Interiér
Vyššia stavba karosérie do značnej miery ovplyvňuje vnútorne usporiadanie interiéru. Sedenie je pomerne vysoko, čo nemusí vyhovovať každému, výhodou však je dobrý výhľad a taktiež toto riešenie umožnilo získať v rámci triedy dostatok miesta aj vzadu.
Samotné sedadlá sú primerane tuhé, majú primerané tvarovanie a poskytujú dostatok komfortu aj na dlhšie cesty. Interiér poteší prívetivým dizajnom a dobrou ergonómiou. Menej už potešia samotné plasty, ktoré sú výhradne tvrdého prevedenia a ani ich vonkajšia príliš lesklá úprava nemusí každému vyhovovať.
Dielenské spracovanie je dosť kolísavej úrovne. Mnoho majiteľov sa sťažuje na rôzne pazvuky z útrob palubnej dosky a iných plastov a vŕzgavé zvuky sa často ozývajú aj z nezriedka sa kývajúcich predných sedačiek. Dva krát nepoteší len výškovo nastaviteľný volant a až do faceliftu príliš jednoduchý palubný počítač.
Batožinový priestor má priemerný objem 270 litrov, ktorý je však možné po sklopení zadných sedadiel zväčšiť až na slušných 1045 litrov. Poteší jednoduché sklápanie, menej už vysoká nakladacia hrana a hlavne vzniknutý schod.
Z dosť odlišného cesta je batožinový priestor sedanu. Ten má veľmi slušný objem 515 l, ale podstatne horšie je to s využiteľnosťou a prístupnosťou. Veko, uchytené na klasických vzperách obmedzujúcich úžitkový objem a takisto nakladacia hrana je až 760 mm nad zemou. Podobne nevalne je to aj s priestorom po sklopení zadných operadiel. Sedáky zostávajú na svojom mieste, čo po sklopení operadiel znamená nepríjemný schod výrazne obmedzujúci priechodzí otvor do priestoru pre posádku.
Jazdné vlastnosti, podvozok a 4×4
Podvozok SX4 je jednoduchý a predstavuje klasickú konštrukciu, ktorá je bežná v kompaktnej triede. Vpredu sa nachádza zavesenie typu McPherson a vzadu dvojica vlečných ramien spojených torzne pružnou priečkou. Nastavenie podvozku je pomerne tvrdé, a tak sa ani pomerne vysoké SX4 (výška 1605 mm) v zákrutách moc nenakláňa a na kvalitnom povrchu dokáže absolvovať aj svižné tempo. Treba vyzdvihnúť aj obratnosť, parkovanie, či preplietanie hustou premávkou nerobí žiadny problém.
Trocha horšie je to už s odpružením vozidla. Prejazd malých nerovností zvládne síce pohltiť bez väčších rázov, ale o prejazde väčšími výtlkmi už podvozok hlasne informuje. Ak je povrch cesty posiaty nerovnosťami, treba sa pripraviť na nepríjemné natriasanie, obzvlášť na príplatkových 15″ kolesách. Podobne treba venovať zvýšenú opatrnosť nerovnostiam v rýchlo prechádzaných zákrutách, kde najmä zadná časť vozidla znervózni a môže nepríjemne odskočiť.
Ešte o niečo tvrdšie odpruženie má verzia 4×4, ale vďaka pridaným kilogramom pohonu 4×4 na zadnej časti je vozidlo v hrboľatých zákrutách pokojnejšie. Trocha slabšie je odhlučnenie od kolies. Mierne odlišne sa správa podvozok sedanu. Je naladený komfortnejšie a nerovnosti mu nespôsobujú také starosti. Obratnosť päťdverovej verzie pritom zostala.
Podvozok Suzuki SX4 disponuje aj pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Ten bolo možné zvoliť s motormi 1,6 VVT a oboma naftovým 1,9 DDiS a 2,0 DDiS. Systém funguje pomerne rýchlo a pri rozumnom používaní aj spoľahlivo. Na rozdelenie krútiaceho momentu medzi obe nápravy slúži elektromagnetická lamelová spojka. Umiestnená je v bloku pred zadným diferenciálom, pričom pripojenie pohonu zadnej nápravy je závislé od preklzu predných kolies. Tlačidlom medzi sedadlami sa prepína medzi stálym pohonom prednej a oboch náprav alebo sa môže zvoliť plne automatický režim.
