Motorová ponuka bola pre Fabiu mimoriadne bohatá. V prípade benzínových motorizácii predstavoval v prvých rokoch výroby najrozšírenejšiu alternatívu škodovácky „celohliníkový“ motor, konštrukčne vychádzajúci z motora používaného vo Felicii. Obsahuje 4 valce s ventilovým rozvodom OHV a trikrát uloženým kľukovým hriadeľom. Jedná sa o konštrukčne zastarané riešenie, ktoré síce znižuje trecie straty a vykazuje dobrú spoľahlivosť, na druhej strane motor produkuje väčšiu hlučnosť a citeľné vibrácie (najmä na voľnobehu) čo znamená horšiu kulúru chodu. Oproti motoru z Felicie dostal tento agregát hydraulické vymedzenie vôle ventilov.
Ako prvý sa v ponuke objavil 1,4 MPI s výkonom 50 kW. Motor svojou dynamikou vyhovie bežne jazdiacim motoristom, pričom najlepšie sa cíti v stredných otáčkach, keďže v nižších otáčkach zrýchľuje len pozvolne a naopak vo vyšších dynamika motora citeľne klesá a značne stúpa hluk a spotreba. Od začiatku výroby približne do apríla roku 2000 motor trpel nevhodným programom riadiacej jednotky, čo malo za následky neskoré reagovanie plynového pedálu. Prejavovalo sa to najmä pri rozbiehaní a preraďovaní, čo si odnášala hlavne spojka a v menšej miere vozidlo trpelo kolísavým ťahom. Ani spotreba nebola najnižšia a pri svižnejšom jazdení poľahky stúpala aj nad 9 litrov benzínu. Tieto problémy vyriešilo preprogramovanie riadiacej jednotky, čím sa spomínané nedostatky eliminovali a mierne klesla aj spotreba. Napriek poklesu spotreby je stále vzhľadom na výkon a dynamické parametre motora pomerne vysoká a v priemere sa pohybuje okolo 7,5-8 litrov (vzhľadom na objem a výkon motora).
Paradoxne lepšiu alternatívu predstavuje slabšia verzia 1,4 MPI – 44 kW. Má citeľne lepšiu kultúru chodu, lepšiu odozvu na zošliapnutie pedálu, ponúka lepší ťah z nízkych otáčok a v priemere asi o pol litra nižšiu spotrebu.
Jednoznačne najhoršiu voľbu spomedzi všetkých motorov predstavuje agregát 1,0 MPI (37 kW), ktorý sa našťastie ponúkal len necelého trištvrte roka. Vznikol z motora 1,4 MPI zmenšením jeho objemu. Motor mal s 1100 kg vážiacim vozidlom veľa práce, čo sa odzrkadľovalo na veľmi slabej dynamike (pružnom zrýchlení), hodiacej sa len do mesta, poprípade odretými ušami po priľahlom okolí a aj to v nezaťaženom stave. Vzhľadom na objem nebola ani spotreba ružová a dosahovala v priemere 7 litrov.
V roku 2002 sa objavila novinka v podobe trojvalcového motora 1,2 HTP 6V s výkonom 40 kW. O pár mesiacov neskôr prišla aj 12 ventilová verzia s výkonom 47 kW. 6 ventilový motor ponúka postačujúcu dynamiku v nižších a stredných otáčkach, vo vyšších mu ťah citeľne klesá, načo treba myslieť najmä pri predbiehaní. Naopak 12 ventilový motor je o niečo slabší v nízkych otáčkach, vo vyšších má ale sily podstatne viac. Oba motory sa vyznačujú svojským zvukom a značnými vibráciami (slabší väčšími). Spotreba oboch motorov je veľmi závislá na jazdnom štýle. V meste si motor vypýta okolo 7,5 litra, mimo mesta pri pohodovej jazde do rýchlosti 100 km/h klesá spotreba na cca 5,5 litra. Priemer sa dá pri troche snahy udržať okolo 6,5 litra. Ak sa však motor naháňa (napr. jazdou po diaľnici), bez problémov atakuje aj 10 a viac litrovú hranicu, keďže pracuje vo vysokých otáčkach a naviac je nutné dochladzovanie katalyzátora bohatšou zmesou. Motor je tak vhodný najmä pre menej náročným motoristom, ktorí jazdia hlavne po meste alebo na kratšie vzdialenosti mimo mesta prevažne s menej zaťaženým vozidlom. O motoroch 1,2 HTP (ich technike, problémoch a spoľahlivosti) je viac popísané TU.
Ďalšou motorizáciou, avšak pomerne zriedkavou z dôvodu vyššej nákupnej ceny nového vozidla, je v mnohých koncernových modeloch používaná 1,4 16V (55 kW, 124 Nm) radu EA113. Motor obsahuje liatinový blok a hliníkovú hlavu s rozvodom DOHC 16V, ktorý poháňa dvojica ozubených remeňov. Vyznačuje sa kultivovaným chodom a na svoj objem obstojnou pružnosťou v širokom spektre otáčok, kde vrchol krútiaceho momentu dosahuje už pri 3800 ot/min. Motor síce pozvoľna zrýchluje aj z nižších otáčok, pre lepšiu akceleráciu je lepšie udržiavať otáčky v rozmedzí 2800-5000 ot/min. Na solídnej úrovni je aj spotreba, ktorá sa pohybuje okolo 6,5 litra. Vďaka dlhším prevodovm výraznejšie nestúpa ani pri diaľničnej jazde. V priebehu roka 2006 sa objavila výkonnejšia verzia 59 kW so zvýšeným krútiacim momentom 132 Nm namiesto 126 pri rovnakých otáčkach. Oproti predchodcovi má verzia s výkonom 59 kW zväčšený priemer škrtiacej klapky, prepracovaný vačkový hriadeľ výfukových ventilov, motor neobsahuje EGR ventil a prepracované boli aj katalyzátor. Zmenami prešlo aj sacie potrubie, ktoré už nenasáva horúci vzduch prúdiaci okolo motora a samozrejme manažment motora. Všetky tieto úpravy viedli okrem zníženia emisií aj k zlepšeniu max. výkonu, priebehu krútiaceho momentu a tiež spotreby najmä pri väčšej záťaži. Spomenúť treba aj upravený software RJ pri 59 kW verzii, ktorý pomáha pri rozjazde vozidla. Pri staršom motore (55 kW) vyžaduje rozjazd vozidla trocha cviku, inak hrozí zhasnutie motora alebo zbytočné namáhanie spojky.
