Jedná sa o permanentný pohon všetkých štyroch kolies používaný u Alfy Romeo. Systém pracuje na princípe centrálneho medzinápravového diferenciálu Torsen, ktorému sekundujú kužeľové nápravové diferenciály. Uložený je v spoločnej skrini s predným diferenciálom, pričom reaguje na rozdiely točivých momentov. Pohon obidvoch náprav tak nepretržite rozdeľuje silu motora medzi prednými a zadnými kolesami. Na zadné kolesá putuje pri štandardných podmienkach 57 % krútiaceho momentu cez nápravový samosvorný diferenciál TwinDiff, na predné kolesá ide zvyšných 43 %. Takýto pomer je vhodný pri suchých a neutrálnych podmienkach, kedy má vozidlo charakter podobný autu so zadným náhonom. V extrémnych podmienkach dokáže diferenciál Torsen rozdeliť krútiaci moment v pomere 22:78 až 72:28 medzi oboma nápravami. Pohon oboch náprav Q4 tak zlepšuje nielen trakciu na klzkejšom povrchu, ale aj držanie jazdnej stopy pri prudšie prechádzaných zákrutách. Systém pomohol eliminovať na limite sa prejavujúcu nedotáčavosť a tak v prípade vznikajúceho šmyku ide vozidlo nie po priamke von ako v prípade predného náhonu, ale pekne bokom všetkými štyrmi kolesami. S rýchlosťou jazdy to však netreba preháňať, keďže ukočírovať šmýkajúcu sa a v prípade Alfy 159 aj skoro dvojtonovú švorkolku už vyžaduje skúseného vodiča. A práve vysoká hmotnosť trocha devalvuje schopnosti štvorkolky s ťažkým motorom. V konečnom porovnaní tak ľahšia predkolka s menším a tiež ľahším 1,75 TB ale aj 1,9 JTD resp. 2,0 JTD nejazdí o moc horšie. Prednosťou systému Q4 je mechanická robustnosť, relatívnym nedostatkom je obmedzená maximálna svornosť, vyplývajúca zo samotného konštrukčného princípu. Q4 je možné nájsť napríklad v modeloch Alfa 159, 159 Sportwagon, Brera a Spider.