Suzuki Swift si získalo renomé veľmi spoľahlivého vozítka, obzvlášť v spojení s benzínovými motormi. Väčšina európskych Swiftov pochádza zo závodu v Ostrihome v Maďarsku. Japonský Swift môže byť ten z úplného začiatku produkcie vždy v najvyššej výbave GLX a tiež každý s pohonom všetkých kolies, ktorý bol výhradne japonskou záležitosťou. Maďarské Swifty majú odlišne riešené náboje kolies, displej na palubnej doske je červeno podsvietený a anténa audia je umiestnená vpredu.
Z nedostatkov sa Swiftu vytýka koróziu výfukového systému, občas štrajkuje otváranie veka nádrže a podobne ako u iných vozidiel nie je zriedkavosť prepálená žiarovka v inak veľmi dobre svietiacich predných svetlometoch. Naše cesty dávajú podvozku Swiftu zabrať, čo sa môže odzrkadliť na nadmerných vôľach v zavesení prednej nápravy (silentbloky a spodný čap – dajú sa meniť samostatne). Mestská jazda zase nadmerne zaťažuje spojku a tak nieje zriedkavosť pri viac jazdených swiftoch jej nadmerné opotrebovanie, čo sa prejaví záberom až pri konci dráhy spojkového pedálu, či jemnom trhaní pri rozbehu.
Pri dieseloch vedia pohnevať snímače hmotnosti vzduchu – pokles výkonu a zriedkavo aj poruchy palivového systému. V prípade dieselových motorov, ktoré majú za sebou väčšie množstvo najazdených km pozor na opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (nadmerné vibrácie, či klopanie na voľnobehu), na opotrebované turbodúchadlo – pískanie, vyššia spotreba oleja a tiež vstrekovače (nerovnomerný a hlučnejší chod motora či slabšia akcelerácia).
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3695-3835 x 1690 x 1500 |
Rázvor (mm): | 2380 |
Batožinový priestor (l): | 213(198)/562 |
Pohon | predné alebo všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 45(40) |
Prednosti a nedostatky
atraktívny dizajn |
nepraktické ovládanie palubného PC |
vzhľadom na veľkosť vozidla vzdušný interiér |
menší kufor oproti konkurencii |
celkom slušná štandardná výbava |
lacno pôsobiace plasty a slabšie dielenské spracovanie (najmä do modernizácie) |
jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla |
iba výškovo nastaviteľný volant |
podarené benzínové motory |
menšia nádrž v prípade verzie 4x4 |
verzia Sport |
menšia ochota základného motora v nižších otáčkach (1,3 - 68 kW) |
možnosť pohonu 4x4 aj so základným motorom |
Najčastejšie poruchy
korózia výfukového systému |
praskajúce žiarovky v svetlometoch |
štrajkuje otváranie veka nádrže |
nadmerné vôle v zavesení prednej nápravy |
nadmerne opotrebovaná spojka - trhavý rozbeh, zaberanie až až pri konci dráhy spojkového pedálu (mestská jazda, väčší km nábeh) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - pokles výkonu (diesel) |
občas poruchy palivového systému (diesel) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie, klopanie na voľnobehu (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované turbodúchadlo - pískanie, vyššia spotreba oleja (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod, slabšia akcelerácia (diesel, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,3i 16V (68 kW). Na bežné jazdenie plne postačuje základná motorizácia. Jej relatívnou slabinou je len menšia ochota v nízkych otáčkach, ktorá je nezriedka sprevádzaná drobnými vibráciami. Kto potrebuje viac akčnosti, dobrá bude preňho väčšia 1,5 VVT. |
1,3 DDiS . Dieselový motor pôvodom z Fiatu nie je zlý, ale pri veľmi podarených benzínových motoroch je jeho kúpa značne otázna. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.3 | 1328 ccm | M13A | 68 kW |
1.3 4x4 | 1328 ccm | M13A | 66 kW |
1.5 | 1490 ccm | M15A | 75 kW |
1.6 | 1586 ccm | M16A | 92 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 DDiS | 1248 ccm | Z13DT | 51 kW |
1.3 DDiS | 1248 ccm | D13A,Z 13 DTJ | 55 kW |
4 komentáre
1zdavu
No ja by som si pred kupou dal asi pozor aj na manualnu prevodovku pri benzinovom motore 1.3.
Suzukac
áno, je pravda, že prevodovka je zrejme achilovka na tomto modeli, no oprava by nemala presiahnuť 400 eur komplet nová aj s ložiskami. Ale je to skôr zapríčinené sedliackym názorom mechanikov, že je tam doživotná olejová náplň, no treba v nej meniť každých 45t, no radšej skôr a inú značku ako dávajú v servise.
Inak este jedno negatívum je slabsie odhlucnený podvozok, ale to každý posúdi individuálne.
Plusy sú spotreba 5-6l, výkon/hmotnosť, priestrannosť, a hlavne sa nekradnú. Pre dvoch ludí so psom ideál.
kuko
mam 1.5VVT motor je nezmar (škoda ,že ho už nedávajú do nového) a ako píšu inde pri testoch , od 4000ot. ako by ste zapli turbo
podvozok bucha to je pravda,hlavne prvé verzie,ktorý výfuk nehrdzavie ??? olej v spojke treba meniť , aj mením pravidelne a mám klud
k interiéru,no mal som fábiu aj ibizu,rodičia polo (to ešte ako tak) ale ináč to vyzeralo ešte horšie ako zle ,fabia aj novšia
a hlavne mám v aute motor a nie haraburdy ako HTP a TSi , reťaz je tam na to aby som mal klud a nie menil motor po 20000km
mdfk
Swift M13A 2008. Zatiaľ zdravo najazdených 200500km, menený olej, filtre, brzdová, chladiaca, pri 180 000 menený aj olej v prevodovke. Servisný interval nebol nijako prísne a striktne dodržiavaný a okrem pár vypálených žiaroviek a výmeny pakní v zadných bubnoch nebol potrebný žiaden servis po celý čas prevádzky vozidla. Vpodstate len tankovať jazdiť a meniť obutie.