O tom, že Kangoo sa snaží čo najviac vyhovieť potrebám užívateľov svedčí aj ponuka viacerých verzií karosérie, kde si motorista môže vybrať buď jedny alebo dvoje posuvné zadné dvere. Podobne je to aj s prístupom do batožinového priestoru, kde sú na výber buď nesúmerne delené dvojkrídlové dvere (dajú sa otvoriť buď do 90 alebo 180 stupňov) alebo výklopná zadná stena. Okrem verzií karosérie sú na výber modely podľa výsledného určenia. Ponuka začína úžitkovou verziou Express, pokračuje osobnou Kangoo až po tzv. terénnu Kangoo 4×4. Úžitkové Kangoo Express je od roku 1999 dodávané v troch verziách – Express, veľkoobjemová verzia a verzia Maxi s 325 mm predĺženou kabínou.
Kangoo Express disponuje objemom nákladového priestoru až 3 m3 (vo veľkoobjemovej verzii až 3,5 m3). Nákladný priestor sa dá navyše ešte zväčšiť otočením ochrannej prepážky a sklopením sedadla spolujazdca. Vtedy vznikne prakticky rovná využiteľná plocha na prepravu až 2,5 m dlhých predmetov, pričom je zaistená bezpečnosť vodiča. Z pohľadu posádky môže Kangoo Express pohodlne prevážať dvoch a v prípade verzie s predĺženou kabínou aj viac cestujúcich. Bokom neostalo ani užitočné zaťaženie vozidla, a tak Kangoo zvláda uviesť podľa karosárskej verzie 600-800 kg. Zaujímavým a veľmi praktickým prvkom (za príplatok) je aj výklopný zadný diel strechy, ktorý umožňuje prepravu aj veľmi dlhých predmetov. Kangoo Express sa vyrábalo v presklenej alebo plechovej verzii.
V prípade osobnej verzie ponúka Kangoo okrem dvojice bočných posuvných dverí (za príplatok, vyššie verzie štandard) aj obrovský priestor pre batožinu (650 l), a to aj v prípade obsadenia piatimi cestujúcimi. Pri sklopených zadných sedadlách narastie objem až na obrovských 2600 litrov. Výhodou kufra je aj pravidelný a dobre využiteľný tvar, no nemožno zabudnúť ani na nízko položenú nakladaciu hranu (550 mm nad zemou). Maximálna využiteľnosť kufra však odsunula rezervu pod podlahu, ku ktorej je prístup zvonka zospodu, čo je najmä v daždi a snehu dosť nepríjemné. Vďaka veľmi slušnému rázvoru 2605 mm je aj ponuka miesta pre cestujúcich veľmi dobrá. Dostatok priestoru nájdu cestujúci nielen vpredu, ale tiež na zadných sedadlách.
Z hľadiska stvárnenia interiéru Kangoo nezaprie, že bolo konštruované ako úžitkové vozidlo a platí to najmä o pred-faceliftovaných verziách. Inými slovami, kto čaká komfort ako v osobnou aute asi nebude príliš nadšený. Obzvlášť pri úžitkovej verzii Express. Tá neobsahuje napríklad ani uzatvárateľnú spodnú priehradku pred spolujazdcom a tiež namiesto kobercov na podlahe z osobnej verzie ostal iba umývateľný plast. Taktiež náročnejšie oko nepotešia odhalené plechy na dverách, nevzhľadná plastová výplň pri zadných sedadlách, strohá a lacno pôsobiaca palubná doska, či úžitkovo poňaté sedadlá. Tiež umiestnenie ovládačov ventilácie alebo rádia je trocha od ruky v spodnej časti stredového panelu. Sedenie za volantom je trocha autobusového typu, vďaka značne vzpriamenému stĺpiku riadenia. Poteší však umiestnenie radiacej páky na vyvýšenom mieste. K podstatnému zlepšeniu (hlavne v sedadlách-lepšie bočné vedenie, stvárnení palubnej dosky a ostatných materiálov) došlo po modernizácii v roku 2002. Ani toto zlepšenie však neupravilo dojem, že sedíte viac v úžitkovom ako osobnom vozidle.
Podvozok Renaultu Kangoo má vpredu klasický pomocný rám, ku ktorému sú uchytené spodné ramená závesu McPherson a ktorý nesie celé pohonné ústrojenstvo vrátane riadenia. Vzadu je dvojica vlečných ramien odpružená štyrmi torznými tyčami. Práve tie vedeli občas pri preťažení prasknúť, čo sa prejavilo naklonením karosérie na jednu stranu a hlasným búchaním. Celkovo možno označiť podvozok za typicky francúzsky, vyznačujúci sa teda mäkkým odpružením, ktoré príde vhod hlavne na početných nerovnostiach. Svižnejšie jazdenie už príliš nenadchne, obzvlášť vodiča zvyknutého na osobný automobil. Vyššia stavba karosérie a mäkšie odpruženie si vyberajú svoju daň najmä v zákrutách, do ktorých je potrebné nabiehať rozumne. Obdobne podvozok neobľubuje ani náhle zmeny smeru, pri ktorých sa vozidlo nepríjemne vlní. Skvelé jazdné vlastnosti sa ale od auta tohto typu ani neočakávajú a oveľa viac je dôležitejšia už vyššie spomínaná univerzálnosť. Obdobne ako podvozok je naladené aj riadenie. Poskytuje síce komfortné ovládanie, na nejakú spätnú väzbu o dianí na vozovke však rovno treba zabudnúť.
