Pred skúšobnou jazdou si treba poriadne odskúšať diaľkové ovládanie, ktorému môže odísť batéria alebo samotná elektronika. Problém je, že okrem centrálneho zamykania ovláda aj originálny imobilizér. Automobilka však pripravila náhradné riešenie. Potrebné je ale poznať číselný kód imobilizéra, ktorý sa potom aktivuje otáčaním kľúča v zámku vodičových dverí. Občas sa vyskytuje chybný snímač otáčok ABS, svietiace kontrolky airbagu z dôvodu zlého spoja konektora pod sedadlami. Skontrolovať treba aj elektrické ovládanie okien a v prípade verzie 200 sa vyskytoval aj chybný ukazovateľ stavu paliva. Na verziách 200 sa pomerne rýchlo opotrebovávali brzdové kotúče. Viac ojazdené kusy môžu vykazovať vôle v zavesení kolies a tiež opotrebované či vytečené tlmiče.
V prípade benzínových motorov sa vyskytuje zlyhávajúce tesnenie pod hlavou valcov, tečúca vodná pumpa, občas netesné zberné výfukové potrubie a na vozidlách do roku výroby 1998 aj karbónom zanesené výfukové ventily a únik oleja cez gufero vačkového hriadeľa. V prípade dieselového motora znamená slabý ťah zanesený snímač hmotnosti nasávaného vzduchu. Pozor treba dávať aj na postupne opotrebované olejové čerpadlo, v prípade zanedbania komplet výmeny rozvodov dochádza k zadreniu napínacej kladky rozvodov. Motory s väčším počtom kilometrov môžu mať nadmerne opotrebované turbodúchadlo a do roku 1998 sa vyskytoval aj únik oleja cez gufero kľukového hriadeľa. Pozor aj na stav prevodovky. Môže sa vyskytovať problematické zaradenie spiatočky alebo sú nadmerne hlučné, čo v oboch prípadoch znamená z pohľadu ceny vozidla finančne náročnú opravu.
Výmena oleja pre benzínové motory je stanovená po najazdení 20 000 km, alebo po jednom roku, v prípade motora 1,8 VVC sa odporúča interval skrátiť na 10 000 km, alebo jeden rok. Olej sa odporúča viskóznej triedy SAE 10W-40, pre motor 1,8 VVC je vhodné poobzerať sa po oleji s viskozitou SAE 5W-50. Dieslové motory majú interval výmeny stanovený na 20 000 km, alebo jeden rok a viskozita oleja je odporúčaná SAE 15W-40. Všetky oleje musia spĺňať špecifikáciu API SG/CD. Všetky motory majú rozvodový mechanizmus poháňaný ozubeným remeňom, preto je dôležitá ich pravidelná výmena. V prípade benzínových motorov je výmena stanovená po najazdení 100 000 km, alebo štyroch rokoch a v prípade dieselov je interval výmeny stanovený na 140 000 km, alebo päť rokov. V prípade motorov 1,8 VVC a dvojlitrového dieselu je treba mať na pamäti, že rozvodový systém poháňajú dva remene. Každý z remeňov je na opačnej strane motora a je teda nevyhnutné meniť vždy oba remene súčasne.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3970-3990 x 1690 x 1420 |
Rázvor (mm): | 2500 |
Batožinový priestor (l): | 305/1090 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 50 |