.Priemernú spotrebu mám 6,3L a to nejazdim úsporne.Rozvody komplet menené pri 155.000, alternátor+chladič klímy pri 175.000.Olej 5W-30 každých 10.000km,inak bežný servis ako platničky,filtre a spotrebný materiál. Celkovo som spokojný, ďalšie auto bude Insignia CDTI 118kw.
Marián
2,2 – 86 kW diesel nerobili , na wikipedii Vectra C nie je uvedený