Zaujímavým počinom automobilky bola verzia Kangoo 4×4, ktorá umožňovala ešte univerzálnejšie využitie vozidla. Kangoo 4×4 sa na prvý pohľad odlišuje niekoľkými praktickými vonkajšími prvkami slúžiacimi pre zosilnenie ochrany vozidla. Medzi ne patria robustnejšie predné a zadné nárazníky, ochranné časti motorového priestoru, zosilnené podbehy kolies a plastové obloženie blatníkov, ktoré vizuálne vyvažujú väčšiu svetlú výšku vozidla. Všetky spomínané časti rovnako spolu s nárazníkmi a bočnými ochrannými lištami sú vo farbe karosérie. Interiér verzie 4×4 sa od klasických verzií líši bielym podkladom prístrojov a čalúnením interiéru, ktorým sú potiahnuté aj výplne predných dverí.
Kangoo 4×4 používa odlišnú techniku pripojenia zadnej nápravy ako Scénic RX4. Konkrétne sa jedná o adaptívnu hydraulickú spojku ATC (Automatic Torque Coupling) vyvinutú firmou Nissan. Prechod na pohon 4×4 však prebieha rovnako ako u RX4 – automaticky, akonáhle začnú prešmykovať predné kolesá. Adaptívna hydraulická spojka automaticky riadi rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu podľa podmienok prevádzky a podľa troch režimov závislých od rýchlosti vozidla. Na predné kolesá navyše pôsobí protipreklzový systém ASR. Kangoo 4×4 si zachováva prednú nápravu typu McPherson, avšak so zosilnením niektorých dielov a väčším priečnym výkyvom. Zadná náprava využíva zmenené vlečné ramená, konštrukčne podobné ako v modeli Scenic RX4. Pre lepšiu priechodnosť terénom bola samozrejme zväčšená svetlá výška vozidla, ktorá je v prípade Kangoo 4×4 200 mm pri prázdnom vozidle a 180 mm pri plnom naložení. Kangoo 4×4 dostalo aj posilnený brzdový systém so štyrmi kotúčovými brzdami, doplnený ABS, spojeným s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBV a asistenčným systémom bŕzd. Verzia 4×4 bola dostupná v osobnej ale aj úžitkovej verzii Kangoo Express 4×4.
Prednosti a nedostatky
priestranný a variabilný interiér |
slabšie dielenské spracovanie |
vzhľadom na charakter vozidla komfortné odpruženie |
lacný vzhľad niektorých prvkov v interiéri |
existuje aj verzia 4x4 |
nezriedka vŕzganie interiéru |
dobrá ovládateľnosť |
vzpriamený posed za volantom |
spoľahlivé osemventilové motory |
motory 1,2i a 1,9D s nedostatočným výkonom |
dobrý výhľad z vozidla |
hlučné a nekultivované 1,9D (menej 1,9 dTi) |
Najčastejšie poruchy
problémy so zámkami - nefunkčné centrálne zamykanie (vypálená jednotka centrálneho zamykanie), nefunkčné diaľkové ovládanie |
chybný imobilizér - nemožno naštartovať (staršie kusy) |
nefungujúci spínač varovných svetiel (staršie kusy) |
nefungujúce smerovky - páčka pod volantom (staršie kusy) |
opotrebované silentbloky motora - do karosérie sa príliš prenášajú vibrácie motora na voľnobehu |
korózia výfuku, prahov a lemov blatníkov |
občas prasknuté výfukové zvody prvého dielu výfuku vrátane vlnovca |
vôle v čapoch alebo v tiahlach stabilizátora na prednej náprave |
praskanie poistky radenia spiatočky |
prasknutie torznej tyče zadnej nápravy alebo rýchle opotrebovanie-vytečenie zadných tlmičov (preťažovanie vozidla) |
prasknuté manžety poloosí - rýchle opotrebovanie samotnej poloosi |
netesnosť prevodoviek v oblasti radiacej tyče - výmena netesného simeringu |
občas chybný regulátor tlaku paliva resp. poruchy hallových snímačov v motore - nejde naštartovať, problémy s chodom motora alebo štrajkuje tachometer(benzín 8V) |
poškodené zapaľovacie káble - prenikanie vlhkosti - za mokra motor nechce naskočiť |
zanesená škrtiaca klapka (1,2 12V) |
nefunkčné zapaľovacie cievky (1,6 16V) |
únik a aj zvýšená spotreba oleja (1,9D, väčší km nábeh) |
občas prasknutá hlava valcov (1,9D, väčší km nábeh) |
občas tečúca vodná pumpa, prasknuté lanko akcelerátora a nefunkčný ventil predvstreku (1,9D) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dTi, dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zakarbónovaný EGR ventil - trhavý alebo slabý ťah pri akcelerácii (dCi, častá príčina v prípade opotrebovaného turbodúchadla) |
opotrebované/pridreté vysokotlakové čerpadlo common-railu (systém Delphi, motor 1,5 dCi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh, pričom citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 1,5 dCi - Delphi) |
nadmerne opotrebované ojničné (hlavné) ložiská - zadretie motora (1,5 dCi) |
nefunkčný pohon 4x4 (nadmerne zaťažované vozidlá) |