Ďalšou motorizáciou bola 1,4 16V (74 kW). Disponuje síce vyšším výkonom, ale ten je dostupný až vo vyšších otáčkach, podobne tak krútiaci moment 126 Nm, ktorý dosahuje vrchol až v 4200 otáčkach. V nízkych otáčkach je motor dosť lenivý a to aj napriek kratším prevodom. Na svižnejšiu jazdu alebo predbiehanie je tak potreba motor viac točiť, podobne vyššie obrátky treba aj pri diaľničnej jazde (pri 130 km/hod točí motor 4200 otáčok), čo znamená vyššiu hlučnosť, spotrebu paliva a v tomto prípade aj rýchlejšie opotrebovanie. Pri viac ojazdených exemplároch sa tak často objavuje zvýšená spotreba oleja.
Zopár informácii k motorom 1,4 16V. Pri motore 1,4 16 V je najdôležitejšou podmienkou dodržiavať pravidelnú výmenu rozvodov najlepšie aj spolu s napínacími kladkami a vodnou pumpou (odporúča sa 90.000 km), inak hrozí riziko zlyhania niektorej z kladiek a fatálne poškodenie motora. Kladky sú dve, podobne ako remene, jeden od kľukového hriadeľa k vačkovému a druhý spojuje oba vačkové hriadele. Vyskytovať sa môže zanesená škrtiaca klapka (kolísanie otáčok voľnobehu alebo kolísanie ťahu). Vo väčšine prípadov postačí škrtiacu klapku poriadne vyčistiť, po opätovnom namontovaní však nezabudnite cca 20 sekúnd pre naštartovaním nechať kľúčik zapaľovania v polohe jedna, aby riadiaca jednotka stihla vykonať potrebné nastavenia. Častejšie sa vyskytuje problém so zanesenou škrtiacou klapkou v prípade 55 kW verzie, ktorá bola vybavená EGR ventilom. Ignorovanie prejavov zanesenej škrtiacej klapky môžu viesť až k poškodeniu riadiacej jednotky motora. Občas sa vyskytujú aj chybné zapaľovacie cievky (častejšie ak sa zanedbáva pravidelná výmena sviečok), čo sa prejavuje nerovnomerným chodom na „menej“ valcov v podobe vibrácií, straty výkonu či zhasínanie na voľnobehu. Najmä pri zanedbanej údržbe či naťahovaniu servisných intervalov nad 15.000 km sa môžu časom vyskytnúť karbónom zanesené hydraulické zdvihátka ventilov a tiež samotných ventilov čo sa postupne prejaví znížením výkonu motora, kolísaním voľnobehu a neskôr aj stratou tlaku motora a podpálením ventilov. Zanedbaná údržba či naťahovanie servisných intervalov vedú aj k nadmernému opotrebeniu vačkového hriadeľa. Húpanie voľnobehu a zhasínanie po studenom štarte môže mať na príčine zle rozprašujúci vstrekovač. Pri väčšom nájazde sa môže objavovať aj zvýšená spotreba motorového oleja, pričom najviac sa vyskytuje pri 74 kW verzii.
Veľmi zriedkavo sa vyskytuje v ponuke Fabie najväčší motor, benzínový 2,0 8V s výkonom 85 kW. Je síce staršej konštrukcie (poháňal už Golf III alebo Passat B3), ale s pomerne ťažkou Fabiou si bez problémov poradí. Ochotne ťahá z nízkych otáčok a dovoľuje svižnú jazdu aj bez vytáčania. Najlepšie sa cíti v stredných otáčkach, kde vrcholí jeho krútiaci moment. Spotreba sa v priemerne pohybuje okolo 8,5 litra.
Dieslové motory
Prednosti a nedostatky
tuhá a bezpečná karoséria |
pre niekoho konzervatívny dizajn exteriéru a interiéru |
na svoj objem pružný a úsporný 1,4 16V (55 kW) |
motory 1,4 MPI s nepokojným chodom a vyššou spotrebou paliva (najmä 50 kW verzia) |
dynamické a úsporné 1,9 TDI |
menej miesta pre kolená zadných cestujúcich |
veľmi spoľahlivý 1,9 SDI |
menšie spätné zrkadlo u spolujazdca |
odolné materiály a kvalitné dielenské spracovanie |
hlučné a vibrujúce trojvalce 1,4 TDI, v menšej miere 1,2 HTP |
mechanická odolnosť a nízky servis 1,4 MPI |
hrubý chod 1,9 TDI |
komfortné sedačky |
verzia HTP 40 kW bez dynamickej rezervy vo vyšších otáčkach |
vynikajúce jazdné vlastnosti |
veľmi slabý motor 1,0 (37 kW) |
rozsiahla príplatková výbava |
doslova oholená verzia Junior |
presné radenie |
|
ľahko idúce riadenie |
|
účinné predné svetlomety |
|
praktické kombi |
Najčastejšie poruchy
praskanie halogénových žiaroviek H7 v predných svetlometoch |
vŕzgavé pazvuky z palubnej dosky - vyriešenie demontážou a inštaláciou opravných sád gumových izolácií (začiatok výroby) |
pokazená aretácia slnečnej clony |
hnevajúce elektrické ovládanie okien |
nefunkčný snímač brzdových svetiel |
nefunkčný zadný ostrekovač - vypadávajúca spojka hadičky v oblasti motorového priestoru pri riadiacej jednotke (začiatok výroby) |
nadmerná oxidácia elektroinštalácie najmä v motorovom priestore (začiatok výroby) |
zlý elektronický pedál - hláška EPC |
nefungujúca lambda sonda - oranžová kontrolka motora (niekedy už po 50 000 km) |
chybný ventil vedenia výfukových plynov - svietiaca kontrolka motora |
občas nefunkčný termostat, snímač tlaku oleja, chladiacej kvapaliny alebo spiatočky |
rýchla korózia výfuku a jeho zadnej časti |
rozpadnuté plastové osadenie priečneho stabilizátoru prednej nápravy (do 2001) |