Stály pohon všetkých kolies prechádza na automatický režim v rýchlosti 64 km/h. Automatické pripojenie pohonu zadnej nápravy je dobre odladené, prebieha pomerne rýchlo a plynulo, bez citeľného trhnutia, či väčšieho oneskorenia. S aktivovaným automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu motora medzi obe nápravy (až 47% na zadnú nápravu) je s SX4 možno zdolať aj ľahší terén. V prípade problémov je pripravené pomôcť spomínané zamknutie medzinápravovej elektromagnetickej spojky, k čomu treba zošliapnuť spojku aj brzdový pedál. Táto voľba supluje uzáveru medzinápravového diferenciálu, hodí predovšetkým v ostrých stúpaniach, na väčších terénnych zlomoch alebo povrchoch s nízkou adhéziou (blato, sneh, atď).
Svetlá výška Suzuki SX4 je v prípade pohonu len prednej nápravy 175 mm, v prípade verzie 4×4 190 mm. Zdolávať ľahší terén pomáha robustná konštrukcia podvozku, zavesenie náprav, podlaha pripomínajúca rebrinový rám a dobre je chránený pred poškodením aj motor, brzdové vedenie a výfuk. Pri neopatrnejšej jazde tak väčšinou príde do kontaktu s nerovnosťami len robustná podlaha, čo nepredstavuje vážnejší problém. Pri jazde mimo spevnené cesty pomáha aj systém jazdnej stability ESP, ktorý pribrzďuje pretáčajúce koleso. Škoda, že nebol štandardom pre všetky verzie.
V prípade verzií s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy treba počítať s väčšou spotrebou približne o 0,5-1 liter. Rovnako je o niečo menšia maximálna rýchlosť a akcelerácia z 0 na 100 km/h. Dôvodom je vyššia hmotnosť cca o 60 kg a väčšie mechanické odpory spôsobené otáčaním sa kardanového hriadeľa, zadných polosí, či ozubených kolies v rozdeľovacej prevodovke a zadnom diferenciáli. Systém 4×4 vybavený elektromagnetickou medzinápravovou spojkou sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Je chránený aj pred nadmerným zaťažovaním, keďže je vybavený teplotným snímačom. Akonáhle sa teplota zvýši nad určitú hranicu, systém sa odpojí.
Benzínové motory
Prednosti a nedostatky
priestranný interiér |
iba výškovo nastaviteľný volant |
solídne jazdné vlastnosti |
horšie odhlučnenie motora |
presné riadenie a radenie |
tvrdšie pruženie - horší komfort na nerovnostiach |
pohon 4x4 |
menej kvalitné dielenské spracovanie a často vŕzgajúci interiér |
dobrá spoľahlivosť (najmä benzínové verzie) |
menší kufor |
dobrý pomer ceny a výbavy |
menej spoľahlivé dieselové motory oproti benzínovým (naviac majú rozvodový remeň - zvyšujú sa náklady na prevádzku) |
podarený dizajn |
nie príliš vyvážený dizajn verzie sedan (len s predným náhonom) |
bezúdržbová a odolná rozvodová reťaz (benzínové motory) |
absencia niektorých prvkov výbavy |
do modernizácie kratšie prevody (vyššia hlučnosť a spotreba, najmä pri diaľničných rýchlostiach) |
Najčastejšie poruchy
lokálna korózia - lemy blatníkov, prahy, predná kapota (poškodený lak od kamienkov) |
pomerne rýchla korózia výfukového potrubia |
občas pískanie bŕzd |
nadmerne opotrebovaný podvozok (verzie 4x4) |
ťažšie radenie pri studenom motore občas ťažšie aj pri zahriatom - potrebné doštelovať tiahla radenia |
krátka životnosť originál batérie v diaľkovom ovládaní |
menej presný ukazovateľ paliva |
chybná lambda sonda - žlto-oranžová kontrolka motora |
občas chybné snímače ABS na kolesách |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník a vstrekovače (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerné opotrebovanie turbodúchadla (dlhý interval výmeny oleja - 30 000 km) |
zanesený EGR ventil (diesel) |
