Toyota Corolla má medzi motoristami veľmi dobrú povesť, bohužiaľ pri deviatej generácii to až tak neplatí. Medzi najčastejšie nedostatky patrí rýchlejšie hrdzavejúce výfukové potrubie (najmä koncová časť), prasknutá H7 v prednom svetlomete (obtiažna výmena), vôľa v uložení predného stabilizátora, ktorá negatívne ovplyvňuje jazdné vlastnosti vozidla, predčasne opotrebované brzdové doštičky – zvlnené brzdové kotúče (v závislosti na jazdnom štýle majiteľa) alebo opotrebovaná a prešmykujúca spojka, ktorá sa vyznačuje len priemernou životnosťou.
Občas sa vyskytne aj porucha centrálneho zamykania, podsvietenia stredového panelu a pokazený originál audiosystém – nešla ovládať hlasitosť. Vozidlá vyrobené do júna 2002 sa vyznačujú kratšou životnosťou ložísk (nábojov) kolies zadnej nápravy a občasné problémy robila aj ručná brzda. Pri starších hatchbackoch treba skontrolovať plynové vzpery zadných dverí, ktoré nedržia, ich výmena za originálne kusy vyjde na cca 200 €. Silnou stránkou nebola ani presnosť palivomerov (výrobca sa ich pri servisných intervaloch snažil preprogramovať, ale veľmi to nepomáhalo). V začiatkoch produkcie sa vyskytoval aj netesný uzáver nádobky brzdovej kvapaliny, čím hrozilo klesanie účinku zošliapnutia brzdového pedálu (riešené v zvolávacej akcii v roku 2003). Pri väčšom počte kilometrov (resp. štartov) sa môže objaviť opotrebovaná voľnobežka štartéra (škŕkavý zvuk pri štartovaní).
Pri benzínových motoroch radu ZZ sa do roku 2005 nezriedka vyskytuje nadmerná spotreba motorového oleja. Pri väčšom nájazde (obyčajne nad 200 000 km) resp. skôr z dôvodu nekvalitnej údržby – naťahovaní výmeny oleja/použitie nesprávneho oleja sa vyskytuje aj problém s nadmerne opotrebeným rozvodovým mechanizmom – rozvodovou reťazou. Okrem nadmernej hlučnosti sa problém môže prejavovať aj svietiacou kontrolkou, zhoršeným štartom či výpadkami výkonu. Riešením je len výmena reťaze, ideálne aj s napínačom a vodiacimi lištami. Pri zanedbaní problému existuje riziko preskočenia reťaze a tiež nadmerného opotrebenia ozubených kolies, čím sa oprava značne predraží, keďže výmenu predražuje presuvník variabilného časovania VVT-i. V prípade nekvalitnej údržby či naťahovania servisných intervalov hrozí aj zanesenie variátora a následná nadmerná hlučnosť motora v celom otáčkovom spektre. Olej sa odporúča plne syntetický, najlepšie SAE 5E 30, API SH/SJ. Občas sa vyskytuje problém s netesnou – tečúcou vodnou pumpou či nadmerne opotrebenou voľnobežkou alternátora. V prípade motora 1,8 VVTL-i sa v prvom roku výroby mohli vyskytnúť prasknuté zvody výfukového potrubia, čo sa prejavuje charakteristickým zvýšeným hlukom, tiež tento motor môže postihnúť nefunkčná-opotrebovaná ostrá vačka.
Pri dieselovom motore 2,0 D-4D treba venovať zvýšenú pozornosť stavu dvojhmotového zotrvačníka (keďže jeho výmena je dosť drahá), ktorý sa okrem chrchlavých zvukov na voľnobehu prejavuje aj vibrovaním motora medzi 2000 a 3000 otáčkami a trhavým rozbehom. Na motore 2,0 D-4D sa môže vyskytnúť aj chybný SCV ventil čerpadla Denso, čo sa prejavuje poklesom výkonu motora či zhasínaním motora alebo chybný regulátor tlaku paliva v tlakovom potrubí common-rail, takže motor nemožno naštartovať alebo zhasína počas jazdy. Tento motor ako jediný vyžaduje aj pravidelnú výmenu rozvodového remeňa, a to vrátane vodnej pumpy, ktorá v originálnej verzii stojí cca 450 €. V prípade tohto motora sa aj najčastejšie vyskytuje opotrebovaný štartér, čo sa prejavuje obtiažnym štartom. Pri väčšom km. nábehu sa pri dieslových motoroch nezriedka vyskytujú opotrebené vstrekovače, čo sa prejavuje zhoršeným štartovaním, či hlučnejším a nerovnomerných chodom motora.
