Predstavenie Laguny II. generácie v roku 2000 na parížskom autosalóne a jej uvedenie na trh znamenalo doslova predajný ošiaľ. Príťažlivý dizajn, nové technológie a množstvo netradičných funkcií si získalo veľa zákazníkov. Nie všetko zlato sa však blyští a pri Lagune to platí dvojnásobne. Moderná elektronika a výkonné motory často nefungovali tak ako mali a motoristom spôsobovali veľké problémy. Preto pri výbere ojazdenej Laguny treba byť nadmieru opatrný, prípadné opravy nepatria k najlacnejším a zdanlivo výhodnú kúpu môžu výrazne predražiť. Pokiaľ je možnosť voľby, oplatí sa vyberať z vozidiel po modernizácii, tie sú už podstatne spoľahlivejšie.
Renault predstavil novú Lagunu v roku 2000 na parížskom autosalóne ako päťdverový liftback a kombi Grandtour. Predaj modelu bol zahájený v roku 2001 a pod kapotou boli na výber motory 1,6i 16V (79 kW), 1,8i 16V (85 resp. 88 kW), 2,0i 16V IDE (103 kW) s priamym vstrekovaním benzínu, 3,0i V6 24V (152 kW) a dva turbodiesely 1,9 dCi (74 kW) a 1,9 dCi (88 kW) vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V roku 2002 sa pod kapotou objavil nový turbodiesel 2,2 dCi 16V (110 kW) taktiež so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor s priamym vstrekovaním paliva (IDE) bol pre niektoré trhy (aj náš) nahradený 2,0i 16V (99 kW) s nepriamym vstrekovaním paliva. V roku 2003 prišli nové motory 1,9 dCi vo výkonových variantoch 68 kW (5M) alebo 88 kW (6M). Rovnako sa objavil aj benzínový turbom prepĺňaný motor 2,0 16V (120 kW), pričom motor 2,0 IDE bol úplne vyradený z ponuky.
V roku 2005 prešiel model výraznou modernizáciou. Zmenila sa predná časť, zadné svetlá dostali inú grafiku, zmien doznal aj interiér, tiež predná náprava a hlavne sa podstatne zlepšila kvalita vozidla. Zmenila sa aj ponuka motorov, 2,2 dCi bol nahradený novým dvojlitrovým dieselom s výkonom 110 kW (podľa krajiny s FAP alebo bez FAP) a motor 1,9 dCi sa objavil aj vo verzii s 96 kW s FAP filtrom. Základný benzínový motor 1,6 16V posilnil na 82 kW a tiež prepĺňaný benzínový dvojliter mal po novom dve výkonové verzie – 125 a 150 kW. Najvýkonnejšia verzia bola ponúkaná výhradne so športovou výbavou označenou GT, ktorá pozostávala z dodatočných úprav podvozku a obsahovala športovo tvarované predné sedadlá, často v kombinácii kože a alcantary. Koncom roka 2006 sa pod kapotu Laguny dostala aj výkonnejšia verzia 2,0 dCi s max. výkonom 127 kW a vždy vybavená FAP filtrom. Na jeseň 2007 bola výroba Laguny II ukončená a nahradená treťou generáciou.
Laguna II dosiahla krátko po svojom uvedení na trh (2001) cenný výsledok v nárazovom teste EuroNCAP. Ako prvé sériové vozidlo na svete dostala päť hviezdičiek z piatich (33 bodov) za čelný a bočný náraz. Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená na dve hviezdičky zo štyroch (12 bodov).
Dizajn interiéru pôsobí aj po rokoch moderne, potešia mäkčené a na dotyk príjemné plasty. Horšie je to s ich dielenským spracovaním a taktiež so slabšou odolnosťou niektorých použitých materiálov v interiéri (týka sa to hlavne prvých rokov výroby). Ergonómia ovládania rôznych prvkov výbavy je na dobrej úrovni, viac zvyku chce ovládač rádia, umiestnený vpravo a tiež slabšie čitateľný displej. Ponuka priestoru pre posádku je taktiež na dobrej úrovni, pohodlných pasažierov potešia veľmi komfortné a mäkké sedadlá. Komfort a pohodlie sedenia je naozaj dobré, a tak nebude prekážať ani slabšie bočné vedenie. Na druhej strane treba povedať, že spomínaná mäkkosť sedadiel nemusí vyhovovať každému. Karoséria liftback má vonkajšie rozmery 4576 x 1772 x 1429 mm, kombi je s dĺžkou 4695 mm o takmer 12 cm dlhšie. Oba typy karosérií sú až po B-stĺpik zhodné. Zaujímavosťou Laguny II sú predné blatníky vyrobené z plastu a tiež ľahká kapota motora, ktorá je vyrobená z hliníku, škoda len absencie plynových vzpier. Batožinový priestor liftbacku ponúkne v základnom usporiadaní objem 430 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 1340 l, čo možno považovať sa priemerné, ale na bežné účely plne dostačujúce hodnoty. Naviac kufor poteší veľmi dobrým prístupom a tvarovaním. Kombi je na tom z hľadiska prepravy nákladu ešte o kúsok lepšie. Prepraví 475 litrov a po sklopení zadných sedadiel tento objem narastie na 1512 litrov. Výhodou oproti liftbacku je výrazne nižšia nakladacia hrana, čo uľahčuje manipuláciu s ťažkými a rozmernými predmetmi.
Laguna II. generácie sa na rozdiel od svojich konkurentov pýšila viacerými technickými vychytávkami. Jednou z nich bola aj tzv. štartovacia karta. Ak bola Laguna vybavená funkciou Easy Entry, tak mohla karta ostať stále vo vrecku alebo v kabelke. Vozidlo automaticky rozpozná vaše priblíženie, pri zatiahnutí za kľučku sa vozidlo odomkne a následným stlačením tlačidla „Start/Stop“ sa spustí motor (dobu behu spúšťača si riadi elektronika sama). Karta má naviac v sebe uložené nastavenia jej majiteľa, takže až trom rôznym vodičom sa po príchode do auta automaticky nastaví autorádio, klimatizácia, či elektricky nastaviteľné sedačky. Pri klasickom prevedení je potrebné odomknúť stlačením tlačidla na karte, vložiť kartu do slotu a následne naštartovať tlačidlom Start/Stop motor. Tento systém sa volá Keyless Drive. Elektronická karta je teda na jednej strane technická lahôdka, na strane druhej zdroj rôznych technických problémov. Najmä v prvých rokoch výroby jej fungovanie často hnevalo. Dvere sa často neodomkli a dovnútra sa dalo dostať jedine pomocou malého plastového kľúčika v karte, keď sa vylúpla plastová krytka na kľučke. Iným problémom bolo, že aj keď sa dvere normálne otvorili, nešlo naštartovať. Prvé karty tiež príliš nevynikali mechanickou odolnosťou, čím pri ohýbaní dochádzalo k poškodeniu vnútorných mikročipov. Drvivá väčšina týchto kariet však bola vymenená za odolnejšie. Ďalším problémom pokrokového riešenia sú zlyhávajúce mikrospínače zámkov dverí. Pomocou karty sa síce otvoria, ale nerozsvieti sa vnútorné osvetlenie. Aj samotná čítačka karty môže hnevať. Po naštartovaní motora napríklad nezhasne niektoré vnútorné osvetlenie. Často pomohlo vypnúť a znova naštartovať motor. Ďalšou „vymoženosťou“ Laguny II sú snímače tlaku v pneumatikách TPC (Tyre Pressure Control), umiestnené na ventiloch. Riešenie v tejto triede naozaj neobvyklé, rovnako tak aj konštrukcia. Bežne sa využíva princíp pomocou snímačov ABS, teda meranie uhlovej rýchlosti kolesa, kde menej natlakovaná pneumatika má rozdielne otáčky ako tá správne natlakovaná. Uhlová rýchlosť otáčajúceho sa kolesa je väčšia, čím má koleso menší obvod (je menej natlakované). Laguna II však využíva snímače tlaku v dvoch vyhotoveniach. Oba pracujú na princípe priameho merania tlaku vzduchu, pričom jednoduchší vodiča informuje len o úniku vzduchu, zložitejší dokáže na displeji zobraziť aj konkrétnu hodnotu tlaku. Súčasťou merača je rádiový vysielač, ktorý zistenú hodnotu odovzdáva najprv do prijímača umiestneného pod sedadlom spolujazdca a ďalej potom do jednotky UCH, ktorá ovláda aj štartovaciu kartu. K správnemu fungovaniu systému je treba dodržať isté podmienky a taktiež pri výmene pneumatík treba zadať do UCH ich novú hodnotu tlaku. Ako u karty, aj v tomto prípade systém často štrajkoval.
