Nemecké stanice technickej kontroly TUV vydali na rok 2014 rebríček spoľahlivosti vozidiel na základe ich vlastných štatistík. Údaje boli zbierané v období od júla 2012 do júna 2013 s celkovým počtom skontrolovaných vozidiel 7 965 068.
Rovnako ako v minulom období, vozidlá boli rozdelené do piatich vekových kategórií. Rozdielne sa prihliadalo len na závažnosť jednotlivých porúch, čím sa trocha vylepšili štatistiky, a tak technickú kontrolu bez akýchkoľvek problémov úspešne absolvovalo 60,7% vozidiel. Aby sa vôbec konkrétny model vozidla mohol dostať do rebríčka, muselo byť na ňom vykonaných minimálne 1000 kontrol. Medzi najspoľahlivejšie modely sa opätovne zaradili tie japonské a domáce nemecké.
Celkové poradie | Model | Priemerný km nábeh | Percento závažných porúch |
---|---|---|---|
1 | Opel Meriva | 29 000 | 4,20% |
2 | Mazda 2 | 32 000 | 4,60% |
3 | Toyota iQ | 30 000 | 4,80% |
4 | Porsche 911 | 31 000 | 5,20% |
5-6 | BMW Z4 | 32 000 | 5,50% |
5-6 | Audi Q5 | 63 000 | 5,50% |
7-8 | Audi A3 | 47 000 | 5,60% |
7-8 | Mercedes-Benz GLK | 52 000 | 5,60% |
9-10 | Toyota Avensis | 52 000 | 5,70% |
9-10 | Mazda 3 | 36 000 | 5,70% |
11 | Volkswagen Golf Plus | 34 000 | 5,90% |
12 | Honda CR-V | 40 000 | 6,00% |
13 | BMW X1 | 45 000 | 6,10% |
14-15 | Volkswagen Polo | 35 000 | 6,20% |
14-15 | Toyota Yaris | 33 000 | 6,20% |
16-18 | Opel Astra | 36 000 | 6,40% |
16-18 | Volkswagen Tiguan | 49 000 | 6,40% |
16-18 | Mercedes-Benz E | 67 000 | 6,40% |
19 | Mercedes-Benz C | 55 000 | 6,50% |
20-22 | Opel Agila | 25 000 | 6,60% |
20-22 | Audi A6 | 83 000 | 6,60% |
20-22 | Hyundai ix35 | 40 000 | 6,60% |
23-25 | Porsche Cayenne | 59 000 | 6,70% |
23-25 | Volkswagen Golf | 45 000 | 6,70% |
23-25 | Toyota Verso | 43 000 | 6,70% |
26-27 | Audi A4 | 72 000 | 6,80% |
26-27 | Nissan Micra | 32 000 | 6,80% |
28-33 | BMW 1 | 43 000 | 6,90% |
28-33 | BMW 3 | 56 000 | 6,90% |
28-33 | Mercedes-Benz SLK | 30 000 | 6,90% |
28-33 | Skoda Yeti | 46 000 | 6,90% |
28-33 | Suzuki Splash | 30 000 | 6,90% |
28-33 | Volvo XC60 | 67 000 | 6,90% |
34-35 | Audi Q7 | 68 000 | 7,10% |
34-35 | Toyota RAV4 | 43 000 | 7,10% |
36-37 | Audi A5 | 57 000 | 7,20% |
36-37 | Mercedes-Benz B | 41 000 | 7,20% |
38-39 | BMW 5 | 58 000 | 7,30% |
38-39 | Audi TT | 38 000 | 7,30% |
40 | Seat Altea | 43 000 | 7,50% |
41 | BMW X3 | 53 000 | 7,60% |
42-43 | Toyota Prius | 42 000 | 7,70% |
42-43 | Mitsubishi Colt | 34 000 | 7,70% |
44 | Honda Jazz | 32 000 | 7,80% |
45-47 | Mercedes-Benz M | 66 000 | 7,90% |
45-47 | Toyota Aygo | 32 000 | 7,90% |
45-47 | Ford Fusion | 32 000 | 7,90% |
48-49 | Smart ForTwo | 28 000 | 8,00% |
48-49 | Skoda Fabia | 37 000 | 8,00% |
