Pomerne často sa vyskytujú problémy so zámkami, nefunkčným centrálnym zamykaním (vypálená jednotka centrálneho zamykanie) či diaľkovým ovládaním. Pri starších kusoch môže pohnevať chybný imobilizér, takže nemožno naštartovať. Taktiež môžu na starších kusoch hnevať smerovky, začo môže páčka pod volantom a niekedy aj spínač varovných svetiel. Ak sa do karosérie príliš prenášajú vibrácie motora na voľnobehu, na vine budú opotrebované silentbloky motora. Často sa vyskytuje korózia výfuku a a občas aj praskanie výfukových zvodov prvého dielu výfuku vrátane vlnovca. Korózia napáda aj prahy a lemy blatníkov.
Predná náprava nedisponuje prílišnou odolnosťou na našich cestách, a tak nie sú výnimkou vôle v čapoch alebo v tiahlach stabilizátora. Nepríjemné je aj praskanie poistky radenia spiatočky. Preťažovanie vozidla môže spôsobiť prasknutie torznej tyče zadnej nápravy alebo rýchle opotrebovanie (vytečenie) zadných tlmičov. Zvýšenú pozornosť treba venovať aj stavu manžiet poloosí, ktoré sú neraz prasknuté, čo má za následok rýchle opotrebovanie samotnej poloosi. V Kangoo vedeli pohnevať prevodovky, konkrétne ich netesnosť v oblasti radiacej tyče, kedy z dôvodu výmeny netesného simeringu musela byť demontovaná celá prevodovka.
V prípade starších 8 ventilových benzínových motorov sa pri väčšom počte km môže vyskytovať priesak motorového oleja okolo olejovej vane ale v mieste spojenia motora k prevodovke. Problém sa rieši pretesnením olejovej vane či výmenou gufera kľukového hriadeľa. Občas sa vyskytol pri benzínových motoroch aj problém so zanesenou škrtiacou klapkou (nepravidelný chod motora a jeho zhasínanie). Niekedy pomohlo rozobratie a vyčistenie klapky, niekedy len jej výmena. Pohnevať môže občas aj chybná lambda sonda, chybná zapaľovacia cievka-nepravidelný chod motora, či chybný snímač otáčok polohy kľukového/vačkového hriadeľa (rozsvietená kontrolka motora, alebo nejde motor naštartovať, resp. problémy s chodom motora alebo štrajkuje tachometer. Ak motor nechce za mokra naskočiť, možno budú na vine chybné zapaľovacie káble. Verziu s pohonom všetkých kolies treba poriadne odskúšať. Nezriedka totiž dostávali tieto vozidlá riadne do tela a systém nemusí fungovať.
Pri motore 1,9 D sa môže vyskytnúť prasknutá hlava valcov, hlavne pri nešetrnom zaobchádzaní (túrovanie za studena, veľká záťaž). Motor 1,9 D mal nezriedka aj vyššiu spotrebu oleja, tiež vedelo prasknúť lanko akcelerátora, občas sa porúča aj ventil predvstreku a nezriedka sa objavuje aj tečúca vodná pumpa. Vstrekovacie čerpadlo je pri 1,9 D o niečo spoľahlivejšie a vyznačuje sa lepšou životnosťou v porovnaní s 1,9 dTi.
V prípade dieslových motorov 1,9 DTi je pri väčšom nájazde častým problémom vstrekovacie čerpadlo. Motor zle štartuje, viac dymí a má slabší/kolísavý ťah. Občas sa vyskytne aj spadnutý remeň pohonu pomocných agregátov.
V prípade dieselových motorov 1,5 dCi (vstrekovanie Delphi) je častým problémom nadmerne opotrebované/pridreté vstrekovacie čerpadlo či vstrekovače zanesené kovovými pilinami. Porucha sa prejavuje nepravidelným alebo hlučným chodom, poklesom výkonu a výraznejšou dymivosťou. Nadmerne opotrebené vstrekovače sa pri ostatných verziách dieslového motora objavujú až pri väčšom nájazde. Pomerne častou poruchou je nadmerne opotrebované turbodúchadlo, dôvodom sú najmä dlhé intervaly výmeny oleja či nesprávny jazdný štýl (potreba dochladzovať turbo po dynamickejšej jazde). Častejším problémom dieslových motorov je aj zanesený EGR ventil, väčšinou z dôvodu olej prepúšťajúceho turba. Motor má slabší/trhavý ťah, a zvyčajne aj nadmerne dymí. V takomto prípade je tak spolu s EGR nutné aj vymeniť/zrepasovať turbodúchadlo. Zriedka sa vedelo objaviť aj zlyhanie rozvodov (pretočenie ozubeného kolesa na vačkovom hriadeli či vyosenie vysokotlakého čerpadla), viac pri najvýkonnejšej verzii. Pri vyššom počte najazdených km (obyčajne nad 150 – 200.000 km) sa nezriedka vyskytujú nadmerne opotrebené ojničné (hlavné) ložiská a samotný kľukový hriadeľ, čo občas rezultuje aj do zadretia motora.
