Renault vybavil Scénic modernými technológiami, ktoré mali za úlohu zlepšiť komfort posádky. Medzi takéto technológie patrí zložitá multiplexná palubnú sieť, na ktorú nadväzuje systém zamykania a štartovania pomocou čipovej karty (luxusnejšie verzie), automatická parkovacia brzda, parkovací asistent, moderné navigačné systémy, bixenónové svetlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách, PAX systém pneumatík pre bezpečný dojazd aj v prípade defektu, bezpečnostný systém, audio, atď. Lenže práve táto moderná a život uľahčujúca elektronika sa stala zdrojom nemalých problémov. Nehnevala len drobnými nefunkčnosťami, či falošnými poplachmi, občas vedela aj znehybniť celé auto. Obzvlášť to platilo pre prvé prevedenie bezkľúčového prístupu, ktoré hnevalo naozaj často.
Vzdušnosť, priestrannosť a dobrý výhľad z vozidla zaisťuje bohaté presklenie, a to aj vrátane dvoch príplatkových strešných okien o celkovej ploche 1,61 m2. Palubná doska s centrálne umiestneným displejom nezaprie inšpiráciu predovšetkým u modelu Espace. Viac ako netradičný dizajn zaujme netypicky umiestnený prístrojový panel, ktorý nie je ani pred vodičom, ale ani úplne v strede. Pre vyznávačov klasického umiestnenia to znamená menší rozdiel, napriek tomu, nesadne to každému vodičovi. Prístrojový panel s digitálnym zobrazovaním údajov však poteší veľmi dobrou čitateľnosťou aj za ostrého slnka. Pochváliť treba Scénic aj za dobrú ergonómiu, ktorú prezentuje v prvom rade radiaca páka, umiestnenú na stredovom paneli palubnej dosky. Prehľadné a dostupné je aj ovládanie vybavenia vozidla, snáď trocha viac cviku vyžadujú multifunkčné páčky pod volantom. Plasty pôsobia aj po rokoch obstojným dojmom, ich dielenské spracovanie však najmä v prvých rokoch značne pokrivkávalo, čo po čase rezultuje do rôznych pazvukov.
Ako už bolo vyššie spomenuté, Scénic ponúka dostatok miesta pre cestujúcich v pozdĺžnom smere (verzia Grand samozrejme ešte viac), pričom v kombinácii s dostatočnou vnútornou šírkou nie je problém prepravovať päť priemerne urastených osôb v prijateľnej miere komfortu. Poteší tiež veľké množstvo odkladacích miest vrátane priehradok v podlahe alebo schránok v madlách dverí s celkovým objemom 91 litrov. Sedačky poskytujú solídny komfort a vzhľadom na charakter vozidla aj primerané tvarovanie. Zadné sedadlá možno samostatne posúvať, alebo vybrať, takže si v aute nájde pohodlie každý.
Batožinový priestor klasického Scénicu disponuje objemom 406 litrov. Ten je možno posúvaním sedadiel zväčšiť na 480 litrov. Komu by ani to nestačilo, po úplnom vybratí druhého radu narastie objem až na 1840 litrov. Zvyknúť si treba len na vyššiu hmotnosť sedadiel a tiež fakt, že sa pri manipulácii rady roztvárajú. Samostatnou kapitolou z hľadiska vnútorného priestoru je predĺžená verzia Grand. Dvojicu zadných sedadiel v treťom rade si Grand Scénic vozí až do modernizácie vždy so sebou. Tie pokiaľ nie sú potrebné, môžu byť elegantne zložené v podlahe batožinového priestoru. Ich opätovné uvedenie do klasickej polohy je veľmi jednoduché. Komfort sedenia v tretej rade však treba brať ako núdzový, keďže vyhovejú len pasažierom nižšieho vzrastu resp. deťom. V plne obsadenom stave odvezie Grand Scénic len 200 litrov batožiny. V prípade zasunutia zadnej dvojice sedadiel do podlahy vzrastie na solídnych 550 litrov a postupným vymontovaním ďalších sedadiel je možné kapacitu rozšíriť až na 1920 litrov. Skvelá je aj najvyššia užitočná hmotnosť 665 kg. Skvelú variabilitu oboch verzií podtrhuje možnosť otvárania buď celých rozmerných piatych dverí alebo len samotného skla.
