Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

11 komentárov

  1. 1

    zolky

    Super článok 🙂 Mal som možnosť skúsiť štart/stop zatiaľ iba v BMW 320i, tam to fungovalo dobre, ale aj tak som nebol úplne presvedčený, že to tak veľa ušetrí. Keď berieme do úvahy prípadné poruchy, tak už vôbec nie.

    Odpovedať
    1. 1.1

      pietrovic

      cele zle znici to motor kvoli zelenym EU priblblym normam..a este kvoli tomu sa rutia skvele motory do zahuby,….vsade same odporne turbo..atmosefery sa vytracaju…ach ach

      Odpovedať
  2. 2

    miro

    ked som to vyskusal v Peugeote 308 HDi najprv som bol v soku na prvej krizovatke, lebo predajca mi nepovedal ze to tam je. Sice to funguje, ale viac elektroniky viac problemov, ani som ten Peugeot nezobral

    Odpovedať
  3. 3

    miro33

    Niekde som cital ze Stop-start system funguje na princípe ze elektronika motor pri vypnuti zastavi tak ze valec zostane v hornej úvrati. Pri opatovnom spustení sa nepouzije starter ale do valca ktory zostal v hornej uvrati elektronika vstrekne palivo a zmes je zapalena svieckou a tym sa motor rozbehne. Tak ako to je? Je to len iny system? Dakujem.

    Odpovedať
  4. 4

    Ronin1975

    Ono to s tou nenavistou k Bruselu netreba prilis prehanat… Start-stop vie skutocne usetrit palivo a navyse stojace auta nevypustaju to svinstvo do vzduchu ak je aktivovany. Ano motoru to nemusi robit najlepsie ale otazne je nakolko sa to skutocne podpise na znizeni zivotnosti. Komponenty su na to totiz dimenzovane. Co sa tyka samotnej uspory.. Pokial niekto chodi casto medzimesto, tazko sa mu moze system vyplatit. Ludia ako ja mozu pre zmenu start stop celkom dobre vyuzit. Na mojej mestskej trase cini uspora 0,4 litra na 100km. Keby bol start stop sucastou seriovej vybavy a dvihal by zanedbatelne cenu vsetkych vybav, bolo by to zaujimave. Akonahle za to treba platit 400€ je navratnost diskutabilna.. Rocny najazd by musel byt podobne ako pri nafte nad 30tis rocne.

    Odpovedať
  5. 5

    Dusan

    ked si to vezmem do slovenskej praxe – piatok poobede vypadovky z BA smer ZA – KE, event. TT-ZH.

    Kym sa 6-prudovka pospaja do 4-prudovky zipsom a to este do 2-prudovky, start-stop system tam umrie aj cele PSA e-Hdi. Ze vydrzi 4 starty….lenze tam je toho statia aspon 15-20x, kym sa ako-tak rozkotulam na dialnicu alebo na staru 61ku na SC-TT.

    Start-stop tu vidim ako totalne bezpredmetny. Ktosi tu spominal aj dimenzovanie suciastok na tento system – jasne, suhlasim. Ale to niekto musi aj zaplatit.

    Som tvrdy odporca vsetkych tych eko-nezmyslov, pretoze pri vybuchu sopky vyleti do vzduchu tolko siry a inych materialov v roznej forme, kolko clovek nevyrobi za 100 rokov. Ale mozno Brusel uz riesi EURO normu aj pre sopky :DD napr. EURO Vezuv 5 🙂

    Aj napr. FDP filter – ten treba vyrobit. Kolko emisii pusti do vzduchu celkova vyroba filtra a kolko emisii pusti vyroba start-stop systemu – tazba materialov, ich vyroba, vyvoj systemu…? Ale ryza na servise stoji za to….

