Jeho veličenstvo Passat VI. sa koncom minulého roka pobral na zaslúžený odpočinok, a tak nezaškodí prehodiť zopár slov o jeho pozemskom účinkovaní. Obzvlášť vtedy, ak sa mi do testu dostala verzia s dvojlitrovým turbodieselom – 103 kW, ktorý spolu s výkonnejším bratom (125 kW), patril k najproblematickejším motorom, aký v poslednej dobe VW vyrobil. V našom prípade sa jedná o verziu VW Passat 2,0 TDi s kódovým označením motora BKP. Vozidlo som testoval viac ako mesiac, najazdil takmer 5 000 kilometrov a úprimne, aj ja som bol zvedavý na pocity z tohto manažérskeho dostavníka s tak kritizovaným motorom, ktorý mal na konte 165 000 km.
Interiér a exteriér
K extra komentovaniu exteriéru a interiéru sa vyhnem, nakoľko už bol opisovaný v teste Passat Bluemotion. Budem sa sústrediť iba na pár rozdielnych detailov. Väčším percentom chrómu dával Passat pri pohľade zvonku zreteľne najavo, že má bohatšiu výbavou. K chrómovému dekoru sa pridávali aj „bi ksenóny“ s prisvecovaním do zákruty, hmlovky a efektné 17″ kolesá. Zaujímavý dojem z exteriéru vozidla umocňovala aj pomerne nezvyčajná modro-oceľová metalízová farba. Zovňajšok hodnotím aj po 6 rokoch od spustenia výroby ako „sér gút“. Otváram robustné dvere a pohodlne nastupujem. Zvuk zatvorenia bol na očakávanej manažérskej úrovni a nemám teda žiadnu pripomienku. Ak som o exteriéri napísal, že dáva zreteľne najavo vyššiu výbavu, tak pri interiéri musím použiť slovko jasne. Žiadna výbava po vzore „HolobytLine“ verzie Bluemotion sa nekoná. Okná sú elektricky ovládané všetky 4, ako je u iných značiek zvykom aj v nižších triedach, poteší ovládanie palubného PC a audia na volante a samozrejme kombinácia kože a semišu na sedadlách. Z nadštandardných drobností doplním ešte vyššie spomínané prisvecovanie do bokov, aktivované do rýchlosti cca 45 km/hod pri každom natočení volantom alebo vyhodení smerovky. Tiež potešila elektrická roleta zadného skla a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Dojem z interiéru bol veľmi dobrý, materiály sú príjemné na dotyk, kvalitne spracované a zlícované, ani po prejazde väčších nerovností nič nevŕzgalo. Ergonómia je taktiež príkladná a aj na trocha odlišné ovládanie palubného PC sa dalo veľmi rýchlo zvyknúť. Sedadlá možno označiť len jedným slovom: skvelé. Kombinácia kože a semišu bola dokonalá a skvelé bolo aj ich tvarovanie. Proste radosť sedieť. Na priestor pre posádku si tiež nemožno sťažovať (aj vpredu, aj vzadu). Vozidlo je samozrejme 5-miestne, ale tvar miesta na sedenie moc komfortu piatemu cestujúce neponúka, je vhodné len na kratšie vzdialenosti. Objem kufra hodnotím ako plne postačujúci, horšie je to s jeho využiteľnosťou. Vstupný otvor je pomerne úzky (na výšku) a taktiež pre veci uložené až vzadu sa treba poriadne nahnúť, čím sa riskuje zašpinenie od nárazníka, ale to je údel karosérie sedan.
