Predošlé dve generácie Škody Octavia vo verzii kombi patrili a dodnes patria medzi dizajnovo podarené a motoristami obľúbené vozidlá. Tretia generácia, ktorej dizajn vznikol pod vedením šéf dizajnéra Jozefa Kabaňa chce na tradíciu výroby úspešného rodinno-firemného sťahováku nadviazať. Okrem športovo elegantného dizajnu a obrovského batožinového priestoru zaujme tretia generácia Octavie aj širokou paletou pohonných jednotiek. Keďže je v našich končinách veľmi obľúbený dieselový motor, do testu sme si vybrali druhú generáciu 1,6 TDi s výkonom 77 kW.
Atraktívnosť Octavie kombi podporuje aj svieža modrá metalíza, a tak mi k pocitu spokojnosti chýbali už len disky z ľahkých zliatin. Trošku fádne na mňa pôsobia nové dvojfarebné loga s okrídleným šípom. Ja viem, dnes sa šetrí na všetkom, dokonca aj na farbe, každopádne ale mali predchádzajúce zeleno-čierno-strieborné viac šmrncu. Octavia Combi tretej generácie v porovnaní s predchodkyňou pomerne výrazne narástla. Na dĺžku sa karoséria predĺžila o 90 mm na výsledných 4,66 metra a na šírku o 45 mm na 1,81 m. Takmer nezmenená ostala len výška, ktorá sa zmenšila o 3 mm na 1465 mm. Značne narástol aj rázvor náprav na výsledných 2,69 m (+ 108 mm). Pozitívom tretej generácie Octavie je, že napriek nárastu vonkajších rozmerov sa hmotnosť v priemere znížila o nezanedbateľných 100 kg.
Manipulácia s dverami je príjemná, dobrý je aj uhol ich otvorenia, pohodlnosť nastupovania a taktiež zvuk pri zavretí, ktorý vylúdi solídne puf. Po usadnutí ma obklopili čierne plasty, ktoré na pohľad a aj dotyk pôsobia vcelku hodnotne. Oplastovanie interiéru Octavie je naozaj mohutné a vzbudzuje pocit bezpečia. Na druhej strane je tej mohutnosti v niektorých miestach až príliš. Konkrétne mohutný stredový panel s výraznejšou hranou trocha obmedzuje voľnosť pohybu pravej nohy a rovnako tak veľký otvor v čalúnení dverí. Zmestí sa tam síce kadečo, dokonca aj termoska na čaj, ľavá noha sa však potom cíti trocha stiesnene. Vzadu je miesta na sedenie naozaj dostatok, vyzdvihnúť treba najmä veľa priestoru na kolená. V Octavii sa tak priestorovo pohodlne odvezú štyri urastené osoby na krátke či dlhé trasy. Miesto pre piateho cestujúceho je vhodné len na kratšie trasy, najmä z dôvodu tvarovania sedáku. Predné sedadlá sú dobre anatomicky tvarované, ponúkajú dostatočne dlhé a tuhé sedáky a operadlá. Poteší aj dobrý rozsah ich nastavenia, a tak si nájde optimálnu polohu motorista rôzneho vzrastu. Zadné sedadlá poskytujú o niečo menej komfortu, operadlá sú pomerne tvrdé a ploché. K plnej spokojnosti chýba aj viac opory (dĺžky sedáku) na stehná, čo sa týka najmä osôb vyššieho vzrastu.
Interiér Octavie vyniká v prehľadnosti a ergonómii ovládania prvkov výbavy. Poteší aj prehľadný prístrojový panel a zlepšené bolo aj ovládaniu tempomatu. Síce opäť je integrovaný do jedinej pravej páčky ako v predošlej generácii, pridávanie či uberanie rýchlostí je ale podstatne citlivejšie a jemnejšie. Už v predchádzajúcej generácii pripomínal kufor Octavie jaskyňu, ktorej objem dosahoval 580 litrov. V novej Octavii opäť raz a zase „narástol“ a dosahuje objem 610 litrov. Z uvedených čísel vidieť, že z nárastu rozmerov vozidla najviac získal priestor na zadných sedadlách a kufor sa zväčšil len mierne. Na rovinu treba dodať, že 610 litrov je priestoru viac ako dosť a komu by nestačil, stačí sklopiť zadné sedadlá a vytvorí si malú dodávku s objemom 1740 litrov. Nakladacia hrana je v rozumnej výške cca 60 cm nad vozovkou, poteší aj dobré tvarovanie, taktiež pohodlný prístup cez široké a vysoko sa vyklápajúce veko kufra. Menej už poteší schod, ktorý sa vytvorí po sklopení zadných sedadiel.