zvýšené riziko rozpadnutia keramickej vložky katalyzátora (továrenské LPG) |
skorodovaná tesniaca plocha membrány redukčného-splynovacieho PB ventilu vyhrievaného chladiacou kvapalinou - pomalý únik kvapaliny a prehriatie motora (továrenské LPG) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,5 dCi (50 a 62 kW). Motor poteší kultivovaným behom, vynikajúcou spotrebou a aj dobrou dynamikou (hlavne 62 kW). Oproti starším 48 a 60 kW majú podstatne odolnejšie vstrekovanie, stále však platí tankovanie kvalitnej nafty a odporúča sa tiež častejšia výmena palivového filtra. 1,4 (55 kW). Osvedčený osemventilový motor síce neohúri výkonom, na bežné jazdenie však postačuje. Poskytuje solídny ťah zo spodných otáčok, rozumnú spotrebu a slušnú spoľahlivosť. |
1,9D. Jedná sa o konštrukčen zastaralý motor, ktorý neohúri dynamikou, ani kultivovanosťou, naviac má krátky interval výmeny oleja a zvýšene riziko prasknutia hlavy valcov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 (FC01, FC0A, FC0F) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 (KC0A, KC0K, KC0F, KC01) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 16V (FC05) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 730 | 55 kW |
1.2 16V (KC03, KC05, KC06, KC0T, KC0W) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 716 | 55 kW |
1.4 (FC0C, FC0B, FC0H, FC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 701 | 55 kW |
1.4 (KC0C, KC0H, KC0B, KC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 700,K7J 701 | 55 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (FC0L, FC0P, FC0S) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (KC0P, KC0S, KC0L) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V bivalent | 1598 ccm | K4M 850 | 60 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 716 | 45 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC07, FC1R) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704,K9K 702 | 48 kW |
1.5 dCi (FC08, FC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.5 dCi (FC1E) | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi (FC1G) | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC1R) | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi (KC07) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704 | 48 kW |
1.5 dCi (KC08, KC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.9 dCi (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (KC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dTi (FC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
1.9 dTi (KC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
D 55 1.9 (FC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 55 1.9 (KC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 65 1.9 (FC0E, FC02, FC0J, FC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
D 65 1.9 (KC0E, KC02, KC0J, KC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
4 komentáre
richard
ahoj, mam kangoo rok 2003 1.9 D vykon 65 koni s cerpadlom LUCAS, pani, pri poruche cerpadla je oprava od 750-1500 eur, avsak sa da vymenit za cerpadlo lucas, ale mechanicke. Osobne som to menil na dvoch renaultoch.. kdezto na DCI sa to vymenit neda, a jedine co ostava je oprava za velke peniaze. Takze ak mate DCI, tak pravidelne tankujte kvalitnu naftu, a pravidelne vymienajte palivovy filter, a pouzivajte prisady!!!!! Inak je to velky pracovnik!!!!!
Vojtech Kovacs
Dobry deň mam RENAULT KANGOO rok 2006 najazdene 93000 km menil som vodne čepadlo aj všetkymi remaňmi a každe dva roky celu brzdovu kvapalinu a olej ELF 5w-30 menimkaždy ubehnuty 14-15 tisic km aj olejovy a vzdfušny filter a menil som už raz aj sviečky zimne mam aj s diskom poradte čo mam ešte doplniť ,čital som na internete,že ventil a ložisko treba dotiahnuť som starši a chcem, aby bolo auto v poriadku ročne najazdim 6-8 tisic km a spozdravom Kovacs
Dusan
Dobry den nam prosbu dnes mi prestali ist stierace uroven 1 2 a 3 idu neviete mi poradit co to moze byt popripade ako to napravit dakujem
Milan
mam 1.2 16v, rocnik 2007, teda posledne kusy prvej generacie. Auticko je ako oslik: vykon mizerny, ale ide a ide a ide… Je to nezmar na pracu kolo domu. KOnstrukcne jednoduche, vie to previezt 5metrove hranoly. Za mna super dělník. Motor žerie olej, cca liter na 1000 km. Vzhľadom k cenám jazdeniek je to jednoznačne vela muziky za málo penazí, ak si nepotrpíte na komfort, ktorý tam žiaden nie je.