Zvuk vstavaného audia splnil očakávania a bol hodný manažérskeho sedanu. Citlivosť tuneru bola dobrá (to isté rádio v testovanom Bluemotione malo horšiu citlivosť) a celkom dobre sa vysporiadalo aj s horším príjmom lokálnych staníc. Zvuk bol pomerne čistý a neskreslený aj pri hlasnom posluchu a potešila aj slušne zastúpená basová zložka. V rámci možností teda audio nesklamalo, skôr ma zaskočil trocha skromný rozsah funkcii, ale o tom neskôr až v záverečnej časti.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Ako už bolo v úvode spomínané, jedná sa zrejme o poslednú evolúciu 2,0 TDi so vstrekovaním čerpadlo-tryska. Motor o objeme 1968 cm3 disponuje výkonom 103 kW pri 4000 ot/min, vyvíja krútiaci moment o hodnote 320 Nm pri 1750 ot/min, obsahuje 16 ventilov a rozvodový mechanizmus je poháňaný ozubeným remeňom. Vstrekovanie paliva zabezpečujú združené piezoelektrické vstrekovače VDO Siemens tzv. PPD. O kultivovanejší chod motora sa stará dvojica vyvažovacích hriadeľov, poháňaná v tomto modelovom roku už bezproblémovými ozubenými kolesami (predtým problémová reťaz). Toľko teória a aká je prax?
Najskôr ma napadlo pomenovanie, stará dobrá dymovnica, čo každú prudšiu akceleráciu, hlavne na 2. a 3. prevodovom stupni dáva zreteľne najavo „efektným“ oblakom čierneho dymu. Čítate správne, tento typ motora ešte nebol vybavený časticovým filtrom DPF. Treba dodať, že našťastie (nech mi chrobáky, stromy, Amazonský prales a súdruhovia z Greenpeace odpustia). Prečo? Ako mnohí z vlastnej skúsenosti vieme, časticový filter síce chráni planétu pred oblakom zlého a škodlivého dymu, na druhej strane znamená resp. znamenal nemalé problémy pre užívateľa takto k prírode ohľaduplného automobilu. Motor testovaného „Pašíka“ bol aj pri 165 000 kilometrovej porcii v dobrej kondícii a nevykazoval žiadne abnormálne stavy. Svojim správaním mi pripomínal starú a ani teraz nie vo všetkom zlú TDi školu. Pár slovami: zvuk ala Zetor po zábehu, úchvatný kopanec pod hranicou 1900 ot/min, oblak dymu pri prudkej akcelerácii (nič strašné) a ak treba aj úspornosť. Motor možno svojou kultúrou chodu považovať za dospievajúceho nevychovanca. Za studena je dosť hlučný (hlučnejší ako 1,9 TDi), po zohriatí sa citeľne skľudní, ale stále ho Zetor maniere neopúšťajú. Pozitívom je slušné utlmenie, a tak do interiéru sa dostáva len časť týchto pazvukov. Škoda, že sa konštruktéri ešte o kúsoček viac nepohrali s elimináciou vibrácií, ktoré je v interiéri predsa len trocha viac cítiť.
Motor citeľne zaberá už od 1400 ot/min a takmer lineárne tento záťah rastie do necelých 1900 ot/min. Tesne pod touto hranicou totiž nastáva pre TDi PD typický kopanec a opretie do sedačiek (a šak neni to zlé). Pre veľa motoristov ešte stále pôsobivý spôsob dynamického sa správania motora pokračuje približne do 4000 ot/min, po prekročení ktorých nastáva postupné, ale citeľné ochabnutie a po dosiahnutí hranice 4500 ot/min, dáva obmedzovač motoru nekompromisné STOP. Subjektívne má motor naozaj dosť sily a nerobí mu problém ani na najvyššom 6. stupni povaľovať sa našou krásnou krajinou v otáčkach okolo 1500 ot/min. V prípade potreby aj bez väčšieho reptania zrýchľovať (slabé dunenie). Treba len počítať, najmä pri potrebe okamžitej akcelerácie, že pod hranicou 1800 ot/min má motor pomerne výrazne oneskorenie nástupu turba, trvajúce cca 1,5 sekundy, pričom pri otáčkach 2500 je táto časová hodnota sotva tretinová. Spotreba ma (ne)prekvapila. S týmto agregátom sa v prípade snahy dá spraviť akoby vystrihnutá z ríše zelených zázrakov – 3,9 litra/100 km. Ak sa ale častejšie stúpa na krk (akcelerátor), nie je problém atakovať aj 8 litrovú hranicu. To isté platí o diaľničnej jazde, kde treba počítať pri dodržiavaní povolených limitov so spotrebou tesne pod 7 litrov. V meste spotreba osciluje medzi 7-8 litrami nafty na 100 km. Akonáhle sa „Pašík“ vydá spoznávať Slovensko po okresných cestách a nedupe sa mu na krk, klesá spotreba hlboko pod 5 litrov.
