Halogénové žiarovky sú najviac používané svietidlo v automobiloch. Princíp ich fungovania je jednoduchý. Prúd prechádza cez špeciálne vlákno, ktoré je umiestnené v sklenenej banke a tá je napustená špeciálnym plynom (napr. jódom alebo brómom). Pri rozžeravení vlákna dochádza k chemickej reakcii, kde sa materiál vlákna vyparuje a znova usádza na horúcich miestach. Jednoduchá konštrukcia má okrem nižšej účinnosti aj ďalšiu nevýhodu. Žiarovky, hlavne ich vlákna, sú v aute vystavované neustálym otrasom a neustále kmitanie vlákien oslabuje ich pevnosť až dôjde k pretrhnutiu. Halogénové svietidlá môžu byť nahradené xenónovými alebo bi-xenónovými žiarovkami.
H1 je jednovláknová halogénová žiarovka používaná hlavne v predných svetlometoch.
H2 je jednovláknová halogénová žiarovka nie často používaná.
H3 je jednovláknová halogénová žiarovka používaná hlavne v predných hmlových svetlometoch, má jeden kontakt opatrený káblom.
H4 je najrozšírenejšia dvojvláknová halogénová žiarovka používaná v predných svetlometoch.
H7 je jednovláknová halogénová žiarovka používaná taktiež v predných svetlometoch.
Nutno dodať, že žiadna halogénová žiarovka sa nesmie chytať holou rukou a jej sklenená banka nesmie byť znečistená.