Podvozok
Komfortom jazdy Laguna II zaostáva za prvou generáciou a aj v porovnaní s vtedajšou konkurenciou je plavnosť jazdy iba priemerná. Na kvalitnejších vozovkách sa síce Laguna II zľahka pohupuje, pri prejazde väčších nerovností sa už ale do karosérie prenášajú značné rázy (najmä od predných kolies), pričom tento nedostatok sa najviac prejavuje pri vozidlách s ťažším motorom (diesel či benzínový V6). Na priemernej úrovni sú aj jazdné vlastnosti, kde najmä zadná jednoduchá náprava vie značne znervóznieť pri kombinácii rýchlejšej jazdy a menej kvalitného povrchu. Výrazný vplyv na jazdné vlastnosti má aj aktuálny stav podvozku, ktorý nepatrí k najodolnejším. Na prednej náprave bývajú často opotrebené čapy, silentbloky, spojovacie tyče riadenia, horné uloženie tlmičov či ložísk. Slabšiu životnosť vykazujú aj silentbloky zadnej nápravy. Dajú sa síce meniť samostatne, podmienkou je ale demontáž celej zadnej nápravy. Výrobca komponenty priebežne modifikoval, pričom najodladenejšie sú práve vo vozidlách po modernizácii – Fáza 2. Z pohľadu dlhšej životnosti sa preto odporúča kupovať podvozkové komponenty buď originál Renault alebo o niečo lacnejšiu variantu Motrio.
Z konštrukčného hľadiska je podvozok Laguny II pomerne jednoduchý a zodpovedá skôr o triedu menšiemu vozidlu. Vpredu sa nachádza zavesenie typu McPherson, tvorené spodným ramenom tvaru L, ktoré je vyrobené z lisovaného plechu a uložené v nápravnici. Zadná náprava sa skladá z torzne pružnej priečky, vlečných ramien a po novom oproti prvej generácii aj vinutými pružinami, ktoré nahradili dovtedy tradičné torzné tyče.
Menej akčnému podvozku dobre sekunduje pohodlné riadenie s hydraulickým posilňovačom. Poteší slušným rajdom – vytočením kolies a ľahkým ovládaním, na druhej strane pri svižnejšej jazde je až príliš vláčne a viac by mohlo byť aj spätnej väzby o dianí kolies na vozovke. Tá sa mierne vylepšila po modernizácii, kedy bol klasický hydraulický posilňovač nahradený modernejším, s premenlivým účinkom v závislosti na rýchlosti jazdy, čo bolo dovtedy výsadou len najsilnejšieho benzínového trojlitra.
Motory
Na ponuke motorov Renault nešetril a doprial Lagune pestrú paletu obstojných, ale aj vyslovene nepodarených agregátov. Benzínový základ predstavuje celohliníkový štvorvalec 1,6 16V (K4M) DOHC s výkonom 79 kW (neskôr 82 kW) a krútiacim momentom 148 (151) Nm. Motor napriek skromnejšiemu výkonu vzhľadom na veľkosť vozidla svojou dynamikou nesklame a pre potreby pokojnejšie jazdiaceho vodiča bude vyhovovať. Slabšia dynamika motora sa prejavuje najmä pri väčšom obsadení, potrebe akcelerovať pri obiehaní pomalšieho vozidla či tiahlom stúpaní, kedy je potrebné podradiť a udržiavať motor vo vyšších otáčkach. Modernejšia varianta s 82 kW, ktorá je vybavená variabilným časovaním sacích ventilov je o niečo pružnejšia, hlavne v nižších otáčkach. V dynamike pomáha motoru trocha kratšie sprevodovanie, čo môže mierne prekážať pri rýchlejšej jazde po diaľnici, kde s rastúcimi otáčkami logicky stúpa hluk aj spotreba. Pri bežnom jazdení sa priemerná spotreba pohybuje okolo 8 litrov, na 9 a viac stúpa v meste a na diaľnici.
O niečo viac (nie však o veľa) dynamiky poskytuje väčší štvorvalec 1,8 16V (F4P) s výkonom 85 resp. 88 kW a krútiacim momentom 168 resp. 170 Nm. Na rozdiel od menšieho agregátu má blok zo šedej liatiny a hlava s rozvodom DOHC je hliníková. Oproti menšej 1,6-ke je motor o niečo hlučnejší, čo sa prejavuje najmä vo vyšších otáčkach. Po modernizácii sa vyskytuje pomerne zriedka, keďže 1,6-ka posilnila na 82 kW a opodstatnenosť väčšej 1,8-ky sa vytrácala. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 8 litrov, pri dynamickejšom jazdení alebo prevažnej jazde po meste je samozrejme o 1-2 l vyššia.
Ďalším v ponuke je dvojliter (F4R) s výkonom 99 kW a krútiacim momentom 191 Nm. Konštrukčne je príbuzný s menšou 1,8 16V, s ktorou má zhodný blok motora a taktiež vŕtanie valcov (odlišný je zdvih). Dynamika jazdy je pomerne slušná (až na menšiu ochotu v nižších otáčkach, čomu napomáha aj kratšie sprevodovanie 5 st. manuálnej prevodovky. Nevýhodou je podobne ako pri menšej 1,8 16 V stúpajúci hluk a spotreba pri rýchlejšej diaľničnej jazde. Tá sa v priemere pohybuje okolo 9 litrov, pri dynamickejšej jazde aj značne nad 10 l. Za jazdne nie príliš podarené možno považovať aj spojenie benzínových motorov s automatickou štvorstupňovou prevodovkou (najmä 1,8 16V a 2,0 16V), ktorá ešte viac krotí ich menej výrazný výkonový potenciál v nižších otáčkach. Pre svižnejšiu jazdu potom neostáva nič iné, len motor častejšie vytáčať.
Technologickou lahôdkou, poskytujúcou skvelý výkon pri dobrej spotrebe, mal byť prvý európsky priamovstrekový motor, označovaný ako 2,0 IDE. Blok motora pochádza z obyčajného dvojlitra, ale doplnený bol novou hlavou a piestami, čím došlo k nárastu kompresného pomeru z 9,8 na 10:1. Zo svojho objemu poskytoval slušný výkon 103 kW (203 Nm). Na papieri vyzeralo všetko skvelo, avšak realita bola viac než problematická. Motor bol mimoriadne citlivý na kvalitu paliva, a tak s bežným benzínom dochádzalo k jeho zakarbónovaniu, taktiež sa poškodzovali vstrekovače a regulátor tlaku paliva. Naviac vplyvom zakarbónovania dochádzalo k jeho rýchlejšiemu opotrebovaniu, čo znamenalo postupne zvýšenú spotrebu oleja a tiež zníženie výkonu. Rozhodne tento motor nie je odporúčaný, aj v prípade výhodnej kúpy. Samotný výrobca si bol vedomý jeho nedostatkov a preto ho v roku 2003 nadobro stiahol z ponuky.
Za jazdne podarenú motorizáciu možno považovať prepĺňovaný benzínový dvojliter 2,0 16V Turbo (F4R) s výkonmi 120, 125 a 150 kW a krútiacim momentom 250, 270 a 300 Nm. Aplikáciou turbodúchadla so zdvojenou skriňou turbíny Twin Scroll sa stal z priemerného dvojlitra podstatne agilnejší dvojliter, ktorý v stredných a vyšších otáčkach vyniká veľmi dobrou pružnosťou. Spotreba sa pri troche snahy pohybuje okolo 9 litrov, akonáhle sa ale začne viac využívať výkonový potenciál motora, apetíto motora rýchlo stúpa nad 10 litrovú hranicu. Verzie od modernizácie obsahujú naviac chladič stlačeného vzduchu a najvýkonnejšia verzia 150 kW dostala znížený kompresný pomer a turbodúchadlo s plniacim tlakom až 2 bary (pôvodne 1,7).
Kto si potrpí na zamatovo hladký chod „viacvalcového“ agregátu, pre toho Renault prichystal 3,0 V6 24V (L7X) s výkonom 152 kW a krútiacim momentom 280 Nm. Motor vznikol v spolupráci s koncernom PSA a obsahuje mimo iného aj variabilné časovanie sacích ventilov. Vyznačuje sa veľmi dobrou kultivovanosťou, mechanickou odolnosťou a spoľahlivosťou. Napriek veľkému objemu nie je nijak prehnaná ani spotreba, ktorá sa dá v priemere udržať okolo 11 litrov. Miernym sklamaním, aj keď nie pre každého, je použitie automatickej päťstupňovej prevodovky, ktorá síce hladko radí, ale je troška pomalšia a odoberá z výkonového potenciálu motora. Nevýhodou tejto motorizácie sú aj podstatne vyššie servisné náklady a značná komplikovanosť údržby (z dôvodu horšieho prístupu) oproti ostatným benzínovým motorom.
Diesel
Najčastejšie zastúpenie medzi dieslovými motormi má štvorvalec 1,9 dCi 8V (F9Q) s liatinovým blokom motora, hliníkovou hlavou valcov s rozvodom OHC a ôsmimi ventilmi. Motor sa postupom času vyrábal vo viacerých výkonových verziách. Základ predstavuje verzia 68 kW (200 Nm), nasledovaná 74 kW (230 Nm), 77 kW (250 Nm), 81 kW (260 Nm), 88 kW (270 Nm) a končiaca najvýkonnejšou verziou 96 kW s krútiacim momentom 300 Nm štandartne vybavenou časticovým FAP filtrom. Vstrekovanie nafty zabezpečuje systém common-rail Bosch najskôr vo vyhotovení CP1, ktoré neskôr nahradilo spoľahlivejšie CP3. Na svoju dobu sa motor vyznačoval relatívne tichým a kultivovaným chodom. Najslabšie verzie vyhovejú skôr pokojnejším vodičom, verzie od 81 kW už umožňujú aj celkom svižnú jazdu. Za jazdne najpodarenejšiu verziu možno označiť motor s výkonom 88 kW. Okrem slušnej dynamiky poteší aj slušným ťahom a reakciami už od spodných otáčok. Všetky verzie sa vyznačujú aj solídnou spotrebou v priemere sa pohybujúcou okolo 6 litrov nafty. Výnimkou je len najvýkonnejšia verzia, ktorej moc nepomohol sériovo dodávaný DPF filter. Oproti slabšej 88 kW má nielen slabší ťah a pomalšie reakcie v nižších otáčkach, ale aj menej plynulý priebeh krútiaceho momentu a v priemere približne o liter väčšiu spotrebu.