Podvozok, brzdy a riadenie
Radenie… hm… no ako obvykle… súdruhovia zo západnej NDR, konkrétne z Wolfsburgu opäť raz a zase nesklamali. Jednotlivé prevody sú naskladané naozaj dobre a k charakteru motora sadnú ako uliate. Samotné radenie ide ľahko, presne a ani vôle v koncových polohách sa po toľkých kilometroch nevymykajú norme. Dráhy radenia sú krátke, radiaca páka padla dobre do ruky a aj spojka zaberala jemne a hladko.
Jazda s Passatom bola podľa očakávania príjemná a podvozok v kombinácii so 17″ kolesami toho dovoľoval na sedan manažérskej triedy naozaj mnoho. Dodatočnou montážou 17″ kolies sa stal prejazd nerovností o niečo menej komfortnejší v porovnaní so sériovými 16″ kolesami a tak síce tesne, ale stále spĺňal štandardy komfortu očakávané od manažérskeho sedanu. Ruka v ruke s väčšou šírkou pneumatík narástla aj istota pri rýchlom prejazde tiahlou zákrutou a chcelo to dosť hrubé zaobchádzanie, aby som dostal Passata na limit adhézie, kedy už nekompromisne zasahoval stabilizačný program ESP. Podobne skvelo si viedol aj v stabilite v priamom smere, kedy ho nerozhádže ani jazda rýchlosťou 180 km/hod v kombinácii s nerovným (nechcem napísať rozbitým) povrchom našich vozoviek. Čomu ani silný motor a široké kolesá nepomôžu, je mrštnosť. Úzke vlásenky teda Passatu moc nevoňajú a pri slalome treba počítať s určitým oneskorením a zotrvačnosťou. Ono 4,8 metra v kombinácii s 1,5 tony hmotnosti umiestnenej prevažne v prednej časti vozidla robí svoje.
Ovládanie smeru jazdy vozidla prebiehalo cez optimálne veľký a tvarovaný volant, ktorý bol potiahnutý ako inak v tejto triede takmer štandardnou „koškou“. Okrem klasického komfortu v ovládaní umožňovalo riadenie v rámci svojich možností aj trochu športového vyžitia. V rámci možností elektromechanického posilňovača sa dostávalo vodičovi aj slušné množstvo informácii o dianí na vozovke. Čím riadenie vyslovene potešilo, bolo vytočenie kolies (tzv rajd). Vďaka nemu sa Passat otočí aj na miestach, na ktoré by ste si trúfli iba o meter menším vozidlom. Rovnako ľahko sa parkovalo v preplnených podzemných garážach nákupných centier.
K brzdám nemám najmenšej výčitky, aj po toľkých kilometroch boli v skvelej kondícii. Ich prejav je mierne ostrejší a neunavili sa ani po niekoľko násobnom brzdení po našich horských prechodoch.
Celkové hodnotenie, čo na to Autorubik
„Pašík“ nesklamal. Napriek nepriazni osudu bol aj motor v dobrej kondícii a celé vozidlo „šlapalo ako hodinky“. Auto malo na konci testu najazdené cez 166 000 kilometrov a za celý svoj manažérsky život otravovalo len s drobnosťami. Pri cca 100 000 km odišlo audio a z dôvodu prehnanej ceny (1400 €) originálu s 6 CD meničom, bolo nahradené lacnejším a jednoduchším rovnakého dizajnu. Pri 160 000 km odišlo tlačítko elektrickej ručnej brzdy, cena opravy 50 € v značkovom servise. Podľa majiteľa, pýta počas 30 000 km servisného intervalu cca 2-2,5 litra oleja na doliatie. Za svoj skvelý stav vďačí iste aj rozmýšľajúcej, triezvo jazdiacej obsluhe a v prevažnej väčšine najazdených diaľničných kilometrov. Vozidlo by som odporúčal 4 členným rodinám, kde oteckovi bije srdiečko o niečo dynamickejšie a so svojim tátošom si občas aj „pozávodí“ a nezruinuje pritom rodinný rozpočet.