Podvozok
Podvozok Scénicu konštrukčne vychádza z Megánu II. generácie. Jazdné vlastnosti sú jednoznačne orientované na komfort posádky. Odpruženie si tak vie poradiť s väčšinou nerovností, ktoré „ponúkajú“ naše cesty-necesty. Naviac poteší solídnym odhlučnením, takže posádka nie je často obťažovaná nepríjemnými rázmi. Podvozok Scénicu poskytuje aj dostatok jazdnej istoty, aj keď samozrejme o žiadneho športovca sa nejedná. Fakt, že sedíte v rodinne zameranom vozidle vám dá najavo značnými náklonmi v svižne prechádzanej ostrej zákrute v kombinácii so značnou nedotáčavosťou. Pre rodinné jazdenie je však oveľa podstatnejšia solídna smerová stabilita a účinné brzdy. Komfortný charakter podtrhuje aj ľahko idúce, trocha preposilované riadenie, kde by mohol účinok posilňovača zvyšujúcou sa rýchlosťou o niečo viac slabnúť.
Prednosti a nedostatky
často veľmi dobrá výbava |
slabšie dielenské spracovanie (hlavne do modernizácie) |
priestrannosť a variabilita interiéru |
nie každému vyhovuje uprostred umiestnený prístrojový panel |
pohodlné sedadlá |
preposilované riadenie |
vďaka rozmernému preskleniu vzdušnosť a veľmi dobrý výhľad z vozidla |
vzhľadom na udávané parametre menej "akčné" nepreplňované benzínové motory |
až sedemmiestna verzia Grand Scénic |
väčšia citlivosť na bočný vietor pri vysokých rýchlostiach |
jazdný komfort |
väčšie náklony v zákrutách |
veľa odkladacích miest |
dizajnovo netradične tvarovaná zadná časť sa horšie umýva |
úsporné dCi motory |
|
podarená kombinácia motora 2,0 dCi 16V so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Proactiv |
Najčastejšie poruchy
nefungujúci bezkľúčový prístup - čítacie zariadenie, čipová karta |
rôzne falošné poplachy o chybách |
nefunkčné kľučky dverí - kontakt na zatváranie |
štrajkujúce originál autorádio alebo chybný centrálny displej |
občas pokazený zámok volantu - nemožno naštartovať |
vypadávajúce smerovky, el. mechanizmus okien, padajúce okná dverí - praskajúce držiaky bočných okien, či nefunkčné centrálne zamykanie - chybné zámky |
nefunkčný alternátor |
vôle v uložení prednej nápravy - v čapoch, silentblokoch a občas sa vyskytne aj hučiace ložisko kolies (väčší km nábeh) |
pískajúce a predčasne opotrebované brzdy |
občas zatuhnuté lanovody parkovacej brzdy |
nadmerná vôľa v ovládacích lanovodoch - nepresné a teda ťažšie radenie rýchlostných stupňov |
nefunkčné cievky zapaľovania - motor beží nepravidelne na "menej" valcov (benzín, častejšie prvé roky výroby, väčší počet km, zanedbaná výmena sviečok) |
nadmerné opotrebenie presuvníka variabilného časovania, čo sa prejavuje hrubším chodom a slabším ťahom (1,6 16V 83 kW). |
občas prasknutý tlmič výfuku vo zvare (1,6 16V) |
opotrebované/pridreté vysokotlakové čerpadlo common-railu (systém Delphi, motor 1,5 dCi - 60, 63, 74 kW) |
zlyhanie rozvodov (1,5 dCi, častejšie prvé ročníky) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh, pričom citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 1,5 dCi 60,63 a 74 kW-Delphi) |
porucha EGR ventilu - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (1,5 dCi,1,9 dCi väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy, resp. nadmerne opotrebované turbodúchadlo) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (dCi, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia, horší technický stav motora-opotrebené turbo, vstrekovací systém a pod.) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dCi, Turbo, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (dCi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované ojničné (hlavné) ložiská - zadretie motora (najčastejšie 1,5 dCi, menej 1,9 dCi a 2,0 dCi) |