úniky oleja (1,6 DDiS) |
voda v palivovom filtri - cukanie pri zaťažení motora (diesel) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 VVT (79, 88 kW), šestnásťventilový celohliníkový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov. Motor poskytuje SX4 prijateľnú dynamiku aj na svižné jazdenie a oproti menšiemu motoru 1,5 sa snaží ťahať aj v nižších otáčkach. Negatívom je vyššia hlučnosť, ktorá sa značne umravnila po modernizácii (88 kW na konci roka 2009). Nesklame ani spotrebou, ktorá je v prípade novšieho motoru (88 kW) aj vďaka dlhším prevodom ešte o nejaký ten deciliter nižšia. Taktiež sa jedná podobne ako v prípade menšej 1,5 o spoľahlivý agregát. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.5 | 1490 ccm | M15A | 73 kW |
1.5 VVT | 1490 ccm | M15A | 82 kW |
1.6 | 1586 ccm | M16A | 79 kW |
1.6 | 1586 ccm | M16A | 88 kW |
1.6 VVT | 1586 ccm | M16A | 79 kW |
1.6 VVT | 1586 ccm | M16A | 88 kW |
1.6 VVT 4x4 | 1586 ccm | M16A | 79 kW |
1.6 VVT 4x4 | 1586 ccm | M16A | 82 kW |
1.6 VVT 4x4 | 1586 ccm | M16A | 88 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 DDIS | 1560 ccm | 9HX | 66 kW |
1.9 DDiS | 1910 ccm | D19AA | 88 kW |
1.9 DDiS 4x4 | 1910 ccm | D19AA | 88 kW |
2.0 DDiS | 1956 ccm | D20AA | 99 kW |
2.0 DDiS 4x4 | 1956 ccm | D20AA | 99 kW |
53 komentárov
alex
take starozitne obkukane auto a srandovny dizajn
mkr
je pravda ze to nie je uplny elegan a nema vsetky mozne vychytavky koncernovych aut, ale servis pozna len z vonka – mimo pravidelnych vymen len tankujes a jazdis /teraz pisem za benzinovu 1,5/
Degež
Netrep
mass
tak isto potvrdzujem, ze len tankujem, pravidelne servisujem, to auto nic ine nepotrebuje a je spolahlive, „za benzin 1,5“
Harko
Pripajam sa k nazoru, ze staci pravidelne udrziavat a tankovat. Znepokojuje ma len spjka, ktorej staci aj mensie potrapenie a uz citit smrad. Dalej spominane radenie, spiatocku obcas radim tak na druhy, treti pokus, obcas aj jednotka pohneva. Inak som spokojny (1.6 VVT, 79kw, r.v. 2007)
jano
Mam rocnik 2006 doteraz som bol spokojny.Pravidelne chodim do servisu na prehliadky.Teraz zacalo auto pri cuvani a vytoceni volantu doprava piskat po zrovnani volantu to prestane. Takze hor sa do servisu .
Anonym
Chlape stačí dospanovat klinový remeň mal som to tiež lebo je tam elektrické servo a pri vitoceni sa spustí servo a je vvetsia záťaž na alternátor a remeň je volnejsi
gramatik
no, ty si ma riadne vYtočil…
peter
Ja som velmi spokojný 1.6 88 kw dobrá spotreba 4×4 v zime super jednoduché auto k všetkému dobrý prístup…výmena žiarovky,olej..atd..len nech dlho vydrží..
Laco
Mám SX4, ročník 2008. Žiadna porucha,spoľahlivé a to som pobehal celú Európu. Radenie jednotky a spiatočky je bez synchrónu, preto to ide niekedy až na druhý pokus.
Lolo
Mám 1.6 88 KW jeden rok, tiež mám pocit je japonský benzín je pomerne nenáročný na údržbu, veľa bežných úkonov je možné vykonať aj v domácich podmienkach „na kolene“. Teda predpokladám že servis dobrých pár rokov určite uidím len zvonku. 1. prevod. stupeň synchrón určite má, spiatočka synchrón nemáva ani v iných prípadoch. Len tá jednotka je dosť tažká a dvojka ešte viac, ale to pre priaznivú spotrebu a vzhľadom na 120k motor. Je to jednoduché auto s nezáludnou technikou. A čo sa týka dizajnu, taliansky dizajn je z tých naj a práveže sa okuká dosť pomaly, narozdiel aj od Japoncov (nissan,nová honda je škaredá jak noc, subaru tiež nic moc atď.). Alebo preferujete „ladné krivky“ fábie, či divoké seatu?