vôle v tiahlach stabilizátora - nadmerné búchanie pri prejazde nerovností |
vymačkané, utrhnuté zadné silentbloky predných ramien (väčší km nájazd) |
utrhnuté silentbloky zadnej nápravy - hluk a horšie držanie jazdnej stopy (zaťažované a viac opotrebované vozidlá) |
hučiace ložiská kolies (viac pri vozidlách bez ABS) |
občas opotrebovaná brzdná sústava alebo aj zvlnené predné kotúče (silnejšie motorizácie) |
nefungujúci posilňovač riadenia alebo cez netesné manžety spojovacích tyčí riadenia unikajúci olej (začiatok výroby) |
občas pokazený snímač otáčania volantu |
nefunkčná zapaľovacia cievka - nepravidelný beh motora na menej valcov (1,2 HTP a 1,4 16V) |
preskočeniu rozvodovej reťaze (1,2 HTP) |
zanesená škrtiaca klapka kolísanie otáčok na voľnobehu (benzín) |
cez zimu zamrznutý systém odvetrávania kľukovej skrine - narastajúci tlak - úniky oleja (1,4 16V) |
opotrebované piestne krúžky - nadmerná spotreba oleja (1,4 16V - 74 kW) |
občas chybný vstrekovač - nepravidelný chod (1,4 MPI, 2002) |
neodladený software riadiacej jednotky 1,4 MPI - oneskorené reakcie, nadmerný prenos vibrácií, kolísanie otáčok, niekedy aj zhasnutie motora (začiatok výroby) |
netesná vodná pumpa (1,4 MPI) |
praskajúce tesnenie pod hlavou valcov (1,4 MPI, 1999-2002) |
nadmerné prehrievanie (2,0 - 85 kW, do 2001) |
nefunkčný merač hmotnosti vzduchu - náhly pokles ťahu motora (diesel) |
rýchlejšie opotrebovanie turbodúchadla (TDI PD, riedky olej, nadmerné zaťaženie) |
problémy s podtlakovou reguláciou turba |
riziko pretrhnutia reťaze pohonu olejového čerpadla (1,4 TDi, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4i 16V (55 kW), zážihový radový štvorvalec, 16 V rozvod DOHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. Motor je v celku pružný s kultivovaným chodom a slušnou spotrebou, reakcia je veľmi dobrá a rýchla. Optimálny je pri pohľade na pomer dynamika-komfort-náklady. |
1.0 MPI 8V (37 kW), zážihový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHV, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. Motor je príliš slabý na tak ťažké vozidlo. 1,2i 6V HTP (40 kW), zážihový radový trojvalec, šesťventilový rozvod OHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. Dôvody sú veľmi podobné ako pri verzií 1.0 MPI, trojvalec síce solídne zaberie z nízkych otáčok a prekvapí pri rozbiehaní z križovatky, ale to je asi všetko, so stúpajúcou rýchlosťou a otáčkami motoru dochádza dych. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.0 | 996 ccm | ARV,AQV | 37 kW |
1.2 TSI | 1197 ccm | CBZA | 63 kW |
1.2 TSI | 1197 ccm | CBZB | 77 kW |
1.2 | 1198 ccm | AWY,BMD | 40 kW |
1.2 | 1198 ccm | BBM,CHFA | 44 kW |
1.2 | 1198 ccm | AZQ,BME | 47 kW |
1.2 | 1198 ccm | BZG,CEVA,CGPA,CHTA | 51 kW |
1.2 12V | 1198 ccm | CGPB | 44 kW |
1.4 | 1390 ccm | BXW,CGGB | 63 kW |
1.4 16V | 1390 ccm | AUA,BBY,BKY | 55 kW |
1.4 16V | 1390 ccm | BUD | 59 kW |
1.4 16V | 1390 ccm | AUB,BBZ | 74 kW |
1.4 TSI RS | 1390 ccm | CAVE,CTHE | 132 kW |
1.4 | 1397 ccm | AZE,AZF | 44 kW |
1.4 | 1397 ccm | ATZ,AME,AQW | 50 kW |
1.6 | 1598 ccm | BTS,CFNA | 77 kW |
2.0 | 1984 ccm | AZL | 85 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.2 TDI | 1199 ccm | CFWA | 55 kW |
1.4 TDI | 1422 ccm | BNM | 51 kW |
1.4 TDI | 1422 ccm | AMF | 55 kW |
1.4 TDI | 1422 ccm | BNV,BMS | 59 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYA | 55 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYB | 66 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYC | 77 kW |
1.9 SDI | 1896 ccm | ASY | 47 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | ATD,AXR | 74 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | BLS,BSW | 77 kW |
1.9 TDI RS | 1896 ccm | ASZ,BLT | 96 kW |
78 komentárov
Tomi
Celkovo Fabia trpi na simeringi a stabi. tycky
lol
Toto auto je super. Mám v ňom 1,4 16V a je to veľký rozdiel od 8V. Za päť rokov som doňho nedal nič, len základné veci ako benzín, olej, rozvody a doštičky.
Peter 1.4 50kw
Na dialnici s nou vytiahnem v pohode 190 a raz sa mi podarilo aj 200 a to potom cumia obleckovy v audinach. Spotrebu mam 6,9l/100km a ked chcem setrit tak dokazem aj za 5,3. Kupoval som ju ako novu, urcite by som si ju kupil znova, sluzi zatial velmi dobre. Horsie je na tom len to ze ked ju budem chciet predat tak za tretinovu cenu ako som kupil…
patrik
zdravym mam voz 1,4 TDI 55 kW
kde je na tomto aute snimač teploty motora?
veľa zdaru.
riki1
Pekny clanok, je tam len nepresnost o vymene rozvodov u 1.9 TDI.
vyr. do 07.2003 pri 90 000 km
vyr. od 08.2003 pri 120 000 km, napinacia kladka az pri 240 000 km.