Kým jazdne možno označiť 1,9 dCi za vcelku vydarený motor, podstatne horšie si vedie v spoľahlivosti. Okrem konštrukčných nedostatkov sa na slabšej spoľahlivosti a nižšej životnosti motora a jeho súčastí podieľa hlavne príliš optimistický interval výmeny oleja (až 30 000 km). Opotrebovaný olej negatívne vplýva najmä na životnosť turbodúchadla a kľukového mechanizmu motora. Malé turbodúchadlo má totiž veľmi citlivé ložiská, ktoré znečistený olej nedokáže kvalitne mazať a tie sa predčasne opotrebovávajú. Vrelo sa teda odporúča skrátiť interval výmeny oleja na max 15 000 km. Ak sa k výmene oleja pristupuje laxne, turbo sa veľmi často porúča už pred 100 000 km, čo sa prejavuje slabnúcim výkonom, zvýšenou dymivosťou, prienikom oleja do sania a ku koncu životnosti aj výraznejšími pískavými zvukmi. Motorový olej prenikajúci do sania okrem zvýšenej dymivosti a znášania EGR spôsobuje aj priesaky a stekanie po káblových zväzkov motora. To sa následne môže prejaviť rôznymi el. poruchami a hláškami na prístrojovom panely. Pri zanedbávaní týchto príznakov sa možno dopracovať aj fatálnemu poškodeniu motora v dôsledku tzv. pretočenia. Motorový olej prenikajúci do sania sa totiž postupne hromadí v chladiči stlačeného vzduchu. Ak je množstvo oleja príliš veľké, môže dôjsť k jeho nasatiu do motora a následnému nekontrolovanému zvýšeniu otáčok-roztočeniu, čo je sprevádzané veľkým dymením z výfuku, končiac fatálnym poškodením motora, keďže ten nejde vypnúť. Jeho chod v tej chvíli už totiž nie je reagulovaný množstvom nafty cez vstrekovače, ale pohon zabezpečuje hromada nasatého oleja v sacom trakte. Keďže sa otáčky motora nedajú regulovať akcelerátorom a nie je možné ani vypnutie motora, odporúča sa v takejto situácii zaradiť čo najvyšší prevodový stupeň a postupne podraďovať a pribrzďovať vozidlo. Na predĺženie životnosti turbodúchadla pomáha okrem častejšej výmeny oleja aj vhodný jazdný štýl. Po rýchlejšej diaľničnej jazde sa tak odporúča aspoň minútové schladenie turba behom motora na voľnobehom (nie hneď vypnúť). Ako už bolo spomínané, opotrebované turbodúchadlo spôsobuje zvýšenou spotrebou oleja aj postupné zalepenie-zakarbónovanie EGR ventilu, čo sa prejavuje trhaným ťahom, svietiacou kontrolkou a niekedy aj nemožnosťou naštartovať. Stav turba má teda priamu súvislosť so stavom EGR ventilu. Ak je teda zalepený EGR ventil, je potreba skontrolovať resp. vymeniť- repasovať turbo, inak dôjde k jeho opätovnému zalepeniu.
Silnejšiu, ale ešte viac problematickejšiu možnosť medzi dieslovými motormi predstavuje väčší štvorvalec 2,2 dCi 16V (G9T), ktorý poskytuje výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm. Motor sa vyznačuje pomerne solídnou kultivovanosťou a tiež slušným ťahom z nízkych otáčok. Na druhej strane vyššie otáčky motoru príliš nevoňajú, čo sa v praxi prejavuje slabšou ochotou po vyšších otáčkach a citeľným poklesom dynamiky nad 3500 ot/min. Príliš nenadchne ani spotreba, ktorá sa v priemere pohybuje medzi 7,5-8 litrami nafty, v prípade automatu a kombinácie FAP filtra okolo 9 litrov.
Po jazdnej stránke je tak motor len priemerný, výrazne podpriemerný je ale v spoľahlivosti. Okrem ťažkostí podobných s menšom 1,9 dCi má 2,2 dCi veľmi citlivý rozvodový mechanizmus. Dvojicu vačkových hriadeľov v hliníkovej hlave valcov poháňa nezvyklo krátky ozubený remeň, ktorý sa vďaka príliš zložitému rozvodovému mechanizmu nezriedka pretrhol a nevydržal výrobcom stanovený interval 120 000 km (ten bol neskôr upravený na 80 000 km). Málo odolná je aj sústava pomocných ozubených kolies rozvodového mechanizmu. Nadmerné opotrebenie sa prejavuje značnou hlučnosťou a pri zanedbaní aj odlomením ozubenia a fatálnou škodou motora. Ďalším problémom tohto motora sú aj nefunkčné vírivé klapky v sacom potrubí. V prípade nefunkčností obmedzujú dostatočný prívod vzduchu k valcom. Okrem chybového hlásenia motor nedostatočne ťahá a nadmerne dymí. Motor tak má nedostatočný ťah a dymil. Problémom je aj vodná pumpa, ktorá sa vďaka ozubenému pohonu bežne nemení. Po čase sa však opotrebuje a následne začne prepúšťať chladiacu kvapalinu do motora. Ak sa objaví nevysvetliteľný úbytok chladiacej kvapalinu a na viečku od oleja biela emulzia, treba urýchlene vodnú pumpu vymeniť. Pri zanedbaní tohto problému totiž hrozí postupné zadretie motora.
Jednoznačne najlepšou dieselovou motorizáciou je 2,0 dCi 16V (M9R 740/760) s výkonom 110 kW/340 Nm alebo 127 kW/360 Nm. Motor dostal vtedy najmodernejšie vstrekovanie common-rail Bosch CP33 s piezoelektrickými vstrekovačmi, turbodúchadlo je chladené kvapalinou a rozvody sú poháňané odolnou a bezúdržbovou reťazou. Motor sa vyznačuje dobrou kultivovanosťou, pružnosťou, malým turboefektom, slušným ťahom už z nízkych otáčok, širokým spektrom využiteľných otáčok (zvláda aj 5000 ot/min) a neurazí ani spotreba v priemere sa pohybujúca okolo 6 litrov. Napriek určitým zaváhaniam (občas sa vyskytne zadretý kľukový hriadeľ, prasknuté tesnenie pod hlavou či problém s olejovým čerpadlom) sa tento motor vyznačuje slušnou spoľahlivosťou a pre Lagunu ho možno jeznoznačne odporučiť. V prípade slabšej 110 kW varianty poteší aj absencia občas problémového DPF filtra, bez ktorého sa už výkonnejšia verzia nezaobišla.
Prevodovky
Manuálne prevodovky sú buď päť alebo šesťstupňové. Radenie prevodových stupňov sa prezentuje len priemernou presnosťou, značnými vôľami v koncových polohách a celkovo gumenným chodom. Päťstupňová prevodovka PK5 je spriahnutá s motormi 1,6, 1,8 a najslabším 1,9 dCi, šesťstupňová skriňa PK6 je spriahnutá so silnejšími 1,9 dCi, 2,2 dCi a 2,0 T, v prípade 2,0 dCi je použitý prepracovaný 6 st. manuál PK4. Spoľahlivosť a odolnosť prevodoviek je iba priemerná, povesť kazí najmä šesťstupňová skriňa PK6, ktorá vznikla z pôvodnej päťstupňovej, pridaním hriadeľa a dvojice ozubených kolies. S pribúdajúcimi km sa často vyskytujú problémy s nadmerne opotrebovanými ložiskami hriadeľov, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom, zriedkavosťou nie sú ani opotrebované či odlomené zuby ozubených kolies (najčastejšie na treťom a štvrtom stupni), čo sa prejavovalo vypadávaním rýchlosti pri pridaní alebo ubratí plynu a hnevať vedia aj vidlice radenia. V prípade manuálnej PK5 sa tieto problémy vyskutujú v podstatne menšej miere.
Komu nevyhovuje manuálne radenie, mal na výber aj z dvoch automatických prevodoviek s hydrodynamickým meničom. Motory 1,6, 1,8, 2,0 a 1,9 dCi (96 kW) mohli byť spojené so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Šesťvalec výhradne s päťstupňovou automatickou a 2,0 Turbo na želanie. Bohužiaľ, ani automaty nepatria mezi najodolnejšie a so stúpajúcimi km sa pomerne často vyskytujú problémy – trhavý rozjazd, radenie či prechody do núdzového režimu. Dôvodom je buď zanedbaná údržba-potrebná výmena oleja každých 60 000 km, alebo porucha snímača, hydraulických ventilov, spojok, atď. Pred kúpou sa tak odporúča poriadne skontrolovať prevádzkový stav, najmä plynulosť radenia – musí byť bez šklbania, rázov a taktiež pozor na zvuky sprevádzajúce presunutie voliča z polohy P do D, je to signál veľmi opotrebovanej prevodovky.
