Po veľmi úspešnej prvej generácii predstavil Renault v roku 2003 druhú generáciu modelu Scénic. Ako bonus pridal o niečo neskôr aj predĺženú verziu s názvom Grand Scénic, ktorá obsahovala až sedem miest na sedenie. Vozidlo ponúka moderný dizajn s netradične tvarovanou zadnou časťou, priestranný interiér, variabilitu a často veľmi dobrú výbavu. Na výber je aj dostatok jazdeniek a rôznych motorizácií. Negatívom je značne problematická spoľahlivosť, hlavne modelov do modernizácie. Po modernizácii, nazývanej v prípade Renaultu aj Fáza 2, sa zlepšila nielen kvalita spracovania, ale hlavne podstatne spoľahlivosť. Preto ak je možnosť výberu, lepšie je sa orientovať na modely 2007 a vyššie, pri starších vozidlách je to oveľa väčšia lotéria.
Scénic II. generácie sa verejnosti predstavil na septembrovom autosalóne v Paríži 2003. Pod kapotou boli na výber benzínové motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (99 kW) a dieselové 1,5 dCi (60 kW) a 1,9 dCi (na niektorých trhoch 81 ale väčšinou 88 kW). Koncom roka pribudla silnejšia verzia 1,5 dCi (74 kW). V apríli 2004 predstavil Renault aj predĺženú verziu Grand Scénic, ktorá má o 50 mm väčší rázvor a o 231 mm dlhšiu karosériu. V tom istom roku pribudla aj benzínová motorizácia 2,0 16V Turbo s výkonom 120 kW. V roku 2005 bol prepracovaný motor 1,5 dCi na výkon 63 a 78 kW.
V polovici roka 2006 bol predstavený modernizovaný Scénic ako model 2007, či Fáza II. Scénic dostal novú masku, prelisy na kapote v tvare V a široký vstupný otvor pre chladiaci vzduch. Hmlové svetlá sú presunuté bližšie ku okrajom vozidla a nové hlavné združené svetlomety, halogénové či xenónové, využívajú projektorovej svetelnej techniky. Zadné svetlá dostali moderné svetelné diódy.
Verzia Grand Scénic sa po modernizácii dodávala na výber buď päť alebo sedemmiestna. Do modernizácie bola vždy sedemmiestna. Modernizovaný Grand Scénic v päťmiestnom vyhotovení ponúka viac priestoru pre batožinu ako sedemmiestny so sklopenými sedadlami. Pod podlahou, kde bol obvykle uložený tretí rad sedadiel je teraz ďalších 32 litrov priestoru. Podlaha batožinového priestoru bola navyše znížená v prospech zväčšenia využiteľného objemu.
Všetky motory prešli úpravou na emisnú normu Euro 4. Motor 1,9 dCi prešiel drobnými úpravami a dosahuje maximálny výkon 96 kW. Výrobca predstavil aj úplne nový 2,0 dCi 16V s výkonom 110 kW. Ku klasickým päť a šesťstupňovým manuálnym prevodovkám pribudla aj nová automatická šesťstupňová prevodovka Proactive, ktorá nahradila dovtedy ponúkaný štvorstupňový automat. Motor 1,6i 16V dosahuje 83 kW a je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V roku 2007 sa objavila aj „offroadová“ verzia Scénic Cross. Výrobca túto verziu vybavil sadou plastov a trocha prizdvihol podvozok (vpredu o 20 mm a vzadu o 10 mm). Na rozdiel od predchodcu Scénic RX4 má verzia Cross poháňanú iba prednú nápravu. Na jar 2009 bola predstavená III. generácia modelu s rovnakým menom.
Nárazovú skúšku spoločnosti Euro NCAP absolvovalo vozidlo v roku 2003. Za ochranu posádky vybojovalo päť hviezdičiek z piatich (34 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v autosedačke získalo tri hviezdičky z piatich (28 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (11 bodov).
