Corolla ponúka pomerne usadlo tvarovaný interiér, kde namiesto emócii hrala prím praktickosť a kvalitné dielenské spracovanie. Oproti predchádzajúcej generácii si výrazne polepšili po dizajnovej stránke plasty, keďže lacno pôsobiace lesklo šedé sfarbenie vystriedal tmavý odtieň. Zlepšil sa aj dojem z povrchovej úpravy. Ergonómia je tiež na dobrej úrovni, zvyknúť si len treba na pomerne malý multifunkčný displej autorádia, kde okrem klasických funkcii audia sa zobrazujú aj hodnoty z palubného PC, a tak trocha odpútavajú zrak vodiča za jazdy. Naopak poteší veľká prehľadnosť jednoduchého prístrojového štítu s optitrónovým podsvietením ukazovateľov. Sluchovo citlivejší pasažieri môžu mať námietky aj na slabšie odhlučnenie interiéru, hlavne čo sa týka hluku od motora. Paradoxne je vyššia hlučnosť citeľná pri benzínových motoroch a to najmä vo vyšších otáčkach-jazda po diaľnici.
Priestorovou ponukou je na tom Corolla v porovnaní s konkurenciou priemerne. Vpredu je relatívne dosť miesta aj pre vyšších pasažierov, ale vzadu si dostatok miesta nájdu len dvaja priemerne urastení dospelí. Pocit zo sedenia je na prvý pohľad komfortný, predným sedadlám ale chýba výraznejšie bočné vedenie a taktiež príliš mäkké čalúnenie operadla v oblasti bedier nepridáva na kondícii chrbtice po dlhších jazdách. Verzia Sport, ponúka podstatne lepšie tvarované sedadlá, urastenejším pasažierom zrejme moc vyhovovať nebudú, keďže sú pomerne úzke.
Z pohľadu praktickejšie zameraného našinca je na tom Corrolla najhoršie s objemom kufra. Ten je sotva na priemernej úrovni a jeho 289 litrov prekonávajú aj o triedu menšie vozidlá. Ešteže je dobre prístupný cez piate dvere a po sklopení delených sedačiek jeho objem narastie na už pomerne slušných 1190 litrov. O niečo lepšie (ale nijak nadštandardne) si viedlo kombi s 402 litrami a objemovú reputáciu mierne zachraňoval sedan s najvyššou hodnotou 450 litrov. V prípade kombi s dvojlitrovým dieselom a lepšou výbavou si treba dať pozor na užitočné zaťaženie, ktoré mohlo klesnúť výrazne pod 400 kg, čo je z pohľadu využiteľnosti vozidla málo.
Podvozok
Oproti predchádzajúcej generácii prešiel pomerne výraznou zmenou aj podvozok. Vpredu síce ostal mierne prepracovaný záves typu McPherson, zmeny sa však udiali na zadnej náprave. Viacprvkový záves nahradila Toyota priestorovo úspornejším a jednoduchším torzne pružným priečnym nosníkom s dvojicou pozdĺžnych (vlečných) ramien. Napriek jednoduchosti zadnej nápravy sa podarilo výrobcovi naladiť podvozok veľmi obstojne. Slušne tlmí nerovnosti a nenechá sa vyviesť z miery ani ostrými zmenami smeru na úzkych cestách. Výborne drží jazdnú stopu a vrodená nedotáčavosť sa dostavuje až pri veľmi ostrej jazde. Je však pomerne dobre odhadnuteľná a nastupuje pozvoľne. Popisované vlastnosti nie úplne platia o verzii s liatinovým dvojlitrovým turbodieselom, kde predsa len vyššiu hmotnosť motora cítiť. Prejavuje sa to vyššou nedotáčavosťou a menšou ochotou náhle meniť smer. Verzia kombi je ladená trošku do mäkka, čo sa prejavuje väčšími náklonmi karosérie.