Spoľahlivosť a poruchy
Z hľadiska poruchovosti patrí Laguna II. generácie k podpriemerným vozidlám. Pokiaľ je možnosť, rozhodne sa treba poobzerať po modernizovanej verzii – tzv. Fáza 2 (2005-2007), kde automobilka výrazne zapracovala na spoľahlivosti. Zo začiatku produkcie sa často vyskytovali poruchy elektronickej karty, mikrospínačov zámkov dverí, centrálneho zamykania a tlačidiel elektrických okien. Samotná čítačka karty tiež nezriedka spôsobuje ťažkosti. Veľmi často je možné naraziť aj na nefunkčný systém kontrolujúci tlak v pneumatikách, hlavne ak je vonku chladnejšie počasie. Postupom času sa túto poruchu podarilo značne eliminovať. Vyskytuje sa aj štrajkujúce podsvietenie panelu automatickej klimatizácie, opotrebované – nedržiace plynové vzpery kufra, zatuhnutý mechanizmus stieračov alebo cvakajúca aretácia dverí. V prípade vybavenia xenónovými svetlometmi sa oplatí skontrolovať ich svietivosť a funkčnosť, neoplývajú dlhou životnosťou. Do modernizácie vykazovala predná náprava pomerne rýchlo opotrebované čapy a silentbloky ramien, tiež tyčky stabilizátora (hlasnejšie klepanie pri prejazde nerovností), taktiež aj opotrebované čapy spojovacích tyčí riadenia. Vôle sa nevyhýbali ani zadnej náprave, kde sa pomerne rýchlo opotrebovávali silentbloky uloženia nápravy (najmä prvé modely), čo spôsobovalo plávanie a hluk pri prejazde nerovností. V prípade verzií s mechanickou parkovacou brzdou sa pomerne často vyskytuje jej nefunkčnosť, obzvlášť v prípade ak sú viac opotrebované brzdové doštičky. Elektrická parkovacia brzda je spoľahlivejšia, iba z času na čas vie zatuhnúť brzdiaci mechanizmus. Ak je od spodku auta počuť zvláštne cinkanie, môžu za to uvoľnené tepelné štíty výfuku.
Spoľahlivosť benzínových motorov (mimo 2,0 IDE) je na slušnej úrovni, občas sa vyskytuje porucha snímača polohy vačkového či kľukového hriadeľa (najviac u 1,6 16V), čo spôsobí problematický štart alebo aj nenaštartovanie vozidla. V prvom roku patrili medzi častejšie poruchy chybné zapaľovacie cievky Sagem (šedej farby), ktoré neskôr výrobca nahradil spoľahlivejšími tiež od Sagemu alebo Denso (čiernej farby). Skraja produkcie sa môžu vyskytnúť aj štrajkujúce škrtiace klapky, ktoré neskôr výrobca modifikoval. Ak odchádza potenciometer akcelerátora, vozidlo prestáva reagovať na plyn a je nutná výmena. V prípade modernizovanej 1,6 16V (82 kW) sa môže pri väčšom nájazde objaviť porucha presuvníka variabilného časovania, čo sa prejavuje hrubším chodom a slabším ťahom.
V prípade dieselových motorov 1,9 dCi a 2,2 dCi sa často vyskytujú nadmerne opotrebované turbodúchadla, resp. ich regulácie. Dôsledkom bývajú výpadky ťahu, vyššia spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, zanášanie EGR ventilu a podobne. Taktiež častou poruchou pri týchto motoroch je aj zaseknutý/znesený EGR ventil, resp. poruchy EGR okruhu, čo sa zvyčajne prejavuje svietiacou kontrolkou či trhavým ťahom a niekedy aj úplným znehybnením vozidla. Pri väčšom nájazde sa pri diesloch objavujú aj nadmerne opotrebované vstrekovače. Pri prvých 1,9 dCi so vstrekovaním Bosch CP1 (68, 74, 77 a 81 kW) sa vyskytli aj poruchy zvyšku vstrekovacieho systému – tečúce vysokotlaké čerpadlo, chybné elektrické podávacie čerpadlo, zlyhávajúci regulátor tlaku čerpadla. Pozor si treba dať aj na prasknutý chladič stlačeného vzduchu. V prípade motora 2,2 dCi je citlivým miestom rozvodový mechanizmu, vírivé klapky a tiež opotrebovaná/netesná vodná pumpa.
V prípade 2,0 dCi sa občas vyskytla porucha žeravenia (relé) a občas aj problémy s olejovým čerpadlom či so spomínaným zadretím kľukového hriadeľa. Ak teda poblikáva alebo sa rozsvieti kontrolka mazania, okamžite treba motor vypnúť, inak akútne hrozí jeho zadretie. Výrazný vplyv na životnosť kľukového mechanizmu má servisný interval výmeny oleja a preto sa odporúča meniť olej po max 15 000 km (platí aj pre ostatné motory). Odporúča sa použiť len výrobcom stanovený typ oleja, inak je zvýšené riziko nadmerného opotrebenia motora a tiež zrýchlené vyťahanie rozvodovej reťaze. Občas sa pri motore 2,0 dCi vyskytuje prasknutý chladič EGR – následný únik spalín do chladiacej kvapaliny, taktiež nefunkčný elektropneumatický ventil regulácie plniaceho tlaku turba, čo sa prejavuje slabším ťahom motora z dôvodu zle fungujúcej regulácie. Zriedka sa vyskytne aj nefunkčná škrtiaca/dobehová klapka, čo sa prejavuje nadmerným zavibrovaním/zatrasením motora pri vypnutí kľúča.
Pri väčšom nájazde sa pri dieslových motoroch občas objavujú aj úniky oleja, zväčša okolo olejovej vane alebo netesného gufera kľukového hriadeľa.
Častým nedostatok Laguny sú poruchy 6 st. prevodoviek PK 6 (1,9 dCi, 2,2 dCi, 2,0 T) – stretnúť sa možno s nadmerne opotrebovanými ložiskami hriadeľov, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom, zriedkavosťou nie sú ani opotrebované či odlomené zuby ozubených kolies (najčastejšie na treťom a štvrtom stupni), čo sa prejavovalo vypadávaním rýchlosti pri pridaní alebo ubratí plynu a hnevať vedia aj vidlice radenia.