Najmä v prípade dieselového motora sa môže vyskytnúť aj problém s hlučnými ložiskami v prevodovke. Pri nadmerne zaťažovaných kusoch napr. na ťahanie prívesného vozíka a pod. sa vyskytuje nadmerné opotrebovanie prevodovky (zvýšená hlučnosť, horšie radenie, pazvuky pri radení) a tiež nadmerne opotrebovaná spojka. Vyskytoval sa aj únik oleja z prevodovky cez netesné gufero radiacej tyče.
V prípade vozidiel továrensky prerobených na LPG je zvýšené riziko rozpadnutia keramickej vložky katalyzátora, tiež treba po čase venovať zvýšenú pozornosť tesniacej ploche membrány redukčného (splynovacieho) PB ventilu vyhrievaného chladiacou kvapalinou, ktorá môže byť skorodovaná. Cez toto miesto hrozí pomalý únik kvapaliny, čo pri zanedbaní môže viesť k prehriatiu motora.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverová osobná úžitková dodávka |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4035 x 1670-1672 x 1800-1825 |
Rázvor (mm): | 2605-2624 |
Batožinový priestor (l): | 270 |
Pohon | predné alebo všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 50-60 |
Prednosti a nedostatky
priestranný a variabilný interiér |
slabšie dielenské spracovanie |
vzhľadom na charakter vozidla komfortné odpruženie |
lacný vzhľad niektorých prvkov v interiéri |
existuje aj verzia 4x4 |
nezriedka vŕzganie interiéru |
dobrá ovládateľnosť |
vzpriamený posed za volantom |
spoľahlivé osemventilové motory |
motory 1,2i a 1,9D s nedostatočným výkonom |
dobrý výhľad z vozidla |
hlučné a nekultivované 1,9D (menej 1,9 dTi) |
Najčastejšie poruchy
problémy so zámkami - nefunkčné centrálne zamykanie (vypálená jednotka centrálneho zamykanie), nefunkčné diaľkové ovládanie |
chybný imobilizér - nemožno naštartovať (staršie kusy) |
nefungujúci spínač varovných svetiel (staršie kusy) |
nefungujúce smerovky - páčka pod volantom (staršie kusy) |
opotrebované silentbloky motora - do karosérie sa príliš prenášajú vibrácie motora na voľnobehu |
korózia výfuku, prahov a lemov blatníkov |
občas prasknuté výfukové zvody prvého dielu výfuku vrátane vlnovca |
vôle v čapoch alebo v tiahlach stabilizátora na prednej náprave |
praskanie poistky radenia spiatočky |
prasknutie torznej tyče zadnej nápravy alebo rýchle opotrebovanie-vytečenie zadných tlmičov (preťažovanie vozidla) |
prasknuté manžety poloosí - rýchle opotrebovanie samotnej poloosi |
netesnosť prevodoviek v oblasti radiacej tyče - výmena netesného simeringu |
občas chybný regulátor tlaku paliva resp. poruchy hallových snímačov v motore - nejde naštartovať, problémy s chodom motora alebo štrajkuje tachometer(benzín 8V) |
poškodené zapaľovacie káble - prenikanie vlhkosti - za mokra motor nechce naskočiť |
zanesená škrtiaca klapka (1,2 12V) |
nefunkčné zapaľovacie cievky (1,6 16V) |
únik a aj zvýšená spotreba oleja (1,9D, väčší km nábeh) |
občas prasknutá hlava valcov (1,9D, väčší km nábeh) |
občas tečúca vodná pumpa, prasknuté lanko akcelerátora a nefunkčný ventil predvstreku (1,9D) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dTi, dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zakarbónovaný EGR ventil - trhavý alebo slabý ťah pri akcelerácii (dCi, častá príčina v prípade opotrebovaného turbodúchadla) |
opotrebované/pridreté vysokotlakové čerpadlo common-railu (systém Delphi, motor 1,5 dCi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh, pričom citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 1,5 dCi - Delphi) |
nadmerne opotrebované ojničné (hlavné) ložiská - zadretie motora (1,5 dCi) |
nefunkčný pohon 4x4 (nadmerne zaťažované vozidlá) |
zvýšené riziko rozpadnutia keramickej vložky katalyzátora (továrenské LPG) |
