Motorová ponuka je pomerne skromná, pričom jednoznačne prevažuje stará známa benzínová 1,3-ka v dvoch výkonových variantoch 40 a 50 kW. Tento agregát má svoj konštrukčný základ ešte v 60-tych rokoch. Svoj vek prezradí najmä rozvodom OHV a taktiež len 3x uloženým kľukovým hriadeľom. Na druhej strane moderným konštrukčným prvkom je hliníkový blok s vloženými valcami a OHV rozvod umožňuje použiť krátku rozvodovú reťaz, ktorá nevyžaduje pravidelnú údržbu ako ozubený remeň. Bezúdržbová však v prípade tohto motora neznamená večná a neraz už pred nájazdom 100 000 km vie pomerne hlučno rachotiť. Obyčajne je nutná jej výmena okolo 150 000 až 200 000 km. Túto výmenu prezradí typické chrastenie na voľnobeh. Cena reťaze je veľmi priaznivá (cca 20 €), pripraviť sa treba len na trocha náročnejšiu prácu spojenú s jej výmenou.
Na bežné jazdenie postačí aj slabší 40 kW agregát, v prípade že cestujete častejšie obsadený/naložený, bude rozhodne lepšou voľbou 50 kW verzia. Zaujímavosťou tohto motora je však vstrekovanie. Do júna roku 1996 používal motor jednobodové vstrekovanie paliva Bosch Monomotronic SPI. Hoci sa jedná o jednoduchší systém s určitými nedostatkami oproti modernejšiemu MPI, vďaka svojej jednoduchosti funguje aj po rokoch spoľahlivo a len zriedka sa vyskytnú drobné problémy. Podstatne horšia situácia so spoľahlivosťou je v prípade viacbodového vstrekovania MPI, ktoré nieslo názov Siemens Simos 3P. Po jazdnej stránke sa síce prejav motora podstatne zlepšil (lepšia dynamika v širšom spektre otáčok, znížila sa spotreba paliva a tiež sa zjemnil chod), spoľahlivosť však robila neraz svojim majiteľom problémy.
Najčastejšie hnevalo poruchové teleso škrtiacej klapky, čo sa prejavuje na kolísavom voľnobehu. Ďalším problémom je zlyhávajúce zapaľovanie, keďže MPI už nemá klasický rozdeľovač ako SPI, ale o zapaľovanie sa stará dvojica cievok v spoločnej lište. Jedna cievka sa stará o zážih na prvom a štvrtom valci, druhá na druhom a treťom. Nezriedka jedna z nich vypovie svoju poslušnosť a motor beží na polovicu valcov. V prípade takéhoto stavu treba ísť ihneď do servisu, inak aj krátka jazda hrozí poškodením – zničením katalyzátora. Celková spoľahlivosť tohto motora je ale veľmi dobrá, hlavne čo sa mechanickej odolnosti týka. Opatrnejší treba byť len na občas sa vyskytujúce prepálené tesnenie hlavy valcov, čo sa prejavuje kolísaním teploty motora, nekúrením, či bielou emulziou na spodku olejového viečka. K poškodeniu tesnenia dochádza hlavne v prípade prehriatia motora, keďže pomerne často zlyháva termostat a zároveň aj termospínač ventilátora chladenia. Napriek zastaranosti možno tento motor považovať za vhodnú motorizáciu pre Felíciu, pričom za najväčší nedostatok možno považovať zvýšené vibrácie a hlučnosť, ktorá je ešte umocnená slabo izolujúcou konštrukciou steny medzi motorovým priestorom a priestorom pre posádku.
S určitým oneskorením prišli aj ďalšie dva agregáty, pochádzajúce už z produkcie VW. Prvým bola známa 1,6-ka s liatinovým blokom, osemventilovým rozvodom OHC a výkonom 55 kW pri 4500 ot/min. Motor sa vyznačuje dlhozdvihovou charakteristikou, keďže vŕtanie je 76,5 mm a zdvih piestov až 86,9 mm. Aj vďaka tejto konštrukcii má priaznivý priebeh krútiaceho momentu, ktorého maximum 135 Nm vrcholí v rozsahu 2800 až 3600 ot/min. Takýto priebeh krútiaceho momentu spôsobuje veľmi dobrú dynamiku vozidla už z nízkych otáčok, takže motor pre svižnú jazdu vôbec netreba vytáčať, lebo nad 4000 otáčok je to z hľadiska dynamiky a samozrejme spotreby zbytočné. Motor sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou, len netreba zabúdať na pravidelnú výmenu rozvodov (90 000 km).
