Audi skóruje s Allroadom, predaje Scoutu od Škodovky tiež nie sú na zahodenie. Peugeot nasadol na vlnu zdvihnutých regulérnych modelov s plastovými nárazníkmi už s 207.
Prvým, reálnym „allroadom“ však je teraz predstavený Peugeot 508 RXH so systémom Hybrid-4. Systém znamená, že sú poháňané všetky štyri kolesá, avšak predné ženie dieselový motor a zadné elektromotory. Podobný systém používa aj Lexus RX400h.
Celkový výkon naftového dvojlitra spojeného s elektromotormi je 147 kW (200 k). V ľahšom teréne však príde viac vhod krútiaci moment 450 Nm. Otázka spotreby je zažehnaná číslom 4,2 litra na sto kilometrov. Greenpeace tiež nemôže až tak veľmi namietať, pretože emisie 109 gramov oxidu uhličitého na kilometer patria k najlepším v triede.
Styling auta dostal pár zmien, najviditeľnejšou z nich je oplastovanie. Kanonáda LED reťazí zasiahla predný nárazník, kde na každej strane trónia tri pásy. Tie majú pripomínať drápy leva.
Allroad? Scout? RXH? Čo majú spoločné? Najviac viditeľným bodom sú plastové nárazníky. Tie sú fajn, sú praktickejšie ako lakované pri parkovaní. Ale priplácanie za takúto vymoženosť napríklad pri Roomstri je choré. Ešte horšie však vyznieva prístup Audi, keď v rámci najdrahšej príplatkovej výbavy Audi Exclusive existuje na allroade položka „lakované nárazníky“. Priplácanie za lakované nárazníky bolo v móde koncom minulého tisícročia.
Trochu pritiahnuté za vlasy to teraz môže vyzerať nasledovne: zákazník príde do showroomu, pozerá a vyberie si model, ktorý je od základu drahší, najmä spomenutými nenalakovanými plastovými nárazníkmi. Takže príplatok za nenalakovanie. Potom v cenníku zaškrtne možnosť nalakovania do farby. Takže zaplatí oproti bežnému modelu za nenalakovanie nárazníkov a potom ešte raz za nalakovanie.
Samozrejme, sú tam ešte iné rozdiely, ale aj toto zohráva výraznú úlohu.