V prvých modeloch sa môže vyskytnúť problém s imobilizérom, čo znamená problém s naštartovaním, poprípade vozidlo nenaštartuje vôbec. Občas sa vyskytuje problém s riadiacou jednotkou (najčastejšie 1,2 16V typ Magneti Marelli). V prípade podvozku sa ako prvé objavujú nadmerné vôle v guľových čapoch a tiahlach priečneho stabilizátora.
Pri benzínových motoroch občas zlyhá zapaľovacia cievka (najčastejšie 1,6 16V) čo sa prejavuje chodom na menej valcov a slabším ťahom motora. Pri väčšom počte kilometrov sa niekedy vyskytne problém so škrtiacou klapkou, čo sa obyčajne prejavuje kolísavým voľnobehom, zhasínaním motora či obtiažnejším štartom. Keď je klapka zanesená nečistotami, môže pomôcť vyčistenie, ak je porucha v elektro-motorickom ovládaní je potrebná jej výmena.
Pri motore 1,2 (43 kW) sa pri väčšom nájazde môže vyskytovať problém s mazaním, čoho dôvodom je zanesený sací kôš olejového čerpadla. Odporúča sa preto každých 100 000 km odmontovať olejovú vaňu a sací kôš vyčistiť od olejových nánosov. V prípade motora 1,2 16V sa občas vyskytuje problém s tečúcou či hlučnejšou vodnou pumpou.
Pri motore 1,6 16V s väčším nábehom sa môže vyskytnúť opotrebovaný variátora variabilného časovania ventilov, čo sa prejavuje hrubším (hlučnejším) chodom a slabším výkonom motora. Pri väčšom počte kilometrov sa môže vyskytovať priesak motorového oleja okolo olejovej vane ale v mieste spojenia motora k prevodovke. Problém sa rieši pretesnením olejovej vane či výmenou gufera kľukového hriadeľa. Pohnevať môže občas aj chybná lambda sonda alebo chybný snímač otáčok polohy kľukového/vačkového hriadeľa (rozsvietená kontrolka motora, obtiažny štart) a veľmi zriedka sa objavil problém aj s palivovým čerpadlom.
V prípade dieselových motorov s väčším nábehom pozor na pravidelnosť chodu motora, zvýšenú hlučnosť či problematické studené štarty, na vine môžu byť chybné alebo nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail. Pískavý zvuk, vyššia spotreba oleja či slabší ťah prezrádza nadmerne opotrebované turbodúchadlo. Na vine predčasne opotrebovaného turbodúchadla je do značnej miery aj príliš optimistický interval výmeny oleja, ktorý sa odporúča skrátiť na maximálne 15 000 km/1 rok. Pri vyššom počte kilometrov (obyčajne nad 150 000 – 200 000 km) sa nezriedka vyskytujú nadmerne opotrebované ojničné a hlavné ložiská kľukového hriadeľa, čo občas rezultuje aj do zadretia motora. Začiatkom roka 2010 boli tieto časti motora prepracované a životnosť sa zlepšila.
Pri vozidlách vybavených FAP/DPF filtrom nie je vhodné často jazdiť krátke trasy alebo v meste. Ak sa tak často jazdí, FAP filter sa nedokáže dostatočne regenerovať a motor sa môže prepnúť do „úsporného režimu“, čím sa obmedzí výkon až do odstránenia poruchy. Kratšie jazdy (mestská jazda) bez dostatočnej regenerácie všeobecne skracujú životnosť filtra a vedú k jeho predčasnému upchatiu.
Oficiálny servisný interval je v prípade benzínového Twinga každých 30 000 km a každých 20 000 km pri dieselových motoroch a verzii GT (1,2 TCe). Motorový olej sa odporúča viskóznej triedy SAE 5W-40 pri benzínových motoroch a 5W-30 pri 1,5 dCi. Výmenu rozvodového remeňa sa odporúča robiť každých 120 000 km pri benzínových aj dieselových motoroch. Vzduchový filter a palivový filter pri 1,5 dCi sa odporúča meniť každých 40 000 km a sviečky v benzínových motoroch každých 60 000 km. Pri benzínových motoroch treba z času na čas (približne každých 60 000 km) skontrolovať nastavenie ventilovej vôle. Pri zanedbaní nastavenia sa po čase vyskytuje cvakavý zvuk motora z dôvodu nevymedzenej ventilovej vôle.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3600 x 1640-1655 x 1470 |
Rázvor (mm): | 2367 |
Batožinový priestor (l): | 165-285/959 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 40 |