Ďalším motorom z produkcie VW je dieselový 1,9D. Aj on sa vyznačuje dlhozdvihovou charakteristikou, rozvodom OHC a rozvodmi poháňanými ozubeným remeňom. Dosahuje výkon 47 kW pri 4300 ot/min a krútiaci moment 124 Nm pri 2500-3200 ot/min. Motor má pomerne hlučný chod, citeľné sú aj vibrácie, na druhej strane poskytuje vozidlu obstojnú dynamiku, dobrú spotrebu a tiež spoľahlivosť. Tá však dosť závisela od pravidelnej údržby, keďže výmena oleja je potrebná každých 7500 km a interval výmeny rozvodového remeňa je 90 000 km alebo päť rokov. Práve ten netreba podceňovať, keďže neraz je zdrojom problémov. O prenos sily z remenice na kľukový hriadeľ sa stará remenica pripevnená k čelu kľukového hriadeľa prostredníctvom skrutky a tiež drobný klin fixovaný v pomerne plytkej drážke. Táto skrutka musí byť pri opätovnej montáži nahradená novou, dotiahnutá predpísaným momentom a zaistená vhodným lepidlom či podložkou so špeciálnym povrchom, ktorá zaistí aby sa oba diely neuvolnili. Keďže prvé ročníky mali motor vybavený klasickou remenicou a alternátorom bez voľnobežky, vytvárala sa pri vypínaní motora nežiadúca spätná sila, ktorá sa prenášala do remenice. Postupne tak dochádza k uvoľňovaniu skrutky či opotrebovaniu drážky, kde bol fixovaný klin. Uvolnený spoj sa spočiatku prejavuje kmitaním remenice a v prípade zanedbania problému vzniká veľké riziko pretočenia remenice a následného poškodenia motora. Postupne boli motory vybavované alternátormi s voľnobežkou a od polovice roka 2000 bola modifikovaná aj samotná remenica a jej spojenie s kľukovým hriadeľom, čím sa spomínané riziko do značnej miery eliminovalo. Pri kúpe je tak nutné skontrolovať, či remenica nekmitá, ale pekne sa točí okolo svojej osi. V prípade kmitania je nutné tento problém urýchlene vyriešiť.
Prednosti a nedostatky
široká ponuka jazdeniek |
slabé odhlučnenie |
pomerne lacné náhradné diely |
slabé brzdy |
veľká sieť autorizovaných servisov |
veľmi strmý stĺpik volantu |
dostatočná vnútorná priestrannosť |
vibrácie motora pri 1.3 verzií |
dostatočne veľký batožinový priestor pri kombi verzií |
slabá ochrana proti korózií |
spoľahlivé motory |
podpriemerné jazdné vlastnosti |
veľmi ťažko idúce riadenie bez posiľňovača |
|
nízka tuhosť karosérie |
|
slabá základná výbava |
|
ľahký objekt vykradnutia |
Najčastejšie poruchy
nízka tuhosť karosérie - krútenie karosérie, pazvuky plastov v interiéri (pazvuky hlavne po 1998) |
korózia zadných piatych dverí, spoja zadného blatníka, prahu, predného čela, podlahy, zadnej časti výfuku atď. (hlavne do 1998) |
korózia nákladového priestoru alebo v okolí horného uloženia tlmičov - v prípade zanedbania až vytrhnutie zo sedla (úžitkové verzie, hlavne do 1998) |
nefunkčný hydrokorektor naklápania svetlometov |
opotrebovaný plastový náhon rýchlomeru |
rýchlejšie opotrebovanie závesov predných kolies (hlavne 1,9D) |
nefunkčný alternátor - regulátor (dobíjací prúd je príliš vysoký), diódový mostík (nedobíjanie) alebo mechanické opotrebovanie (vo vysokých otáčkach sa rozsvecuje kontrolka dobíjania) |
opotrebovaný štartér - neochotné štartovanie - často potreba výmeny aj ozubeného venca zotrvačníka (1,3i (94-95) a 1,9D) |
chybný snímač tlaku mazania |
nefunkčná lambda sonda |
chybný Hallov snímačom otáčok (motor sa v prevádzke zastaví alebo vôbec nechce naštartovať) |
zlyhávajúci termostat a ventilátor chladenia - chybný termospínač - riziko prehriatia motora a možné prepálenie tesnenia pod hlavou |
chybné káble zapaľovania - nerovnomerný chod motora (1,3 SPi) |
chybné teleso škrtiacej klapky (1,3 MPi) |
chybná zapaľovacia cievka - motor beží na dva valce (1,3 MPi) |
porucha riadiacej jednotky - nemožnosť odstrániť poruchu nepravidelného voľnobehu |
riziko pretrhnutia rozvodového remeňa - zanedbaná údržba (1,6i a hlavne 1,9D) |
