Po xDrive Life tour prišiel čas na ďalšiu BMW akciu. Predajca BMW v Žiline usporiadal Roadshow, ktorá pozostávala v jazde na trase dlhej 80 km. Pripravených bolo 17 áut pre hostí a 3 usporiadateľské autá.
Tie usporiadateľské boli zaujímavé, teda hlavne jedno BMW M3 sedan, ktorý mal úžasný zvuk. Okrem neho ako Safety Car pôsobili dva kusy rady 1. Celá kolóna bola rozdelená na dve časti, jedna s ôsmymi a jedna so siedmymi autami. Výber kolóny bol podriadený heslu: ,,Keď nie manuál, tak aspoň benzín.“ Vystriedali sme celkom 7 áut. Konkrétne štyri som šoféroval, v troch som bol ako spolujazdec, preto dojmy budú dvojaké.
BMW X5 40d
Jedna z najlepších jázd. Počas čakania na štart kolóny som nastavoval elektricky ovládané sedadlo, na ktorom bola elektricky ovládaná aj opierka hlavy. Prifukovanie sedadiel tiež spríjemnilo jazdu. Po odštartovaní cez vysielačku a pokyne rýchleho opustenia parkoviska som vyrazil. Cesta bola zablokovaná a pri výjazde som vyskúšal, že 225 kW (306 koní), ale hlavne 600 Nm dokážu dvojtonové auto poriadne rozbehnúť. Počas pauzy na zavretie strechy som objavil USB prípojku v lakťovej opierke. Výsledok? Namiesto slovenských rádií som mohol počúvať vlastnú hudbu, keďže USB kľúč s MP3 nosím vždy pri sebe.
BMW 330d Cabrio
Znova naftová verzia. Ale v tomto prípade ju celkom chápem. Pevná skladacia strecha a výkon 180 kW (245 koní) z auta robia úsporné, štýlové približovadlo. Začiatok mojej cesty na ňom bol jasný, ešte pred štartom strecha dole. Bez ohľadu na počasie. To ale našťastie vyšlo. Samotný štart bol spojený s faux-pas, keď som nemohol zaradiť na 6-stupňovom automate D. Pribehol predajca a zisťovali sme, prečo je páka zaseknutá. Prišli sme na to. Motor síce bolo počuť, ale vďaka všetkým naftovým autám okolo, takže ja som jednoducho nemal naštartované :-D. Jazda bez strechy bola príjemná a tiež som pochopil, prečo sa do kabrioletov dáva na hlavu šiltovka. Vytiahnutie okien zmiernilo fúkanie v kabíne v rýchlostiach nad 70 km/h.
BMW 530d
Nová rada 5 bola prvým autom, kde som sa len viezol a môžem povedať, že to bolo šťastie. Aby sme sa zle nepochopili. Auto je vynikajúce, ale tých 10 kilometrov celú kolónu niekto brzdil. Tak som sa uvelebil na zadných sedadlách a skúšal všetky možnosti. Miesta bolo dostatok, ale zamrzel ma pohľad na materiál zadnej strany predných sedadiel, ten vyzeral labilne a pri dotyku sa tak aj správal. Potešila ma lakťová opierka vzadu s držiakmi nápojov, kam sa bez problému zmestili dve 0,75 litrové fľaše minerálky.
BMW X3 20d
Po mojej kritike z predchádzajúcej akcie na kombináciu motora a prevodovky som rovno sadol na miesto spolujazdca. Ale v reálnom svete fungoval osemstupňový automat s dvojlitrovým naftovým motorom omnoho lepšie ako na letisku. Najmä pri štýle akým sa kolóna hýbala. Auto malo úplne základnú výbavu, tak ani MP3-ojky z kľúča neboli na programe. Našťastie však niekto nechal v aute CD s Kocúrkovom. Hovorené slovo je v aute vítaným osviežením. Avšak historky Sherlocka Holmesa sú podľa mňa najlepšie.
BMW 320d xDrive
Starý známy, rad 3 s dieselovým dvojlitrom a 135 kW. Stále patrí k tomu najlepšiemu, čo v danej triede je. Motor krásne pružný, ale prevodovku by som radšej manuál. Automat nie je zlý, ale osobne mi trochu vadil. V tomto modeli je naviac ešte stále starší typ so šiestimi stupňami. Ako som už minule spomenul, v súčasnosti, keď je M-packet v základnej cene je to stále výborná kúpa. Nová trojka musí byť o niečo lepšia, takže som zvedavý.
BMW X1 18d
Toto bolo posledné auto, ktoré som šoféroval na akcii. A budem kritický. Zvonka sa mi veľmi nepáči, to je však vec názoru. Zvnútra tiež nie je bohviečo, plasty sú podobné tým v prvej Fabii. Celkový pocit vnútri som mal taký ponurý a tešil som sa na ďalšie auto, ktorým som mal ísť ako spolujazdec. Pozitívne ma prekvapil motor, ktorý stíhal a bol asi tým najlepším, čo v tomto aute bolo. Rozdiel cien medzi X1 a X3 je pri verzii 20d iba 5000 eur. Preto nechápem, ako je možné, že si X1 niekto kúpi. Schválne som použil slovo ,,iba“ pretože pri predaji povedzme po troch rokoch bude ten rozdiel ešte väčší. Tým pádom, kto si kúpi X3 ešte zarobí. Aspoň že kolóna šla výraze rýchlejšie, keď som bol za prvým Safety Carom ja.
BMW Z4 sDrive 23i
Dva a pollitrový motor je síce v Z4 základný, ale ponúka 150 kW (204 k). To je z miesta spolujazdca slušná paľba. Aj zvuk je nadmieru dobrý. Toto bolo ale posledné auto, na ktorom sme šli. Tak som skontroloval všetky odkladacie priestory a zistil som, že ich je v aute viac ako som čakal. Ešte raz musím spomenúť zvuk. Po šiestich naftových motoroch bolo toto balzamom na moje uši. K tomu otvorená strecha a sedenie v zadnej polovici auta (teda aspoň sa mi zdalo, že sedím skoro až nad zadnou nápravou). Nádhera. Po X5, ktorú som sám riadil najväčší zážitok.
Zhodnotenie akcie
Organizácia bola na vynikajúcej úrovni, škoda len tých úsekov, ktoré sa šli slimačím tempom. To však nebola vec organizátora, ale vec návštevníka podujatia. V tom týždni to bolo jednoznačne najzaujímavejších 80 km z cca 1 500, ktoré som absolvoval.
Akcii sa naozaj nedalo veľa vytknúť. Jedine to, že autami sa jazdilo na veľmi krátkych úsekoch v rámci toho, aby sa ich vystriedalo čo najviac. Preto by dlhšia jazda, prípadne dôkladný test odhalili aj slabiny áut, ktoré sa po pár kilometroch neprejavia.
Ktoré auto by som si vybral pre seba? Chcel by som dve. BMW X5 40d a BMW Z4 sDrive 23i. V tesnom závese za nimi by bola 330d s karosériou kabrio.
Druhá kolóna mala obsadenie viac-menej rovnaké, ako tá ktorou som šiel ja, ale pozornosť tam pútala X6 s Performance paketom a 740d.