Venom
Ak Fabiu zhodnotim komplexne je to naozaj vydarene auto.Teda samozrejme zalezi od majitela ako sa k vozidlu sprava. Pre Fabiu plati naozaj to ze auto sluzi mne a nie ja vozidlu.Do auta som vrazil naozaj minimum za 9 rokov.Iba zaklad. veci ktora sa casom opotrebuju.K vozidlu som nikdy nemusel volat odtahovku a ani ma nikde nenechalo. 🙂 V celku komfortna jazda na triedu vozidla a o nahrad. dieloch rozpravat nemusim. 1,4 MPI. Uz len ta spotreba 😉 Ale plyn to riesi.
janci
dobry den potrebujem co naelel jrychlejsie poradit preco mi stale svieti kontrolka motora ked som uz prezrel skoru celu elektriku uz som vymenil sviecky snimac teploty motora lambda sondu za katalizatorom a sondu pred katalizatorom no a stale vypisuje na vagu topny okruh preruseny kod 17523 17524 poradte mi prosim
dodo
mam sdi 1,9 najazdenych mojich 100.000 dokopy 250.000 zle startovala od zakupenia. zavada po 100.000 nemena. super auticko mesto do 5.litrov jazdenie v narocnych terenoch,silent bloky menene,stabilizacne tycky. inak stav good! spolahlive. minusy–dlho sa zahrieva,a za studena ako traktor,motor trosku roztaseny. pri 90 km spotreba 3,7 pri 130km 5,7
autu vycitam najvesci nedostatok pohodlie v sedackach!!! su o nicom. po 60km jazdy clovek ako dolamany!!!!!!!!!!!
Anonym
mal som tu cest vyskusat niekolko fabii 1:
sedan r.v. 2002 1,4 MPi 50 kW
hatch r.v. 2004 1,2 HTP 6V
combi r.v. 2005 1,2 HTP 12V
tie trojvalce su ako-tak prijatelne do mesta; na rychlejsich okreskach a v kopcoch su katastrofalne, nehovoriac o 6V, ktoremu pri kazdych 30 tis odchadzali ventile
co sa tyka 1,4 MPi OHV (momentale ma nabehanych necelych 300 tis. km), tu je vykreslovy ako predpotopny nepodarok. Je sice pravdou ze zerie viac ako by mal, ale od cca 2600 otacok je velmi hravy, perfekne s s nim obiehaju (okolo 100-110-tky zvlada polozit aj niekolko krat silnejsie tatose zvucnych znaciek), na svoj vykon slusne zvlada aj dialnicne stupania. ten motor uz neraz isiel 170-tkou, hoci papierovo je maximom 160-tka, no este V ZIVOTE NEBOL POKAZENY. prehliadky (vratane vymeny oleja) sa pritom robili len kazde 2 roky!!!
co sa tyka stability – je perfekta (hlavne pri sedane), najvhodnejsie su pneu 180/55 R15. nezvysi sa nimi spotreba, stabilitu mierne zvysia; 195/50 R15 sice na aute krajsie ukazu, ale stabilite az tak nepomozu, zbytoce zvysia spotrebu (hlavne pri HTP)a priliz hadzu na zaplatach a vytlkoch
majo
neviem ci si fanatik na skodovky ale asi ano ale 1,4mpi je motor ktory je vylepsovany od roku cca 1950 a bol prvy krat montovany do vojenskych vozidiel.v tej dobe bol na urovni ale v dnesnej dobe je to najstarsi motor bez vacsich zasahov a tym padom je veteran.piesty su klasika skoda 130 coz je blamaz a to nehovorim a o kluke co je uchytena iba na 3 miestach!!!!!!ten motor nema dokonca ani sponovak retaze co bmw a hociake znacky montovali uz v 80 rokoch.tymto chcem povedat ze ten motor mal byt uz 30 rokov iba na starych pauzakoch a nie v autach!!!! ohladne tych komentov co som si tu vsimol ze jeden isiel dokonca 200km/h je klamstvo a to ze tebe da 170km/h je sice realne ale iba tachometricky real sa hybe v skutocnosti do max 160km/h a to musis mat este dobry kus.zlozil som niekolko motorov skoda (tym myslim upravene 1,3 a 1,4 ) a ked som sa dostal na hodnotu 74kw tie motory nevydrzali ani 5 tis km a to nie skrz moju vinu ale skrz to ze aj ked som prerobil hlavu a vsetko okolo piestov vzdy to krachlo na kluke. zaver mojho komentu je taky vsetko od skodovky co bolo vyrobene nemyslim veci od VW su tragedia :DDDD
marek
ale prestan …ja mam1.4 16v 74kW a siel som s nou 180 ako nic..a taktiez GPS ukazalo tuto rychlost
Mm
Pravda, že fábia nedá 170 ani pri dobrom vetre😉… a 1.4 už vôbec nie, u 1.9 tdi by som tomu skôr uveril, tento motor, passaty a suberbky, z tých rokov, rozbehol aj na 200 km/h alebo aj viac😎… ale motor s objemom 1.4, kde sa päťka radí pri 60 km/h, nedokáže rozbehnúť fábiu na viac ako 170, už aj to je priveľa.🤗
lucia
mame skodu fabiu 1.4 1.6V..kupili sme ho pred ani dvoma mesiacmi…rocnik 2002…po dvoch tyzdnoch sme zistili ze mame velku spotrebu oleja..prejdeme 1600km a olej je fuc….v servise mi povedali ze si mame dat vymenit piestne kruzky….a ked sme informovali otom byvaleho majitela s tym ze je to skrita zavada a povedali sme mu co je vo veci tak on mi povedal nato ze ….spotreba oleja pri vymene piestnych kruzkou sa neznizi, ze aj v technickom popise je zo strany vyrobcou jasne uvadzane ze spotreba moze byt az 1 liter na 1000km….tak vraj koncia aj reklamacie pri novych autach..a ze starsie auto si zozerie viac ako nove….ma pravdu alebo ked sa to vymeni tak to bude zrat tak ako by malo….prosiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmm pomozte mi poradte mi…..dakujem vopred…ale moj nazor je ze sa chce z toho vyvliect bo v servise povedali ze to nie je zapricinene dvoma troma týždňami ako sme ho mali…chce sa vyvliect z toho….
laky
Samozrejme že vymeniť piestne krúžky na náklady predávajúceho, je to do neba volajúca skrytá závada!! Samozrejme, že sa chce z toho vyvliecť, predal vám motor, ktorý má to najlepšie za sebou. Po výmene by som na vašom mieste auto hneď predal… Aká je to výkonová verzia? 74kw??
