Ponuka motorov je síce na prvý pohľad skromná, nárokom kladeným na „nezničiteľný“ Land Cruiser však vyhovuje. Vozidiel s benzínovým osemvalcom je pomerne málo, hlavne z dôvodu dosť vysokej spotreby. Tá sa pohybuje pri bežnej jazde okolo 14-15 litrov, svižná jazda alebo trmácanie sa mestom zvyšuje toto číslo aj nad 20 litrovú hranicu. Na druhej strane poteší motor dostatkom dynamiky aj na svižné jazdenie a vyznačuje sa veľmi dobrou spoľahlivosťou a robustnosťou.
Robustný, spoľahlivý a dostatočne výkonný je aj dieselový šesťvalec 4,2 TD. Vstrekovanie zabezpečuje rotačné čerpadlo (Denso alebo Bosch VP44), pričom Land Cruiser 80 4,2 TD (96 kW) bol v roku 1993 prvým off-roadom s priamym vstrekovaním nafty. Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom a pri akcelerácii hutným, nie však nepríjemným zvukom. Poteší aj dobrý priebehom krútiaceho momentu, keďže nástup newton metrov prichádza už tesne nad voľnobehom. Vozidlo tak obstojne zrýchľuje už z nízkych otáčok, čo sa hodí nielen do terénu, ale aj na ťahanie ťažkého prívesu. Vzhľadom na podávané výkony poteší aj spotreba, ktorá sa v priemere pohybuje okolo 11-13 litrov, v teréne samozrejme viac.
Spoľahlivosť a životnosť motorov je veľmi dobrá, vyžadujú však adekvátnu starostlivosť. Odporúča sa každých 10 000 km meniť 11 litrov motorového oleja, po 150 000 km rozvodový remeň a netreba zabúdať ani na kontrolu stavu chladiacej sústavy, fungovanie vodného čerpadla a spojky ventilátora. Najmä pri starších exemplároch, kde nie je istý počet najazdených kilometrov je potrebné prekontrolovať (vymeniť) vstrekovacie trysky. Hrozí totiž riziko, že zle rozprašujúci vstrekovač poškodí dno piestu, ktoré nesprávne rozprášená nafta nadmerne tepelne zaťažuje. Drobné prepálené miesta postupne prejdú do praskliny, čo časom vyústi až do poškodenia vložky – bloku motora. Nesprávne fungujúci vstrekovač sa prejavuje nepravidelným a hlučnejším chodom motora na voľnobeh a taktiež nadmerným dymením.
Na výber sú päťstupňové priamo radené prevodovky alebo komfortné štvor neskôr päťstupňové automaty. Vyznačujú sa dobrou životnosťou (u automatu pozor na pravidelnú výmenu oleja). Pri nadmernom zaťažovaní alebo veľkom počte najazdených kilometrov sa občas vyskytuje opotrebované ozubenie na výstupnom hriadeli prevodovky, čo môže časom vyústiť až k pretočeniu hnacieho kolesa.
Ako už bolo spomínané, LC 80 a LC 100 sa vyznačujú veľmi dobrou spoľahlivosťou a robustnosťou, vyžadujú však kvalitný a pravidelný servis, ktorý nepatrí k najlacnejším. Náhradné diely sú aj po rokoch relatívne dobre dostupné, treba sa ale pripraviť, že ceny originálov sú vysoké. Podiel dielov z druhovýroby je pomerne skromný a pri prípadnej kúpe si treba zvážiť vhodnosť ich použitia. Týka sa to najmä podvozkovej skupiny a pohonného ústrojenstva. Pri kúpe si vozidlo veľmi starostlivo skontrolujte, pretože aj naoko lacná kúpa zanedbaného vozidla sa môže veľmi predražiť a presiahnuť možnosti stanoveného rozpočtu.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Päťdverové SUV: | model 80 | model 100 |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4780-4820 x 1830-1930 x 1785-1870 | 4890 x 1941 x 1849 |
Rázvor (mm): |
2850
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): |
830/1370
|
#colspan# |
Pohon: |
stály pohon všetkých kolies alebo manuálne pripojenie prednej nápravy
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): | 75, 95 | 87, 96 |