Harko
Tak a ja mam svoju 1.6 VVT r.v. 2007 4×4 momentalne vo vaznom stave v servise. Mnohych z vas priaznivcov asi sklamem, ale mna sklamala prevodovka. Piaty stupen po zaradeni odrazu vybehol a choval sa ako neutral, postupne sa pridali aj plechove rachotive zvuky, par kilometrov som este presiel po stvorku. sla do servisu radsej odtahovkou. Budu menit obe ozubene kola piateho prevodu, synchronny kruzok, a ktovie co este. Som zvedavy, kolko to bude kostovat. Ale som z nej velmi sklamany, podstivy japonec zradil po 80 tisic kilometroch.
Martin
môže sa to stať aj na mercedese a bmw a aj sa to stáva… kolega si kúpil malotraktor a napriek tomu, že všade kopa certifikátov a všetko skontrolované aj u predajcu (údajne), v prevodovke nebol olej….
tieto suzuki u nás v servise servisujeme, všetky sú to autá jazdiace po nespevnených cestách. U SX4 doporučujem prečítať návod na obsluhu auta, nakoľko sa tam nachádza niekoľko dôležitých informácii o prevádzke auta 4×4 a náročnosti na prevádzkové kvapaliny, čo veľa ľudí podceňuje.
Výrobca dopredu ráta s tým, že autá budú jazdiť aj ináč, ako klasické malé auto v meste a preto stanovil aj kratšie servisné intervaly pre výmenu rozvodov pre dieslový motor (75 tis km) prevodového oleja (tuším 60 tis km) a oleja v diferáku (tuším 30 tis km) pre prípad, že auto má častejšie studené štarty a menej jázd na 5. prevodom stupni (jazda po nespevnených komunikáciách). Všetko je to uvedené aj v návode na použitie.
A skrátiť výmenu rozvodového remeňa v prípade kratších jázd a jázd na krátkych prevodoch prudko doporučujem – mali sme prípad, keď sa u 1.9 ddis roztavila vodiaca kladka na rozvodoch (motor mal nabehané 105 tis km)
Napríklad, pri výmene rozvodov výrobca doporučuje aj výmenu klinového remeňa a kladiek, čo málokto robí. Pritom, keď to rozoberáme, tak naozaj vidieť, že kladky sú nastavené na takúto životnosť.
momomo
no zatial neviem posudit ja som len teraz kupil pred mesiacom cisto nove ale nepocul som zatial ze bi niekto nadaval mam verziu 1.6 88 kw benzin 4×4 tak dufam ze bude v poho
riki
Mal som 1,6 VVT 88 kW benzín, ročník 2010 a klobúk dole. Čo chytíte do ruky, všetko má svoj šmrnc a svoje miesto. Nič také že výmena žiarovky za hodinu a pol. Za tie peniaze nič lepšie nekúpite ani u VW ani u PSA a už vôbec nie u KIE. Pravda, spotreba nešla pod 7 litrov no a nie je to žiaden dizajnérsky krásavec. Ale nebral som ho kvôli tomu, aby som s ním spal, ale jazdil …
jozef
sx4, 4×4, r.v.2012, najazdených 28000km
aké máte skúsenosti so spotrebou-nie tou na počítači,tá udáva o cca 1l menšiu, ale skutočnou podľa tankovania do plna? Ja ani pri jazde štýlom noha ako pierko a nebrzdiť, sa pod 7l nedostanem, priemerka je 7,7l/100km pri bežnom jazdení v lete! – čo je veľa nad udávanou výrobcom-v servise nič nezistili.
rudolf
Zdravím všetkých,mám SX4 1,6 Sedan a po 4 rokoch som nemenil ani žiarovku. samozrejme iba záručné prehliadky.čo sa týka spotreby dostal som sa na 6,8l a to ho teda nešetrím.Myslím si že keby sa nesvietilo tak by bola spotreba asi o 10 percent ešte nižšia. a to by suhlasilo s udajmi od výrobcu.