Robustný podvozok sa vyznačuje slušnou odolnosťou, najskôr vedia pohnevať vôle v uložení predného stabilizátora, pri väčšom počte kilometrov sa môžu vyskytovať aj vôle v spodných čapoch ramien, tie sú však samostatne vymeniteľné. Dobre naladenému podvozku bohužiaľ nesekunduje riadenie, resp. jeho elektromechanický posilňovač EMPS. Jednak má pomerne málo strmý prevod, čo sa prejavuje väčším točením z jednej krajnej polohy do druhej a tiež je naladený tak, že prakticky eliminuje pocit kontaktu s prednými kolesami. V prípade základných verzií chýbalo pozdĺžne nastavovanie volantu, čo môže niekedy znamenať menej pohodlné ovládanie. Naopak vo vyšších verziách bol volant nastaviteľný v obidvoch osiach s veľmi slušným rozsahom.
Motory
Prednosti a nedostatky
veľmi dobrá spoľahlivosť |
len priemerná veľkosť batožinového priestoru |
dobrá ergonómia interiéru a dielenské spracovanie |
kratšie sedáky so slabším bočným vedením |
bezpečné a pomerne komfortné jazdné vlastnosti |
spotreba paliva pri vyšších rýchlostiach (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i) |
na svoj objem výkonné a dynamické zážihové motory (hlavne do modernizácie 2005) |
menej presný ukazovateľ stavu paliva |
vydarená verzia T-Sport |
menej miesta na zadných sedadlách (hlavne na nohy) |
úsporný a spoľahlivý malý diesel 1,4 D-4D |
drahšie originálne náhradné diely a prípadné opravy |
menej strmé riadenie so slabou spätnou väzbou |
|
vyšší hluk motorov (najmä 1,4 a 1,6) nad 3000 ot/min |
Najčastejšie poruchy
korózia výfukového potrubia |
praskajúce žiarovky H7 |
vôľa v uložení predného stabilizátora |
predčasne opotrebované brzdové doštičky alebo zvlnené brzdové kotúče (záleží na jazdnom štýle) |
opotrebovaná a prešmykujúca spojka |
občas porucha centrálneho zamykania |
občas nefungujúce podsvietenie stredového panelu |
pokazený originálny audiosystém - nejde ovládať hlasitosť |
nepresný palivomer |
netesný uzáver nádobky brzdovej kvapaliny (začiatok výroby, zvolávacia akcia 2003) |
opotrebovaná voľnobežka štartéra - škŕkavý zvuk pri štartovaní (väčší počet km/štartov) |
opotrebovaná voľnobežka alternátora alebo tečúca vodná pumpa |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - vyťahaná reťaz (benzínové motory ZZ-FE) |
zvýšená spotreba motorového oleja (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i - do 2005) |
zanesenie variátora - nadmerná hlučnosť motora v celom otáčkovom spektre (1,4 VVT-i a 1,6 VVT-i, nekvalitný olej) |
prasknuté zvody výfukového potrubia - zvýšený hluk (1,8 VVTL-i, prvý rok výroby) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlavé zvuky na voľnobehu a vibrovanie motora medzi 2000-3000 ot. (2,0 D-4D) |
chybný SCV ventil čerpadla Denso - pokles výkonu motora (2,0 D-4D) |
chybný regulátor tlaku paliva v tlakovom potrubí common-rail - nedá sa naštartovať alebo zhasínanie počas jazdy |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 D-4D (66 kW). Preplňovaný vznetový radový štvorvalec s rozvodom OHC, vysokotlakové vstrekovanie Common-Rail Bosch, premenná geometria lopatiek statora turbodúchadla. Motor pochádzajúci z menšieho Yarisu, prešiel úpravami, čo mu citeľne pomohlo a predstavuje v Corolle naozaj podarenú motorizáciu, ktorá vyhovie väčšine bežne jazdiacich motoristov. Je kultivovaný, tichý, veľmi úsporný a má nízke servisné náklady aj vďaka rozvodovej reťazi. |
2,0 D-4D (66, 81, alebo 85 kW). Vznetový preplňovaný radový štvorvalec so vstrekovaním Common-Rail Denso. Motor je síce kultivovaný a disponuje solídnym ťahom, občas mal však problémy so spoľahlivosťou a je pomerne citlivý na kvalitu nafty. Pri silnejších verziách vie pohnevať aj dvojhmotový zotrvačník a ani jeho servisné náklady nepatria k najnižším. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 VVT-i | 1398 ccm | 4ZZ-FE | 71 kW |
1.6 VVT-i | 1598 ccm | 3ZZ-FE | 81 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 141 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 160 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 165 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.4 D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D-4D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D4-D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 81 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 85 kW |