poškodenie motora vinou pretočenia remenice - opotrebovaný kolík, neodborná výmena rozvodov (1,9D) |
málo odolné spínacie skrinky - v zapaľovaní treba kľúčom rôzne hýbať - výmena skrinky |
tuho idúce radenie - zanesený kĺb pod podlahou od nečistôt (zanedbaná údržba) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1, 3i 8V (50 kW). Keďže sa Felícia využíva hlavne na kratšie vzdialenosti, plne postačuje aj škodovácka 1,3. Má síce horšiu kultúru chodu a v prípade plného obsadenia aj obmedzenú dynamiku, je však pomerne úsporná a hlavne má lacný a všade dostupný servis. Naviac je ľahká a zbytočne nenamáha už tak pomerne citlivú prednú nápravu. |
1,9D 8V (47 kW). Zvážiť treba nákup atmosféricky plneného dieselového štvorvalec s nepriamym vstrekovaním nafty do predkomôrky a rozvodom OHC. Motor síce nie je zlý, ale značne zaťažuje prednú nápravu a v porovnaní s 1,3-kou je aj podstatne drahší servis (výmeny oleja po 7500 km a rozvody). |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.3 | 1289 ccm | 135B,AMG,135M | 40 kW |
1.3 | 1289 ccm | 135 L,AMJ | 43 kW |
1.3 | 1289 ccm | 136B,AMH,136M | 50 kW |
1.3 LX | 1289 ccm | 135B,AMG | 40 kW |
1.3 LXI | 1289 ccm | 136B,AMH | 50 kW |
1.6 | 1598 ccm | AEE | 55 kW |
1.6 GLX | 1598 ccm | AEE | 55 kW |
1.6 LX | 1598 ccm | EA111,AEE | 55 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 D | 1896 ccm | AEF | 47 kW |
67 komentárov
Zolo
Na Feline sa často pokazí nejaká kravina to je fakt, ale málokedy niečo fatálneho sa stane. V čom má naopak obrozvkú výhodu a to väčinu vecí si opravím sám alebo kamoš a za pár šlupiek
Peter
Pokiaľ sa Vám naskytne možnosť kúpy takmer nejazdenej a hlavne nebúranej felicie, rozhodne odporúčam. Obvzlášť s VW motormi. 1.9 D je extrémne úsporná a relatívne živá. Pokiaľ chcete jazdiť svižne s rozumnou spotrebou jednoznačne 1.6 tka. Úprava manažmentu riadiacej jednotky napomôže k lepšej odozve na plynový pedál, tým aj lepšej spotrebe. Pri kúpe 1.6tky treba dávať pozor na štart studeného motora, prímes spáleného oleja je predpoveďou bližiaceho konca…, praskajúce výfukové zvody – keďže sú ťahané z predu a priamo ochladzované náporovým vzduchom prechádzajúcim cez chladič, sú tepelné výrazne namáhané a ani krycí plech im nevie pomôcť, iba predĺžiť ich výmenný interval. Oplatí sa kúpiť originálny diel s 2-ročnou zárukou. Pokiaľ nekľaknú počas záruky, máte záruku, že ide o vydarený kus. Pokiaľ sa k Vám dostane verzia bez serva riadenia, nad širšími pneu ako 175/60 R14 nerozmyšľajte, ono v podstane ani väčšie či širšie povolené niesú. Mnou odoručanou alternativou je rozmer 185/55 R14 na 6 palcovom disku. Nenápadne pneu s priľnavosťou porovnateľnou so 195/45 R15 na 6,5 palcovom disku. Rozpera medzi tlmičmi je samozrejmosťou a dokonca odporúčam aj zadný skrutný stabilizátor zadnej nápravy hlavne pri krítkej verzii (kombičku moc nechýba). Kúpa sady tlmičov s odladenými pružinami HP Sporting by som povedal, že je povinnosť. Už v sériovej výške je to výrazný rozdiel v handlingu oproti sérii.
Anonym
Súhlasím s tebou Peter, iba pri motore 1,9D by som doplnil. Je to ťažký motor a po čase sa unavia vnútorné podblatníky pod jeho tiažou a začnú sa deformovať. Tiež jazdné vlastnosti takejto Feliny boli oproti základnej 1,3 výrazne horšie, z dôvodu posunutia ťažiska smerom na ťažký čumák. Felina bola stavaná pôvodne na motor 1,3 a ťažkou 1,9 dosť trpela. Tieto problémy sa prejavovali pri náročnejšou využívaní vozidla-obchodný zástupca….
Anonym
jedna devina bola úsporná ale aj pomerne hlučná a po čase sa otriasal celý interiér, preto bolo treba meniť uloženie motora. ja som jazdil od 4 do 5 litrov
dušan
koľko výjde celé nové uloženie motora a čo všetko sa musí vymeniť.Ďakujem za odpoveď
Anonym
A to mas aky model? 1,3 1,6 alebo 1,9 d?