valér
mám sx4,1,6 VVT 4×4 r.v.2008 najazdených 70 tis.km. Za uvedenú dobu som menil len jednu žiarovku a ramienka stieračov. Auto i napriek určitým známym nedostatkom je super a to z dôvodu, že sa hodí do mesta, ľahkého terénu a i na dialnici sa nestratí. Spotreba cca 8,0 litrov, ale väčšina km najazdená v meste, niečo na dialnici a po nespevnených cestách. Dizajn je rok 2006 a mne sa celkom páči aj v roku 2014. Horšie je, že pomýšlam na obnovu a v podstate na trhu nie je žiadne, ktoré sa mu vyrovná.Možno iv 4 ?
marianh
Mam nove 1,6/88, najazdene 1000km. Je to dvojkolka, pocitac ukazuje spotrebu 5,9l, ale pri tankovani do plna, mi vysla spotreba 9,5l. Daco bolo jazdene po snehu, co bol ozaj zazitok.
Ľubomír Janoštiak
Chcem sa opytat že suzuku sx4 4×4 ako dlho vydrži kilometrov? Počul som že maximalny do 150.000km? Je to pravda? Prosim napiš. Ďakujem.
Michal kubík
mám fiat sedici 4×4 diesel 2.0,
má 177 000 km.
absolútne bezporuchový,menené: teraz som menil kardanový kríž pri zadnej náprave-predný je OK.
Dá sa kúpiť len celý kardan-770€,alebo v ZA za 175€ vyrobia a vymenia a vyvážia jeden kríž.
Ja som kúpil kríž kde priemer 22mm sedí a je dlhší o necelé 4mm, čo je super-bezproblémové zaistenie,lisovanie/nie segerkami/.
Svoju prácu nepočítam a kríž-smiešna suma plus vyváženie.
To bolo jediné za tie km.Dal som ho nabodnúť na počítač aký je filter-super čistý,tlaky v vstrekovačoch-v norme-závady žiadne.
Keď som mal dolu kardan,normalne som jazdil bez neho asi tri mesiace kým som na to prišiel/myslím ten kríž/.
Zajtra idem kúpiť do Elitu olej do prevodovky,zadnej nápravy a rozdel.prevodovky a vymeniť.Neverte tomu čo tvrdí že sa nemení – ten sa musí ešte veľa učiť,alebo možno je len blbý teoretik.
To auto ti vydrží ako s ním budeš nakladať.Ja mot.olej mením po 12-15000 km-gold vat oil 5W-30,olej mi neklesne na mierke od výmeny do výmeny o nič.
Ber to auto.
Čau ,Mišiak
Martin
preboha… veď nový kardanový kríž stojí 10 eúr… rovnaký používa aj toyota i subaru…
juraj
Dobrý ja mam sx4 ročník 2011,mám na něj 46 000 km,ale fakt tvrdé 46000 km nabehane,zatial ani jedna porucha a náprava je totálně pevná a to během každý den po polnej cestě do prace cca 2km,(skratka),spotřeba 6,4 L,motor benzin 82kw,takže já som spokojny
wayko
suzuki sx4 urbanline, 41000km.spokojnost na 100%
Fyodor
Zdravím všetkých fanúšíkov SX4-riek. Mám SX4 sedan GS, rv 2009,1,6 benzín 79kW, momentálne 106000km a už som objednaný na pravidelný servis. Moja dlhodobá spotreba je cca 6 litrov. Cesta do Chorvátska po diaľniciach ma vyšla na 8,5L (takmer najrýchlejší na ceste 🙂 ), slovenské okresky robím za max. 5,4L a mesto do 7. Palubný počítač ukazuje o cca 0,2 litra menej ako reál. Dá sa ľahko ovplyvniť štýlom jazdy na prvých 100 km po vynulovaní. Takže ak po vynulovaní idem s veľmi ľahkou nohou za 4,8 prvých 100 km, tak potom svižnejšia jazda zdvihne po okreskách spotrebu na 5,2-5,4. Napr. pri vonkajšej teplote 27-33 stupňov som urobil KN-BA za 5,4L. Ale mesto so zapnutou klímou mi zdvihlo spotrebu na 5,9, pričom v meste radím 1-2-3-5. Dlhodobá priemerka je za 5,9-6,2. Ale ak prvých 100km jazdím dynamicky, neskoršou pomalšou jazdou spotreba klesá veľmi pomaly a pod 5,9 sa nedostanem. Som maximálne spokojný s autom ako takým, jediné čo mi chýba je tempomat. (domontáž je cenou vysoko). OCeňujem bohatú výbavu, najmä bezkľúčový vstup a štart. Problémy: Vyšúchané predné ľavé brzdové obloženie pri 79000. Prejavovalo sa to šuchotavým a pískajúcim zvukom pri točení doľava -výmena komplet predných brzd to vyriešila, Od výroby sa ťažšie radí dvojka, pri kontrole v servise je všetko OK.(???). Pískajúci rozvodový remeň pri prejazde mlákou.