50-52 | Opel Insignia | 64 000 | 8,20% |
50-52 | Mazda 6 | 48 000 | 8,20% |
50-52 | Skoda Roomster | 41 000 | 8,20% |
53-54 | Renault Laguna | 58 000 | 8,30% |
53-54 | Suzuki Swift | 34 000 | 8,30% |
55-57 | Mercedes-Benz A | 33 000 | 8,40% |
55-57 | Renault Modus | 30 000 | 8,40% |
55-57 | Skoda Superb | 68 000 | 8,40% |
58-60 | Mini | 35 000 | 8,50% |
58-60 | Toyota Auris | 36 000 | 8,50% |
58-60 | Seat Exeo | 57 000 | 8,50% |
61 | Ford Kuga | 49 000 | 8,60% |
62 | Volkswagen Caddy | 53 000 | 8,80% |
63-65 | Nissan Note | 37 000 | 8,90% |
63-65 | Renault Scénic | 44 000 | 8,90% |
63-65 | Ford Fiesta | 36 000 | 8,90% |
66-67 | BMW X5 | 65 000 | 9,00% |
66-67 | Volkswagen Touran | 59 000 | 9,00% |
68-69 | Citroën C1 | 33 000 | 9,10% |
68-69 | Ford C-Max | 48 000 | 9,10% |
70 | Seat Leon | 45 000 | 9,20% |
71-72 | Opel Corsa | 34 000 | 9,30% |
71-72 | Suzuki SX4 | 35 000 | 9,30% |
73-74 | Peugeot 107 | 31 000 | 9,50% |
73-74 | Honda Accord | 44 000 | 9,50% |
75-76 | Honda Civic | 37 000 | 9,60% |
75-76 | Volvo V70 | 71 000 | 9,60% |
77 | Volkswagen Eos | 37 000 | 9,70% |
78 | Seat Ibiza | 38 000 | 9,80% |
79-81 | Suzuki Jimny | 30 000 | 9,90% |
79-81 | Mazda 5 | 42 000 | 9,90% |
79-81 | Hyundai i20 | 33 000 | 9,90% |
82 | Volkswagen Scirocco | 42 000 | 10,00% |
83-85 | Volkswagen Passat CC | 65 000 | 10,10% |
83-85 | Skoda Octavia | 59 000 | 10,10% |
83-85 | Hyundai i30 | 42 000 | 10,10% |
86-87 | Nissan Qashqai | 44 000 | 10,30% |
86-87 | Kia Rio | 37 000 | 10,30% |
88-89 | Volkswagen New Beetle | 32 000 | 10,40% |
88-89 | Kia cee’d | 42 000 | 10,40% |
90-91 | Opel Zafira | 52 000 | 10,50% |
90-91 | Ford Focus | 50 000 | 10,50% |
92 | Mazda MX-5 | 26 000 | 10,60% |
93-95 | Volkswagen Passat | 79 000 | 10,70% |
93-95 | Renault Twingo | 31 000 | 10,70% |
93-95 | Volvo C30 | 46 000 | 10,70% |
96 | Volvo S40/V50 | 60 000 | 10,80% |
97 | Volkswagen Touareg | 67 000 | 11,00% |
98-99 | Renault Clio | 35 000 | 11,10% |
98-99 | Ford Ka | 31 000 | 11,10% |
100 | Renault Mégane | 46 000 | 11,40% |
101 | Citroën C3 | 34 000 | 11,60% |
102-104 | Daihatsu Sirion | 30 000 | 11,70% |
102-104 | Hyundai i10 | 29 000 | 11,70% |
102-104 | Ford S-Max | 68 000 | 11,70% |
105-106 | Peugeot 207 | 35 000 | 11,80% |
105-106 | Kia Picanto | 30 000 | 11,80% |
107-108 | Volkswagen Fox | 33 000 | 11,90% |
107-108 | Ford Galaxy | 69 000 | 11,90% |
109 | Renault Kangoo | 43 000 | 12,30% |
110 | Citroën C2 | 32 000 | 12,40% |
111 | Citroën C5 | 63 000 | 12,60% |
112 | Citroën C3 Picasso | 39 000 | 12,80% |
113-114 | Fiat 500 | 30 000 | 12,90% |
113-114 | Ford Mondeo | 69 000 | 12,90% |
115 | Peugeot 308 | 46 000 | 13,40% |