Pri vozidlách vybavených automatizovanou – robotizovanou prevodovkou MMT je potreba poriadne skontrolovať stav a funkčnosť. Prípadné opravy bývajú dosť komplikované a drahé.
Väčšina Coroll deviatej generácie má za sebou pravidelnú údržbu v autorizovaných servisoch. O tom ako často a v akom čase v nich vozidlo bolo je možné zistiť v tzv. elektronickej servisnej knižke. Všetky vozidlá udržiavané v autorizovaných servisoch majú elektronické záznamy, vyhľadateľné podľa VIN na adrese http://historiavozidla.toyota.sk.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | štvordverový sedan | päťdverové kombi |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4180 x 1710 x 1475 | 4385-4410 x 1710 x 1470 | 4385-4410 x 1710 x 1520 |
Rázvor (mm): |
2600
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 289/1190 | 450 | 402 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
55
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
veľmi dobrá spoľahlivosť |
len priemerná veľkosť batožinového priestoru |
dobrá ergonómia interiéru a dielenské spracovanie |
kratšie sedáky so slabším bočným vedením |
bezpečné a pomerne komfortné jazdné vlastnosti |
spotreba paliva pri vyšších rýchlostiach (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i) |
na svoj objem výkonné a dynamické zážihové motory (hlavne do modernizácie 2005) |
menej presný ukazovateľ stavu paliva |
vydarená verzia T-Sport |
menej miesta na zadných sedadlách (hlavne na nohy) |
úsporný a spoľahlivý malý diesel 1,4 D-4D |
drahšie originálne náhradné diely a prípadné opravy |
menej strmé riadenie so slabou spätnou väzbou |
|
vyšší hluk motorov (najmä 1,4 a 1,6) nad 3000 ot/min |
Najčastejšie poruchy
korózia výfukového potrubia |
praskajúce žiarovky H7 |
vôľa v uložení predného stabilizátora |
predčasne opotrebované brzdové doštičky alebo zvlnené brzdové kotúče (záleží na jazdnom štýle) |
opotrebovaná a prešmykujúca spojka |
občas porucha centrálneho zamykania |
občas nefungujúce podsvietenie stredového panelu |
pokazený originálny audiosystém - nejde ovládať hlasitosť |
nepresný palivomer |
netesný uzáver nádobky brzdovej kvapaliny (začiatok výroby, zvolávacia akcia 2003) |
opotrebovaná voľnobežka štartéra - škŕkavý zvuk pri štartovaní (väčší počet km/štartov) |
opotrebovaná voľnobežka alternátora alebo tečúca vodná pumpa |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - vyťahaná reťaz (benzínové motory ZZ-FE) |
zvýšená spotreba motorového oleja (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i - do 2005) |
zanesenie variátora - nadmerná hlučnosť motora v celom otáčkovom spektre (1,4 VVT-i a 1,6 VVT-i, nekvalitný olej) |
prasknuté zvody výfukového potrubia - zvýšený hluk (1,8 VVTL-i, prvý rok výroby) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlavé zvuky na voľnobehu a vibrovanie motora medzi 2000-3000 ot. (2,0 D-4D) |
chybný SCV ventil čerpadla Denso - pokles výkonu motora (2,0 D-4D) |
chybný regulátor tlaku paliva v tlakovom potrubí common-rail - nedá sa naštartovať alebo zhasínanie počas jazdy |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 D-4D (66 kW). Preplňovaný vznetový radový štvorvalec s rozvodom OHC, vysokotlakové vstrekovanie Common-Rail Bosch, premenná geometria lopatiek statora turbodúchadla. Motor pochádzajúci z menšieho Yarisu, prešiel úpravami, čo mu citeľne pomohlo a predstavuje v Corolle naozaj podarenú motorizáciu, ktorá vyhovie väčšine bežne jazdiacich motoristov. Je kultivovaný, tichý, veľmi úsporný a má nízke servisné náklady aj vďaka rozvodovej reťazi. |
2,0 D-4D (66, 81, alebo 85 kW). Vznetový preplňovaný radový štvorvalec so vstrekovaním Common-Rail Denso. Motor je síce kultivovaný a disponuje solídnym ťahom, občas mal však problémy so spoľahlivosťou a je pomerne citlivý na kvalitu nafty. Pri silnejších verziách vie pohnevať aj dvojhmotový zotrvačník a ani jeho servisné náklady nepatria k najnižším. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 VVT-i | 1398 ccm | 4ZZ-FE | 71 kW |
1.6 VVT-i | 1598 ccm | 3ZZ-FE | 81 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 141 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 160 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 165 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.4 D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D-4D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D4-D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 81 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 85 kW |
