Interiér ponúka celkom pozerateľný dizajn plastových dielov a obloženie dreveným dekorom. Na prijateľnej úrovni je aj ergonómia (až na nízko umiestnené rádio) a kvalita použitých materiálov. Škoda, že nezriedka sa vyskytuje nepríjemné vŕzganie či už pri manipulácii alebo prejazde nerovností. Sedadlá tiež nepatria k najlepším, keďže majú pomerne krátke sedáky, slabšie bočné vedenie a celkovo posed na nich nepatrí k najpohodlnejším. Niektorým vodičom bude vadiť aj absencia odloženia si ľavej nohy od spojkového pedálu. Vzadu sa malý Rover tiež nemá príliš čím chváliť, hlavne čo sa týka miesta v pozdĺžnom smere. Celkovo je priestrannosť vozidla slabšou stránkou a dokazuje to aj pohľad zboku, kde je zrejmé, že motorová časť zaberá väčšiu časť dĺžky vozidla ako je bežné.
Batožinový priestor ponúka na bežné potreby dostatočný objem 300 litrov, treba však počítať s vyššou nakladacou hranou a na hatchback trocha menším vstupným otvorom. Taktiež zväčšenie objemu kufra po sklopení sedadiel obmedzuje pomerne vysoký schod. Napriek kompaktným rozmerom je cúvanie trocha sťažené z dôvodu menších zrkadiel a tiež si treba dať pozor na modely vybavené s bočnými zrkadlami bez eliminácie mŕtveho uhla. Negatívom interiéru je aj pomerne slabšie odhlučnenie od motora. V prípade vozidla vybaveného šíberom si treba dať pozor na prenikanie vody do interiéru. Na vine však často nie je zlé tesnenie, ale zanesené odvodné kanály v stĺpikoch.
Jazdné vlastnosti vozidla patria medzi lepší priemer, tvrdšie naladený podvozok sa chová isto a nezáludne. Problém mu nerobia ani kľukaté vidiecke cestičky, kde malý Rover ochotne zatáča z jednej zákruty do druhej. Za slušné jazdné vlastnosti sa neplatí horším komfort pruženia na cestných nerovnostiach, výraznejšie cítiť len tie priečne. Po konštrukčnej stránke sa vpredu nachádza zavesenie typu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a vzadu torzne pružná priečka s dvojicou pozdĺžnych ramien vytvárajúcich písmeno H, kde pozdĺžne ramená sú uložené v elastokinetických puzdrách. Zvláštnosťou je, že tieto silentbloky majú rozdielnu tuhosť vo zvislom a vodorovnom smere, čo má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti vozidla. V zákrute totiž vedia zadné kolesá do určitej miery zmeniť svoje postavenie, čo znamená jednak neutrálne správanie, tak aj veľmi dobrú ovládateľnosť.
Životnosť podvozkových častí je na solídnej úrovni, ale keďže sa jedná o staršie vozidlo s väčším počtom kilometrov, je predpoklad na vzniknuté vôle. Pozornosť treba venovať najmä tlmičom, stavu uchytenia predného spodného ramena a tiež stavu zadných elastokinematických silentblokov, ktorých opotrebovanie má značný vplyv na jazdnú stabilitu vozidla najmä v zákrutách. S dobrými jazdnými vlastnosťami ide ruka v ruke aj citlivé a presné riadenie (modely 25). V modeloch 200 ho však trocha kazí zbytočne veľký prevod riadenia – až 3,4 otáčky, čo okrem nadmerného krútenia pri parkovaní znamená, že pri nižších rýchlostiach sa volant v zákrutách tak rýchlo nevráti do stredovej polohy, takže mu v prípade náhlej potreby treba pomôcť. Tiež vo vyšších rýchlostiach posilňovač riadenia netuhne akoby bolo potrebné, načo si treba dať pozor, keďže riadenie je veľmi citlivé. Modely 25 už dostali riadenie s podstatne strmejším prevodom (2,8 otáčky), pričom presnosť a citlivosť ostala na veľmi dobrej úrovni.
V prípade modelov 200 sa treba pristaviť aj pri samotnom ovládaní spojky, ktoré nie je príliš optimalizované a neraz sa stane, že auto pri rozbehu skape alebo nepríjemne poskočí. Spojka totiž nezaberá plynule a je preto nutná dobrá súhra s plynovým pedálom, ktorý mimochodom kladie pomerne veľký odpor. Pozor tiež na opotrebované silentbloky motora a prevodovky, ktoré celý akt rozbiehania a preraďovania ešte zhoršujú citeľnými rázmi do podlahy a trhnutím vozidla. Podobne sa to deje aj pri prudkom ubratí plynu.