    Kolegovia, myslim, ze tu sme s temou „rozumnosti ekologie“ skoncili. Pravda je taka, ze Brusel zavadza sprostosti, lebo lobby potrebuje zarabat. Samozrejme, ekologia – ze sa drancuju stromy v hektaroch denne a kym sa zregeneruje dazdovy prales alebo aj akykolvek iny les, trva dlllhe roky – to Brusel neriesi, lebo tam lobby nie je … a

    Odpovedať
    1. 5.1

      Radek

      Uplne suhlasim s Dusanom. a Take dristy akoze sa vyvijaju kvalitnejsie materiali su uplne v ri…. .

      Odpovedať
    2. 5.2

      Ľuboš

      Dušan .. máš absolútnu pravdu. Ide len a len o biznis. Podobná story je aj filter pevných častíc u dieselových motorov. Pri procese prečisťovania filtra má auto spotrebu 20 litrov a trvá to pol hodinu, počas ktorej vyfúkne všetko do vzdušia. A pokiaľ sa nenechá proces dobehnúť až do konca ..a niekoľkokrát po sebe, lebo ľudia v meste jazdia na krátke trasy a prečitenie nedobehne do konca, môžete ísť s autom rovno do servisu (príklad môj sused, ktorému sa to prihodilo) Výborný príklad je so sopkou – to je absolútna pravda , ale nikto v EU nemá gule povedať to nahlas , radšej nás budú masírovať EKO politikou, na ktorej si namastia vrecká.

      Odpovedať
  6. 6

    peter

    Nesuhlasím z názorom na filter pevných častíc, skúste sa pozrieť na koniec výfuk u vozidla z dpfkom a bez uvidite dosť značný rozdiel páni, ano pri čistení je zvýšená spotreba to je fakt , ale množstvo sadzí ktore filter zadrží je obrovské .

    Odpovedať
  7. 7

    Grco

    Ja som tiez neni zastancom start/stop systemu. To, ze pohony s tymto systemom by mali byt dimezovane na takyto rezim prace je spravne, ale su vobec? Ved vacsina motorov v novych autach je prevzata zo starsich modelov, vyvoj motorov je drahy. A pozeral sa z vas niekto na cenu akumulatorov pre tieto auta? Okrem toho, ze musite mat silnejsiu baterku o 5 az 10 Ah, tak to musi byt gelova alebo AGM, a len pre porovnanie, taka je asi o 100% drahsia (dvojnasobok). Ak niekto aktivne vyuziva tento system v meste a riadne sa baterka nenabija, tak dlho nepotrva a hura kupit novu (neverim, ze vydrzi viac ako 3-4 roky). Dalej si spravne treba uvedomit, nove materialy si vyzaduju casto narocne vyrobne procesy s pouzitim technologii, ktore su znacne neekologicke a tazko rerecyklovatelne ak vobec (li-ion/NiMh baterie, solarne panely, specialne oleje/maziva, ( tiez mnohe plasty, guma), elektronika)…. — recyklaciu elektoniky som tusim este nevidel, zvlast osadenych plosnych spojov a suciastok, ale platime recyklacne poplatky — Radsej by som tieto veci videl tiez ako priplatkove prislusenstvo pre toho kto je o tych usporach presvedceny, resp. trvalo vypnutelne a zapnutelne uzivatelom a nie len nelegalne. Este taka somarina, „Turn off/Turn on“ pre televizor a ine spotrebice, ked sa nepozeram na telku, lebo „mosim it“ (napr. na zachod) a „snimac bdelosti“ nezaznamena moj upreny pohlad na obrazovku dlhsie ako 30 sekund tak sa telka vypne, ale akonahle sa vovalim do miestnosti a prilepim oci na obrazovku, tak ta sa zapne, kolko elektriny to asi usetri? Zapinanie a vypinanie strojom nerobi dobre.

    Odpovedať
  8. 8

    Patrik

    No ja mám Renault Clio, asi rok a hento sa mi zaplo asi iba desať, dvanásť krát. Buď je to pokazené, alebo som dement. Predtým som mal Octaviu, Fiat, Mercedes a furt mi to fungovalo až som bol z toho na nervy

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.