Prax ukázala, že spoľahlivosť Trafic-u je len priemerná, obzvlášť modelov do modernizácie. Pokaziť sa môže zámok niektorých dverí, známe sú aj poruchy diaľkového zamykania, zriedkavosťou nie je ani chybný spínač varovných svetiel, motorček ostrekovačov, štartér, alternátor a pozor aj na porézny-tečúci chladič. Tlačidlá centrálneho ovládania na kľúčiku sa pomerne rýchlo vymačkajú, pričom nový kľúč je dosť drahý. Vyskytujú sa aj problémy s elektrickým nastavovaním zrkadiel, podsvietením stredového panelu-klimatizácie alebo poruchy klimatizácie. V prípade prevedenia Generation sa občas vyskytuje aj zasekávanie posuvných sedačiek v koľajniciach.
Pri viac zaťažovaných vozidlách resp. pri väčšom nájazde sa vyskytujú vôle na prednej náprave – nadmerne opotrebovaný spodný guľový čap (dá sa vymeniť), čo sa prejavuje zvýšeným hlukom pri prejazde nerovností, tiež čapy riadenia – vôla v riadení a objavujú sa aj vymačkané silentbloky ramien, čo sa prejavuje zhoršením jazdných vlastností (prejazd nerovností vyžaduje častú korekciu volantom, horšia smerová stabilita). Pomerne často sa možno stretnúť s hučiacimi ložiskami v kolesách, vyskytujú sa aj opotrebované-tečúce tlmiče a pozor aj na nadmerne opotrebovanú spojku.
Pomerne častým nedostatkom je zasekávajúca sa ručná brzda. Riešením je buď rozbehať alebo vymeniť zasekávajúci mechanizmus na zadnej kotúčovej brzde.
Zaujímavý nedostatok sa týka kolies. Najmä pri viac zaťažovaných vozidlách sa vyskytli praskliny na plechových diskoch v časti medzi skrutkami. Ak je teda vozidlo častejšie viac zaťažované, nezaškodí občas skontrolovať kolesá.
Pri manuálnej prevodovke PK5 a PK6 sa predčasne porúčajú ložiská, čo sa prejavuje zvýšenou hlučnosťou. Oprava je pomerne drahá, keďže vyžaduje rozobratie prevodovky. Občas sa vyskytne tečúci posilňovač cez netesné tesnenie hadíc – tzv. „o“ krúžky.
Pri benzínových motoroch sa občas objavujú poruchy riadiacej elektroniky, zlé lambda sondy, či štrajkujúce zapaľovacie cievky – motor beží na menej valcov alebo chybné snímače otáčok – kedy sa motor nedá naštartovať.
V prípade 1,9 dCi sa najčastejšie vyskytuje problém s nadmerne opotrebovaným turbodúchadlom, čo sa prejavuje zvýšeným dymením, pískavým zvukom a zvýšenou spotrebou oleja-prienik do sacieho traktu. Zriedkavosťou nie je ani nadmerne opotrebovaný samotný motor – vylágrovanie a prípadné zadretie kľukového hriadeľa, obzvlášť pri viac zaťažovaných (naháňaných) exemplároch.
U 2,5 dCi je citlivým miestom sústava ozubených kolies medzi kľukovým hriadeľom a vysokotlakovým čerpadlom, ktoré sa pomerne rýchlo opotrebovávajú, obzvlášť pri viac zaťažovaných vozidlách. Spočiatku sa problém prejavuje zvýšenou hlučnosťou a tvorbou kovových pilín – kontrola demontážou snímača otáčok. V prípade takýchto príznakov sa odporúča urýchlene sústavu kolies vymeniť, v opačnom prípade postupne dôjde k fatálnemu poškodeniu ozubeného kolesa – ulomeniu zubu, čo znamená koniec pre motor. Pri väčšom nájazde sa objavuje aj problém s nadmerne opotrebovaným dvojhmotovým zotrvačníkom a v prípade výkonnejšej 107 kW verzie aj ťažkosti s DPF filtrom.
Pri väčšom nájazde sa vyskytujú aj nadmerne opotrebované (zanesené) vstrekovače, čo sa prejavuje hrubším/nerovnomerným chodom motora či nadmerným prepadom – obtiažnejší štart alebo vypisovanie chybových hlásení pri plnej akcelerácii. Citlivejšie sú najmä u 2,0 dCi, a tak sa odporúča aspoň raz za 3000-5000 km pridať do nádrže kvalitné aditívum a samozrejme pravidelne meniť palivový filter.
Väčší nájazd môže znamenať aj netesnosť vysokotlakového čerpadla Bosch. Občas sa môže porúčať aj snímač tlaku turba alebo snímač hmotnosti vzduchu. Odporúča sa nepodceňovať výmenu palivového filtra, inak hrozí obtiažnejšie štartovanie, zhasínanie a slabší výkon motora.