Anonym
Felina je výborné nenáročné a spoľahlivé auto. Za 7 rokov, čo som ju mal, ma nikdy nenechala v štichu. Len som dolieval benzín, menil olej a spotrebný materiál. Žiadna vážna porucha. Ceny servisu a dielov sú nízke. Svojimi nízkymi nákladmi mi umožnila našetriť na nové auto. Keby nebola skorodovaná, asi by som ešte nejaký čas na nej jazdil.
bobo
mna 1,9 zatial nesklamala ma uz 13rokov a menil som len oleje zhavice a podobne blbosti ,spolahlivo chodi zima leto a to ju jazdim pod tatrami je tu obcas fakt kosa.uz mam tiez nove auto no feldicku si nepredam…
PP
Mal som možnosť asi dva roky využívať Škodu Feliciu a príliš sa mi tam nepáčili mäkké sedadlá bez bočného vedenia a navyše veľmi krátke, vždy som si hľadal dlho polohu. Keď som išiel viac ako 90, musel som si zosilňovať rádio, lebo cez rev motora som nič nepočul, ale oproti starej 120tke veľký pokrok. Mimochodom motor to malo 1,3 – 50 kW.
riso buda
ješťe bych dodal ze felda 1,3mpi 50kw si velmi dobre rozumí s lpg .Já osobne mám najeto310000 km z toho 160000 na plyne a krome starteru , spojky ,3 krat vyfuku ,lozisek kol jsem byl bez problému
a to jsem bez obav sjezdil polsko madarsko a čechy
takže kdo nechce vrazet velký peníze do auta FELDOU nic nepokazí
Tomáš
Jediné, čo mojej Felícii môžem vytknúť zo spomínaných neduhov je azda len absencia serva a odhlučnenia motora. Inak je to príjemné, nenáročné auto. 🙂
Matej
Caute, ja mam feliciu 1,3 sice len s motorom 40kw,. no musim povedat,. ze je svizna a za tri roky co ju mam som na nej menil len tesnenie pod hlavou valca, inac som s nou spokojny.
rado
Zdravim prave si dokoncujem vodicak a mam moznost dostat sa k felde 1.3mpi 50kw rv.99. Zaujimalo by ma, ci je to pre mna ako zacinajuceho vodica dobra volba. Auto ma najazdenych 137562km a bolo pravidelne servisovane(mam to overene- jazdil na nej krstny). Dakujem za radu. P.S. auto by bolo zadarmo a je po oprave 5.dveri
roman
Felíciu podľa vlastnej skúsenosti doporučujem na rozjazdenie sa. Je konštrukčne jednoduchšia ako súčasné autá a preto spoľahlivá. Keď sa aj niečo pokazí, náhradné diely a servis sú lacné. Mal som ju 7 rokov, najazdil 65 000 km a bez vážnej poruchy, len spotrebák. Len raz sa mi stalo, že ma museli odtiahnuť, presnejšie naložiť. Bolo to na parkovisku. Rozsypala sa mi zámka na spínačke, nemohol som tam strčiť kľúč, keď som chcel naštartovať. Podľa servisákov v škoda servise je to vraj problém felícií paradoxne novších po facelifte (od roku 1998). O tomto probléme som sa ale nedočítal v užívateľských recenziách, takže sa to asi nevyskytuje až tak často. Všetky ostatné v recenzii spomínané problémy ma obišli, teda okrem korózie. Nebyť nej tak stále na nej jazdím.
Anonym
Tú spínačku môžem potvrdiť. Aj naša (po facelifte) si tým prešla.
Alternátor/regulátor je veľmi častý problém a samozrejme tiež korózia.
Inak úplne bez problémov. Pre začínajúceho šoféra si neviem predstaviť iné auto. A má aj ďalšiu nespornú výhodu – nemá posilovač, človek nemusí pučiť činky aby mal ruky jak drevorubač:)
tom tom
vyborna volba…tiez som na takom zacinal.
Pity
Chcel by som sa spytat, preco si nekupovat Felinu 1.3 sice s dobrymi kilometrami a stavom, ale vzadu pri kolesach pomerne dost skorodovanu?
Alebo ak sa chcem vozit jeden rok (max dva), to nie je az taka vada?
Dakujem
duri
mam skodu felicia kto mi poradi .pocas jazdi mi zhasne motor .pri opetovnom nastartovani kucka ,potom chity zaradim jednotku pomali sa rozbieham a zhasne motor.pripada to na nedostatok paliva ,
Anonym
Aký motor? a rok výroby?