6 komentárov
lllll
1.4 D ma dvojhmotu? Som myslel, ze tento maly diesel to nema..
vojto
Corolla 1,4 vvt-i r.v2004. Kupil som si ju pre kvalitu,ale bohuzial nejdu presne radenie rychlosti.Do 2 a 3 potom to uz ide hladko.Neviem preco ,ale ked radim z 2do3 akoby narazilo na stenu a po malej chvilke sa tam vopcha.Je to neprijemne pri prediehani ked musim cakat kym sa jej uraci vopchat dnu.Na recenzii maju takyto problem viacej ludi ale skoro nikto nevie co to moze byt.Len sa odhaduje.Som osobne z toho sklamany ma to mat presne a hladke radenie ,ale nema.
repic22
Je to spojkou,vymenil som novu a uz idu krasne zaradit iba jednotka obcas blbne
1.4 vvti
Zdravim. Mam uz skoro 4 roky sedan 1.4 vvti. So vsetkym v recenzii mozem suhlasit, ale nie s malym priestorom na nohy na zadnych sedadlach. Mam necelych 190 cm a za seba si sadnem bez akehokolvek obmedzenia. Superb to nie je, ale v porovnani s Octaviou I, Golfom alebo podobne rozmernymi autami je toto luxus. Zadny sedak je sice kratky, ale za to je vyssie polozeny, co ulahcuje vystupovanie z auta. To ocenuju hlavne starsi ludia, ktorych sem-tam veziem.
To radenie z 2. na 3. pri predbiehani vo vyssich otackach niekedy trapi aj mna, ale dvojka sa da vytocit do 80 km/h a to celkom staci dostat sa pred pomalsie iduce auto. Ale trapi ma ina vec. Mam najazdene 240 tis. km a v prevodovke mi huci lozisko. V toyotackom servise mi povedali, ze uz to par krat menili. Vymena aj so spojkou vraj bude stat cca 400€. Motor si vsak pradie pekne potichu. Vymena povodneho vyfuku asi tento rok neminie ani mna, ved uz ma cosi za sebou (od 2003).
1.4 vvti
Este jedna poznamka. Ziarovky H7 praskaju, ale nie vsetky vydrzia rovnako dlho. Niekolko lacnejsich som vystriedal, potom som skusil Hella Long Life. Boli sice drahsie, ale jedna z nich mi praskla az teraz, cca po 16 mesiacoch. Z tych lacnejsich vzdy jedna praskla uz po 3-4 mesiacoch.
Auto jazdi kazdy den a rocne urobi cca 25000 km (doteraz spolu nieco cez 100 tis. km) Doteraz som v motore menil len olej. Z podvozka to boli 1x brzdove dosticky, predny lavy tlmic (cca 100€), gumu a tycku stabilizatora (co vyslo spolu s pracou cca 30€). Naozaj ma udivuje, kolko ten podvozok znesie, kedze jazdim do prace po dost rozbitych cestach. Nebyt toho loziska v prevodovke, nemam autu co vytknut.
Lukas Bubo
Mam Corolu E12 1.6
Super auticko ale samozrejme problem medzi rychlostami 2-3. Vymenil som spojku a mechanik mi hovoril ze som mal velmi zhrdzavene voditka na zaradzovanie rychlosti . (Neviem to presne nazvat ako to povedal on) po vymene a premazani bolo vsetko ok ale po case mam pocit ze sa to pomalicky ale isto vracia spat.
Inac auto tip top. Poznam ho od nova a teraz ma cca 245 000tis.
Menene oleje filtre sviecky a pneu… 😊