Prednosti a nedostatky
často veľmi dobrá výbava |
slabšie dielenské spracovanie (hlavne do modernizácie) |
priestrannosť a variabilita interiéru |
nie každému vyhovuje uprostred umiestnený prístrojový panel |
pohodlné sedadlá |
preposilované riadenie |
vďaka rozmernému preskleniu vzdušnosť a veľmi dobrý výhľad z vozidla |
vzhľadom na udávané parametre menej "akčné" nepreplňované benzínové motory |
až sedemmiestna verzia Grand Scénic |
väčšia citlivosť na bočný vietor pri vysokých rýchlostiach |
jazdný komfort |
väčšie náklony v zákrutách |
veľa odkladacích miest |
dizajnovo netradične tvarovaná zadná časť sa horšie umýva |
úsporné dCi motory |
|
podarená kombinácia motora 2,0 dCi 16V so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Proactiv |
Najčastejšie poruchy
nefungujúci bezkľúčový prístup - čítacie zariadenie, čipová karta |
rôzne falošné poplachy o chybách |
nefunkčné kľučky dverí - kontakt na zatváranie |
štrajkujúce originál autorádio alebo chybný centrálny displej |
občas pokazený zámok volantu - nemožno naštartovať |
vypadávajúce smerovky, el. mechanizmus okien, padajúce okná dverí - praskajúce držiaky bočných okien, či nefunkčné centrálne zamykanie - chybné zámky |
nefunkčný alternátor |
vôle v uložení prednej nápravy - v čapoch, silentblokoch a občas sa vyskytne aj hučiace ložisko kolies (väčší km nábeh) |
pískajúce a predčasne opotrebované brzdy |
občas zatuhnuté lanovody parkovacej brzdy |
nadmerná vôľa v ovládacích lanovodoch - nepresné a teda ťažšie radenie rýchlostných stupňov |
nefunkčné cievky zapaľovania - motor beží nepravidelne na "menej" valcov (benzín, častejšie prvé roky výroby, väčší počet km, zanedbaná výmena sviečok) |
nadmerné opotrebenie presuvníka variabilného časovania, čo sa prejavuje hrubším chodom a slabším ťahom (1,6 16V 83 kW). |
občas prasknutý tlmič výfuku vo zvare (1,6 16V) |
opotrebované/pridreté vysokotlakové čerpadlo common-railu (systém Delphi, motor 1,5 dCi - 60, 63, 74 kW) |
zlyhanie rozvodov (1,5 dCi, častejšie prvé ročníky) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh, pričom citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 1,5 dCi 60,63 a 74 kW-Delphi) |
porucha EGR ventilu - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (1,5 dCi,1,9 dCi väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy, resp. nadmerne opotrebované turbodúchadlo) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (dCi, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia, horší technický stav motora-opotrebené turbo, vstrekovací systém a pod.) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dCi, Turbo, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (dCi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované ojničné (hlavné) ložiská - zadretie motora (najčastejšie 1,5 dCi, menej 1,9 dCi a 2,0 dCi) |
opotrebované ložiská prevodovky - hučanie od motora (viac šesťstupňová prevodovka) |
opotrebovaná synchronizácia väčšinou druhého a tretieho stupňa - škŕkanie pri radení (viac šesťstupňová prevodovka) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Benzínové motory. Majú síce vyššiu spotrebu ako dieslové motory, sú však spoľahlivejšie, vozidlá majú obvykle nižší nájazd a aj prípadné opravy budú lacnejšie. Prevádzkové náklady možno naviac znížiť prestavbou na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 (JM0B, JM0H, JM1A) | 1390 ccm | K4J 730,K4J 740 | 72 kW |
1.6 (JM0C, JM0J, JM1B) | 1598 ccm | K4M 761,K4M 782 | 83 kW |
1.6 16V (JM1R) | 1598 ccm | K4M 9 766,K4M C 813,K4M 812 | 82 kW |
