Spoľahlivosť Vel Satisov nie je zrovna silná stránka, obzvlášť modelov pred modernizáciou. Naviac extravagancia tohto modelu sa podpísala na jeho zriedkavom výskyte, z čoho pramení aj menší výskyt skúsených mechanikov a zložitejšie to bude aj so zháňaním niektorých náhradných dielov (najmä karosárskych). Počítať treba aj so značne vysokými cenami originál náhradných dielov. Bežné servisné úkony síce nerobia problém, nakoľko sú podobné ako pri Lagune II, no zložitejšie opravy týkajúce sa najmä zložitej elektroniky zvládne naozaj len málokto. Ak chcete, aby vám vozidlo ako tak spoľahlivo slúžilo, zverte ho do rúk skúseného mechanika, ktorý bude servis vykonávať pravidelne, dôsledne a hlavne odborne.
V prvých ročníkoch sa často vyskytovala zlyhávajúca elektronická karta, hnevať vedelo aj nefunkčné podsvietenie panela klimatizácie, pozor aj na občas vybitý akumulátor v zimnom období-prvé modely s akumulátorom 65 Ah.V prvých ročníkoch tiež vodiča nezriedka otravujú rôzne falošné poplachy o chybách, stretnúť sa možno s nefunkčnými kľučkami dverí-kontakt na zatváranie, štrajkujúcim originál autorádiom, chybným centrálnym displejom, pokaziť sa môže elektrický mechanizmus okien – praskanie lanovodov, visiace trysky ostrekovačov svetlometov, štrajkujúce parkovacie senzory, či nefunkčné centrálne zamykanie – chybné zámky. Samozrejmosť je skontrolovať funkčnosť klimatizácie – objavuje sa spálený ventilátor klimatizácie (najmä pri nemenení peľového filtra), či nefunkčný kompresor. Z elektrického príslušenstva sa pomerne často porúča aj alternátor a žiarovky svetiel, ktorých výmena je značne komplikovaná.
Pri viac ojazdených vozidlách (ale niekedy aj po 100 000) vznikajú vôle v uložení prednej aj zadnej nápravy a to ako v čapoch, tak aj v silentblokoch a občas sa vyskytne aj hučiace ložisko kolies. Stretnúť sa možno aj s pískajúcimi a predčasne opotrebovanými brzdami. Skontrolovať treba aj funkčnosť parkovacej brzdy, ktorá občas štrajkuje – najmä u prvých ročníkov. Hučanie od motora za jazdy znamená opotrebované ložiská prevodovky (manuálna šesťstupňová prevodovka), škŕkanie pri radení znamená opotrebovanú synchronizáciu väčšinou druhého a tretieho stupňa (manuálna šesťstupňová prevodovka), vyskytuje sa aj príliš nepresné a teda ťažšie radenie rýchlostných stupňov, čo má na svedomí nadmerná vôľa v ovládacích lanovodoch. V prípade päťstupňového automatu sa vyskytujú predčasne opotrebované lamely.
Pri dieselových motorizáciach 2,2 dCi (menej 3,0 dCi) sa vyskytujú predčasne opotrebované ložiská turbodúchadla, čoho dôsledkom je aj vyššia spotreba oleja, karbónom zanesený a nefunkčný-trvalo otvorený EGR ventil, tiež krútiace sa plastové sacie potrubie, zlyhávajúci rozvodový remeň. Pri dieselových motoroch pozor aj na opotrebované vstrekovače Common-rail – hlučnejší a nevyrovnaný chod, slabšia dynamika či zvýšené dymenie. Pri motore 3,0 dCi pozor na zvýšenú spotrebu oleja, vplyvom prehriatia sa môže skrútiť blok motora a odporúča sa aj originál chladiaca kvapalina Elf, inak hrozia vybrúsené chladiace kanály v bloku motora. Pri väčšom počte km sa objavuje aj nadmerné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka, čo sa prejavuje zvýšenými vibráciami na voľnobehu a zvýšeným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok.
Motory 2,0 Turbo, 1,9 dCi a 3,0 dCi obsahujú rozvodový mechanizmus poháňaný ozubeným remeňom, ktorý by sa mal meniť v prípade benzínového motora po 120 000 km alebo piatich rokoch. Odporúča sa meniť spolu s rozvodovým remeňom aj remeň pohonu príslušenstva vrátane napínacej kladky. V prípade dieselových motorov je interval výmeny stanovený na 120 000 km alebo päť rokov, pričom nie je potreba naraz meniť aj remeň príslušenstva. V prípade motora 2,0 dCi a 3,5 V6 (ktoré majú bezúdržbovú rozvodovú reťaz), je potreba vymieňať len remeň pohonu vodnej pumpy a príslušenstva. Výmena oleja je obvykle stanovená na 30 000 km alebo dva roky, pričom odporúča sa interval skrátiť na 15 000 km alebo jeden rok. Olej sa odporúča viskóznej triedy 5W-40, v prípade 2,0 Turbo 5W-30 značky Elf. V prípade dieselov je dôležité meniť každých 50 000 km aj palivový filter.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4860 x 1860 x 1577 |
Rázvor (mm): | 2840 |
Batožinový priestor (l): | 460/1470 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 80 |