opotrebované ložiská prevodovky - hučanie od motora (viac šesťstupňová prevodovka) |
opotrebovaná synchronizácia väčšinou druhého a tretieho stupňa - škŕkanie pri radení (viac šesťstupňová prevodovka) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
Benzínové motory. Majú síce vyššiu spotrebu ako dieslové motory, sú však spoľahlivejšie, vozidlá majú obvykle nižší nájazd a aj prípadné opravy budú lacnejšie. Prevádzkové náklady možno naviac znížiť prestavbou na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 (JM0B, JM0H, JM1A) | 1390 ccm | K4J 730,K4J 740 | 72 kW |
1.6 (JM0C, JM0J, JM1B) | 1598 ccm | K4M 761,K4M 782 | 83 kW |
1.6 16V (JM1R) | 1598 ccm | K4M 9 766,K4M C 813,K4M 812 | 82 kW |
2.0 (JM05, JM0U, JM1N, JM1U, JM2V) | 1998 ccm | F4R 770,F4R 771 | 99 kW |
2.0 16V Turbo (JM0W) | 1998 ccm | F4R 776 | 120 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi (JM02, JM13) | 1461 ccm | K9K 728,K9K 729 | 74 kW |
1.5 dCi (JM0F) | 1461 ccm | K9K 722 | 60 kW |
1.5 dCi (JM16) | 1461 ccm | K9K 734 | 76 kW |
1.5 dCi (JM1E) | 1461 ccm | K9K 732 | 78 kW |
1.5 dCi (JM1F) | 1461 ccm | K9K 724 | 63 kW |
1.9 D | 1870 ccm | F9Q J 803,F9Q 812 | 85 kW |
1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C) | 1870 ccm | F9Q 812 | 88 kW |
1.9 dCi (JM14) | 1870 ccm | F9Q J 803,F9Q 804,F9Q 816,F9Q 818 | 96 kW |
1.9 dCi (JM15) | 1870 ccm | F9Q 804 | 81 kW |
2.0 dCi (JM1K) | 1995 ccm | M9R 700,M9R 721,M9R 722 | 110 kW |
16 komentárov
Marek
Chcel by som ako byvali majitel tejto francuzkej znacky napisat len tolko ze sme mali vsetky auta len Renaulty, viac menej spokojnost. tento renault je vynikajuci kym sa nezacne kazit, akonahle sa zacne kazit je to nocna mora, nikto nevedel prist na to co je na chybe a preto som sa z tohoto auta tesil LEN 2 krat. prvy krat ked som ho kupil a druhy krat ked som ho predaval.
Vybava vozidla je plne automaticka a ma plno vychytavok ale motor je katastrofa! trisky, cerpadlo, EGR ventil, turbo, nachylnost na slabu bateriu, auto mi za jazdy zdochlo 2x denne a podobne prekvapenia ma cakali kazdy den:-D jednoducho ruky prec. auto malo vzdy pravidelny servis a servisne intervali kazdych 12 az 15 tisic Km, jednoducho bolo on starane, ja som na nom najazdil 270000 km bez poruchy a potom to zacalo, nakociec som ho predal a neskutocnych 2900,- Euro a terajsi majitel o vsetkych zavadach bol oboznameny, ale urcite z neho nemal ani on radost.
co sa tyka vybavi a komfortu si myslim ze len taztko mu najst konkurenciu, pohodlne a priestranne auto. ja som mal 1.5dci 62 kW motor a spotreba sa dala urobit aj 3,5l/na 100km nafty, a max 6l a to uz bolo rally.
len ta spolahlivost!
hudyko
renault scenic je nocna mora nie auto, viem z vlastnej a drahej skusenosti
Vanluk
Je super ked clovek moze citat rady a skusenosti majitelov. Kazdopadne Hudyko, netusim aky model si mal presnejsie, roznik a motor…takze to akoby som povedal ze nekupujte Skodu octaviu si vymyslim…ale to je vsetko…asi to bude tym ze si znechuteny z toho auta, viacmenej ak mozes tak spresni tvoju skusenost az si najdes cas a chut. Dik.