Suzuki SX4 sedan = skrytá elegancia alebo dobre utajená serioznosť.
Harko
Takze oprava vyskocenej 5 na prevodovke vysla 500€, vyzadovala vymenu,, dalsie co musim riesit a prave zajtra sa na to chystam, je vymena silikonu pod bocnym krytom prevodovky kadial od opravy slzi olej, vymena gufera zadneho diferencialu u jednej z polosi kde taktiez slzi,, gufero stalo v autorizovanom cca 11€, olej dam do prevodovky aj difu novy shell 75w80 gl-4,, pozor gl-5 moze uskodit synchronom nepoplette to niekto.=) malokde v predajni v tomto poradia. No co myslite je olej tejto viskozity vhodny aj do diferaku prip. rozvodovky? Mozno by bol lepsi gl-5 v tomto pripade. Dalej poopravim kolegu hore, sx4 1.6 vvt nema rozvodovy remen, ale retaz co je velka vyhoda.=) piska to za mokra aj mne, to ale bude drazkovy,, mam na vas ludia este otazku, pri cuvani som v uplnom tichu s otvorenym oknom zaregistroval pri zoslapnuti spojky akesi klepnutie,, pripisal by som to prasknutemu pritlacaku na spojke ale pri inych prevodoch to nerobi, iba na spiatocke,, je to ok?
papa
Na tu spotrebu budem reagovať neviem ako je robeni ten motor ja mám 16 88 kw ale čím viac ho clove šetrí tím viac zere je to visoko otackovi motor tak je to na sportovejsiu jazdu a nie na dusenie motoratreba držať trošku v otáčkach a dá sa dostať pod 7 aspoň ja mám takú skúsenosť
lu1
Ahoj mám 1,6 benzín street r.v.2011 ,spotrebu by si mal mať do 6,5 ak nemáš ťažkú nohu ,ak chodíš v kopcovitom teréne môže ti to skočiť viac ,alebo krátke trasy ,ja mám 5,9 -6,1 ale chodím väčšinou rovinu ,
Peter
Ja mám SX4 4×4 od decembra 2013. Som spokojný, auto využívam na krátke trasy do roboty cca 8 km a sem tam na Donovaly z B.B. Tohto roku som bol v Albánsku, všetko v poriadku až na spotrebu na diaľnici cez HU. Tam som mal spotrebu cca 8litr. – 130 km/hod, ale potom som išiel cez BiH MN tak tam to kleslo na 5,7 podľa palubného počítača. Celková spotreba B.B. – Albánsko – B.B. 2250km bola 6,5l ale nie podľa počítača, ale podľa tankovania. Teraz mi začalo vŕzgať ľavé okno, keď je chladnejšie. Keď idem v aute sám, tak zadok dosť odskakuje na spojoch na mostoch v zákrutách, ináč bez problémov. Klíma v Albánsku 35 st. C stíhala len tak – tak. Dobre sa sedí nebol som vôbec unavený 820 km v kuse, čo sa mi vo Fábii do CHorvátska nestalo. Vozenie vo Fábii Kombi bolo ale pohodlnejšie, 4×4 na nerovnostiach búcha a nadskakuje keď idem sám naľahko.
lu1
Ja mám 1,6 street r.v. 2011 spotreba do Chorvátska 8 litrov a vôbec som to nešetril ,bežne okolo 5,9 až 6,1 je to spoľahlivé auto iba treba chodiť na „preventívky“
rudi
mam sx4 r.2008 a často sa stava že nejde plynule zaradit 1 alebo 2.nie je to stale ale hnevá to.najme ked naskočí zelená a 1 nejde dnu.poradí mi niekto čo s tým,ako to odstránit?prosím!