lucia
ano je to 74kw….a preco hned predat??ci ono to nepomoze ked sa vymenia tie piestne kruzky???rozmyslala som aj nad tym ze by sme mu vratili auto…lebo s nim sa neda…dakujem za radu
laky
Pomôcť by to samozrejme malo ale už z toho nový motor neurobíte. Ak je motor v takomto stave v akom bude zvyšok auta?? Po tejto skúsenosti by som neveril ani autu ani predávajúcemu. Bohužiaľ, natrafili ste na „vybehaný“ kus a nevybrali ste si ani tú najvhodnejšiu motorizáciu – radšej 55 alebo 59kw. Vrátenie auta by bolo dobrým riešením ak sa dohodnete. 🙂
peter
tak ja mam rabiu 1,4 MPi ročnik 2001 mam na nej najazdene 154000 km okrem pravidelnej vymeny oleja bol meneny stabilizator kvoli zlym plastovym puzdram dalej ložiska na prednych kolesach nakolko mam verziu 50 kw tak sa tam menia cele naboje k tomu som menil aj predne kotuče boli zle zodrate nepravidelne dalej doštočky brzdove naštastie v zadu su bubny a tie som menil neskôr aj s obloženim a valčekami lebo už to nebrzdilo ako malo raz som menil kpmplet vyfukovy system včetne katalizatora niekolko krat posledny diel nehovoriac o tom že mi odišlo čidlo teploty a taktiež aj termostat sondy už mam menene obe tyčky stabilizatora a selentbloky na prednej naprave boli menene dvakrat a nehovorim už o tom že po siedmich mesiacoch sa mi teraz upchal vyfuk niektory diel a servis mi oznamil že zaruka je iba 6 mesiacou potom sa mam s nimi sudit a to mi už stačila taka odpoved a vraj na sk su lacne služby NIE IBA NEKVALITNE ale zaplatit si daju
dusan
dobry den chcel by som sa opytat preco sa my rosia na fabii okna
DUSAN
skus si vymenit peloy filter
DUSAN
ja by som tiez potreboval poradit mne svieti kontrolka ABS a uz bolo auto asi 10 servisom a platim zato uplne zbytocne hovoria my ze mam zly modul ABS ale ja si to nemyslim, myslim si ze mam zle loziska alebo snimace diky
dusan
pelovy filter som vymenil a rpbi to znovu
Peter
K tym rosiacim sa oknam, radiator kurenia (20-eurova zalezitost) troska presakuje!! Voda co mame v chladiacom systeme vytvara taky mazlavy film na oknach (rosenie) len cez zimu ked zapiname kurenie! V ziadnom pripade nekupujte nic co sa doleje alebo nasype do chladiacej vody aby upchalo mikrotrhlinky (dierky), upcha to aj ine veci a aj tak je to riesenie len na par mesiacov (nevydrzi viac ako rok)!!! A je tam riziko ze upcha male kanaliky a moze poskodit motor tym ze nie je pravidelna cirkulacia vody!!! Vymena je takisto 20-min. ak Vam mechanik bude tvrdit ine, okamzite ho vymente!!!! Ten mechanik vas oholi na 20 minutovej pracicke a 20 eurovej suciastke!!! Aj ked je kamarat vymenit ho, a nikdy viac takemu neberte auto!!! Da sa to zistit ci to je radiator: 1- straca sa pomalicky voda (tvrdenie „musi troska“ neplati, za rok ani deci nesmiete doliat, vobec nic!!!), 2- pri zapnuti kurenia je na chvilku zacitit sladkasty smrad, 3- vlhke koberceky pod nohami, 4- ked rukou nahmatate radiator (pod palubovkou) nesmiete vytiahnut vlhke ruky ani z radiatora ani z okolia z kobercekov!!! Ak mate vsetko tip-top mohlo vam ostat zaseknuta klapka na zatvaranie vonkajsieho okruhu vzduchu do kabiny!!! To je elektronicka vecicka co rada strajkuje, zapiname ju len ked chytime pred sebou nejaky smradlavy traktor a nechceme aby nam kadil do kabiny!! To zas zapnite a vypnite a musite to pocut ze funguje, (take jemne cvaknutie) lebo ak nie tak dovnutra sa vam nedostane cerstvy vzduch a preto sa rosite!!!
Peter
Ja by som tiež navrhoval taký fajný kapustový prd, ak je zaseknutá klapka a má len vnútorný okruh, tak to bude dlho cítiť, že mu nepúšťa čerstvý vzduch.
peter5
nazdar chcem sa spytat co by ste volili ako druhu volbu ak z neakeho dvovodu nechcete 55kw 1,4…diesel alebo 74kw 1,4?…dikes moc
Rasťo
Zdravím. Vie mi niekto poradiť pri výmene žiarovky parkovacieho svetla predného svetlometu. Ďakujem.
milos
kluci mám vážný problém, který nelze vyřešit na dlouhou dobu.
Mám auto Škoda Fabia 1.4 TDI 2006.
kolo se otáčí normální spotřeba kolem 5,5 litrů na 100 km
Kombi, které studená funguje dobře, asi 2-3 minut, ale když se trochu zahřát a pak jet nefunguje a auto se začne třást.
Byl jsem na 5 mistrů, ale problém nelze vyřešit, jeden říká, že tryska není dobrá, druhá říká, že se o softwarový problém, vždy diagnostika říká, že první proudové letadlo je špatně …. a když říkáte, první smetánka jako třetí a třetí jako první diagnostiky říká, že pouze první letadlo.
Požádal jsem o pomoc
můžete mi poslat svůj názor v následujícím Meil:
ace_30@live.com
shasa
dobry den mam jednu otazku. potrebujem do fabii 1,9 tdi trsku 038 130 073j na internete som hladal. čísla su rovnake ale pismena nie. co namenaju písmena napriklad BN. ked niekto vie napiste na moj email. sunyi89@centrum.sk
mišo
dobry den kto mi poradí na fabii vo vyrovnavacej nadrzke chladiacej kvapaliny sa pravidelne po dvoch mesiacoch vytvori nad hladinou taky mazlavy film. pri studenom motore zasvieti kontrolka hladiny, ked sa motor zahreje už nesvieti.keď nadrzku vycistim ,chyba sa načas stratí.S čím je problém ? Ďakujem
peter doc.