Servis
Výmena motorového oleja je výrobcom stanovená po najazdení 20 000 alebo 30 000 km, prípadne po dvoch rokoch. Pri všetkých motoroch a obzvlášť v prípade dieslových a preplňovaného benzínového turba sa odporúča skrátiť tento interval na max. 15 000 km, alebo jeden rok. Pre benzínové motory je predpísaný olej triedy ACEA A1/A3, SAE 5W-40. Pri dieslových je to ACEA B3-98/B4, SAE 5W-30 alebo 5W-40. Benzínové motory majú rozvody poháňané ozubeným remeňom, ktorý vyžaduje pravidelnú pozornosť vždy po najazdení 120 000 km alebo po piatich rokoch. Motory 1,6, 1,8 a 2,0 vrátane verzie IDE odborníci odporúčajú meniť s rozvodmi aj vodnú pumpu. Dieslové motory 1,9 dCi majú taktiež interval 120 000 km alebo päť rokov, v prípade 2,2 dCi bol tento interval skrátený na maximálne 80 000 km. Motor 2,0 dCi má reťaz, ktorá pravidelnú výmenu nevyžaduje. 1,9 dCi má mechanické vymedzovania ventilovej vôle, ktorej kontrola by sa mala robiť po najazdení 60 000 km. Olej v automatických prevodovkách by sa mal meniť po najazdení 60 000 km, pričom pre 4 stupňovú je určený olej ATF Dexron III, pre 5 stupňovú ATF Dextron II IE.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový liftback | päťdverové kombi (Grandtour) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4580 x 1750 x 1430 | 4700 x 1750 x 1440 |
Rázvor (mm): |
2745
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 430/1340 | 475/1512 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
70
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
priestranný interiér |
vysoká poruchovosť modelov pred modernizáciou |
veľmi dobrá úroveň pasívnej bezpečnosti |
len priemerné radenie |
komfortné odpruženie |
riadenie s nedostatočnou spätnou väzbou od kolies |
pohodlné sedadlá |
pre niekoho až príliš mäkké čalúnenie sedadiel |
výborný dieselový motor 2,0 dCi |
menšia odolnosť čalúnenia voči opotrebovaniu |
jazdne podarený benzínový motor 2,0 Turbo |
|
často veľmi dobrá výbava |
|
obstojná spoľahlivosť modelu po modernizácii - Phase II |
Najčastejšie poruchy
poruchy elektronickej karty a jej čítačky, mikrospínačov zámkov dverí, centrálneho zamykania a tlačidiel elektrických okien (začiatok produkcie) |
nefunkčný systém kontrolujúci tlak v pneumatikách (hlavne pri chladnejšom počasí) |
štrajkujúce podsvietenie panelu automatickej klimatizácie |
opotrebované - nedržiace plynové vzpery kufra, zatuhnutý mechanizmus stieračov |
cvakajúca aretácia dverí |
kratšia životnosť xenónových svetlometov - vypálené - slepnúce paraboly, krycie sklá, výbojky a pod. |
rýchlejšie opotrebované čapy, silentbloky ramien prednej nápravy a tyčky stabilizátora - hlasnejšie klepanie pri prejazde nerovností (do modernizácie) |
opotrebované čapy spojovacích tyčí riadenia (do modernizácie) |
rýchlejšie opotrebované silentbloky uloženia zadnej nápravy - plávanie a hluk pri prejazde nerovností |
slabá životnosť zadných tlmičov |
zlyhávajúce strmene zadných bŕzd (viac opotrebované brzdové doštičky, mechanická parkovacia brzda) |
nefunkčná el. parkovacia brzda (zriedka - zatuhnutý brzdový mechanizmus) |
uvoľnené tepelné štíty výfuku - cinkanie od spodku auta |
porucha snímača polohy vačkového či kľukového hriadeľa - problematické štartovanie (1,6 16V) |
nefunkčné cievky zapaľovania - motor beží nepravidelne na "menej" valcov (benzín, častejšie prvé roky výroby, väčší počet km, zanedbaná výmena sviečok) |
štrajkujúce škrtiace klapky (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerné opotrebenie presuvníka variabilného časovania, čo sa prejavuje hrubším chodom a slabším ťahom (1,6 16V 82 kW). |
nefunkčný potenciometer akcelerátora - žiadna reakcia na zošliapnutie |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (dCi, IDE, nekvalitné palivo, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (1,9 dCi, 2,2 dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zalepený EGR ventil - trhavý ťah, dymenie, svietiaca kontrolka (najmä 1,9 dCi a 2,2 dCi) |
prasknutý chladič stlačeného vzduchu (1,9 dCi a 2,2 dCi) |
porucha vstrekovacieho systému - tečúce vysokotlaké čerpadlo, chybné elektrické podávacie čerpadlo, zlyhávajúci regulátor tlaku čerpadl (1,9 dCi Bosch CP1 - 68, 74, 77 a 81 kW) |
porucha vírivých klapiek, opotrebované ozubenie rozvodov, prasknutý remeň, tečúca vodná pumpa (2,2 dCi) |
zadretie kľukového hriadeľa (častejšie pri 1,9 dci, 2,2 dCi - väčší km nábeh resp. dlhé intervaly výmeny oleja) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel, väčší km nábeh) |
nefunkčná škrtiaca/dobehová klapka, čo sa prejavuje nadmerným zavibrovaním/zatrasením motora pri vypnutí kľúča (2,0 dCi) |
občas prasknutý chladič EGR - následný únik spalín do chladiacej kvapaliny, taktiež nefunkčný elektropneumatický ventil regulácie plniaceho tlaku turba, čo sa prejavuje slabším ťahom motora z dôvodu zle fungujúcej regulácie (2,0 dCi) |
poruchy 6 st. prevodoviek PK 6 (1,9 dCi, 2,2 dCi, 2,0 T) - stretnúť sa možno s nadmerne opotrebovanými ložiskami hriadeľov, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom, zriedkavosťou nie sú ani opotrebované či odlomené zuby ozubených kolies (najčastejšie na treťom a štvrtom stupni), čo sa prejavovalo vypadávaním rýchlosti pri pridaní alebo ubratí plynu a hnevať vedia aj vidlice radenia (najmä šesťstupňové prevodovky PK6 - do modernizácie, menej PK5) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 16V (85 kW). V modeli pred modernizáciou predstavoval tento motor veľmi dobrý pomer medzi cenou, výkonom, spotrebou a najmä spoľahlivosťou. Po modernizácii jeho úlohu do značnej miery prebrala modernizovaná 1,6 16V (82 kW). 2,0i Turbo (120, 125 a 150 kW). Mimoriadne pružný motor, ktorý poteší nejedného športovo orientovaného motoristu. 2,0 dCi (110 kW). Veľmi kultivovaný, pružný motor so solídnou spotrebou a tiež spoľahlivosťou. Servisné náklady znižuje bezúdržbová rozvodová reťaz. Vyskytuje sa však pomerne zriedka. |
2,0 16V (103 kW). Priamovstrekový dvojliter je veľmi citlivý na kvalitu paliva, čo spôsobuje následne časté problémy. Naviac nepatrí k najtichším. 2,2 dCi (110 kW). Motor vyniká výborným záťahom z nízkych otáčok, avšak nepoteší užším spektrom využiteľných otáčok, vyššou "takmer" benzínovou spotrebou. Na kolená ho zráža tiež náročnejší a drahší servis a častejšia poruchovosť. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 716 | 82 kW |
1.6 16V (BG0A, BG0L) | 1598 ccm | K4M 710,K4M 714 | 79 kW |
1.6 16V (BG1G, BG1H) | 1598 ccm | K4M 716 | 82 kW |
1.6 16V (KG0A, KG0L) | 1598 ccm | K4M 710,K4M 714 | 79 kW |
1.8 16V | 1783 ccm | F4P 770 | 86 kW |
1.8 16V | 1783 ccm | F4P 770,F4P 774 | 89 kW |
1.8 16V (BG04, BG0B, BG0C, BG0V) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 774 | 86 kW |
1.8 16V (BG06, BG0J, BG0M) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 773,F4P 771,F4P 774,F4P 775 | 85 kW |
1.8 16V (BG0B, BG0C, BG0J, BG0M, BG0V) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 772 | 89 kW |
1.8 16V (BG0B, BG0M) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 773 | 88 kW |
1.8 16V (KG0B, KG0M) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 773 | 88 kW |
1.8 16V (KG0J) | 1783 ccm | F4P 770,F4P 771,F4P 774,F4P 775 | 85 kW |
2.0 16V | 1998 ccm | F4R 714 | 98 kW |
2.0 16V | 1998 ccm | F4R 786,F4R 787,F4R 784 | 125 kW |
2.0 16V | 1998 ccm | F4R 886,F4R 887 | 150 kW |
2.0 16V (BG00, BG0K, BG0P, BG0W) | 1998 ccm | F4R 712,F4R 713,F4R 714,F4R 715 | 99 kW |
2.0 16V (KG00, KG0K, KG0W) | 1998 ccm | F4R 712,F4R 713,F4R 714,F4R 715 | 99 kW |
2.0 16V IDE (BG0N) | 1998 ccm | F5R 700,F5R 701 | 103 kW |
2.0 16V IDE (KG0N) | 1998 ccm | F5R 700,F5R 701 | 103 kW |
2.0 16V Turbo (BG0S, BG0Z, BG1L, BG1M) | 1998 ccm | F4R 764,F4R 765,F4R 786,F4R 787 | 120 kW |
2.0 16V Turbo (KG0S, KG0Z, KG1L, KG1M) | 1998 ccm | F4R 764,F4R 765,F4R 786,F4R 787 | 120 kW |
3.0 V6 24V (BG01, BG02, BG0D, BG0Y) | 2946 ccm | L7X 731 | 152 kW |
3.0 V6 24V (KG0D) | 2946 ccm | L7X 731 | 152 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 dCi | 1870 ccm | F9Q 718,F9Q 754 | 79 kW |
1.9 dCi (BG05, BG08) | 1870 ccm | F9Q 664 | 68 kW |
1.9 dCi (BG08, BG0G) | 1870 ccm | F9Q 750,F9Q 650,F9Q 670,F9Q 674 | 88 kW |
1.9 dCI (BG0E) | 1870 ccm | F9Q 752 | 77 kW |
1.9 dCi (BG0R) | 1870 ccm | F9Q 754 | 74 kW |
1.9 dCi (BG1A, BG1V) | 1870 ccm | F9Q 758,F9Q 759 | 96 kW |
1.9 dCi (BG1A, BG1W) | 1870 ccm | F9Q 758,F9Q 674 | 81 kW |
1.9 dCi (KG05) | 1870 ccm | F9Q 664 | 68 kW |
1.9 dCI (KG0E) | 1870 ccm | F9Q 752 | 77 kW |
1.9 dCi (KG0E, KG0R) | 1870 ccm | F9Q 754 | 74 kW |
1.9 dCi (KG0G) | 1870 ccm | F9Q 750,F9Q 670,F9Q 674 | 88 kW |
1.9 dCi (KG12) | 1870 ccm | F9Q 758,F9Q 759 | 85 kW |
1.9 dCi (KG1A, KG1W) | 1870 ccm | F9Q 758,F9Q 674 | 81 kW |
1.9 dCi (KG1V) | 1870 ccm | F9Q 758,F9Q 759 | 96 kW |
2.0 dCi (BG14, BG1S) | 1995 ccm | M9R 760 | 127 kW |
2.0 dCi (BG1T) | 1995 ccm | M9R 740 | 110 kW |
2.0 dCi (KG1S) | 1995 ccm | M9R 760 | 127 kW |
2.0 dCi (KG1T) | 1995 ccm | M9R 740 | 110 kW |
2.2 dCi | 2188 ccm | G9T 600,G9T 605,G9T 706,G9T 707 | 102 kW |
2.2 dCi (BG0F) | 2188 ccm | G9T 702,G9T 700 | 110 kW |
2.2 dCi (KG0F) | 2188 ccm | G9T 702 | 110 kW |
52 komentárov
jozef 1.9 dci 88KW
Problémy mám s rezonujícím výfukom, nefunkčné podsvietenie displeja, digitalnu klímu sa mi podarilo opraviť zhruba za 150 eur. Inak Laguna zatiaľ funguje, len spotreba by mohla byť menšia.
