Automobilka Toyota uzavrela dohodu o spolupráci s firmou WiTricity, ktorá sa špecializuje na bezdrôtové napájanie. Cieľom spolupráce je vývoj bezdrôtového dobíjania akumulátorov v automobiloch a ich následné presadenie do praxe. Toyota plánuje navýšiť základné imanie tejto spoločnosti.
Technológia spoločnosti WiTricity využíva rezonanciu, vďaka čomu je možné dobíjať akumulátory aj bez priameho kontaktu. Toyota je toho názoru, že technológia je účinnejšia než elektromagnetická indukcia. Tá je síce bezdrôtová, ale vyžaduje kontakt medzi batériou a zdrojom energie. Zatiaľ sa využíva pri dobíjaní mobilov, počítačových myší, a pod. V prípade rezonancie, by pre dobíjanie elektromobilu stačilo zaparkovať v blízkosti zabudovaného dobíjacieho zariadenia, ktoré by mohlo byť niekde na verejnom parkovisku alebo aj doma v garáži.
Toyota nezverejnila žiadny dátum, kedy môžeme očakávať prvé výsledky, taktiež ani odhady, koľko by približne mohlo nabíjanie trvať, alebo koľko by mohlo stáť jedno dobíjacie zariadenie.
Podobným smerom idú aj ďalšie automobilky. Napríklad Nissan sa tiež zaoberá bezdrôtovým dobíjaním elektromobilov, nielen stacionárnymi stanicami, ale tiež technológiou na dobíjanie počas jazdy. Tá by mala byť realizovaná formou akýchsi plátov, ktoré by sa vsadili pod povrch vozovky a boli by schopné dobíjať elektromobil počas jazdy. Nissan si túto technológiu predstavuje ako cesty, alebo jazdné pruhy vyhradené pre elektromobily, prípadne určité úseky diaľnice, kam by sa radili elektromobily.
Taktiež Google robí testy vo svojom hlavnom sídle na bezdrôtové dobíjanie elektromobilov. Pokusy robí na elektrických vozítkach, ktoré sú využívané pre pohyb po komplexe. Dobíjacie stanice s názvom Plugless Power im zabezpečuje firma Evatran, ktorá neskôr plánuje túto technológiu poskytnúť aj automobilkám.