Portál Autobazar.sk pripravil zaujímavý prehľad využívania a ponuky automobilov na Slovensku podľa typu paliva. Aj napriek tomu, že diesel využívajú Slováci vo všetkých krajoch Slovenska a takmer pri všetkých typoch karosérií najviac, v súčasnosti sa zvyšuje trend benzínových motorov.
Najčastejšie využívaným palivom je diesel. A to po celom Slovensku. Najviac dieselových automobilov jazdí v Banskobystrickom kraji a najmenej zase v Košickom, kde sú najviac zo všetkých krajov využívané aj iné formy paliva.
Kraje | benzín | diesel | iné |
Nitriansky kraj | 39,08% | 58,98% | 1,94% |
Bratislavský kraj | 43,90% | 54,95% | 1,15% |
Trenčiansky kraj | 36,70% | 62,01% | 1,29% |
Banskobystrický kraj | 33,24% | 64,28% | 2,47% |
Košický kraj | 45,13% | 51,48% | 3,39% |
Žilinský kraj | 35,95% | 61,71% | 2,34% |
Prešovský kraj | 40,70% | 56,55% | 2,75% |
Trnavský kraj | 38,62% | 60,07% | 1,31% |
Využívanie typu paliva po krajoch, zdroj: Autobazar.sk Q1 – Q3 2012
Podľa typu karosérie dominujú vo všetkých triedach dieselové motory. Výnimkou je trieda: hatchback, v ktorej je dvojnásobne viac benzínových motorov. Malý rozdiel vo využívaní benzínových a dieselových motorov je tiež pri sedanoch, kde sa jeden aj druhý typ paliva využívajú takmer rovnako.
Karoséria | benzín | diesel | iné |
Combi | 23,02% | 75,52% | 1,46% |
Hatchback | 65,19% | 33,26% | 1,55% |
MPV | 20,23% | 78,30% | 1,46% |
Sedan/Liftback | 44,39% | 53,22% | 2,38% |
SUV/Off-road | 26,39% | 71,12% | 2,50% |
Využívanie typu paliva podľa karosérie, zdroj: Autobazar.sk Q1 – Q3 2012
Trend ponuky automobilov v závislosti od ročníka výroby poukazuje, ako klesala výroba benzínových motorov a rastúci trend dieselových motorov. V posledných rokoch však trend ponuky benzínových motorov opäť ožíva.
Ročník | benzín | diesel |
1995 | 72,67% | 27,33% |
1996 | 78,89% | 21,11% |
1997 | 70,73% | 29,27% |
1998 | 67,24% | 32,76% |
1999 | 56,05% | 43,95% |
2000 | 48,37% | 51,63% |
2001 | 44,48% | 55,52% |
2002 | 40,26% | 59,74% |
2003 | 39,12% | 60,88% |
2004 | 37,11% | 62,89% |
2005 | 36,15% | 63,85% |
2006 | 33,41% | 66,59% |
2007 | 26,85% | 73,15% |
2008 | 26,09% | 73,91% |
2009 | 30,56% | 69,44% |
2010 | 37,04% | 62,96% |
2011 | 38,56% | 61,44% |
2012 | 43,26% | 56,74% |
Trend ponuky dieselových a benzínových automobilov podľa roku výroby, zdroj: Autobazar.sk- Q1 – Q3 2012
zdroj: www.azet.sk
3 komentáre
WinPetrol
Zastaralý dieselový motor má oproti benzínu jednu výhodu !!!
PS:- Veď diesel je perkfektní výsledky, ale to skutočné neúspechu! Avšak diesel aj benzín teda majú po stránke jazdných vlastností výhody a nevýhody, ale nedá sa povedať všeobecne, či lepšie jazda viac dieselový ako benzín! Diesel je najlepšie ale ďalej výsledky neúspešne!
Diesel pod kapotu je to zastaralý, lebo je lepšie mať benzín pod kapotu.
A práve diesel zložitosť moderného auta, od ktorého chceme veľké výkony a malú spotrebu!
Zastaralý dieselový motor:-
http://www.youtube.com/watch?v=cDgrVRYTZZI
julo
si zhulený nauč sa po slovensky pako to čo píšeš nema ani hlavu ani
pätu
norbe
Uplna hlupost od tohoto naf….vaneho citatela..Diesel je dnes modernejsi a prepracovanejsi ako benzinovy motor.Ma uzasnu tepelnu ucinnost a krutiaci moment.Ibaze dnesny trend velko objemovych a nadupanych motorou mu zobral podstatnu vec,preco bol oblubenejsi ako otto motor…SPOTREBU.Dostal sa na uroven bezinovich agregatov.A preto sa mierne straca opodstatnenie jeho hlavnej vyhody ,spotreby,ktora u motorizacii s objemom 1.9 stala magicky nizkou.Bola takmer dokonala…