Anonym
auto bez akychkolvek problemov, kupil som si variantu 2,2 dCi kombi. Jedine ma sere rezonujuci vyfuk ako aj jozef hovoril, ale u mna sa to vyskytuje vzdy len po nastartovani a pri minusovych teplotach
Peter
Žiadny problém? Tomu hádam ani sám neveríš čo za sprostosť si napísal.
Ja som Lagunu 2,2 dCi 2002 kúpil ako jazdenku zo serviskou a poctivými 140 000 km v plnej výbave. Samozrejme, pri kúpe všetko fungovalo tak ako malo, ale čo nastalo potom…….
Po chvíľke jazdenia sa mi upálil piest, zatavil ventil, zničilo sa sedlo ventilu na hlave a praskol vačkový hriadeľ. Samozrejme nasledovala oprava a chviľku po nej zas praskla hlava a prestala fungovať vodná pumpa.
Všetko? Ani zďaleka… pokračujeme ďalej.
Prestalo fungovať nakláňanie xenónov, osvetlenie palubovky, odišlo trafo na xenony, výmena tyčiek stabilizátora, výmena gufier na vačkách, výmena serva a turba. Klíma funguje svojim životom kvôli snímaču teploty, ktorý asi pre istotu nefunguje.
Perlička nakoniec…
Prelomilo sa uloženie tlmičov, tým pádom tlmič vystrelil, treskol zo spodu do kapoty a vyrazil ju z pántov.
Suma sumárum, za opravy som zaplatil viac ako za auto, ďakujem ale už viac nikdy.
leo7123
iba úpný debil by si kúpil lagúnu.blahoželám a ešte moj švagor ha ha ha…
Marek
skor by som povedal ze len debil si kupi renaulta, 😀 viem o com pisem a do toho isteho hovna 2x nestupim
johny
Mal som tu moznost vlastnit Renault Lagunu 2,2 dci r.v.2003 a od tej dobi nemozem Renault ani citit. Nezabudnem na slova ktore mi v roku 2007 povedal chlapik v servise ked som obdivival jeho Lagunu 2,2dci. „Ak nechces problemi nekupuj si Renault“ Bral som to z usmevom a o rok som kupil aj ja Renault Lagunu 2,2dci.A o par dni to vsetko zacalo Turbom,klasika. O.K. beriem odchhadza pri cca 130000km 1200e. Dalej Nasledoval motor. komplet Go 2800e. Ako by to nestacilo stale nake drobnosti Servoriadenie 450e,alternator 550e,xeoni,zsdne dvere nezatvarala,ovladanie klimi a mnoho dalsich prkotin ktore radsej nepisem,lebo by so pri tom zabil minimalne desat min. Cena oprav doposial 6350e. Ak mozem niekomu dobre poradit Nekupujte si Renault Lagunu.
jimmy
Z lagunnkou úplne spokojný mám ju od 164 000km a má 190 000km a zatial len alternátor ktoreho výmena ma stála 10€ a on samotný 40€ myslím že na 26 000 km celkom dobre + menil som stierace lebo my ich niekto ukradol.
Zolky
Radsej budem jazdit na Trabante ako na Renaulte, a to myslim kazdy model, nielen Lagunu.
Ivan
Taketo kometare milujem…..asi jazdis iba na kolieskovych korculiach…… a tvoj vek cca 14 rokov…
Zolky
Ivan aby som Ta ubezpecil. Jazdit som zacal na Skode 120L, neskor na Fabii a teraz mam Octaviu a poviem Ti (aj ked ma majitelia Renaultov budu preklinat), Renault ani zdaleka, zdoraznujem: ani zdaleka sa nechyta nielen na VW koncern, ale na ziadny iny.
Mam velmi dobre skusenosti s Renaultom neboj nic. Uz som vyskusal zopar. Pozri bazare a zistis coho je tam najviac. No preco asi? Skoro nove auto kupis za par supov, lebo ho nikto nechce.
Mne je jedno co si o mne myslis a vobec ma to nezaujima, ale nic to na mojom nazore nemeni 🙂 pekny den prajem.
PS: mam 24
jozef
mam lagunu II v plnej vybave a najazdil som na nej 150 tis jazdim po celej europe nemeco rak belg a pod spotreba pri plnom aute cize 4 plus batozina 5,8 litra nafty pri 150 km za hod nieco hovori .nevrav takto na renaut .lebo ako vidim po dialnici co stoja auta a blikaju nie je to len a len renaut ak jazdis tak si to vsimaj .a posledna veta pre teba .kup si take auto co nema servis ,ak take auto je co nepotrebuje servis hned si ho kupim ,tot vse .pekny den
Jozef Jurisa
Také auto čo nepotrebuje servis je Deavoo Espero.
Mám 1,5 16v má 190 tis km nikde ma nenechalo vždy som došiel do ciela.
Servis si robím sám ako niekedy na škodovke. Menim olej filtre platničky.žiarovky.Vymenil som druhý diel výfuku. Len rozvody som si dal vymeniť v garážovej firme. Auto pohodlné, velké, tiché. Každý rok si ošmirglujem prahy od chytajúcej hrdze a zastriekam orginál farbou ani nepoznať.Jazdím totiš každý deň v zime po nasolenej ceste. Spotreba na dialnici pri 130 km/h 7,5 L pri 100km/h 5,3 L Náklady skoro žiadne len na benzín. Zhrozil som sa keď čítam aké závady majú mnohé špičkové značky.
Nebojte sa Kórejských áut.
Marcus
Zolky- VW je jedna odporná firma, ktorá nevie nič vymyslieť a len kopíruje…Vedie ju akcionár, nie z cieľom techn. pokrou ,ale zarobiť..Dať do Lamborghini Galardo zámky z Fabie, tak to je umenie..250 000,- € a zámky z Fabie, to dokáže iba fauw groupe…(rovnako Bentley a navigácia z Passatu). Otázka znie- čo potom dáva VW do VW, Sˇkoda ak si robí prdel z milionárov ??? …
Robo
24 je v tomto prípade navlas rovnaké ako 14…
tomas
Ahoj mam renolt lagunu 1.8 16v 2001r.v a uz som na nervy sneho je to benzin a v zime je vsetko ok ale cez leto mi zasvieti kontrolka zhavenia ako pri dizlovom motori ak nastartujem tak sa otacky motora dvyhnu na 2 000 bez toho aby som pridaval plin a plin vobec nereaguje vie mi niekto poradit co stym moze bit?
Jano
Ahoj, tento problém som mal už 2x. Odstránili mi ho nakoniec v Brunovciach, kde sa špecializujú na elektroniku zablokovaním nejakej funkcie. Predtým mi v značkovom servise vymenili škrtiacu klapku, tvrdili že po 120000 km sa to u Laguny stáva. Mám ten istý typ ako ty aj r.v. ďalšia špec. porucha sa mi vyskytla v decembri 2011. Motor zmenil zvuk, vypadol a nadal sa naštartovať. Zavolal som odťahovku, do servisu, kde zistili že sa roztrhol remeň na alternátore. ten rotrkol remeň rozvodov, zohli sa ventili a odporúčali mi zohnať ojazdený motor na výmenu. Nakoniec to opravili a vyšlo ma to na kamárátsku cenu 1400 eur. Drobné problémy ako podsietenie klimatizácie a pod. už ani nerátam
Jano
Anonym
to je jaky transformer na diesel
Rada
Ahojte.My mame Lagunu 1.8 16V 2001r.v a da sa povedat,ze sme s nou spokojny,kupili sme si ju ojazdenu.Menili sme na nej len skrtiacu klapku a pruzinu na prednom tlmici.Este si ju par rokov vychutname a potom uz asi Renaulta nie.Poskulujeme po Skode Octavia alebo Hyundai i30.
Anonym
Taktiež mam Lagunu 1.8 benzín už 8 rok a má najazdené cez 120000 km zatiaľ bez problémov. Všetky komponenty sú ešte originálne okrem spodných guľových čapov na prednej náprave.
Ale vzhľadom na naše cesty považujem toto skorej za spotrebný materiál, ktorý treba meniť každých 60000 km, pretože vo Francúzsku sú cesty bez výmoľov a jám. Napokon francúzi to auto robili pre seba a nie pre nás na naše tankodromy. Inak som skutočne spokojný.
V budúcnosti budem rád, keď sa podarí sa mi kúpiť aspoň tak priestorné a mäkké plavné auto, vhodné na dlhé cesty (nie na závodenie), ako je moja terajšia Laguna.