Konštrukcia | vznetový radový štvorvalec |
Palivo | nafta |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na valec |
Plnenie | čerpadlo-tryska |
Uloženie | vpredu naprieč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Prevodovka | šesťstupňová manuálna |
Poháňaná náprava | predná |
Najvyšší výkon (kW pri ot./min.) | 103 pri 4000 |
Maximálny točivý moment (Nm pri ot./min) | 320 pri 1750 |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 209 |
Spotreba paliva (mesto/mimo/kombi. v l/100 km) | -/-/5,9 |
Objem nádrže (l) | 70 |
0-100 km/h (s) | 9,5 |
Dĺžka (mm) | 4 765 |
Šírka (mm) | 1 820 |
Výška (mm) | 1 472 |
Rázvor náprav (mm) | 2 709 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 529 |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť (kg) | 2 060 |
Rozmery pneumatík | 235/45 R17 |
Batožinový priestor (l) | 485 |
Cena vozidla v čase testovania: 13 000 €.
[AdvantagesAndDisadvantages]
Prednosti a nedostatky
bohatá výbava |
vyššia hlučnosť motora |
spracovanie a použité materiály v interiéri |
vibrácie na voľnobehu |
priestor pre cestujúcich a batožinu |
citeľná "turbodiera" v nižších otáčkach |
jazdné vlastnosti |
výhľad vzad |
skvelo fungujúce brzdy |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 TSI | 1390 ccm | CAXA | 90 kW |
1.4 TSI EcoFuel | 1390 ccm | CDGA | 110 kW |
1.6 | 1595 ccm | BSE,BSF | 75 kW |
1.6 FSI | 1598 ccm | BLF | 85 kW |
1.8 TSI | 1798 ccm | BZB,CDAA | 118 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | BLY,BLR,BVY,BVZ | 110 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | AXX,BWA,BPY,CAWB,CCTA,CBFA,CCZA | 147 kW |
2.0 FSI 4motion | 1984 ccm | BLX,BLY,BVX | 110 kW |
3.2 FSI 4motion | 3168 ccm | AXZ | 184 kW |
3.6 R36 4motion | 3597 ccm | BWS | 220 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYC | 77 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | BKC,BLS,BXE | 77 kW |
2.0 BlueTDI | 1968 ccm | CBAC | 105 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CBDC | 81 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BWV | 88 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMA,CBAA | 100 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMP | 103 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMR,CBBB | 125 kW |
2.0 TDI 16V | 1968 ccm | BKP,CBAB | 103 kW |
2.0 TDI 16V 4motion | 1968 ccm | BKP,CBAB | 103 kW |
2.0 TDI 4motion | 1968 ccm | BMP | 103 kW |
2.0 TDI 4motion | 1968 ccm | CBBB | 125 kW |
24 komentárov
Richard
Dobrý deň, čítal som rôzne recenzie o tomto aute vw passat b6 2.0 tdi 103 kw od r. 06, a chcel by som poradiť od vás čo mate skúsenosti s týmto autom, či je dosť kazive a či sa oplatí kúpa takéhoto auta ???
Fero
no tak kazivé ako kazivé, vela závisí aj od predchádzajúceho majitela. O tento čo je v teste sa majitel asi vzorne staral a nejazdil ako prasa ako je u niektorych vodičov prasatov zvykom. Tak vyberaj taky, preverený, vyskúšaný a so servisnou knižkou.
Richard
ale dosť ma odradilo to že som čital že bloky motorov praskajú … a teda ako to zistím že je prevereny a že servisná knižka nieje sfalšovana ???? a ešte ked som čital recenzie že verzií 2.0 tdi 103 kw PD sa radšej oblukom vyhýbať ??? diky
Rony
servisnú knižku preveríš preverením servisnej histórie v autorizovanom servise. Samozrejme ani to nemusí byť 100%. Najlepšie je mať niekoho naozaj skúseného a popreverovať kombinácie servisnej histórie a momentálneho stavu vozidla. Ver, že keď takto začneš preverovať, každý podvodník odskočí a ostane len ten, ktorý sa nemá čoho obávať.
milan
Pravdupovediac test ma vôbec neprekvapil.