Vyce
mam SX 1.6 4×4 2006 79kw najazdene 400 000 km, zatial motor vpohode, sam sa cudujem…
Anonym
to vazne ????
Vyce
Ano vazne
Vyce
Takze po 450 000 km vymena motora po starkom s 50 000 km.
Juraj
Mám SX 4 street 1,5 , 73 kw , rok výroby 05/ 2009, najazdených 100 000, pravidelné prehliadky v servise a výmena oleja podľa odporúčania výrobcu. S autom jazdené hlavne do práce cca 50 km denne. Víkendy na rybačke (malý kufor) vyriešené strešným nosičom a tiež bicykle. V zime lyžovačka. Každé leto k moru. S autom som zatiaľ nemal žiadne starosti, no odporúčam preštudovať návod od výrobcu, pretože ako a tam píše je to autíčko do mierne sťažených podmienok. Teší ma jeho jednoduchosť a spoľahlivosť, čo by som nerád zakríkol. Je pravda, že pri rýchlejšom prejazde zákrutami a na nerovnostiach trochu odskakuje zadok, no dá sa na to zvyknúť.
Lola
Máte niekto skúsenosť aj s novším typom Suzuki SX4 4×4 – z roku 2013 alebo dokonca 2014?
Anonym
ja mam 2008 ale ja by som verzie z poslednych dvoch rokoch nekupoval pretoze na nich vyrazne klesla spolahlivost a setrili sa naklady…
Anonym
to si s kade nabral tuto info prosim pekne
dedomilan
dedomilan
ja mám sx4 1,5 82 kW od roku 2010, mám nabehaných 140000 km, spokojnosť veľká, okrem prevádzkových náplní a stieračov som nič nemenil, takže môžem potvrdiť, že spoľahlivosť stúpla a nie klesla a aj preto si môj syn kúpil štvorkolku v roku 2015 a keďže je s ňou nadmieru spokoný, dcéra si v týchto dňoch kupuje SX4 Cross, pozdravujem a prajem veľa kilometrov bez servisu…
Anonym
mam 2014 1,6 88 kw spokojnost,spotreba 6,2 a toho vobec nasetrim
simal
… mám SX 4 – 01.2013. – 88 kW, benzín 4×4 – dnes 45 000 km, denne robím 100 km do práce – žiaden problém, predtým som mal Swifta 2006 – 6 rokov bez poruchy – kúpil by som znovu, … Suzuki nie je “ imidžovka“ ale sú to spoľahlivé autá za dobré ceny – v Japonsku 4. najväčší predajca – v EU stále nedocenené vozidlá,
pošta
Jak nahodiť zadné brzdy sakra
Anonym
SX4 1.6 88kw, 2010, 106000km. Maximalna spokojnost s motorom. Jednoduchy stvorvalec so 120 konmi je uplne dostacujuci do mesta a sem tam na nespevnenu cestu. Menil som iba veci co sa opotrebuju ako zadne tlmice,brzdove kotuce a platnicky, olej, filtre a sviecky. Pri 120 budem menit remen a kladky… Kupujem fejkove nahradne diely za par penazi a zda sa mi ze su lepsie ako originalne…. Inak je pravda ze hrdzavie. Proste sa na laku naozaj setrilo. Vrzgaju mi sedadla. A stale sa zahmlieva predne sklo. Ak by som kupoval znova, tak by som tam chcel mat tempomat, vyhrievane predne okno a elektricke otvaranie zadnych okien
bobik81
Mam sx4 4×4 1.6 88kw, 2/2015, 7000km. farba bison takže velice spokojnost pohon 4×4 aj spotreba…
Anonym
Mám SX4 1.9 88kw 2006. Musím povedať, že recenzia je veľmi presná a so všetkým v nej sa stotožňujem. Každopádne spoľahlivé auto, po 10 rokoch veľká spokojnosť, mám chip na priibližne 110kw a s autom sa dá dobre ponaháňať 🙂 . Problém vidím každú zimu so štartovaním a radením za studena. Akonáhle sa auto zohreje, úplne bez problémov. 4×4 zatiaľ nesklamalo.
dali
chcem sa spitat na
chip 110kw mam tiez SX4 88kw 2006 a som spokojny za 12 rokov sluzby primne dostal zabrat,menil som len prasknutu pruzinu na lavej prednej strane, rozvody a bezny servis tankujem naftu len na SHEL powerdizel a je to ako sa hovory zrebec arabsky ked natankujem na slovnaftke alebo inej znacke benzinky motor je hlucnejsi a
lenivsi, zrejme to robi Kommon Raill ale ma zaujima ako sa zvisit vykon shipom a kde to robia za odpoved vopred dakujem.