Ahoj tento problém neni ojedinelý , ak sa jedná o fábiu rv.2000 až 2003, 1.4MPI. je problém v tesnení pod hlavou valcov . Treba vymeniť tesnenie hlavy valcov , nove skrutky a správne dotiahnuť hlavu . Dodržať doťahovací moment. V nádržke je čidlo ktoré sníma hladinu vody , pokiaľ je masnota v nádržke zanesie sa čidlo a za studena svieti kontrolka, ked sa motor zohreje masnota povolí a kontrolka zhasne. Po výmene tesnenia , treba prepláchnuť chladiacu sústavu od zbytkov masnoty , aj viac krát. peter.
mišo
zdravim, vďaka za radu.Za koľko vyjde výmena tesnenia pod hlavou v neautorizovanom servise ?
peter
Orientačne , tesnenie pod hlavu valcov cca 20 euro, šroby na hlavu valcov sada 10kusov cca 20 euro, tesnenie pod výfukovè potrubie 5 euro, chladiaca kvapalina 10 až 15 , 3 až4 litre. A praca je to tak na celý deň 8 hodínová pracovná doba . A je dobre vymeniť aj olej v motore chladiaca zmes sa dostane aj tam . Hodina práce na fabiu je cca od 10 do 20 euro záleží kde . Pekný večer peter.
Roman
Dobrý deň, mám fabiu 1,4 TDI (55kw) a strašne sa mi rosia sklá, vymenil som aj peľový filter a auto začalo poriadne fúkať ale stále sa rosí, a stále sa mi zapína vnútorný okruh, vypnem ho a o pár sekúnd sa sám od seba zapne, takže počítam že hmlia sa mi sklá kvôli tomu okruhu ale prečo sa mi stále zapína? čo s tým mám robiť? kde môže byť chyba?
za odpoveď Ďakujem
peter
Zdravím, hmlia sa kvôli tomu vnútornemu okruhu to je pravda , keď sa prepínač prepne na ofukovanie čelnèho skla vnútorný obeh sa musí sam vypnúť pokiaľ nie treba skontrolovať ovládač prípadne ho vymeniť . Peter
marek
zdravím, mám problém s fabiou 1,4 MPI, na volnobehu sa mi zvyšujú samé od seba otáčky, je to možno len o 100-200 ot. za minútu, ale pocítiť to na vybrovaní auta, ďalej problémy s elektrinou, blikajú mi svetlá a zároveň aj budíki, ako keby to strácalo energiu a v zápetí naskočí .. a ešte jedna vec, mám mokré koberce v celom aute, je tam možno 0.5 cm vody, keď zatlačím prstom tak je celý vo vode, neviem kde je zrada
peter.
Zdravím čo sa týka voľnobehu skontrolovať škrtiacu klapku vyčistiť nastaviť , skontrolovať tesnosť sacieho systému , falošný vzduch, blikanie svetiel zmerať dobíjanie napätie v palubnej sieti , skontrolovať kabeláž v motorovom priestore na ľavej strane pri nosníku odhnívala !!. Voda v aute častý problém na fábí netesne dverné tesnenie voda tečie popod tapacír dverí , demontovať tapacír demontovať plech s ovládaním okna utesniť silikonom , skontrolovať odtokové otvori vo dverách . peter.doc.
marek
ďakujem za radu, jeden známy mi povedal, že tie otáčky môžu byť spôsobené lambda sondou, ktorá je dosť drahá, ale určite dám preveriť aj škrtiacu klapku
peter
To čo som napísal v mojom prvom príspevku treba skontrolovať a čo sa týka sondy tak treba skontrolovať diagnostiku elektroniku motora a blok nameraných hodnôt tam sa dá zmerať či sonda funguje sprãvne. Problèm môže spôsobovať aj čidlo teploty motora možností je viac , diagnostika , kontrola klapky, kontrola tesnosti a tď………, peter.doc.
marek
sondy pri diagnotiky nereagovali, alebo neodpovedali .. dal som bojednať nové sondy a uvidím čo to spraví .. no teraz mám ďalší problém, tečie mi chladiaca kvapalina z plastového kolena v pravej hornej oblasti hlavy motora, steká to aj po elektro inštalácii, neviem či je v ťahu tesnenie, alebo celý ten protikus
marek
je to termostat, odchádza tam tesnenie ?
Adam
dobrý deň chcem sa spýtat mam na plane v blizkej dobe kupit škodu fabiu combi bud 1.2 12V HTP alebo 1.4i 16V MPI …ale už po facelifte rocnik aspon 2006 …mate nejake skusenosti s tymto autom a s tymito motormi co je ich vyhoda a ich nevyhoda ? Ďakujem vopred za vasu reakciu kluden psit eaj negativne aspon budem vediet co ma caka 🙂
Anonym
Nekupuj v žiadnom prípade 1,2 12V budeš do toho vrážať peniaze praskajú tam hlavy podfukuje ventile zadrhávajú sa zdvíhatka ventilov tento trojvalec je to najhoršie čo si môžeš kúpit tie motory sú stavané tak na 100.000km a potom koniec.Kúp si radšej 1.4 16V 74kw to je neporovnateľný motor síce stará koncepcia ale dobrá.Nanajvýš ti bude trochu žrať olej ako všetky VW.:-D
Pilotek
mal so služobnú Fábiu kombi 1.2 12V, 47KW, rok v. 2003.kaď nám ich menili, mal som 210OOOkm, V našej partii ich bolo 16 kusov , niektoré kusy mali aj 250000 a nikomu nezomrel motor. Po bežnej údržbe tie auta prežili všetko.Potom som mal Fábiu 1,4 TDI 51kW,pri 165000 som ju odkúpil pre švagra a teraz má asi 275000KM-motor komplet pôvodný-aj turbo, spojka, výfuk. Akurát 2 krát menené rozvody a brzdy. Teraz mám Fábiu 1,6TDI, 66KW a nájazd 166000km a hotová katastrofa. Aj teraz mám náhradné vozidlo. Sústavne motor padá do núdzového režimu, kontrolky blikajú jak farebná hudba. Pri 80000km menené čerpadlo, hneď na to komresor klímy a asi 3krát ma už brala odťahovka. No a teď babo raď
fabius
Len tak do vetra poradim. Mali sme ale benzin 1.4 50kw a tento istý problém. Vymienali sa veci ako na beziacom pase, stale ina kontrolka, najcastejsie cidlo teploty. po x vymenach jeden sikovny chalan v skodovici povedal že je prehnitá komplet kabeláž. Skodovka tu vymenu preplatila, menili ju komplet od motora.
Kvetoslava
Mam skodu fabia combi 1390.0 cm a su tam velmi kolisave otacky ,strata na rychlosti. Bola menena cievka zapalovania na jednom valci a porucha pretrvava nadalej.