2.0 (JM05, JM0U, JM1N, JM1U, JM2V) | 1998 ccm | F4R 770,F4R 771 | 99 kW |
2.0 16V Turbo (JM0W) | 1998 ccm | F4R 776 | 120 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi (JM02, JM13) | 1461 ccm | K9K 728,K9K 729 | 74 kW |
1.5 dCi (JM0F) | 1461 ccm | K9K 722 | 60 kW |
1.5 dCi (JM16) | 1461 ccm | K9K 734 | 76 kW |
1.5 dCi (JM1E) | 1461 ccm | K9K 732 | 78 kW |
1.5 dCi (JM1F) | 1461 ccm | K9K 724 | 63 kW |
1.9 D | 1870 ccm | F9Q J 803,F9Q 812 | 85 kW |
1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C) | 1870 ccm | F9Q 812 | 88 kW |
1.9 dCi (JM14) | 1870 ccm | F9Q J 803,F9Q 804,F9Q 816,F9Q 818 | 96 kW |
1.9 dCi (JM15) | 1870 ccm | F9Q 804 | 81 kW |
2.0 dCi (JM1K) | 1995 ccm | M9R 700,M9R 721,M9R 722 | 110 kW |
16 komentárov
Marek
Chcel by som ako byvali majitel tejto francuzkej znacky napisat len tolko ze sme mali vsetky auta len Renaulty, viac menej spokojnost. tento renault je vynikajuci kym sa nezacne kazit, akonahle sa zacne kazit je to nocna mora, nikto nevedel prist na to co je na chybe a preto som sa z tohoto auta tesil LEN 2 krat. prvy krat ked som ho kupil a druhy krat ked som ho predaval.
Vybava vozidla je plne automaticka a ma plno vychytavok ale motor je katastrofa! trisky, cerpadlo, EGR ventil, turbo, nachylnost na slabu bateriu, auto mi za jazdy zdochlo 2x denne a podobne prekvapenia ma cakali kazdy den:-D jednoducho ruky prec. auto malo vzdy pravidelny servis a servisne intervali kazdych 12 az 15 tisic Km, jednoducho bolo on starane, ja som na nom najazdil 270000 km bez poruchy a potom to zacalo, nakociec som ho predal a neskutocnych 2900,- Euro a terajsi majitel o vsetkych zavadach bol oboznameny, ale urcite z neho nemal ani on radost.
co sa tyka vybavi a komfortu si myslim ze len taztko mu najst konkurenciu, pohodlne a priestranne auto. ja som mal 1.5dci 62 kW motor a spotreba sa dala urobit aj 3,5l/na 100km nafty, a max 6l a to uz bolo rally.
len ta spolahlivost!
hudyko
renault scenic je nocna mora nie auto, viem z vlastnej a drahej skusenosti
Vanluk
Je super ked clovek moze citat rady a skusenosti majitelov. Kazdopadne Hudyko, netusim aky model si mal presnejsie, roznik a motor…takze to akoby som povedal ze nekupujte Skodu octaviu si vymyslim…ale to je vsetko…asi to bude tym ze si znechuteny z toho auta, viacmenej ak mozes tak spresni tvoju skusenost az si najdes cas a chut. Dik.
Marek, super opis, dik…no mam vo vyhlade Grand scenic 2007 2.0 16V s LPG…ma niekto skusenost???
hudyko
až teraz som sa dostal k odpovedi.mal som1,9 dci 88kw, r.v.2004.turbo som počas roka menil asi 4 x, okrem toho som menil celý blok motora, všetky vstrekovače, tepelný odpor na klimatizácii mi odišiel asi 3x a to nie som automechanik ale nikto mi už to nechcel opravovať a posledný krát som turbo aj tepelný odpor menil už sám. bol som rád že som ho v roku 2011 predal za 2.000€. už nikdy renault a dci
Jozef
Mam scenic 1.6 16v 2004…mám ho 20 mesiacov vymena rozvodov a oleja…jedina investicia…slape ako hodinky bez poruch….asi spravny kus…
Andrej
Aku dosahujete spotrebu na tom aute? Hlavne dialnica ma zaujima
jozef
Su dobre taketo recenzie. Ja som uvazoval o tomto aute ale po tyzdni citani recenzii a skusenosti majitelov aut presahovalo a to ovela ze to auto je nespolahlive. Ano auto ma komfort ale to neni vsetko ja osobne sa divam prave na spolahlivost ta je dvolezita. Este som uvazoval o sceniku 2 r.v. 2002 ten je na tom zo spolahlivostou ovela lepsie. A vzdy bude platit pravidlo cim viac elektroniky tym vecsia poruchovost. Tak nakoniec asi u mna vyhra opel meriva.
