Passat B7 je dôkazom, že aj relatívne staré železo vie urobiť radosť a uspokojiť čoraz náročnejšieho zákazníka. Postačí upraviť vonkajší kabát a doladiť zopár detailov. Dizajn síce nie je tak výrazný a zaujímavý ako to bolo v prvých rokoch modelu B6, stále je to však Passat, ktorý bude aj po čase vyzerať k svetu. V ostatných disciplínach pôsobí tiež veľmi vyvážene a posádke poskytuje komfortnú a bezpečnú jazdu. V testovanom „modrom“ prevedení možno napísať aj úspornú jazdu, kde úspornosť nie je vyvážená príliš veľkými ústupkami v dynamike. Vozidlo je tak vhodné pre pohodovo jazdiacich motoristov, ktorých viac ako akčnosť zrýchlenia zaujíma výška prevádzkových nákladov.
Konštrukcia | preplňovaný vznetový štvorvalec |
Palivo | diesel |
Plnenie | turbo |
Uloženie | vpredu naprieč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Prevodovka | šesťstupňová mechanická |
Poháňaná náprava | predná |
Najvyšší výkon (kW pri ot./min.) | 77 pri 3000 |
Maximálny točivý moment (Nm pri ot./min) | 250 pri 1500-2750 |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 200 |
Spotreba paliva (v l/100 km) | 5,1 |
Objem nádrže (l) | 70 |
0-100 km/h (s) | 11,8 |
Dĺžka (mm) | 4769 |
Šírka (mm) | 1820 |
Výška (mm) | 1470 |
Rázvor náprav (mm) | 2712 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1505 |
Batožinový priestor (l) | 485 |
Cena vozidla v čase testovania: 14 000 €.
[AdvantagesAndDisadvantages]