Automobilka Citroen sa okrem originálneho dizajnu preslávila aj jedinečným plynokvapalinovým systémom odpruženia. Systém je naozaj jedinečný a poskytuje komfort pruženia, o ktorom si konkurenti v podobnej cenovej hladine môžu nechať len zdať. Je pravda, že prvé generácie tohto systému vykazovali vyššiu poruchovosť, avšak štvrtá generácia použitá v modeli C5 I. generácie známa ako Hydractive III, je až na pár detailov vcelku spoľahlivá a rozhodne netreba mať prehnané obavy z vyššej poruchovosti.
Prvá generácia Hydractive mala premiéru v legendárnom XM, kde nahradila predchádzajúce klasické hydropneumatické pruženie. Systém Hydractive totiž spájal hydrauliku so zložitou mechanikou. Ďalšia generácia Hydractive mala premiéru v úspešnej Xantii, kde opäť doznala niektoré vylepšenia vedúce k vyššej spoľahlivosti a komfortu (protipadacie tlakové zásobníky). V Xantii mal premiéru aj jedinečný systém Activa, kde okrem komfortného pruženia systém zabezpečoval aj eliminovanie náklonov vozidla v zákrutách. Kvôli mimoriadnej zložitosti však výrobca v ďalšom vývoji nepokračoval a do C5 sa už nedostal.
Hydractive III používaný v C5 je opäť vylepšený, aj keď pravoverných priaznivcov príliš nenadchne, keďže doznal určitého zjednodušenia a tiež sa vo väčšej miere začala používať elektronika. Zjednodušenie spočíva najmä v tom, že základný systém má na starosti len odpruženie vozidla. To znamená, že brzdy už nie sú na princípe vysokotlakového ovládania a spojené s hydropenumatickým systémom, ale sú klasické s bežným hydraulickým rozvodom a podtlakovým posilňovačom. Podobne je to aj s posilňovačom riadenia, ktorý je hydraulický – dopovaný čerpadlom, poháňaným priamo od motora. Samotné odpruženie vozidla využíva rovnako ako pri predchádzajúcich generáciách spoločný zásobník s hydraulickou kvapalinou, avšak červenej farby LDS, namiesto dovtedy používanej zelenej LHM. Kvapaliny sú samozrejme odlišné a vzájomne nemiešateľné. Ďalšou odlišnosťou Hydractive III oproti predchodcom je, že v základnom vybavení nevie automaticky meniť tuhosť odpruženia od komfortného po športový. Kto chcel túto vymoženosť, musel si priplatiť sa verziu Hydractive III Plus alebo si objednať vozidlo s motorizáciou 2,2 HDi, prípadne 3,0 V6, ku ktorým bol dodávaný sériovo. Od základného systému sa odlišoval ďalšími dvomi guľami, teda celkovo ich obsahoval šesť, po tri na každú nápravu. Rozdiel bol aj v interiéri, kde sa nachádzalo naviac tlačidlo Sport medzi šípkami, ktorými sa mení svetlá výška. Samotná regulácia tuhosti prebieha pripájaním (mäkký režim) alebo odpájaním (tvrdší športový režim) dodatočného páru gulí.
Systém Hydractive III pozostáva z riadiacej jednotky BHI (Built in Hydroelektronic Interface), tlak má na starosti výkonné päť piestikové čerpadlo poháňané elektromotorom nezávisle na chode motora. Samotná hydraulická jednotka sa skladá zo zásobníku tlaku, štvorice elektromagnetických ventilov, dvojice hydraulických ventilov, jemného čističa a pretlakového ventilu. Na základe signálov od snímačov mení riadiaca jednotka tlak v hydraulickom systéme, čo vedie k zmene svetlej výšky. Pre komfortné nakladanie batožiny či nákladu je verzia kombi vybavená tlačidlom v piatych dverách, ktoré ešte viac zníži svetlú výšku vozidla v zadnej časti. C5 je vybavená hydraulickými zámkami, čo znamená, že auto po odstavení neklesá ako tomu bolo u starších typov. Po pravde, mnohým priaznivcom to jedinečné dvíhanie po naštartovaní chýba. V prípade C5 už nedochádza k samovoľnému úniku tlaku zo systému a naviac, ak aj nejaký úbytok po dlhšom státí nastal, elektrické čerpadlo po odomknutí auta automaticky doplní tlak, čím sa vozidlo vyrovná do presnej pozície a je pripravené k jazde.
Mimoriadne technicky náročný systém Activa v C5 už nie je použitý, výrobca však použitím elektroniky doplnil hydropneumatiku o snímače, na základe ktorých vie riadiaca elektronika do určitej miery eliminovať priečne aj pozdĺžne náklony karosérie, a pomáha tak pri športovejšej jazde alebo krízových situáciách. Na športovanie to však rozhodne nie je. Výhoda hydropneumatického pruženia je aj v zmene svetlej výšky, inými slovami podvozok C5 sa nezľakne ani ľahšieho terénu. Manuálna či plne automatická zmena svetlej výšky podvozku má celkom štyri polohy. Najvyššia je takzvaná servisná a uplatní sa napríklad pri výmene kolesa. V prípade potreby je možné v tejto polohe jazdiť až do rýchlosti 10 km/hod, pričom hodnota svetlej výšky je až 250 mm, čo umožňuje prejazd aj náročnejších terénnych nerovností. Druhá najvyššia poloha je takzvaná Track, ktorá sa najviac hodí pri jazde po nekvalitných cestách. V tejto terénnej polohe je možné dosiahnuť svetlej výšky až 220 mm, pri rýchlosti do 40 km/h. O ďalších 40 mm nižšie je normálna poloha, po ktorej nasleduje tzv. nízka poloha (Low). Ako servisná, tak nízka poloha je manuálne nastaviteľná iba do rýchlosti jazdy 10 km/h. Systém obyčajne pracuje v plne automatickom režime, kedy pri prekročení rýchlosti 110 km/h na dobrej ceste zníži svetlosť podvozku vpredu o 15 mm a vzadu o 11 mm, čím sa zlepší nielen aerodynamika, ale aj stabilita vozidla vo vysokých rýchlostiach. Do „normal“ polohy sa vozidlo opäť vráti, ak klesne rýchlosť na 90 km/h. Pri poklese rýchlosti pod 70 km/h, sa karoséria zvýši o ďalších 13 milimetrov.
Ako už bolo spomínané, systém je pri pravidelnom a kvalitnom servise naozaj spoľahlivý. Dokazuje to aj fakt, že výrobca neváhal na hydrauliku poskytnúť slušnú záruku 200 000 km alebo päť rokov. Prax ukázala, že pruženie funguje aj podstatne viac kilometrov. Problémy s pružením, či skôr pružiacimi jednotkami (guľami) zistíte podľa zvláštnych rázov aj na malých nerovnostiach. Vinný je príliš nízky tlak dusíka v priestore nad membránou. Bohužiaľ, dofukovanie ako pri predchádzajúcich generáciách nie je v prípade C5 možné, a tak je nutná výmena samotnej gule. Častejšou poruchou systému Hydractive III bol drobný únik kvapaliny zo zadných pružiacich jednotiek, našťastie len u prvých ročníkov, ktoré väčšinou výrobca riešil v záručnej dobe. Občas sa vyskytuje aj únik kvapaliny zo zadnej vratnej hadice, ktorá sa musí následne vymeniť. Veľmi zriedka, ale o to drahšie sa vyskytuje porucha nastavovania svetlej výšky, kde je na príčine zlá riadiaca jednotka systému BHI.