Tohtoročný Nitriansky autosalón potvrdil to, o čom sa hovorí už dávno. Radšej jednu výstavu za rok a poriadnu. V Nitre sme nemohli vidieť napríklad BMW, Volkswagen a Audi. Miesto by sa však určite našlo.
Vstup do areálu bol na viacerých miestach. Ja som sa dostal síce ku hale so Škodovkou, ale tú som si nechal na koniec.
Pavilón M1 – Honda, Mitsubishi, Citroen, Mercedes-Benz
Vstup viedol cez expozíciu Hondy. Oproti Bratislave bola asi dvakrát taká veľká a obsahovala všetky modely. Chýbal mi nejaký základný bod, niečo o čo by sa dalo oprieť. Aj napriek kompletnej modelovej rade pôsobil stánok trochu chaoticky. Pomáhala tomu aj vzdušnosť, rozumej prázdnosť celej haly.
Hneď vedľa malo svoje miesto Mitsubishi. To pôsobilo honosnejšie a príjemnejšie. Tentoraz stavilo na ponuku modelov SUV. Outlander a ASX boli hneď v niekoľkých kusoch, Pajero dostalo vlastný podstavec a nechýbal ani pickup L200. V zadnej rade sa krčil aj Lancer v civilnej neEvo verzii.
Citroen má na autosalónoch vždy väčšiu plochu, kvôli počtu modelov. Ako lákadlo medzi šedou paletou pôsobil ostro modrý DS3 na rampe. Tvar plochy imitoval znak automobilky. Takýto detail bol výrazným oživením. Ale na Bratislavskú expozíciu sa nechytá.
Posledným vystavovateľom v pavilóne M1 bol Mercedes-Benz. Ten priviezol dve novinky, ktoré zažili slovenskú premiéru. Nové, veľmi vydarené, B a novú generáciu ML. Mercedes zotrval pri svojej charakteristickej čierno-bielej téme, ktorú doplnil hnedou farbou na ML a CLS.
Pavilón M2 – Opel, Chevrolet
Opel dal do exhibície svoje farby, žltú a bielu. Insigna OPC hľadela na publikum zhora z podstavca, ale najviac zaujala Corsa. Tá bola v dvoch exemplároch. Jeden ostro zelený, ktorý priťahoval najviac pohľadov a druhý čierno-biely, vyžarujúci určitú agresivitu.
Kórejská odnož americkej legendy sa ukázala v dobrom svetle, keď priviezla faceliftované Aveo, Captivu a slovenskú premiéru v podobe päťdverového Cruze. Nič z toho však nezaujalo toľko ako C3 Corvette krčiaca sa v rohu. Ostáva len hádať, koľko jedincov bude mať na sociálnych sieťach práve fotku odtiaľto.
Pavilón M3 – Volvo, Range Rover, Jaguar, Dacia, elektromobily
Volvo sa nachádzalo na dvoch miestach. Jedno sponzoroval priamo importér a druhé patrilo trenčianskemu distribútorovi Autoštýl. V oboch sa opakovali autá, ale premiéru zažilo faceliftované XC90, teda aspoň slovenskú.
Range Rover a Land Rover sa vyskytli až na troch miestach. Znova to bolo podobne ako pri Volve, ale k tomu sa pridala aj voľná plocha. Evoque bol jednoznačnou hviezdou všetkých sekcií. Vonku stál v peknom zástupe s Land Roverom Discovery a Defenderom.
Pri Jaguare pesnička znova znela rovnako. Prepracovaný XF bol prezentovaný aj s novým motorom 2,2D na dvoch miestach. Celá kolekcia, teda vlastne XF a XJ vedľa seba pôsobili celkom impozantne.
Pavilón M4 – Veterány, Autoklub SR, Mustang Club, Hummer, Harley-Davidson, Karting
Veterány boli príjemným spestrením kontrastujúc s modernými autami. V hale bol ešte Mustang Club, ktorý doviezol viac áut, ako niektoré automobilky a pár malých vystavovateľov, v ktorých stánkoch zaujal Dodge Viper a zaujímavo sfarbený Mercedes-Benz GL.
Pavilón M5 – Servisná a garážová technika
Firma Homola autoservisná technika zabrala skoro celú polovicu haly a dopĺňali ju zdviháky Corghi na opačnej strane a pár vystavovateľov medzi tým. Táto hala budila najmenší záujem, ale pozitívom bol bufet v jednej prezentácii.
dB Drag
Súčasťou autosalónu sa stala aj súťaž o najhlučnejšie auto. Toto bol zaujímavý pohľad na autá napojené na elektrickú sieť. Tuning rôzneho druhu bol kompenzovaný autami na plecháčoch s puklicami. Každý má svoj vkus a mne praskanie bubienkov po chuti nie je. Niektoré detaily však boli veľmi zaujímavé. Celou halou sa ale ozýval ľubozvučný spev pána Patrika z Piešťan. Ten bol aj na niektorých opierkach hlavy v televízoroch.