Daniel
Ahojte vsetci co mate Renault Laguna 1.9 Dci 88KW. Mam Lagunu uz 5 rokov a kupil som ju ako 4 rocnu. Mala najazdenych 86000km v roku 2007 a pred rokom som zistil v Servise Renault ze v roku 2006 pri poslednej kontrole v Taliansku mala najazdenych 112000 km. Mala stiahnute kilometre neviem kolko ale dost. Teraz mam najazdenych 180000 km, tak ze uz ma cez 200000km ani nechcem vediet kolko bolo stiahnute. Co sa tyka elektroniky je to vsetko na hovno. Nefunguje mi zamykanie jednych dverí, zamykam ich rucne. Vodicove okno nefunguje, uz dva krat som kupoval sistem na stahovanie okna ktory stal 120€. Podsvietenie klimy nefunguje uz do kedy som ju kupil. Pocut kazdu jamu na ceste a stale munim stabilizatory. Ale pozor a to musim tri krat zaklopat po motorickej stranke sa nemozem na nic stazovat. Motor ide ako hodinky sice zere 6,5l ale ide super a co sa mi paci na Lagune a co uz v ziadnom aute nezazijem je to pohodlie za volantom. Robim 10 hodinove jazdy a to pohodlie ako vo fotelke. Ale v najblizsej dobe ho idem vymenit a Renaulta uz nie. Chcem SAAB 9-3 2008 tak uvidime
vlado
ahojte chcem sa opitat mam renault lagunu 1,8 16v jazdim nou asi 2 roky bez problemu vcera rano som siel do prace a zabudol som zavriet stresne okno a dost prsalo ked som dosiel na parkovicko v aute bolo dost vodi sadol som do auta pichol som kartu dnu a nic vobej nestartoval ziadnna reakcia ani ciknutie startra , brzdne svetlo nesvieti, neda sa ani zamknut smerovky nefunguju , ale ked vlozim kartu do citacky balubka sa rosvieti radadio zapne stretavacie svetla funguju aj siber poradi niekto co sa vtom vizna ja si mislim ci ho nezablokovalo pri nejakom skrate a treba odblokovat kartu v renaut servic ci nieco take vopred dakujem
michal
skus skontrolovat poistky
michal
ma niekto manual na zadne dvere tiež sa mi nezatvaraju musim mechanicky ak to nepojde tak ich rozoberem sam bez manualu
milan
vie niekto zohnať motor na lagunu 1,9 Dci 88kw a v akej cene
Mišo
Zdravím, mám lagúnu 1.8 16V benzin… Pomaly mi začína všetko odchádzať a najnovšie mám problém so štartovaním. Väčšinou štartujem na 5/6 krát. Keď je teplo a vonku sucho, tak na druhý. Viem určite, že problém je s elektrikou, ale neviem čo presne…
Nevie mi prosím vás niekto s tým pomôcť???
Vďaka
Peter
Tak ja som mal lagunu skoro 2 roky, r.v.2001 mal som najazdených zhruba asi okolo 40 tisíc km, a nemal som s tým absolútne žiadny problém. Myslím si, že každý kto tu nadáva na Renault, tak to je človek čo sa nevie starať o auto, a nevie asi jazdiť. Na každom aute sa môže všetko kaziť, keď je zlý majiteľ si myslím…
Robo
Štýl jazdy a starostlivosť o auto je dôležitá, ale skoro všetkým vašim komentárom chýba údaj o roku výroby Laguny, na ktorú tak vehementne nadávate. Mám r.v.2006, 1,9dCi 96kW a nad vašimi nadávkami ako sa všetko kazí sa len pousmievam… Mám najazdených reálne 200000 km, tlmiče pôvodné, turbo pôvodné, elektronika bezchybná, …čo sa to ešte kazí? Najväčší kritici sú chlapci v puberte (do 25, niektorí až do 30) a vykrikujú, koľko už vystriedali áut a že Renaulty sú najhoršie. ha, ha, ha
Jano
Mam 2003 1.9 dci. Najazdené ma 240.000km. A poruchovosť je tiez minimálna. Tlmiče som menil teraz 5000km dozadu, turbo povodne, elektronika bez problémov. Kotúče predné sú este sériové. Na aute som ja najazdil 160.000km. Mal som problém s klímou, zoxidoval jeden kábel, prepajkoval sa a funguje ďalej.
Tak ako píše hore, dôležitý je štýl jazdy a starostlivosť o auto. Každé auto sa kazí.
Jakub
Aj ja mám Lagunu, 1.9dci 88kw ročník 2002.. a mám aj Octaviu z roku 2002 1.9tdi 81kw… Tak a idem komentovať: Od Laguny ma všetci odhovárali, že kupujem zlé a velmi kazivé auto. Kupoval som ho ke´d malo najazdených 180 000km, teraz mám 282 000 a menil som na nej jednu trisku a turbo. Inak nič. Jar, leto, jedeň, zima, ťuknem do gombíka auto naštartuje a ide ako hodinky.. A čo Oktávia? Hotová katastrofa, neviem sa jej zbaviť!!! 2krát vymenené turno a auto má najazdených 200 000km k tomu alternátor, posraté xenóny a o riadení ani nehovorím. A TOP k tomu všetkému je HRDZA pod blatníkmi a na zadných dverách… 🙂 to je moja skúsenosť 🙂
Jozef
Caute.Mam renault lagunu.Nefunguju mi snimace tlaku v dvoch kolesach.Chcem ich vypnut.Niekto mi hovoril,ze sa to da vypnut.Neviete ako?musim ist len do renaultu?Inac ja tiez nie som spokojny s autom.Tiez som uz zaplatil vela za opravy.Vdaka.
stano
Zdravím Všetkých zúčastnených. Pozorne som si prečítal túto stránku, vrátane Vašich skúseností.
Uvažujem totiž nad kúpou nejakého auta a ak Renault, tak som chcel práve tento model,lebo sa mi páči a sedí mi aj čo sa jeho priestoru vo vnútri týka.
Ako však čítam, má to naozaj rôzne „mouchy“, čo sa síce pri kope elektroniky dá očakávať. Ale predsa… Doposiaľ som mal Mitsubishi Carisma 1.8 GDI – priamy vstrek benzínu. A práve kvôli poruche na tomto systéme som ostal visieť. Náklady na jeho spojazdnenie prevyšujú cenu celého auta.
Tak poraďte. Oplatí sa kúpiť nejakú Lagúnu ? OD 2OO3 r.v. Vy máte predsa len s týmto modelom skúsenosť. Ďakujem.
Robo
Od r. 2006 – najlepšie 2,0dCi, má reťazový rozvod, nie remeňom… ak si ešte nekúpil, o staršom ročníku nerozmýšľaj!
MJ
Zdravím, ak Lagunu II, tak skôr by som sa obzeral po modernizovanej verzii (2005 a viac) nazvanej laguna II phase 2. Kvalita a spoľahlivosť sa oproti predfaceliftovanému modelu podstatne zlepšila. Motory jednoznačne 1,6 16 V, 2,0 Turbo alebo ak diesel tak 2,0 dCi.
pucox
Ja mam Lagunku 1.6 16v 2001,kupil som ju mala 80 000km pri 100 tis som dal namontovat sekvencny Lpg+primazavanie ventilov,mal som pokazenu kartu,skrtiacu klapku,snimac klukoveho hriadela,silentbloky na zad. naprave,central,stahovacky v zadu vzdy som si na forach nastudoval ako to mam opravit. Teraz mam 175 tis idem menit 2x rozvody. Spotreba 8L plynu v lete v zime o liter viac.Je to velmi pohodlne avetko mam ho 6 rokov. Som spokojny.
Radek
Já mám Lagunu 1,8 16V r.v.2002 naj 169tis a mám problém se startováním,ráno chytne na otočení,ale pak další nic moc dýl točí pak se začne chytat na tři a během chvilky se to srovná,otačky drží v pohodě auto jezdí normálně až na ty teplé starty,měněny svíčky,cívky,lambda a nic.Diagnostika nic neukazuje vše OK. Nevíte někdo radu? Moooooooc díky.
peter
dobrý den, po prečítaní tunajších článkov som sa rozhodol, že vám tu niečo napíšem. Páni dnes je všetko o peniazoch a kšefte tak sa neni čo diviť, že jednu súčiastku najdete vo viacerých autách .Je to otázka peňazí máte predstavu koľko stojí vývoj ?To všetko sa premietne do konečnej ceny auta tak sa na jednej podvozkovej skupine postavia 2až 3 modely je to časté. robia to viaceré automobilky, kvalita to je tiež otázka peňazí. každý kto robí z autami vám povie zlaté autá 90tých. rokou dnes sú to jednorázovky bohužiaľ . Mal som R5. zlaté auto, to jazdilo stále a stále jazdí aj ked už ich je veľmi málo bol to rok výroby 1986!dnešné autá za 20rokou už jazdiť nebudú .Z dnešnej produkcie by som si renaulta isto nekúpil. Každé auto má svoje muchy väčšie , alebo menšie bud je to hit alebo prepadák .
Michal
Zdravim, mam zaujem kupit lagunu rocnik 2005 najazdenych neakych 150000km,1.9dci,
lenze podla komentarov neviem co si mam mysliet, auto vyzera celkom dobre, tak poradte nieco 🙂
varga088
Mame Lagunu od roku 2006, 1.9dci 88kw 2002ka. Vtedy mala najazdenych 170tis. km… teraz ma uz 308 000km, auto bez poruchy! Iba vymenene turbo, ale myslim ze to je normalna vec. Sme maximalne spokojny a ked budeme kupovat dalsie auto, urcite to bude Laguna 🙂
Bohus
Zdravim priaznivcou aj nepriaznivcou Renaultu.