Anonim 0
mam toto auto v lpg a to nabehane 65 tisci vymeni si robim sam olej filte vydrzi vecne motore je retaz trochu piska klinovy musim dospanovat chystam sa menit sviecky inak mam ten motor vo fiate sedici som spokojny za prvich 5r nebol problem az na zadne brzdy trochu ich zapieklo tak som ich rozobral vycistil pouzil medenu pastu a su ok idu ako nove predok som tiez rozobrala vycistil inak mam este povodne platne brzdove dobrzdujem aj motorom ale auto sa javi ako spolahlive. nevihodi visia kasna trochu sa naklana avg mam 6,3 ale real podla tankovania je 6,7 lpg to zere cez 8,2 no sere ma ze obutie je contakt2 continental a pri mokrej cete a kratkom razvore a visej svetlej vyske sa tomu moc neda dvoverovat v zakrutach zas to neni f1 prevodovka taka klasicka spiatocka ide tasie zvisok pohode.
Miňo
Ked som ho kupil v 2013, trochu vrzgala sedacka. Strekol som Vdecko na kolajnicky a bolo vybavene.(neviem co vsetko som zasiahol😀) Mam 45000 km, a zatial ziadna zavada, nic. Ani sa mi este nevypalila ziadna zo ziaroviek. Som spokojny aj s motorom 1.5 vvt predny nahon.
Nema chybu, ked podradim, je to raketa, spotreba na pocitaci dlhodobo 5.9 l. V skutocnosti ked som si to zapisal a prepocital je to asi o 0.4 litra viac. Prijemne nastupovanie a vysoky posed je bonus, na tvrdy podvozok si treba zvyknut. Spolahlive auto, nevymenim ho za nic.
Jáno
Pozdravujem, ja som mal 1,6 VVTi 79kw, veľké sklamanie. Pri 156000km rozsvietilo kontrolku motora. Diagnostika ukázala, že je zanesený katalizátor. Cena nového 1600e. Našťastie som sa dozvedel v servise v Prešove, že je katalizátor je OK, len je potrebne prepáliť software v riadiacej jednotke, vraj bol citlivo nastavený. V Košiciach mi ponúkli nový katalizátor za 1600e. V Prešove sa nakoniec nevedeli prípojiť k riadiacej jednotke a úspešne mi to opravili v Banskej Bystrici s vyčistenim EGR ventila za 60e (dali sme po ceste lyžovačku na Táloch). Tiež som menil pružiny na prednej náprave, praskla ľava.
Miro
Chcem sa spitat na dieslove motory,ake mate s nimi skusenosti?
Milan
Mám SX4 4X4 r.v 2014 ,kúpil som nové 1/2015.Najazdené 66000 km.Mám problém s pískavým zvukom od motora pri naštartovaní.Po nejakých 20s to stíchne.Ak idem popri múre alebo popri niečom čo odráža zvuk ,tak ten pískavý zvuk počuť. Vo voľnom priestore nie .V servise mali podozrenie na vodnú pumpu tak ju vymenili a aj remene.Zbytočne ,robí to naďalej.V servise nevedia čo s tým a ani ja im už veľmi neverím.Prosím opíšte ak má niekto tento problém ,alebo ho vie vyriešiť.Ďakujem
Harko
2007 1,6 79kW 4×4
Momentalne cez 200tis km, okrem vyssie spominanej vymeny 5ky v prevodovke nic zavazne, menim len bezne spotrebne veci, no teraz sa zacala prehrievat, vyzera to na vodne cerpadlo, ze sa vrtulka uvolnila z osky, asi v subehu so zaseknutym termostatom. Vyriesime a zas bude fajn, motor inak bezi skvele, vsetko funguje ako ma