Pavilón C – Tuning
Tuning bola jeden z najhoršie prechodných hál. Pokiaľ sa človek nevydal správnym smerom, tak sa von vrátil zbitý a dokopaný. Bolo treba využiť pravidlo najnižšieho odporu a prejsť to tak ako všetci. Zaujala tu hlavne malá fiatka 127, ktorá ale disponovala motorom z Lancie Delta HF Integrale.
Pavilón B – luxusné vozidlá
Luxusné vozidlá sľubovali relatívne veľa pri pohľade na leták. Avšak realita bola iná. V celom pavilóne bolo viac kusov nábytku a handier ako áut. Tých bolo zopár po bokoch, väčšina vystavovaná bazármi a na pódiu veľkosti stánku Hyundai stálo Ferrari California s hosteskou.
Pavilón A– Hyundai, Subaru, Mazda
Hyundai mal jeden zásadný problém. Bol v prvej hale pri vchode. Pozícia vynikajúca, ale fotiť niečo, alebo dostať sa bližšie k niektorému autu bolo vzhľadom na obliehajúce masy nemožné.
Subaru dostalo pravú stranu uličky smerom k Hyundai-u. Samotná expozícia sa nedala spraviť ani inak ako dať autá došikma smerom ku stredu. Subaru Trezia však bolo pri vstupe zhodnotené prichádzajúcim návštevníkom vetou: ,,To je iný šľahač!“
Mazda bola v podobnej situácii ako Subaru, len s opačnou stranou uličky a trochu väčším priestorom. Celý modelový rad sa zmestil a svoje miesto si našli aj palmy v črepníkoch.
Pavilón F – Seat, Škoda, Suzuki
Seat predviedol Slovensku Alhambru 4×4. Celková prezentácia patrila jednoznačne do Top 3 autosalónu spoločne s Range Roverom a …
Škoda je stále vnímaná ako domáca značka a po absencii v Bratislave sa predstavila v plnej sile. Toto je tretí kandidát do Top 3 výstavy. Doviezli sem dokonca aj koncept menšieho liftbacku – Vision D. Viac však šokoval Superb Combi Scout. Kam táto móda plastových nárazníkov dôjde? Koncern dúfam neprijme ako dobrý nápad začať predávať „Volkswagen Cross Scirocco“.
Suzuki dotiahlo na výstavu kompletnú ponuku áut aj motoriek. Trčalo z nich ale iba Suzuki SX4 v rally štýle.
Voľné plochy zabezpečili miesto pre všetko, čo sa nezmestilo dnu. Od VS-Montu, cez Daf, až po občerstvenie.
5 komentárov
Maroš
Táto reportáž bola napísaná zrejme z donútenia, je bohužial cítiť absolútny amaterizmus autora. Ak niekto nemá talent, vzťah k textu a potrebné vzdelanie nemal by publikovať!!!
Joe Mason
Maros, dakujem za komentar. Napisane je to presne tak, akym stylom bol spraveny autosalon.
S pozdravom
Ing. Amater co pisal clanok
Palo
joe, Myslím, že odpoveď hodná profesionála. Čítam vašu stránku dá sa povedať pravidelne a poviem vám, že konečne sa začal ktosi venovať automobilizmu komplexne na profesionálnej úrovni. Už som mal dosť stupídnych reklamných článkov v novinách, kde bolo každé auto a vlastne všetko iba skvelé resp skvelé natoľko, kto komu koľko zaplatil. Na takéto blbé komentáre sa vykašlite, fandím vám a držte sa.
Fero
Zato ty si profesionál ako vyšitý. Prosím ťa, čo ti vadí a čo je amatérske? Fotky špičkové, text zrozumiteľný a z celého článku mám komplet prehľad čo na autosalóne bolo. Ako naozaj zbožňujem takýchto rypákov. Houby dokázali, zato kritizovať vedia na úrovni profesora. Ach jo.
Maroš
Ahoj Ing. Autor, mrzí ma mierna ostrosť môjho vyjadrenia, nieje fér zhadzovať prácu s snahu kohokoľvek, či už sa stotožňujem, alebo nie s jeho názorom, prejavom. Redigoval som pár článkov z autosalónu Nitra, z tvojho som bol mierne sklamaný ( myslím to v dobrom, iba ako môj názor). Fotky nehodnotím. Zober to prosím iba ako koment.