Morph
Moze to byt zaneseny palivovy filter alebo lambda sonda. S malou pravdepodobnostou este snimac otacok, pripadne kabel zo snimaca otacok. Raz mi uz prehnili kable.
tomas
zdravim.mam felinu 1.9d,rok97,kupil som ju z82 000 km,mam na nej za 5 rokov 190 000,presiel som na nej celu europu bol som na nej na najzapadnejsom konci europy v irsku kde my sluzila ako pojazdna dielna,olej menim pravidelne po 6000km,nemal som snou nikdy problem,samozrejme trapi ju korozia ako kazdu inu,som snou maximalne spokojny
Miroslav
Zdravim.Taktiež mám felíciu 1,9 D combi rv 1998.Nakolko je dovozova ani po 15-tich rokoch nie je extrémne zkorodovaná Kupil som ju ked mala najazdených 183000 km.Dnes mam najazdené 266600 km.Okrem výmeny oleja filtrov, čapov, suciastok brzd a drobných opráv zkorodovaných miest karosérie som na jej údržbu nemal žiadne velké náklady.Ak predchádzajúci majitel nerobil nič s alternátorom,dá sa predpokladať jeho skorá porucha.PS.Motor je úplne čistý bez úniku oleja.Som s ňou maximálne spokojný.
Peter. L
Dobrý den.Chcem sa spýtať idem kupit feliciu toto je napisane o nej:SURNE zavadzia nechcem platit zbytocne poistku.1.3 LX Predam feliciu po KOMPLETNEJ vymene pred mesiacom. 139000km.r.v.1997. Central na dialkove, imobilizer. V technickom je zapísaný aj LPG ale v aute už neni. Bol tam 10 rokov bol už starý tak som ho dal vybrať. Olej 10w40, filter olejovy, palivovy, vzduchovy. Sviecky, rozvody, spojka+lozisko, olej v prevodovke, nova baterka mesacna. nove radio na USB+SD kartu. Nove repraky vo dverach. Nové tlmiče na kufri. Nove stierace. Nove ziarovky vsade+v pristrojovke. Komplet skontrolovana elektrika. Auto ma novy lak z vonku. BEZ KOROZIE!!! Cena pevna… Len fakt vazny zaujem!!! STK+EK do 10/2014. Dovod predaja? Predal som nehnutelnost a kupujem nove. tak sa chcem spýtať či je to dobra kúpa? za odpoveť dakujem.
achylles
Dobry den, felicie mam dve. 1,3Mpi 40kw kupil som ju ked mala 124000. Najazdil som na nej 50000km a okrem beznych veci (olej,filtre,capy,manzety,vyfuk…) som riesil koroziu zadnych dveri a lemov,snimac otacok,spinac startra, loziska alternator, predne tlmice,lozisko predneho kolesa, termostat. Veci su do toho lacne takze pohoda. Druhu feldu 1,9D kombika som kupil nedavno, mala najazdene 200tis. Hned na zaciatku som vymenil spojku, rozvody a termostat. Vo vseobecnosti nemam nic proti feldam. Za tie peniaze na bezne vozenie do prace, ci uz vylet s rodinou je to v pohode auto. Nikdy som nezazil aby som to musel niekde odstavit na ceste a cakat na odtah. Je mi jasne ze v dnesnej dobe je uz komfort v autach niekde inde, ale ked niesu financie, felda dobre posluzi. 😉
jozef
prosim kto by mi vedel pomoct pri zapnuti kluca do spinacej skrinky sa mi nerozsvieti kontrolka baterky co to moze sposobovat vopred vam dakujem…
Horny
A odkial si pozrrel by som sa na to,moze byt vypalena ziarovka.
eva
mam 13,rocnu feldu .pri malych obratkach mi svieti svetlo dobijania.potom zhasne jazdime tak mesiac a odrazu zhasnu svetla na aute a postupne auto prestane ist.Vymenime druhu bateriu a stane sa to iste .bateria vybita.KED prilozime kontakty na bateriu tak to tam iskri .kto nam poradi co to moze robit .
peter
Dobrý večer v prvom rade treba vymontovť alternátor a dať ho zrepasovať , lebo podľa toho čo tu píšete tak to nedobíja akumulátor . Dobíjať musí tak 13,9 až 14,2 v, dá sa to zmerať voltmetrom. Pokial poklesne palubnè napätie pod 9,5v. Auto zhasne a konec, tiež skontrolovať ukostrenie , veľmi dôležitè plusový kábel ktorý ide okolo výfukových zvodov sa vie uvolniť potom sa dotýka vyfuku prepáli sa a je problèm , je to nebezpečne môže dôjsť k požiaru motorovèho priestoru.