skorodovaná tesniaca plocha membrány redukčného-splynovacieho PB ventilu vyhrievaného chladiacou kvapalinou - pomalý únik kvapaliny a prehriatie motora (továrenské LPG) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,5 dCi (50 a 62 kW). Motor poteší kultivovaným behom, vynikajúcou spotrebou a aj dobrou dynamikou (hlavne 62 kW). Oproti starším 48 a 60 kW majú podstatne odolnejšie vstrekovanie, stále však platí tankovanie kvalitnej nafty a odporúča sa tiež častejšia výmena palivového filtra. 1,4 (55 kW). Osvedčený osemventilový motor síce neohúri výkonom, na bežné jazdenie však postačuje. Poskytuje solídny ťah zo spodných otáčok, rozumnú spotrebu a slušnú spoľahlivosť. |
1,9D. Jedná sa o konštrukčen zastaralý motor, ktorý neohúri dynamikou, ani kultivovanosťou, naviac má krátky interval výmeny oleja a zvýšene riziko prasknutia hlavy valcov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 (FC01, FC0A, FC0F) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 (KC0A, KC0K, KC0F, KC01) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 16V (FC05) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 730 | 55 kW |
1.2 16V (KC03, KC05, KC06, KC0T, KC0W) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 716 | 55 kW |
1.4 (FC0C, FC0B, FC0H, FC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 701 | 55 kW |
1.4 (KC0C, KC0H, KC0B, KC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 700,K7J 701 | 55 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (FC0L, FC0P, FC0S) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (KC0P, KC0S, KC0L) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V bivalent | 1598 ccm | K4M 850 | 60 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 716 | 45 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC07, FC1R) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704,K9K 702 | 48 kW |
1.5 dCi (FC08, FC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.5 dCi (FC1E) | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi (FC1G) | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC1R) | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi (KC07) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704 | 48 kW |
1.5 dCi (KC08, KC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.9 dCi (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (KC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dTi (FC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
1.9 dTi (KC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
D 55 1.9 (FC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 55 1.9 (KC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 65 1.9 (FC0E, FC02, FC0J, FC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
D 65 1.9 (KC0E, KC02, KC0J, KC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
4 komentáre
richard
ahoj, mam kangoo rok 2003 1.9 D vykon 65 koni s cerpadlom LUCAS, pani, pri poruche cerpadla je oprava od 750-1500 eur, avsak sa da vymenit za cerpadlo lucas, ale mechanicke. Osobne som to menil na dvoch renaultoch.. kdezto na DCI sa to vymenit neda, a jedine co ostava je oprava za velke peniaze. Takze ak mate DCI, tak pravidelne tankujte kvalitnu naftu, a pravidelne vymienajte palivovy filter, a pouzivajte prisady!!!!! Inak je to velky pracovnik!!!!!
Vojtech Kovacs
Dobry deň mam RENAULT KANGOO rok 2006 najazdene 93000 km menil som vodne čepadlo aj všetkymi remaňmi a každe dva roky celu brzdovu kvapalinu a olej ELF 5w-30 menimkaždy ubehnuty 14-15 tisic km aj olejovy a vzdfušny filter a menil som už raz aj sviečky zimne mam aj s diskom poradte čo mam ešte doplniť ,čital som na internete,že ventil a ložisko treba dotiahnuť som starši a chcem, aby bolo auto v poriadku ročne najazdim 6-8 tisic km a spozdravom Kovacs
Dusan
Dobry den nam prosbu dnes mi prestali ist stierace uroven 1 2 a 3 idu neviete mi poradit co to moze byt popripade ako to napravit dakujem
Milan
mam 1.2 16v, rocnik 2007, teda posledne kusy prvej generacie. Auticko je ako oslik: vykon mizerny, ale ide a ide a ide… Je to nezmar na pracu kolo domu. KOnstrukcne jednoduche, vie to previezt 5metrove hranoly. Za mna super dělník. Motor žerie olej, cca liter na 1000 km. Vzhľadom k cenám jazdeniek je to jednoznačne vela muziky za málo penazí, ak si nepotrpíte na komfort, ktorý tam žiaden nie je.