Prednosti a nedostatky
dizajn |
slabšia vnútorná priestrannosť (hlavne vzadu) |
hodnotne pôsobiace interiérové materiály |
menej komfortné sedenie |
dobré jazdné vlastnosti |
slabšie odhlučnenie motorového priestoru |
agilné šestnásťventilové benzínové motory |
menej komfortná spojka |
presné a citlivé riadenie (hlavne 25) |
málo strmé riadenie (verzia 200) |
vydarená športová varianta 1,8 VVT |
nedostupný originál servis (zaniknutá značka) |
často slušná výbava |
drahšie a horšie zohnatelné náhradné diely (originálne) |
veľmi priaznivé ceny ojazdených áut |
príliš nízko umiestnené autorádio |
Najčastejšie poruchy
nefunkčné diaľkové ovládanie - vybitá batéria alebo nefunkčná elektronika |
občas chybný snímač otáčok ABS |
občas svietiace kontrolky airbagu - zlý spoj konektora pod sedadlami |
nefunkčné sťahovanie elektrických okien |
chybný ukazovateľ stavu paliva (verzia 200) |
rýchlo opotrebované brzdové kotúče (verzia 200) |
vôle v zavesení kolies a opotrebované alebo vytečené tlmiče (viac opotrebované modely) |
zlyhávajúce tesnenie pod hlavou valcov (benzín) |
tečúca vodná pumpa (benzín) |
občas netesné zberné výfukové potrubie (benzín) |
karbónom zanesené výfukové ventily (benzín, do 1998) |
únik oleja cez gufero vačkového hriadeľa (do 1998) |
zanesený snímač hmotnosti nasávaného vzduchu - slabý ťah (diesel) |
postupne opotrebované olejové čerpadlo (diesel) |
zadretie napínacej kladky rozvodov (zanedbá výmena komplet rozvodov) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebovaná prevodovka - problematické radenie spiatočky, nadmerný hluk |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 16V (80, 82 kW). Tento benzínový štvorvalec s rozvodom DOHC a viacbodovým vstrekovaním paliva poskytuje relatívne ľahkému vozidlu (1050 kg) veľmi dobré dynamické vlastnosti. Zaberá už z nízkych otáčok, pričom veľmi rád sa vytáča až k hranici 6000 ot/min a spolu s dravým zvukom prepožičiava vozidlu skoro športový charakter. Pri bežnom jazdení sa netreba obávať ani spotreby, ktorá sa pohybuje v priemere okolo 7,5 litra. |
1,8 16V (85, 86, 88 kW). Tento benzínový radový štvorvalec s rozvodom DOHC a viacbodovým vstrekovaním paliva nie je sám o sebe zlý motor, aj keď bol oproti silnejšej 1,8 VVC ochudobnený o premenlivé časovanie VVC. Problém je jeho takmer výhradné spojenie s variátorovou prevodovkou s plynulou zmenou prevodu. Tá totiž neprekypuje prehnanou životnosťou a nad 100 000 km je veľká pravdepodobnosť výskytu jej konca. Následné opravy sú vzhľadom na cenu vozidla veľmi nákladné. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.1 16V | 1119 ccm | 11 K4F | 55 kW |
211 | 1119 ccm | 11 K2D | 44 kW |
1.4 16V | 1396 ccm | 14 K4M | 62 kW |
1.4 16V | 1396 ccm | 14 K4F | 76 kW |
214 i | 1396 ccm | 14 K2F | 55 kW |
214 Si | 1396 ccm | 14 K4F | 76 kW |
1.6 16V | 1588 ccm | 16 K4F | 80 kW |
216 Si | 1588 ccm | 16 K4F | 82 kW |
1.8 16V | 1796 ccm | 18 K4F | 85 kW |
1.8 16V | 1796 ccm | 18 K4K | 107 kW |
218 K Vi | 1796 ccm | 18 K4K | 107 kW |
218 Si | 1796 ccm | 18 K4F | 88 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 iDT | 1994 ccm | 20 T2N | 74 kW |
2.0 iDT | 1994 ccm | 20 T2N | 83 kW |
220 D/SD | 1994 ccm | 20 T2R | 63 kW |
220 SDi | 1994 ccm | 20 T2N | 77 kW |