Mirec
Spomínaná vada je presne charakterizovaná sposob opravy : výmena diodoveho mostíka v alternátore cena opravy : do 15 eur
Jojo
Dobry den. Mozete mi poradit? Chcem Feliciu a neviem aku si vybrat. Rad by som mal tam klimatizaciu, ale neviem ci nie je kazova a narocna na udrziavanie. Pripadne mi napiste niekto kontakt na seba, kto sa vo Feldach naozaj vyzna. Najlepsie z Trencina, ale nie je podmienka
Jojo
… a este s LPG ? Kolko toho plynu minie na 100km?
ladislav matis
Kto my vie poradiť,mam Feldu 1,3 mpi,50kw a mam taký problém pri brzdeni,že z 80 na 60 km/h a aj pri vyššícg rychl.sa my trasie volant a už som vymen.capy riadenia,spodné capy,pred polrokom kotúče s doskami a zároveň aj ložiská náboj.,poloosy s homokon.klbmi a už si neviem rady.Kto vie poradiť abo kto mal už taký problém.
Maco
MACO : Mne to robi tiez a mechanik co mi to ide opravovat povedal(a aj ukazal),ze je opotrebovane take gumenne ulozenie(aj s loziskom) hore na tlmicoch.Ked je auto na zdvihaku a sklbmete s kolesom hore-dole tak v tomto smere je citit dost vyrazna vôla.Je to neskutocne lacna oprava-cca 20eur,vzhladom na servisovanie mojho druheho auta.(BMW E91)
Mirec
skús vymeniť silentbloky na bloku v predu 1 silentblok je vekly ako puk a druhy je maly asi ako pinpongova loptička
boro
Mne to tiež triaslo volant síce na inom aute ale problém bol v starých plechových diskoch. Ako náhle som po zime prešiel na elektróny problém sa stratil.
ladislav matis
Dobry deň mám Feldu 1,3 50 kw a mám taký problém a kto už mal taký problém?Pri rozsvieteni svetiel my vkuse cvaka rele pre svetla,už som aj vymenil rele,aj premeral dobijanie baterky a mechanik povedal,ze toje mala hodnota a teraz neviem ci mám vymenit alternator.Kto už mal taký problém?Poprosim písať my na mail.adresu:ladislavmatis.sk@gmail.com,vďaka.
peter
Ahoj kolko dobíja ? Ten alternátor, ideal je 14 až 14,3 v, pri 2000ot, min. Pri voľnobehu sa to je cca 13,8 až14 v, alternátor sa dá aj repasovať cca 50 až100euro. Skontrolujte poistkovú skrinku tá vedela robiť na felicí problèm studenè spoje , a skontrolovať ukostrenie . Peter
ladislav matis
Servus Peter tak ta hodnota bola pri voľnobehu nej.12,9 a pri vyšších otáčkach 13,4 takže to znamena,ze je odpal.alternator abo diod.mostík,takpovediac.Teraz už dostanem aj nový alternator za necelých 80e.Ale vďaka za radu dosť my pomohla.
ľubo
dobry den chcem sa sptať mam feliciu rok 99 mam taky problem nechce mi naštartovať za studena keť ho rostlačim naskoči a keť sa zohreje tak naštartuje jak mile vychladne jeto iste nenaštartuje.pomože mi niekto
peter
Zdravím, skontroluj ukostrenie karoserie, ukostrenie motora, skontroluj čidlo teploty motora , alebo daj novè vyčisti škrtiacu klapku a nastaviť. Ďalšia dôležitá vec nastavenie ventilov, vôla by mala byť 0,20mm za studena! Peter
Anonym
Ja som skoro za rok menil : skrtiacu klapku, lambda sondu,termospinac, spojku,tesnenie okolo valcov, a teraz alternator.felicia 1.6
Maco
adislav matis hovorí:
28. Júl 2013 o 13:19
Kto my vie poradiť,mam Feldu 1,3 mpi,50kw a mam taký problém pri brzdeni,že z 80 na 60 km/h a aj pri vyššícg rychl.sa my trasie volant a už som vymen.capy riadenia,spodné capy,pred polrokom kotúče s doskami a zároveň aj ložiská náboj.,poloosy s homokon.klbmi a už si neviem rady.Kto vie poradiť abo kto mal už taký problém.