Mam Lagunu II, 2002, 88kw, vybava Initiale. Kupoval som ju ako 3-rocnu-90 000km :-). Auto v tej dobe luxus za 330 000 Sk, najvysia vybava co Renault pchal do tohto modelu. Na druhy den po kupe som menil snimac vahy vzduchu-3000Sk. Este stale som to auto strasne chcel, tak som jasne, dal vymenit rozvody,olej,filtre. Mesiac na to prestal svietit jeden xenon-2700Sk, jasne, ze po vymene maju xenony rozny odtien. Neskor vymena prevodovky, turba, intercooler,spojkoveho loziska. Neratam normalne vymeny opotrebovanych suciastok ako capy, tycky, kotuce, loziska, ktore maju velmi nizku zivotnost. A to tam mozes strkat original suciastky. Auto mam stale pojazdne, alebo teda udrziavam ho ako mozem pojazdne – vsetko sa odvyja od financnej situacii. Vsetko co sa popisuje v clanku hore sa mi bud prejevilo, alebo stalo. Momentalny stav: nefukcne cuvacie senzory, nefukcny senzor tlaku v pneu, nefunkcne stahovanie okien (predne uz po vymene), nefunkcne karty, nefukcne vyhrievanie sedadiel, poruchove ovladanie sedadiel, nefunkcne podsvietenie klimy, odlepeny tapacir na streche, poruchove ovladanie stresneho okna … Tak ako sa hovori, ze Alfa Romeo sa kupuje srdcom, tak Laguna len pod vplivom alkoholu, alebo inych navykovych latok. Uz ju zoderiem a mam ponaucenie, co viac chciet 🙂
Urcite nekupovat ojazdene auto z prvo-vyroby modelovej rady. V priebehu vyroby modelu sa neustale inovuje a zlepsuje sa kvalita. Na znacke nezalezi, uvedmme si, ze to je spotrebny artikel s 5 rocnou zivotnostou. Pracujem v automotive 🙂 a nestacim sa cudovat. Vyrabame pre VW koncern, Hyundai, Eaton, ZF, Getrag … Kto vie o com pisem da mi za pravdu.
Co mi pomohlo pri tychto nutnych opravach je stranka na autodiely http://www.autodielyshop.sk dobre ceny aj vyber. 🙂 Zatiaaaaaal
Kubo088
Mam Lagunu 1.9dci 88kw 2002ka… kupoval som ju ako 5 rocnu, mala najazdenych 186 000km… Vybava Expresion, uüplne mi to staci. Na aute som menil pri 230 000km turbo a pochopitelne casti napravy, co si myslim ze je bezna vec. Dnes mam 316 000km, auticko ide krasne, jedna chybicka: Prestala mi fungovat karta, teda neodomkyna a nezamkyna. Inak maximalna spokojnost a inu znacku si kupit nechcem. Mame este druhe auto v rodine, je to Seat Leon 1.9tdi 81kw, pre mna je to kopa srotu, ktore je viac v servise ako doma a o pohodli a jazdych vlastnostiach ani nehovorim…
Ginkori
Zdravim mame v rodine Lagunu 2.0 99kw rv. 2007 nefunguje vyhrievanie praveho sedadla. Chcel by som sa spytat ci je oprava narocna ( financne a fyzicky )?
mirec
Nedalo mi nenapisat,citam kto tu ako nadava na R.lagunu. mam grand rok 2001 na nej mam najazdene 675 tis. km a slape. poviem ze ani servisak pri doplneni klímy neveril. momentalne spoko. samozrejme opravy alter, capy tzake standartne veci. ale inak ani krive slovo nepoviem.
EddieSB
Máme Lagunu II 1.6 16V, r.v.2002, 79kW, kupovaná z druhej ruky (117 tis. km), momentálne niečo cez 140 tis. km… Taká lemra lemravá lenivá 😀 Ale ináč pri obsadení jednou alebo dvoma osobami pomerne svižné a hlavne fajnové vozenie. Napodiv všetko funguje… väčšinou. Elektronika začala blbnúť len nedávno – občas sa rozsvieti kontrolka airbagu, občas všetky. Ináč 2x menená sťahovačka šoférovho okna (najprv sada laniek a príslušenstva z eBay od Turka, pred týždňom celý systém aj s koľajničkami – z SK e-shopu, a výrobok masívnejší ako originál, tak hádam vydrží), opravená prasknutá sťahovačka pravého zadného okna. Nefunkčná bedrová opierka, vrzgajúce sedadlo šoféra, momentálne je auto v servise s typickým neduhom motorov 1.6 16V – nerovnomerný voľnobeh, cukanie pri akcelerácii, výkonová diera… Rozvody menené pri cca 128 tis. km, taktiež olej, filtre a urobená geometria. Do leta ešte musí vydržať a pôjde na predaj. Možno s inou motorizáciu by ostala doma, ale 79kW a 147Nm je sakra málo na také auto.
jan
ja mam 1,9dci-88kw hatchback,r.v.2001,lagunu2,a maxim.spokojnost,mam ju 6.rok a nedopustim na nu,vsetko funguje na 100%,podla mmna nadavaju na nu ludia co jazdia co to da-brzda-plyn,davaju nekvalitne diely alebo naftu z druhej ruky-proste tzv.“zle seno“ a to sa samozrejme prejavi na poruchovosti.Raz som sa spalil ked som dal šmejdacke platnicky a tycky stabilizatora a od vtedy kupujem kvalitne ak nie ak originalne nahradne diely a od vtedy si lagunka pradie spokojna a ja viem ze sa mozem na nu spolahnut kedykolvek.Je logicke a normalne ze ked auto jazdi sa aj opotrebuvaju diely,zalezi ako clovek jazdi a sa aj venuje autu,poviete si–auto ma sluzit mne a nie ja jemu–ja vravim — ako sa do hory vola tak sa z nej aj ozyva,takze moja rada znie– STARAJTE SA O AUTKO,DAVAJTE KVALITNE A POKIAL TO BUDE MOZNE ORIGINALNE DIELY A SAMOZREJME KVALITNE PALIVO.Ako kazde auto-je jedno ci nemec,japonec,ci korejec–ci sa vydaril ci nie,,kazde ma svoje za a proti,zalezi na akeho predosleho majitela auta pri kupe jazdenky clovek natrafi,ja trafil na neakeho doktora z rakuska-od tial je moja laguna.
petra
Neviete mi poradit mam renault lagunu 2 1,9dci 81kw rok 2006.vymeneny olej.aj filter cca 2mesiace.pred 3dnami sa mi stalo,ze auto stratilo vykon a ma priserne sicavy zvuk.moze to byt filter pevnych castic alebo vzduchovy filter poradte prosim dakujem
Tom
Skontrolujte hadice od turba zrejme nieco prasklo
banky
Tak podla toho co som sa docital tak záleží len na tom na aký kus laguni čclovek tarafi a kto ju vlasnil. Ja mam zaujem o 2.2dci 110kw 2003 ale teraz neviem tak poradte. Dik
Anonym
Byt tebou dam radsej od Laguny II ruky prec a o 2.2 dci ani nehovorim, potreboval dobru starostlivost a nemas sancu zistit ci mu bola byvalymi majitelmi dopriata.
Netreba sa pri kupe auta pozerat len na vstupnu cenu, ale aj nasledne naklady na prevadzku. Z tohto pohladu sa daju kupit omnoho lepsie jazdenky ako je Laguna II.
Stefan
Zdravím. Mal som lagunu 1.6 benzín rok výr. 2002. Kúpil som ju Z autobazáru mala najazdené okolo 80 000 km. Po týždni mi odišla prevodovka 500€ výmena. Blblá mi karta za ktorú som vycaloval 100 €. Okrem toho sa nič nekazilo ale auto som mal len asi 8 mesiacov. Auto veľmi pohodlné aj keď dosť žralo 10 l priemer. Neskôr som jazdil na passat diesel r.v. 2004 a teraz mondeo diesel 2008. Mám možnosť kúpiť lagúnu 2 r.v. 2007 1.6 benzín V dobrej cene najazdených 70 000 km. To auto sa mi stále páči. Aké sú vaše skúsenosti S lagunou po modernizácii? Oplatí sa do nej ísť? Ide mi konkrétne O model 1.6 benzín. Ďakujem za každú odpoveď. ..
marek
potreboval by som poradit mam lakcu po fejzlifte 88kw 2005 6 kvalz, ked zaradim stvorku a rozbieham sa tak zacne autom triast. Kolesa to niesu tie som daval vyvazovat. Co by to mohlo byt?
Štefan
Rád počúvam takýchto expertov čo všetko vedia, ja som kúpil pred dvoma rokmi lagunu 2.O dci, r. v. 2007, jazdenka, mala najazdené 231.000 km, dne má motor 298.000 km, motor beží ako hodinky, klasická údržba výmena oleja a filtrov ako aj ostatných vecí ako aj u iného autá, s vozidlom som spokojný a tento motor odporúčam.
slavo
Pocuvaj ty „expert“,napísem ti to polopate.
Jedna lastovicka nerobí leto.