Dlhodobo som zaťažený na nemecké autá,pričom som už vystriedal za svojho života aj mnohoó ďaľších značiek v nižšej strednej resp strednej triede .
Časom som začal hodnotiť u nového vozidla pomer cena a kvalita tovaru.
Vlastním už tretiu generáciu vw passat ( zásadne mne je blízka šedá metalíza ) a teším sa na ďaľšiu, ale úpne od základu novú. Vozidlá v danej triede mne plne vyhovujú!!!
Vždy s novým modelom si vzájomne „sadneme“ a ja si pripadám, ako keby som to auto už dôverne poznal. Jazdné vlastnosti každého passatíka na danú dobu boli len skvelé.
Môj súčastný model je VW Passat 2,0 TDI (103 kW) Business r.v.2006 s org.továrenským športovým podvozkom ( vozidlo je tým pádom trochu tvrdšie, no prejazd zákrut s pneumatikami 225/45/ R17 je neskutočne stabilný.Pred ním som mal ešte VW Passat 2,0 TDI.v.2005, ktorý mi na jar roku 2006 zachránil život, keď z vedľajšej cesty ma prehliadol iný vodič).
Na vozidle mám najazdené len 88 tis kilometrov, jazdím kratšie vzdialenosti a často cestujem do Baden-Baden ( Nemecko 1300km) a vtedy môj chrbát ocení, čo je to kvalitné sedadlo. Patrím ku vodičom čo využívajú v aute všetko a očakávam , že všetko musí 100% fungovať.
V záruke som mal problém len v audiom ( menili rádio po tom ako spolucestujúca tomu pri návrate z Prahy riadne rádiu vypiekla – cca.40 tis.km), a ešte bol 2x problém s parkovacím senzorom ( 3 tis km a 25 tis km., no keď sa to tretí raz opakovalo tak vymenili komplet celu sadu aj predok a bolo po probléme.
Čo sa týka motora som absolútne spokojný. Nemal som najmenší problém a spolieham na kvalitu. Olej mením cca po 20 000km a motor si zatiaľ nikdy nevyžiadal ani doliate oleja (málokto to verí ale je to fakt). Pri tomto výmenom intervale to jednoducho nepotreboval.
Ja tým 30tis km ser. intervalom neverím.
Tá spotreba čo je v teste uvádzaná to je skrátka realita, ale dá sa vliecť aj pod 3,5 l.
Myslím ,že jazdené vozidlá sú teraz už na prijateľnej úrovni aj menej solventnej skupine ľudí.
Passata môžem len doporučiť, je to skvelé bezpečné, kvalitne vypracované auto s ktorým budete isto ešte veľa rokov veľmi spokojní. To auto je určené na každodenné dochádzanie do práce, ale aj vozidlo určené na veľmi dlhé trate. Jednoducho Passat je PASSAT.
Doporučoval by som len klásť dôraz na skutočný počet najazdených kilometrov. Ono tieto autá spravia hravo aj milión kilometrov. Videl som passata čo mal najazdené 550 tis kilometrov a vyzeral na 15O tis kilometrov.
Vlastnil som Passat B 1,8T najazdil som vtedy na ňom 450 tis km a bol ako nový a všetko okrem kotúčov a tlmičov pôvodné.
Pozor hlavne na autobazáry s garanciou najazdených kilometrov pričom počet najazdených kilometrov je nezistiteľný a stav tachometra je 110 tis kilometrov.
Keď jazdené auto, tak len so servisom zo značkového servisu, tam je uložená v centrálnej servisnej databáze VW celá história vozidla.
Kto má na nového Passata, tak má aj na jeho značkový servis.
Veľa šťastných a bezpečných kilometrov s PASSATOM.