MACO : Mne to robi tiez a mechanik co mi to ide opravovat povedal(a aj ukazal),ze je opotrebovane take gumenne ulozenie(aj s loziskom) hore na tlmicoch.Ked je auto na zdvihaku a sklbmete s kolesom hore-dole tak v tomto smere je citit dost vyrazna vôla.Je to neskutocne lacna oprava-cca 20eur,vzhladom na servisovanie mojho druheho auta.(BMW E91)
eduard
dobrý deň
mám problém mám feliciu rok výroby 98 mpi a ked nastartujem auto tak mi hned zdochne nechápem čo tam možem mat zle,sviečky v poriadku,aj klapku som menil,aj palivove čerpadlo čo ide z nádrže ale nechápem stále to robí,prosím poradte,ale predtým mi toto auto neurobolo,všetko bolo v poriadku
Milan
dobry deň
mám problém s felíciou 1,3mpi 50 kw za studena ju viem naštartovať ale ked ju vypnem a následne naštartujem tak tak mi ide len od 500 do 1500 otáčok a počujem ako ju dusí skúšal som vymeniť zapalovaciu rampu ale tam nieje problem už som vymenil aj čidlo otáčok na prevodovke lambda sondu tak tiež čidlo teploty termostatu ak by ste mali s niečim podobnym už skúsenosť tak mi prosím poradte za skorú odpoved dakujem
tina
Dobrý deň, ja mam iba jednu malu otazocku. Aky je priemer volantu na Škode Felicii? chcela by som kupit potah na volant, pre priatela a neviem rozmer. Ďakujem za odpoveď
Marcel Hockicko
Zdravíčko prajem, chcem sa Vás opýtat, že felicia raz ide na 4 valce(taha parádne) a raz na 3 valce (nechce tahat), bol meneny palivový filter, sviečky. Poradte lebo som zufalý 🙁 …. srdečná vďaka
Marcel Hockicko
Som zabudol dodať že to je FELICIA 40kW 1.3 mpi
laky
ak je to model so vstrekovaním tak by som skúsil vymeniť zapaľovacie cievky poprípade preveril káblovanie/kontakty..
MIRO
dobry den mam taky problem mam feliciu 1.3 MPI rano ako chcem nastartovav tak asi az na piaty krat pokazde sasne ale ako nahle je teply motor tak chyta na kazdy raz vie mi niekto dat radu dakujem.
pali
mozna vadna zapalovacia cievka, 1.3 MPI
mne to nestartovalo, ked bolo vonku vlhko, alebo nastartovalo a vynechavalo . tiez to vynechavalo ked som presiel cey velku mlaku. ciastocne sa problem stratil, ked som dal nove sviecky. potom som si myslel ze je problem s kablami, ale nakoniec som zistil, ze problem je vo vlhkej-mokrej zapalovacej cievke. ked bola sucha, auto islo super. riesenie – vymena cievkz (yapalovacej listy), auto ide super, startuje aj so starzmi svieckami, cca 70 eur.
pali
inak je to v ramci moznosti paradne auto, ine ako 1.3 MPI nedoporucjem (mal som aj 1.9 D – motoricky sice super, ale deformovana karoseria)
Peter
Dobry den. Mam Feliciu 1.6 MPI a obcas sa stane, ze ked pocas jazdy mam neutral pri zohriatom motore, motor zhasne. Neviete co to moze byt? skrtiacu som cistil aj nastavil. otacky nikdy neskacu.
Jožko
Prečo to všetci takto kritizujete, veď 1.3 MPi 50kW je najlepší motor pre feliciu, už 1.6 MPi 55Kw je trochu málo KW na 1.6, trocha aj ťažší motor, a 1.9 D by som v žiadnom prípade nebral, veľmi ťažký motor na feliciu, a ten výkon na objem 1.9 47kW je strašne málo, a ktomu sa aj dosť často kazí. Moja odpoveď je jednoznačne 1.3 MPi 50kW!!!!!!!!!
Teners
Mam feliciu 1,9D uz skoro 11 rokov a v pohode funguje. Zatial ma ani raz nikde nenechala.
Janko
Dobry den mam Feliciu 1.3 MPI 50kw Jazdim 14 rokov na plyne štartuje na benzin.Za cely ten čas len tankovanie,výmena oleja a udržba celých 14nasť rokov bez problemu.Až tochto leta som menil spojkovu lamelu a zaroven vytlačne lozisko aj tlmiče všetky 4.Jazdim denne najazdené skoro 300000 km som sňou spokojný.
Gabo
Stastny to clovek.Mam taku istu na plyn a za 3 roky som na nej opravoval velmi vela veci.Kupil som
zo 183000 km (ak nebola stocena a asi aj bola) a teraz 249000 km…
Teda ziadna slava ,ale co uz este musi sluzit….na nove nemam.. 🙁
janci
Ja mam felicia 1.3 rocnik 1997.Kupena za 500€ pred dvoma rokmi.Tachometer pri kupe 244000 teraz necelych 300000.Motor ide nadherne.Denne jazdim po stavbach ja a 4 kolegovia takze auto je neustale pretazovane preto sa muselo vrazit co to do podvozku.Motoricky je to spolahlive auto.Ked je dobra baterka a benzin v nadrzi nakopne vzdy na prvy krat aj ked je vonku -15 stupnov.Olej menim kazdych 15000km.Cena pleja s filtrom smiesnych 17€.Za vimenu nezozerie ani kvapku.Auto za par drobnych spolahlivost a dlhodoba spotreba 6.5l mi robia radost.Dlhsiu trasu s dvomi osobami v aute s nejakou batozinou robim za 6l.Velka spokojnost!!!