Mohli by ste mi prosim poradit co s tym?
dakujem pekne
rado
Mam fabiu combi 1,9 tdi.Bola po nemcovi,skutocne 115000 km.Teraz mam 210000 KM a okrem rozvodov,brzd,oleja a silentblokov som nic nerobil.Neskutocny rozdiel Slovensko vs Nemecko.Spokojny nadovsetko.Dokonca som s nou bol aj na Sicilii a isla ako baworak.Raz som z nej vydupal 200km/h
Karol
Ahoj. Mam fabiu 1.4MPI 50 kw na ktorej je okrem karoserie vymenene uz naozaj vsetko! Naposledy to bola kantrola kabelaze s vymenou r.jednotky a skrtiacej klapky. Nasledne na to sami po urcitej vzdialenosti natlakoval brzd.pedal a znicoho nic to zacalo brzdit. Po kompletnej vymene systemu okrem posilovaca brzdit prestalo, ale motor stratil vykon a na volnobehu ide ako keby na tri valce pokial nepridam plyn vtedy je uz akoze dobre. Auto sa dusi naozaj ziadny vykon, vela zere ukazuje 9l!!! Pritom tak dobre islo! Prosim ked viete poradte. Dakujem,Kajo
markos847
Mam fabiu 1.4 8v a svieti mi kontrolka na olej. olej to má lebo to kontrolujem čo môže byť chyba? A tak isto mi svieti kontrolka serva sem tam prestane svietiť A funguje ale keď svieti tak ide s tuhá čo môže byť problém dakujem
pneumont
Čo sa týka toho oleja…bud ti odišiel snímač tlaku oleja…alebo sa niečo deje s čerpadlom oleja…Skor sa priklánam k tomu snímaču..nachádza sa z prednej strany ako máš filter oleja ale smerom doprava, k prevodovke…ide k nemu kábel..ak ti cez neho vyteká olej tak je na sto percent vadny…ale podla mna najlacnejšie riešenie je vymeniť a potom uvidíš…
Servo moc doma neporiešiš… navštív radšej servis. Minímálne si skontroluj či máš v nádržke olej.. pod baterkou na pravej strane -zelený vrchnáčik 😀
Dominik
mam otazku ako sa meni palivove cerpadlo na fabii praktik 2002 1.4 50kw?
noha
cerpadlo je v nadrzi po zadnym sedadlom na pravej strane.odmontujes ho bud orginal pripravkom alebo dreveny kolik a kladivko,ak ho nadmerne pocut moze bit upchaty len palivovy filter pod autom vzadu na pravej strane.
lubo
to je sila nasa mrtva fabia 1.2 MPI 2002 nema ani stabilizator na prednej naprave 🙂
peter
stabilizátor na prednej náprave nemala verzia junior .
Anonym
1.4 fabia combi 59 kw na dialnice je to dobré?a kolko zere?
Brano
Ja mam tuto motorizaciu a jedine co mi chyba je 6. ty stupen prevodovky. Kedysi to samozrejme nebolo standardom. Pri tachometrovej 130 tke toci cca 3700 otacok. Pri 140 tke cca 4000. Inac to ide dobre aj tiahle stupania sa daju jazdit v dialnicnom tempe a na 5. stupni. Spotreba – letna dovolenka do Alp – dvaja v aute plus batozina – 6,7. Zimna dovolenka to iste ale viac batoziny (lyziarska vybava) 7,3 l/100 km, 85 % dialnica.
Petr
Vlastním od novoty Škoda Fabia combi 1.4 16v 55kw od určité doby se objevila porucha v elektrice, zača lo to vybijet velice rychle baterijí a tím to nešlo nastartovát. Po výměně baterie se to opět začalo oběvovát a tak to jde stále dokola už několik let.Vyměnil se startér ,alternator a stále se to objevuje.V servisech na nic nepřišli. Proto prosím o pomoc někoho který měl a nebo má stejný problém Rok vyroby 2000. S pozdravem Petr
juhakol
viem o pár prípadoch z okolia kedy baterku „vyžieral“ alarm..tak pokiaľ ho v aute máš, skús odpojiť a uvidíš..
Petr
Alarm nemám.Tuto poruchu nevykazuje ani diagnostika.
Maroš
To asi robí zle namontované autorádio
Roman
Nejde mi zadný ostrekovač na Fabii 1.2HTP, čerpadlo počuť asi odpojená hadicka ako na to?
Anonym
cau mas to tam ucpate musis rozobrat tapacir a tam to uvidis
je tam len par srobov drz sa 🙂
Tomas
Musim podakovat autorovi za super clanok. Palec hore.
Denis
Zdravím, potrebujem poradit mam fabiu 1.2 htp 40 kw po mensej nehode zacalo tlacit olej cez mierku. Nevedel by niekto poradit co stym? Dakujem
Anonym
a čo bolo nabúrané?
Rasto
Zdravim, premyslam nad kupou jazdenky r.v2005 s motorom 1.4 16V 74kw a chcel by som sa spytat ci je citit rozdiel vykonu medzi 74kw alebo 59kw. Docital som sa v clanku ze 74kw pracovali v dost vysokych otackach a tym ze jazdim aj dialnice nepotrebujem aby som bol ohucany z motoru. Diky
Roman
Zdravím, chcel by som len povedať ohľadom 1.2 HTP 40 kw. Vôbec to nie je také hrozné, ako sa píše v článku. Nie je to pretekár, ale dá sa s tým aj v pohode predbiehať. Jazdím 60% okresky a 40% mesto. A šiel som s tým pár krát aj po diaľnici. Kupoval som to auto ako náhradu za Feldu, ktorá už dosť hnila. Naskytla sa mi výhodná kúpa, tak som do toho šiel. Je pravda, že nad 4700 otáčok moc neťahá, ale dá sa s ním aj tak jazdiť dosť svyžne (samozrejme na 1.2ku). Spotrebu mám okolo 5,8 litra. Motor nepodtáčam. Mám ročník 2006. A čo sa týka problémov, tak na 6v tak nepreskakovali rozvody (preto som aj 6v chcel) a tie podpálené ventily sú z toho, že sa motor podtáča. Stačí motor netočiť pod 2500 otáčok. A sem tam treba vypáliť carbon vo vyšších otáčkach. Kto si nepotrebuje niečo dokazovať, tak mu bude tento motor určite stačiť.
Peter
tak ste jedným z mála, čo sa motor nepokašlal a tiež jedným z mála čo sa s motorom zžil a rozumie ako nato aby mu vydržal čo najdlhšie, každopádne boli to jedny z najhorších motorov aké kedy VW vypustil.