Servis
Servisná prehliadka je síce výrobcom predpísaná každých 30 000km, odporúča sa však skrátiť interval výmeny oleja na max. 15 000 km. Vzduchový a palivový filter (dieselové motory) je vhodné meniť najneskôr po najazdení 30 000 km.
Motory 1,9 dCi, 2,5 dCi majú rozvody poháňané ozubeným remeňom, ktorého interval výmeny je 120 000 km alebo 6 rokov. Motor 2,0 dCi má rozvody poháňané tzv. bezúdržbovou reťazou.
Prednosti a nedostatky
dizajn karosérie aj interiéru |
slabšie dielenské spracovanie |
univerzálnosť a variabilita modelu |
v základe len pozdĺžne nastaviteľný volant |
úsporné dieslové motory |
slabšie kúrenie |
odolnosť voči korózii |
slabšia dynamika 1,9 dCi 60 kW - iba päťstupňová prevodovka |
jazdné vlastnosti |
poddimenzované prevodovky (modely do modernizácie 2006) |
prijateľné ceny a slušný výber jazdeniek |
problematická spoľahlivosť 2,5 dCi |
Najčastejšie poruchy
nefunkčný zámok dverí alebo nefunkčné diaľkové zamykanie - často vymačkané tlačidlá na ovládači |
rôzne elektronické poruchy - chybný spínač varovných svetiel, motorček ostrekovačov, štartér, alternátor, elektrické nastavovanie zrkadiel alebo podsvietenie stredového panelu |
porézny-tečúci chladič |
nefunkčná klimatizácia (porucha kompresoru, netesný chladiaci okruh) |
vôle na prednej náprave - (opotrebované spodné čapy, silentbloky či čapy riadenia) |
hučiace ložiská kolies, nadmerne opotrebované tlmiče (väčší km nábeh poprípade väčši zaťažovanie) |
občas tečúci posilňovač cez netesné tesnenie hadíc - tzv. "o" krúžky |
zasekávajúca sa ručná brzda |
nadmerne opotrebovaná spojka (zväčša až pri väčšom nábehu) |
poruchy riadiacej elektroniky, lamda sondy, zapaľovacej cievky (chod na menej valcov), chybný snímač otáčok - motor sa nedá naštartovať (benzín, väčší km nábeh) |
občas nefunkčný snímač tlaku turba (dCi) |
občas nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (dCi) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dCi, najčastejšie 1,9 dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (väčší km nábeh, citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 2,0 dCi) |
netesné-tečúce vysokotlaké čerpadlo (častejšie pri starších dCi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebený-vylágrovaný motor-zadrenie kľukového hriadeľa (1,9 dCi, najčastejšie 60 kW, nadmerné zaťažovanie, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nadmerne opotrebené ozubené kolesá rozvodov (2,5 dCi, riziko fatálneho poškodenia motora) |
nadmerne opotrebované-hučiace ložiská v päť resp. šesťstupňovej prevodovke v spojení s motorom 1,9 dCi |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (2,5 dCi, 2,0 dCi, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (2,5 dCi, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 dCi. Motor poskytuje dodávke solídnu dynamiku (obzvlášť v silnejšej verzii) pri rozumnej spotrebe. Ani v spoľahlivosti si nevedie zle, a tak sa pri výbere jazdenky oplatí počkať a vybrať zachovalý kus s touto motorizáciou. 1,9 dCi (74 kW). Pri pravidelnom a kvalitnom servise a rozumnom zaobchádzaní vie byť aj tento motor primerane spoľahlivý. Poteší aj obstojnou dynamikou a solídnou spotrebou. Najväčšia slabina je tak chúlostivá prevodovka. |
1,9 dCi (60 kW). Motor poskytuje len priemernú dynamiku aj v prípade slabšie naloženého či obsadeného vozidla. Častejšie sa mu tak musí šliapať na krk, čo sa odráža nielen na vyššej spotrebe a hluku, ale aj na jeho životnosti. Moc to motoru neuľahčuje ani 5-stupňová poddimenzovaná prevodovka. 2,5 dCi. Slušná dynamika je značne vykúpená rizikom fatálnej poruchy. V prípade 107 kW verzie je ešte ako bonus štandardne dodávaný DPF. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 (ELOA) | 1998 ccm | F4R 720 | 88 kW |