Jožko
Motor MPi – viacbodové vstrekovanie??
Lebo na 8-ventilov je to zaručená spoľahlivosť!
Objem 1.3 l je podľa mňa lepší ako 1.6 l
milan51
dobrý deň prajem , mám takúto otázku , pre niekoho možná aj smiešnu , ale ja sa do aut nerozumiem , chcel ba som sa opýtať aká ma byť vlastne teplota na alternátore , keď sa po prevádzke dotknem holou rukou , nikdy som to nerobil na žiadnom vozidle čo som doposial mal ,ale teraz neviem čo ma to napadlo ,tak som to skúsil a alternátor bol teplí , bojim sa aby nezhorel , a to ma napadlo len tak lebo som mal problémy zo štartérom , bola špatná cievka , ale už je to v poriadku , poprosim keď mi niekto vie poradiť nech mi napíše , prosím bez poznámok , som už dôchodca , 66.rok. a som rád že mám ešte tu starú feliciu z roku 1998 , za radu veľmi pekne ďakujem.
Peter
Alternátor je točivý stroj, ktorý sa prirodzene počas prevádzky zahrieva, zohrieva ho aj sálavé teplo z okolia motora, na druhej strane je chladený obtekajúcim vzduchom-za jazdy, suma sumárum, ak má okolo 40-60 stupňov, nič sa nedeje.
Michal
Prosím o radu už neviem kde mam hľadať chybu mam felíciu 1,3 50kw MPi na volnobehu kolišu otačky medzi 500 až 100 v servise kde chodím uz roky mi menili palivovy filter palivové čerpadlo aj snimač otáčok menili škrtiacu klapku vyčistili tlak paliva mi merali a je v poriadku aj besnenie sacieho potrubia je v poriadku a už neviem kde by mohla byť chýba prosím o rádu co treba spraviť poprípade vymeniť za každú radu ďakujem
Anton Brehový
poprosím o radu mám felíciu 1,6 ročník 2001 doposiaľ som z ňou bol spokojný, ale tohto roku pri jazde zrazu prestala ťahať a aj pri opätovnom štartovaní nechcela naskočiť. Dal som ju teda do servisu kde mi urobili generálku a tiež STK a emisnú kontrolu a vraj všetko je v poriadku. Mali ju naštartovanú a nikdy im nezdochla. No asi týždeň čo som ju doniesol zo servisu sa mi začali zas objavovať podobné problémy, aj keď po asi 1. minúte mi naskočila a potom už išla normálne. Bojím sa aby mi nezdochla niekde na semaforoch alebo pri dlhšej ceste medzi obcami. Poradte mi kde môže byť chyba ja som už na dôchodku a v niektorích prípadoch auto potrebujem. moja e-mailová adresa je antonbrehovy55@gmail.com
Raduz
Reklamujte to servisu. Po generálke musí byť auto ako nové..
robicsku002@azet.sk
ahojte.nedavno som kupil feldu. na palubovke mam zblaznene vsetky hodiny. raz mi neukazuje benzin ani vodu. potom benzin ide hore, voda na maximum,aj ked len nastartujem hned. raz ukazuje rychlost, raz nie. nestretol sa niekto z vas podobnym problemom? dakujem
Karol
Zdravím vás potrebujem pomoc mam feliciu 1.3 50.kw mam snou problém keď naštartujem auto a pridám kus plin tak nemá žiadny tlak ako keby chcel zdochnut motor a niekedy aj na voľno behu zdochne skúšal som prečistiť aj sviečky ale nepomohlo a dosť aj dimi
Marian Vaněk
Zdravím páni chcel by som sa opýtať mám feliciu 1.6 a potreboval by som vedieť že keď vymenim guferá ,tesnenie pod hlavou ,stieracie krúžky na valcoch či je možné ešte aby felícia žrala olej kvôly niečomu?
Za rady vopred ďakujem
Petr
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neznáte e-shop https://www.cbdily.cz kde se prodávají náhradní díly Škoda. Já totiž viděl že se tam dají objednat za někdy i třetinovou cenu oproti oficiálním stránkám. To víte, ušetřit by chtěl kde kdo ale jak jim mám věřit? Někdo zkušenosti s tím, prosím?