Roman
Je pravda, že človek sa kúsok musí rozumieť motorom, aby ho neodrovnal, lebo nesprávnym používaním sa potom kazia všetky tie veci. A je to fakt hlavne kvôli tomu. Tie konštrukčné vady tam sú (napríklad hlúpo umiestnený katalizátor, hneď pri olejových kanálikoch), ale správnou údržbou sa dá dosiahnuť to, že minimálne ten motor vydrží viac, ako niektorým ľuďom zvykne vydržať. Ak sa k tomu človek správa, ako má, tak sa mu to nevysype. Ale napríklad si myslím, že je to stále lepší motor, ako napríklad TSIčka. Možno tie, čo sa predávajú teraz, tak už sú lepšie, no do roku výroby 2012 by som to určite nechcel. Ja som ho kupoval hlavne kvôli tomu, že ma to auto vyšlo výhodne. Mohol som za tie peniaze mať napríkald Golf MK 4, ale proste som chcel aspoň trochu novšie auto. Staré autá boli lepšie, ako tie, čo sa robia dnes, to je pravda, ale tým, že sú staré, tak tam už odchádza kde čo.
Miki 223
Vie mi niekto poradiť aké auto je Skoda Fabia Combi Elegance 1,4 16 V 59 KW checel by som kupiť 128 000 km má najazdených ,dovoz z rakuska.Veľa čítam na forach ,diskusie čím viac čítam tým som hlúpejší. Nechcem BMW ani iné drahé auta ,len obyčajné pre ludi. Mal som už viac značiek od Suzuki, VW, Daewoo, atd. začínal som so Skodovkami 100,110, Favorit, a teraz neviem čo kúpiť, na nové nemám. Auto by som chlel ,len na bežné jazdy nie na dialnice ročne cca. 8 -10 000 km jazdím.
Brano
Ja toto auto s tymto motorom mam a je to asi najpodarenejsi motor pre fabiu – aspon z tych benzinovych. Kupil som ho s 92 000 km teraz cez 180 000 km a motor ide ako hodinky. Posledne mrazy pod -20, start na prvy sup. Meneny iba olej filtre sviecky (1x) a pri 120 000 rozvody – aj to len pre istotu. Dlhodoba spotreba 6,3 leto, 6,7 zima, vratane dialnic. Ked sa s nim zzijes tak sa da z neho dostat aj celkom slusny zatah, samozrejme vzhladom na objem a charakter tohto motora. Podvozok na tej mojej uz ma toho vymenene viac – horne ulozenie tlmicov (pri 170 000) a zadny vyfuk, tesnenie prevodovky( + olej) + asi 3x tycky stabilizatora – znama choroba fabii. Nahradne diely su ale pomerne lacne takze sa to da..
Miki 223
Nakoniec som Fabiu kúpil som z toho šťastný ide super ,skušal som 180km /h ešte bola rezerva. Pred Fabiu som mal VW Passat 1.9 TDI AFN motorom to bolo niečo iné ,predal som.
Motor Fabie 1.4 benzín 59 KW zatial sa osvedčil uvidíme ako dalej.
aký olej dávaš do motora? Opravy robíš sám ,alebo servis?
Mám aj Grand Vitaru 2.0 HDi na ryby minuly rok som 3x menil olej.najazdil cca 11 000 km.
Fabiu chcem na bežné jazdenie a hlavne nie na dlhé trasy požívam 20 -30 km za týždeň sem tam aj dilanica 2 -3x ročne 900 km.
Mm
No ja poznám Fábiu a tak isto aj Passat. Napísal si to tak, akože fábia je lepšia. Je mi trochu smiešne😁 lebo ak si to myslel vážne tak ja už neviem čo ti ten passat spravil ale ja by som teda NIKDY nemenil passata za fábiu, po stránke kvality spracovania, komfortu cestovania je passat TOP. A motor 1.4 by som za 1.9tdi teda v živote nevymenil! 🤗
Ale je to tvoj názor a skúsenosti. Ja posudzujem podľa toho, čo som zažil, videl a vyskúšal ja…
Laco
Fabia 2001 1,4 MPI 50 KW najazdené 390 000 , raz menená batéria, zadný diel výfuku, rozvody menené pri 280 000, pravidelne menený olej polo syntetický SHELL, menené kotúče a bubny, Fabia 2002 1,4 MPI 50 KW najazdené 330 000, raz menená batéria, menené tesnenie pod hlavou, výmena servoriadenia /tieklo gufero/, rozvody menené pri 320 000, olej polo syntetický SHELL, spotreba u oboch aut 5,6L až 6,7L, spokojnosť nadmieru, prvé predané a druhé sa už asi dojazdí
Mm
Skús zapnúť ventilátor naplno, nastaviť na okná a vypnúť vnútorný okruh (aby šiel vzduch zvonku). A ak si aj vymenil peľový filter, nie je možné aby sa ti okná rosili. A ak áno tak ešte môže byť, že máš pokazenú klapku, kt. prepína okruhy. To znamená že ide len z časti vonkajší vzduch…
mirka
ahojte,potrebujem si kúpiť auto a chcela by som poradiť. Fábie sa mi celkom pozdávajú len by som potrebovala poradiť čo pozerať. potrebujem len do prace a naspäť čo je cca 20km denne. mame ešte jedno auto opel insignia takze ta je na dlhšie trate toto bude fakt len pre mna do mesta. Kľudne napíšte aj ktory ročník je “vydarenejší” a hlavne pozerám po nizskej spotrebe. ďakujem
cico
mirka
ak ti možem poradiť, na krátke vzdialenosti,motor, ktorý nezničíš ,krásny dizajn, jedine SUZI SWIFT 1.2 VVT
dízel ti je na krátku vzdialenosť nanič, oturbené 1000 trojvalčeky takisto
no a na image nového Swifta može fábia len závidieť
Marian
prosim vas ako vymenit blatnikove sklo na fabii combi
milan galan
nevim co je zapojene na poistku 52 lebo mi ju vzdi vibija skoda fabia 1/4 55kw 16v rok vyroby 2004 dakujem
milan
mam skodu fabia 1/4 16v 55kw nevem preco my vibia 52poistku ci by mi nekdo neporadil aku funcia ma poistka a co na nu je zapojene dkujem