6 komentárov
lllll
1.4 D ma dvojhmotu? Som myslel, ze tento maly diesel to nema..
vojto
Corolla 1,4 vvt-i r.v2004. Kupil som si ju pre kvalitu,ale bohuzial nejdu presne radenie rychlosti.Do 2 a 3 potom to uz ide hladko.Neviem preco ,ale ked radim z 2do3 akoby narazilo na stenu a po malej chvilke sa tam vopcha.Je to neprijemne pri prediehani ked musim cakat kym sa jej uraci vopchat dnu.Na recenzii maju takyto problem viacej ludi ale skoro nikto nevie co to moze byt.Len sa odhaduje.Som osobne z toho sklamany ma to mat presne a hladke radenie ,ale nema.
repic22
Je to spojkou,vymenil som novu a uz idu krasne zaradit iba jednotka obcas blbne
1.4 vvti
Zdravim. Mam uz skoro 4 roky sedan 1.4 vvti. So vsetkym v recenzii mozem suhlasit, ale nie s malym priestorom na nohy na zadnych sedadlach. Mam necelych 190 cm a za seba si sadnem bez akehokolvek obmedzenia. Superb to nie je, ale v porovnani s Octaviou I, Golfom alebo podobne rozmernymi autami je toto luxus. Zadny sedak je sice kratky, ale za to je vyssie polozeny, co ulahcuje vystupovanie z auta. To ocenuju hlavne starsi ludia, ktorych sem-tam veziem.
To radenie z 2. na 3. pri predbiehani vo vyssich otackach niekedy trapi aj mna, ale dvojka sa da vytocit do 80 km/h a to celkom staci dostat sa pred pomalsie iduce auto. Ale trapi ma ina vec. Mam najazdene 240 tis. km a v prevodovke mi huci lozisko. V toyotackom servise mi povedali, ze uz to par krat menili. Vymena aj so spojkou vraj bude stat cca 400€. Motor si vsak pradie pekne potichu. Vymena povodneho vyfuku asi tento rok neminie ani mna, ved uz ma cosi za sebou (od 2003).
1.4 vvti
Este jedna poznamka. Ziarovky H7 praskaju, ale nie vsetky vydrzia rovnako dlho. Niekolko lacnejsich som vystriedal, potom som skusil Hella Long Life. Boli sice drahsie, ale jedna z nich mi praskla az teraz, cca po 16 mesiacoch. Z tych lacnejsich vzdy jedna praskla uz po 3-4 mesiacoch.
Auto jazdi kazdy den a rocne urobi cca 25000 km (doteraz spolu nieco cez 100 tis. km) Doteraz som v motore menil len olej. Z podvozka to boli 1x brzdove dosticky, predny lavy tlmic (cca 100€), gumu a tycku stabilizatora (co vyslo spolu s pracou cca 30€). Naozaj ma udivuje, kolko ten podvozok znesie, kedze jazdim do prace po dost rozbitych cestach. Nebyt toho loziska v prevodovke, nemam autu co vytknut.
Lukas Bubo
Mam Corolu E12 1.6
Super auticko ale samozrejme problem medzi rychlostami 2-3. Vymenil som spojku a mechanik mi hovoril ze som mal velmi zhrdzavene voditka na zaradzovanie rychlosti . (Neviem to presne nazvat ako to povedal on) po vymene a premazani bolo vsetko ok ale po case mam pocit ze sa to pomalicky ale isto vracia spat.
Inac auto tip top. Poznam ho od nova a teraz ma cca 245 000tis.
Menene oleje filtre sviecky a pneu… 😊