116-117 | Citroën Berlingo | 49 000 | 13,70% |
116-117 | Alfa Romeo MiTo | 38 000 | 13,70% |
118 | Dacia Sandero | 36 000 | 13,90% |
119 | Chevrolet Captiva | 46 000 | 14,20% |
120-121 | Fiat Punto | 37 000 | 14,50% |
120-121 | Chevrolet Aveo | 33 000 | 14,50% |
122 | Volkswagen Sharan | 61 000 | 14,70% |
123 | Citroën C4 Picasso | 49 000 | 15,20% |
124 | Alfa Romeo 159 | 56 000 | 15,40% |
125 | Fiat Bravo | 42 000 | 15,70% |
126 | Chevrolet Matiz | 29 000 | 16,10% |
127 | Citroën C4 | 41 000 | 16,60% |
128 | Fiat Panda | 31 000 | 17,10% |
129 | Dacia Logan | 46 000 | 19,40% |
6 komentárov
peter
No tabulka je zaujímavá , len by ma zaujímalo podľa čoho to sudruzi v NDR. hodnotili, vozidlo s nábehom cca 30 až 60 tisíc km. Podľa mojej skúsenosti nemajú neakè vážne technickè problèmi ktorè by bránili neprejsť stk. Vek 2 až3 roky to sú relatívne novè autá dva roky je záruka na vozidlo, v rámci záruky sa riešia samozrejme neakè technickè problemi , ale neni to zase takè važne aby vozidlo neprešlo stk. Svietiace kontrolky motora, výpadky neakèho čidla , občas zmena softweru niektorej riadiacej jednotky a tak. Peter.doc.
jani
Tak to by zaujímalo aj mňa. Ono tá spoľahlivosť je veľmi diskutabilná a závisi od kadečoho. Tejto TUV dávam plus aspoň za km, lebo ostatné štatistiky hodnotia autá na jedno kopyto bez ohľadu na najazdené km. A veľa závisí od vodiča, servisu, krajiny a podobne. Podľa mňa najobjektívnejšie info poskytujú nezaujatí majitelia.
peter
Celkom zaujímavá vec je že porsche 911 je štvrtè a wv polo až pätnaste , myslím že tých pól jazdí iste viac po cestách ako 911stiek .zrovnávať tieto dve značky neni moc šťastnè , zrovnávať čistokrvný šporťak s rodiným autom ak to tak nazvem . A passat 93 miesto rád by som vedel konkretne ktorè typovè rady brali k testu, o passatoch a ich povestných vstrekovačoch , a dvojhmotných zotrvačnIkoch sa rozprávajú zážitky asi všade nešťastný 2,0 tdi 16v, kod motora bkp a podobne …….. peter doc.
bedoja
Mam passata B5 85kw pd dvojhmotu som riešil po 250 000 km spolu zo spojkou, priemerná životnosť spojky cca 200 000 km. Vstrekovače su ešte pôvodne váha vzduchu tiež pôvodna.
Spoľahlivosť aut záleží na tom kto sa nachádza medzi sedadlom a volantom.
miro33
Co robili 2-3 ročne vozidla na STK?! V Nemecku chodia na STK prvy raz vozidla po 2 rokoch? A ked ano tak na STK vedia prd ci nebolo pred nou vozidlo v servise a neodstranili tam nejake poruchy. Podla mna tato statistika nevypoveda o spolahlivosti vozidiel ale v akom stave bolo vozidlo pristavene na STK.
Anonym
Uplne suhlasim.
Nema to moc spolocne so spolahlivostou ale skor s pristupom servisu ku autu v zaruke. Dalsia z nemeckych pseudoeurostatistyk.