M.sz
Ja mam opel zafira 2.0 dti 74kW . Az na kupu kedy som musel kupit nove cerpadlo za 2000€ som s autom spokojny. Je pohodlne a suciastky ako tlmice a pod su za dobru cenu a jednoducho premontovatelne aj na parkovisku. Akurat riesim egr ventil za 250€ .auto mam stvrty rok a nemenil by som. R.v.2002
miso
Dobry den potreboval by som info ohladne Scenika mam 1,5dci r.v.2006 pri nastartovani za studena dlksie toci motor po chvilke nastaruje pripada mi to ako keby nejdu vsetky valce zo zaciatku a strasne zacne kadit biely dym nevedel by mi niekto povedat co by to mohlo byt trisky aj cerpadlo su v poriadku bolo uz servise, dakujem za info
Dodes
Je to uz nejaky ten piatok, asi to uz mas aj opravene, ale bude to zrejme tesnenim hlavy – pretlaci vodu do valca cez prezrate tesnenie, potom nechce naskocit a ked aj naskoci, ide na tri valce pokial sa nezbavi vody, preto aj biely dym po starte.
Jozef
Dobry den potreboval by som radu ohladne Scenika mam 1,5dci r.v.2004, po vymene motora naslednej vymeme termostatu prestalo fungovat kurenie, nepravidelne funguje, zacne kurit neskor, alebo vobec nasledne zacne..je to opakujuci cyklus – nestretli ste sa s niecim podobnym? dakujem za rady
Dominik
mam toto auto uz vyse 2 rokov a okrem tlaku cidla turboduchadla a zadneho strmena ziadna porucha! ! ! menil som len spotrebne veci si ako su brzdy, semeringy, loziska, filtre… GS ma najazdenych necelych 200 000 km. mam r.v. 2006, 1.9 dCi, 85KW. porucham treba predchadzat a ked sa mi nieco nezda tak to riesim hned a nie kym sa to pokasle. ked som cital recenzie, tak som sa chcel vykaslat na kupu tohto auta a teraz som rad, ze som tak nespravil.
Zolo
Zdravim chcem si kupit grand scenic rv 2007 1.9 96kw 258000km.viete mi poradit ci si ho mam kupovat?
Pedro
zdravim, uvodom chcem pochvalit recenziu a je celkom dobra, az na tu spotrebu paliva – lebo ja mam scenic 2.0 benzin a dlhodoby priemer je 7,3 l/100km, pricom auto je plne vytazene ak veziem ludi na letisko, no a spolahlivost je dobra-auto ma cez 200tis km nikde nenechalo a servis mi robi kamarat, v renaultServise som bol iba pre cipovu kartu, lebo som o jednu prisiel.
Ján
Zdravim, potrebujem elektroinštalaciu vozidla renault scenic II. 1.5 DCI 60kW r. v. 2004, pretože neviem ktora poistka alebo relatko ide na štarter alebo na alternator a v ktorom mieste su poistky alebo relatka osadene, pretože su na troch miestach. Budte tak dobry a zašlite mi celu schemu za porozumenie vopred ďakujem. 0908377486
Miro
Mám otázku, koľko by stála výmena displeja keď nesvieti autorádio na Grand Scenic 2005 1,6 benzín 83 kW? Vďaka