Marek, super opis, dik…no mam vo vyhlade Grand scenic 2007 2.0 16V s LPG…ma niekto skusenost???
hudyko
až teraz som sa dostal k odpovedi.mal som1,9 dci 88kw, r.v.2004.turbo som počas roka menil asi 4 x, okrem toho som menil celý blok motora, všetky vstrekovače, tepelný odpor na klimatizácii mi odišiel asi 3x a to nie som automechanik ale nikto mi už to nechcel opravovať a posledný krát som turbo aj tepelný odpor menil už sám. bol som rád že som ho v roku 2011 predal za 2.000€. už nikdy renault a dci
Jozef
Mam scenic 1.6 16v 2004…mám ho 20 mesiacov vymena rozvodov a oleja…jedina investicia…slape ako hodinky bez poruch….asi spravny kus…
Andrej
Aku dosahujete spotrebu na tom aute? Hlavne dialnica ma zaujima
jozef
Su dobre taketo recenzie. Ja som uvazoval o tomto aute ale po tyzdni citani recenzii a skusenosti majitelov aut presahovalo a to ovela ze to auto je nespolahlive. Ano auto ma komfort ale to neni vsetko ja osobne sa divam prave na spolahlivost ta je dvolezita. Este som uvazoval o sceniku 2 r.v. 2002 ten je na tom zo spolahlivostou ovela lepsie. A vzdy bude platit pravidlo cim viac elektroniky tym vecsia poruchovost. Tak nakoniec asi u mna vyhra opel meriva.
M.sz
Ja mam opel zafira 2.0 dti 74kW . Az na kupu kedy som musel kupit nove cerpadlo za 2000€ som s autom spokojny. Je pohodlne a suciastky ako tlmice a pod su za dobru cenu a jednoducho premontovatelne aj na parkovisku. Akurat riesim egr ventil za 250€ .auto mam stvrty rok a nemenil by som. R.v.2002
miso
Dobry den potreboval by som info ohladne Scenika mam 1,5dci r.v.2006 pri nastartovani za studena dlksie toci motor po chvilke nastaruje pripada mi to ako keby nejdu vsetky valce zo zaciatku a strasne zacne kadit biely dym nevedel by mi niekto povedat co by to mohlo byt trisky aj cerpadlo su v poriadku bolo uz servise, dakujem za info
Dodes
Je to uz nejaky ten piatok, asi to uz mas aj opravene, ale bude to zrejme tesnenim hlavy – pretlaci vodu do valca cez prezrate tesnenie, potom nechce naskocit a ked aj naskoci, ide na tri valce pokial sa nezbavi vody, preto aj biely dym po starte.
Jozef
Dobry den potreboval by som radu ohladne Scenika mam 1,5dci r.v.2004, po vymene motora naslednej vymeme termostatu prestalo fungovat kurenie, nepravidelne funguje, zacne kurit neskor, alebo vobec nasledne zacne..je to opakujuci cyklus – nestretli ste sa s niecim podobnym? dakujem za rady
Dominik
mam toto auto uz vyse 2 rokov a okrem tlaku cidla turboduchadla a zadneho strmena ziadna porucha! ! ! menil som len spotrebne veci si ako su brzdy, semeringy, loziska, filtre… GS ma najazdenych necelych 200 000 km. mam r.v. 2006, 1.9 dCi, 85KW. porucham treba predchadzat a ked sa mi nieco nezda tak to riesim hned a nie kym sa to pokasle. ked som cital recenzie, tak som sa chcel vykaslat na kupu tohto auta a teraz som rad, ze som tak nespravil.
Zolo
Zdravim chcem si kupit grand scenic rv 2007 1.9 96kw 258000km.viete mi poradit ci si ho mam kupovat?
Pedro
zdravim, uvodom chcem pochvalit recenziu a je celkom dobra, az na tu spotrebu paliva – lebo ja mam scenic 2.0 benzin a dlhodoby priemer je 7,3 l/100km, pricom auto je plne vytazene ak veziem ludi na letisko, no a spolahlivost je dobra-auto ma cez 200tis km nikde nenechalo a servis mi robi kamarat, v renaultServise som bol iba pre cipovu kartu, lebo som o jednu prisiel.
Ján
Zdravim, potrebujem elektroinštalaciu vozidla renault scenic II. 1.5 DCI 60kW r. v. 2004, pretože neviem ktora poistka alebo relatko ide na štarter alebo na alternator a v ktorom mieste su poistky alebo relatka osadene, pretože su na troch miestach. Budte tak dobry a zašlite mi celu schemu za porozumenie vopred ďakujem. 0908377486
Miro
Mám otázku, koľko by stála výmena displeja keď nesvieti autorádio na Grand Scenic 2005 1,6 benzín 83 kW? Vďaka