Oproti predchádzajúcej generácii nenastala v jazdných vlastnostiach takmer žiadna zmena. Passat B7 ponúka veľmi slušné jazdné vlastnosti s dobrou dávkou stability aj vo vyšších rýchlostiach. Pochvalu si zaslúži za smerovú stabilitu a jazdnú stopu si dobre drží aj pri rýchlo prechádzanej tiahlej zákrute.
Slabšia obratnosť vozidla sa prejavuje hlavne pri ostrejšej jazde po kľukatých cestičkách, kedy prejazd ostrejšou zákrutou vyžaduje drobné korekcie volantom. Trocha rozvážnejšie reaguje aj pri prudšej zmene jazdného smeru. Je to však dané charakterom vozidla, keďže Passat uprednostňuje komfort cestovania pred nejakým rezaním zákrut na okresných cestách.
Práve v oblasti komfortu nastal najvýraznejší posun oproti predchodcovi. Už B6 si v oblasti komfortu jazdy viedol veľmi dobre, Passat B7 však tlmí nerovnosti ešte o kúsoček lepšie a naviac pridáva veľmi dobré odhlučnenie interiéru od kadejakých rušivých pazvukov. Aj tieto vlastnosti robia z Passata veľmi dobrého spoločníka na dlhé cestovanie.
Zameranie na čo najlepší komfort jazdy potvrdzuje aj riadenie vybavené elektromechanickým posilňovačom, ktoré pôsobí trocha preposilovaným a niekedy až umelým dojmom. Otáčanie volantom je v nižších rýchlostiach ľahké a uľahčuje manévrovanie s vozidlom. Vo vyšších rýchlostiach síce stuhne, cit z ovládania vozidla je však dosť umelý a k vodičovi sa dostáva len málo informácii o dianí kolies na vozovke.
Brzdy testovaného Passatu si viedli skvelo. Potešil nielen veľmi dobrý brzdný účinok, ale aj jeho rýchly nástup a dobrá dávkovateľnosť. Samotný nábeh plného brzdného účinku bol po troch meraniach na suchej vozovke (v priemere) excelentných 0,09 sekundy. Vozidlo bolo obuté na letných pneumatikách a brzdné spomalenie prebiehalo pri teplote +25,5 °C. Z rýchlosti 50 km/h dosiahol Passat brzdné spomalenie 10,01 m.s-2, čo predstavuje brzdnú dráhu 9,64 metra. Z rýchlosti 90 km/h bolo brzdné spomalenie na vlas rovnaké a to rovných 10 m.s-2, čo znamená brzdnú dráhu od okamihu plného brzdného účinku 31,25 metra. Vyskúšali sme brzdné spomalenie aj na popršanej vozovke pri teplote +18,5 °C a výsledok bol opäť potešujúci. Z rýchlosti 50 km/h dosiahol Passat brzdné spomalenie 8,69 m.s-2, čo predstavuje brzdnú dráhu 11,09 metra. V reči praktických čísel to znamená, že v mieste kde by na suchej ceste z rýchlosti 50 km/h už Passat zastavil, v prípade brzdenia na vlhkej vozovke by ešte išiel rýchlosťou 18,12 km/h.
Meranie 1 | Meranie 2 | Meranie 3 | |
---|---|---|---|
Brzdná dráha | 8,46 m | 26,01 m | 11,39 m |
Rýchlosť vozidla na začiatku plného brzdného účinku | 46,86 km.h -1 | 82,09 km.h -1 | 50,64 km.h -1 |
Brzdné spomalenie | 10,01 m.s -2 | 10,00 m.s -2 | 8,69 m.s -2 |
Pneumatiky (letné) |
Michelin Primacy 3 215/65 R16
|
#colspan# | #colspan# |
Dezén |
5 mm
|
#colspan# | #colspan# |
Teplota, podmienky | 25,5 °C, suchá vozovka | 25,5 °C, suchá vozovka | 18,5 °C, mokrá vozovka |
Meranie 1
Meranie 2
Meranie 3
Prednosti a nedostatky
ergonomický interiér |
menej komfortná spodná časť stredového panelu |
konzervatívny dizajn |
tempomat so znižovaním rýchlosti v krokoch 10 km/h |
komfortné sedadlá |
umelý pocit z riadenia |
jazdné vlastnosti a komfort cestovania |
vyššia hlučnosť motora v nízkych otáčkach |
dobré odhlučnenie |
|
objemný kufor a plnohodnotná rezerva |
|
dojazd nad 1000 km |
|
presné a komfortné radenie |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 TSI | 1390 ccm | CAXA | 90 kW |
1.4 TSI EcoFuel | 1390 ccm | CDGA | 110 kW |
1.6 | 1595 ccm | BSE,BSF | 75 kW |
1.6 FSI | 1598 ccm | BLF | 85 kW |
1.8 TSI | 1798 ccm | BZB,CDAA | 118 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | BLY,BLR,BVY,BVZ | 110 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | AXX,BWA,BPY,CAWB,CCTA,CBFA,CCZA | 147 kW |
2.0 FSI 4motion | 1984 ccm | BLX,BLY,BVX | 110 kW |
3.2 FSI 4motion | 3168 ccm | AXZ | 184 kW |
3.6 R36 4motion | 3597 ccm | BWS | 220 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYC | 77 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | BKC,BLS,BXE | 77 kW |
2.0 BlueTDI | 1968 ccm | CBAC | 105 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CBDC | 81 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BWV | 88 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMA,CBAA | 100 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMP | 103 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMR,CBBB | 125 kW |
2.0 TDI 16V | 1968 ccm | BKP,CBAB | 103 kW |
2.0 TDI 16V 4motion | 1968 ccm | BKP,CBAB | 103 kW |
2.0 TDI 4motion | 1968 ccm | BMP | 103 kW |
2.0 TDI 4motion | 1968 ccm | CBBB | 125 kW |
4 komentáre
salix
Tu istu tempomatovu packu mam aj ja v B6-tke. Znizenie rychlosti o jeden kilometer sa da tak, ze stlacis bocne tlacitko Set (ak uz auto ide rychlostou, ktoru ma nastavenu). Vyskusaj, ak mas este moznost. Pochybujem, ze by to medzi generaciami zmenili.
miki
asi nevieš čítať lebo nie je problém so znižovaním ale so zvyšovaním rýchlosti.
MJ
No veď práve, v B6 to išlo v B7 bežným nastavením v menu nie (diagnostiku som neskúšal). Mal som tie vozidlá vedľa seba, jedna B6 1,9 TDi Bluemotion a druhá 1,6 TDi Bluemotion. Jednalo sa o dovezené vozidlo z Francúzska, tak možno iné nastavenie. Aj v palubnom PC boli niektoré nastavenia a možnosti iné ako u nás predávaných vozidiel.
jan
co znamena tlacitko SET na pravo od riadiacej paky, a ako sa pouziva? a ako to ze v technickom mam zapisany tempomat ale v aute nie je, myslim tu packo na lavo pri volnate?