2.0 (FL0A) | 1998 ccm | F4R 720,F4R 722 | 88 kW |
2.0 (JL0A) | 1998 ccm | F4R 720,F4R 722 | 88 kW |
2.0 16V | 1998 ccm | F4R 820 | 86 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 dCi 100 (ELOC) | 1870 ccm | F9Q 760 | 74 kW |
1.9 dCi 100 (FL0C) | 1870 ccm | F9Q 760 | 74 kW |
1.9 dCI 100 (JL0C) | 1870 ccm | F9Q 760 | 74 kW |
1.9 dCi 80 (ELOB) | 1870 ccm | F9Q 762 | 60 kW |
1.9 dCi 80 (FL0B) | 1870 ccm | F9Q 760,F9Q 762 | 60 kW |
1.9 dCI 80 (JL0B) | 1870 ccm | F9Q 762 | 60 kW |
2.0 dCi 115 (EL0H) | 1995 ccm | M9R 780,M9R 782,M9R 786 | 84 kW |
2.0 dCi 115 (FL01, FL0U) | 1995 ccm | M9R 780,M9R 782,M9R 786,M9R 692 | 84 kW |
2.0 dCi 115 (JL0H) | 1995 ccm | M9R 780,M9R 782,M9R 786,M9R 692,M9R 630 | 84 kW |
2.0 dCi 90 (EL0H) | 1995 ccm | M9R 780,M9R 782 | 66 kW |
2.0 dCi 90 (FL0H) | 1995 ccm | M9R 780,M9R 782,M9R 630 | 66 kW |
2.0 dCi 90 (JL0H) | 1995 ccm | M9R 782 | 66 kW |
2.5 dCi 135 (ELOD) | 2463 ccm | G9U 730 | 99 kW |
2.5 dCi 115 | 2464 ccm | G9U 630 | 84 kW |
2.5 dCi 135 (FL0D) | 2464 ccm | G9U 730 | 99 kW |
2.5 dCi 135 (JL0D) | 2464 ccm | G9U 730 | 99 kW |
2.5 dCi 145 (EL0J) | 2464 ccm | G9U 630 | 107 kW |
2.5 dCi 145 (FL0J) | 2464 ccm | G9U 630 | 107 kW |
2.5 dCi 145 (JL0J) | 2464 ccm | G9U 630 | 107 kW |
6 komentárov
Ľubomír
Moja skúsenosť s R. Trafic bola perfektná . Bol to Trafic 1,9 DCi 60-kw , r.v. 2002 . S autom som najazdil 560 000-km . Za celý čas som menil : tesnenie pod hlavou , 2 x vahu vzduchu , zaslepil sa egr ventil a na cca 400 000-km som menil vstreky a spojku . Inak auto ma nenechalo nikdy na ceste . Ostatne opraví bolí len bežného charakteru ako hučiace ložisko kolies , brzdové obloženie a kotuče , lanka ručnej brzdy , diely podvozku a pod.
Martin
Vstrekovace ste menili z dôvodu pouzivania menej kvalitnej nafty, alebo to blo opotrebovanim?
Ten výhľad môže byť pri takto vysokom aute veľkým plus. Ako sa Vám s ním parkovalo?
Jaroslav
Mam uz v poradi 2.trafik 2.0 dci 9-miestny ten prvy 2011 som zodral predal som ho po 960.000 km a jazdi dodnes robili na nom iba jednu vaznu opravu vstreky pri 398.000.km Pricina bola voda ktora zaplavila vstrekovace a odpalila elektricku cast vstreku ! Po vymene vstrekov a naslednej pretesnenosti dielov aby sa tam voda nedostala auto jazdi dodnes teraz ma najazdenych 1.106.000 km ! Teraz mam rocny trafik 2012 ma najazdenych cez 300.000.km zatial ziadna porucha !!! Auta servisujem len v renault servise a mozem s cistym svedomim prehlasit ze lepsie 9.miestne auto neexistuje !!! Kupil som v 2011 aj Fiat Ducato panorama 2.3 jtd 9-miestne co dodnes ľutujem je to katastrofalne auto v kazdom smere spotreba 10 litov a viac ! Motor Iveco 2.3 jtd je perfektny dnes ma cez 700.000 km bez najmensieho problemu spolahlivy nezere olej ani nemal dodnes ziaden problem no ostatne veci katastrofa !!! Spojka vydrzi len do 100.000km takze uz som ich menil 7 x viac km vydrzia pneumatiky ako spojka karoseria ma metalicky lak len z vonku z vnutra auto nie je ani nalakovane vsetko vrzga trepe plasty su velmy slabe nekvalitne lamu sa skratka nikdy to nekupte ak jazdite velke km
vasil labant
dobry den mam trafic 74 kw ale problem je jeho tah ktory nema vie niekto poradit ,dakujem
Dusan Bozik
Vymenit egr ventil, som menil a bolo po probleme. Komplet zaneseny bordelom zo spalin.
Milan
Rozmýšľam nad kúpou trafiť 2.0 dci 84kw , 8 miest ,ale potrebujem ťahať príves 1300 kg brzdený , neviem ako by to zvládal . Je to rok 2014 nájazd 395000 km diaľnica Rakúsko