Škoda Octavia tretej generácie vo verzii kombi je dobrým vozidlom, aj keď o málinko menej univerzálnym ako jej predchodkyňa. Na mysli mám najmä podvozok. Výrobné náklady sú v súčasnosti zďaleka na prvom mieste, a tak výrobcovia nezriedka siahajú k tak trocha spiatočníckym riešeniam.
Konštrukciou zadnej nápravy sa teda trojková Octavia vrátila ku prvej generácii. Iste, má to logiku. Kto si kupuje slabšie motory, je predpoklad, že svižne jazdiť často nebude a tých pár jázd pomôže regulovať všadeprítomná elektronika. Na druhej strane s dvojkovou Octaviou bolo aj v najslabšom motore o niečo viac jazdnej srandy a komfortu.
K plusom testovanej Octavie jednoznačne patrí dizajn, praktickosť, kvalitne spracovaný a ergonomický interiér, obrovský a dobre prístupný kufor, úsporný a dostatočne dynamický motor a s prižmúrením jedného oka aj samotná jazda. K mínusom, ale nijak zásadným by som zaradil sprevodovanie prevodovky, horší komfort a nižšia priľnavosť zadnej nápravy na menej kvalitných vozovkách alebo už spomínaný trocha dunivý prejav podtočeného motora.
Konštrukcia | preplňovaný vznetový štvorvalec |
Palivo | diesel |
Plnenie | turbo |
Uloženie | vpredu naprieč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Prevodovka | päťstupňová mechanická |
Poháňaná náprava | predná |
Najvyšší výkon (kW pri ot./min.) | 77 pri 3000 |
Maximálny točivý moment (Nm pri ot./min) | 250 pri 1500-2750 |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 190 |
Spotreba paliva (v l/100 km) | 5,1 |
Objem nádrže (l) | 50 |
0-100 km/h (s) | 10,6 |
Dĺžka (mm) | 4660 |
Šírka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1465 |
Rázvor náprav (mm) | 2690 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1247 |
Batožinový priestor (l) | 610/1740 |
Cena vozidla v čase testovania: 18 000 €.
[AdvantagesAndDisadvantages]
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla |
menej praktické sprevodovanie päťstupňovej prevodovky (najmä v nízkych rýchlostiach) |
priestranný, kvalitne spracovaný a ergonomický interiér |
mierne dunenie motora pri akcelerácii z nižších otáčok |
objemný a dobre prístupný batožinový priestor |
horší komfort a nižšia priľnavosť zadnej nápravy na menej kvalitných vozovkách |
dobrá jazdná stabilita v pozdĺžnom smere |
tvrdšie operadlá a kratšie zadné sedáky |
úsporný a dostatočne dynamický motor |
schod pri sklopení zadných sedadiel |
vysoké užitočné zaťaženie (cca 600 kg) |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 TSI | 1197 ccm | CJZB | 63 kW |
1.2 TSI | 1197 ccm | CJZA | 77 kW |
1.4 TSI | 1395 ccm | CHPA | 103 kW |
1.4 TSI G-TEC | 1395 ccm | CPWA | 81 kW |
1.6 | 1598 ccm | CWVA | 81 kW |
1.8 TSI | 1798 ccm | CJSB,CJSA | 132 kW |
1.8 TSI 4x4 | 1798 ccm | CJSB | 132 kW |
2.0 TSI RS | 1984 ccm | CHHB | 162 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDI | 1598 ccm | CLHB | 66 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CLHA | 77 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CRKB | 81 kW |
1.6 TDI 4x4 | 1598 ccm | CLHA | 77 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CRVC,CKFB | 105 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CKFC | 110 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CUPA,CUNA | 135 kW |
2.0 TDI 4x4 | 1968 ccm | CKFC | 110 kW |
4 komentáre
dsf
Tie fotky podvozka su dost slabe, nic tam nevidno.
Asi uz hrdzavie. Vsak dnes vyrobit nehrdzavejuci vyfuk sa neda a bolo by to neekologicke.
A ked hrdzaveju pruziny? Ved pruzina je spotrebna vec, tak ako aj vyfuk!
Bobo
Celkom podareny test, je super ze je podlozeny meraniami a nielen subjektivnymi dohadmi.
Aj ked dost bojazlivo hodnoti dost vyrazne nedostatky ako absencia viacprvkovej zadnej napravy a 6st prevodovky, co stavia auto medzi Thaliu, Logana, Elysee, Rapid a ine „auta“.
Co vsak velmi v teste chyba je uplne opomenutie hlavnych problemov tychto dnesnych supervylepsenych aut sposobenych bruselskymi ekoteroristami a tym je DPF a dalej stale viac uz aj dvojhmota (kvoli nerovnomernemu chodu a vibraciam ako dosledku downsizingu, carovania so vstrekmi a dalsich za ucelom znizenia CO2).
Ako napr. prebieha regeneracia DPF v tejto Oktavke, ake ma vodic info ze bude resp. prave prebieha, ako moze predist neuspesnej regeneracii, ako sa regeneruje DPF ked auto jazdi napr denne 4×15 km po meste a takto cely mesiac? Vyriesili uz sudruhovia regeneraciu ked auto stoji, ako to ma napr. Renault? Alebo aspon informuje vodica kedy nesmie prerusit jazdu aby to teda nevedomky neprekazil?
Anonym
ten podvozok naozaj hrdzavie?
peter
Má verzia 2.0 TDI 110kW 4×4 jednoduchú, alebo viacprvkovú zadnú nápravu? Vďaka za info.