Je to veľmi dobrá voľba!
dany
no ano skvely passat ………..oblukom sa vyhnut 2.0tdi.
marek
mám motor 2.0 tdi 16V 103kw, najazdených 108 tis. km a nemožem mu nič okrem málinko vyššieho hluku vytknúť.
rado
Mám vw pasat 2,0 TDI už 5 rokov a nemôžem na neho povedať ani jedno zlé slove výborná voľba
mario
ahojte kupil som jettu 2,0tdi 103kw rok2007.7mesiac najazdene ma 153 000km,automatDSG…auticko slape ako hodinky, chcem sa opitat?? je to prave ten kazivy? zvuk ma krasny neviem co mam cakat…dakujem
anonym
zdrawim…mam passat b6 variant 2007 bkp 2.0 tdi 103 kw.na vyssich otackach vyhodi motor do nudzoveho rezimu a blika svetielko zhavenia.auto nema vykon ako keby islo bez turba.ked vypnem motor a znova zapnem.kontrolka zhasne a motor ide v poriadku.ak znovu slapnem na otacky vyhodi tu isu chybu a motor nema vykon…Vie mi niekto poradit co to moze byt za chybu ?
michal
Mam prave tento problem aj ja 207 000km…odchadza turbo :-). Nove 1200ecok repas 350e 🙂
Anonym
no ak to mas asi vtahu strekovace,mne to robilo na mondeoj
michal
Ja som ho kupil pred rokom a pol ked malo 180 000km..odvtedy vymena regulacnej klapky vzuchu, riadiaca jednotka + kable, vstrekovac, spojka + zotrvacik no a samozrejme vsetky naplne a filtre a takisto capy a ulozenia ramien a manzety…malo aj serv.knizku do 130 00km. Ale musel na nom jazdit ako d…l …
michal
Uvidime ako vydrzi hlava co zvykne praskat, a trochu obcas trasie motorom,uvidime ci dalsi vstrekovac neodchadza..
Miro
Pokial mas motor BKP, povodne vstrekovace Siemens ti vymenia za nove v origo servise zdarma.
Richard
tak ako je to s motormi 2.0 ? myslim ze nieje tak overeny ako stary znami 1.9. neviem ake zmeny robili ale vypada ze dost velke…. takze asi ak chcete fakt auto ktore vydrži tak 1.9. a ak chcete 100% tak si zoberte starši model. išel som na nom na dovolenku 2 000. 1.9. kombik. 4×4. kufor na prasknutie . klima naplno a 180 hejsa po dialnici….. jedine co bolo zatial menene tak hadica k turbu …. auto ma najazdene cca 210 000km.
peter
ja mam 2.0 liter motor BKP menil som hlavu lebo bola prasknuta ale som s nim spokojny ma uz190tisic a slape ako hodinky a je to4x4
Anonym
slape ako hodinky??? prasknuta hlava motora je prejav spolahlivosti?
Fero
Ja mam 2.0 TDI kod motora CBAB už s CR (common rail),kupil som ho pred dvomi rokmi ako 3,5 rocny z Nemecka so 120 tis. km, zatial uplna spokojnost. Chybovy bol PKB. Ja mam najayden7ch 155 tis. km a menil som len klapku vyduchu, inak slape ako novy a ide luxusne ,elegantne a tichucko.
Milan
Já mám 7roční BKP a nemenil som ani prd.Ty tu píšeš že mám ten bezproblémový a už si menil klapku vzduchu 😀 ked už tak tak problémové su 2005-2006 čiže prvý model
Milan
Zdarec Mám BKP 2007 dokonca z Talianska doprataný,najazdené 172tisíc,já osobne mám auto už vyše dvoch rokou,ide jako hodiny,najazdene asi 30tisíc, pri asi 160tisíc vo VW na zvolavacej akcii kde vymenil vstreky aj kabeláž a rovno aj žhavičky. Ak ho niekto chce nech sa ozve milan24@centrum.sk budem kupovat Caddy kôli práci
Anonym
v teste sa pise, ze olej treba doliat 2-2.5L za 30 000km? to vazne dnes este niekto meni olej az po 30 000km? po takom cloveku nekupovat ani lopatu, nieto este auto
Palo
Množstvo dnešných aut má interval 30 000 km a v prípade flotilových drvivá väčšina. Odjazdia tak 150 000 km a auto sa predá a je im jedno v akom stave bude lebo čo malo splnilo. Autá čo sú v operatívnom leasingu to tak majú skoro vždy.
Anonym
ako moze niekto, komu RPASKLA HLAVA MOTORA napisat, ze je spokojny a slape ako hodinky? to su fakt ludia tak zaslepeni ci iba zblbnuti?