Audio komunikuje s posádkou na dnešné pomery cez malý monochromatický displej vo vrchnej časti stredového panelu. Jeho ovládanie je jednoduché a intuitívnosť zlepšujú aj veľké a dobre označené tlačidlá. Potešil integrovaný bluetooth, vďaka ktorému prebiehalo telefonovanie za jazdy bez problémov a konektor USB napr. na prehrávanie skladieb z USB či na dobíjanie mobilného telefónu. Zvuk základného audia je oproti porovnateľnému modelu v predchádzajúcej generácii o niečo lepší, stále je však iba priemerný. Do strednej hlasitosti je prednes hudby pomerne vyvážený, po ďalšom pridávaní už nastáva postupné skreslenie zvuku s pomerne výrazným nárastom stredo-výškovej zložky s nepríjemným plechovým nádychom.
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla |
menej praktické sprevodovanie päťstupňovej prevodovky (najmä v nízkych rýchlostiach) |
priestranný, kvalitne spracovaný a ergonomický interiér |
mierne dunenie motora pri akcelerácii z nižších otáčok |
objemný a dobre prístupný batožinový priestor |
horší komfort a nižšia priľnavosť zadnej nápravy na menej kvalitných vozovkách |
dobrá jazdná stabilita v pozdĺžnom smere |
tvrdšie operadlá a kratšie zadné sedáky |
úsporný a dostatočne dynamický motor |
schod pri sklopení zadných sedadiel |
vysoké užitočné zaťaženie (cca 600 kg) |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 TSI | 1197 ccm | CJZB | 63 kW |
1.2 TSI | 1197 ccm | CJZA | 77 kW |
1.4 TSI | 1395 ccm | CHPA | 103 kW |
1.4 TSI G-TEC | 1395 ccm | CPWA | 81 kW |
1.6 | 1598 ccm | CWVA | 81 kW |
1.8 TSI | 1798 ccm | CJSB,CJSA | 132 kW |
1.8 TSI 4x4 | 1798 ccm | CJSB | 132 kW |
2.0 TSI RS | 1984 ccm | CHHB | 162 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDI | 1598 ccm | CLHB | 66 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CLHA | 77 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CRKB | 81 kW |
1.6 TDI 4x4 | 1598 ccm | CLHA | 77 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CRVC,CKFB | 105 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CKFC | 110 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CUPA,CUNA | 135 kW |
2.0 TDI 4x4 | 1968 ccm | CKFC | 110 kW |
4 komentáre
dsf
Tie fotky podvozka su dost slabe, nic tam nevidno.
Asi uz hrdzavie. Vsak dnes vyrobit nehrdzavejuci vyfuk sa neda a bolo by to neekologicke.
A ked hrdzaveju pruziny? Ved pruzina je spotrebna vec, tak ako aj vyfuk!
Bobo
Celkom podareny test, je super ze je podlozeny meraniami a nielen subjektivnymi dohadmi.
Aj ked dost bojazlivo hodnoti dost vyrazne nedostatky ako absencia viacprvkovej zadnej napravy a 6st prevodovky, co stavia auto medzi Thaliu, Logana, Elysee, Rapid a ine „auta“.
Co vsak velmi v teste chyba je uplne opomenutie hlavnych problemov tychto dnesnych supervylepsenych aut sposobenych bruselskymi ekoteroristami a tym je DPF a dalej stale viac uz aj dvojhmota (kvoli nerovnomernemu chodu a vibraciam ako dosledku downsizingu, carovania so vstrekmi a dalsich za ucelom znizenia CO2).
Ako napr. prebieha regeneracia DPF v tejto Oktavke, ake ma vodic info ze bude resp. prave prebieha, ako moze predist neuspesnej regeneracii, ako sa regeneruje DPF ked auto jazdi napr denne 4×15 km po meste a takto cely mesiac? Vyriesili uz sudruhovia regeneraciu ked auto stoji, ako to ma napr. Renault? Alebo aspon informuje vodica kedy nesmie prerusit jazdu aby to teda nevedomky neprekazil?
Anonym
ten podvozok naozaj hrdzavie?
peter
Má verzia 2.0 TDI 110kW 4×4 jednoduchú, alebo viacprvkovú zadnú nápravu? Vďaka za info.