V štatistikách TÜV ale aj v dlhodobom teste magazínu Auto Bild si vedie Prius nanajvýš dobre a patrí medzi premiantov v spoľahlivosti. Samozrejmosťou je pravidelný a kvalitný servis. Uvedené informácie samozrejme neplatia vždy. Problémom môžu byť vozidlá po havárii, ktoré nie vždy boli odborne opravené. Taktiež treba byť pozorný na najazdené kilometre, najmä v prípade vozidiel z dovozu. Pomerne veľa vozidiel totiž fungovalo ako taxíky alebo boli používané vo firemných flotilách, čo v praxi znamená státisíce najazdených kilometrov a nezriedka v náročnejšej metskej premávke. Vtedy je aj napriek dobrej povesti riziko drahšieho servisu alebo prípadných porúch pomerne vysoké.
Najčastejšou poruchou (ak sa to tak dá nazvať) aká sa na Priuse vyskytuje, je praskanie žiaroviek, najmä v tretej generácii. Zvyknúť si treba aj na občasné vŕzgavé pazvuky interiérových plastov či bedrovej opierky. Zriedka sa najmä na starších modeloch vyskytujú problémy s elektronikou resp. softvérom akými sú samovoľne stúpajúca rýchlosť pri aktivovaní tempomatu, nerozsvietená palubná doska po štarte, chybný displej, či náhodne vypnuté HID svetlomety pri jazde.
Staršie vozidlá s väčším počtom kilometrov môžu vykazovať aj nefunkčné kompresory a netesné kondenzátory klimatizácie, občas sa vyskytne nefunkčný pás, netesné vodné pumpy, korózia výfukového systému a hlučnosťou sa o slovo môžu hlásiť aj nadmerne opotrebované ložiská kolies. Najmä v prípade klimatizácie treba byť pozorný, keďže klimatizácia chladí aj trakčné akumulátory a rekuperačný systém. V zime a chladnejších mesiacoch nie je problém, ale v horúcom lete by mohol systém skolabovať a následne sa poškodiť. Treba dodať, že klimatizácia v Priuse používa špeciálny olej, ktorý sa v bežných klimatizáciách nepoužíva. Na prvých modeloch druhej generácie sa vyskytoval drobný problém s lakom na prednom okraji kapoty pozdĺž valcovaného švu.
Z pohľadu životnosti trakčných akumulátorov si Prius vedie dobre. Aj staršie akumulátory si ešte udržiavajú väčšinu kapacity, problémom môžu byť len akumulátory v havarovaných vozidlách či vozidlách, v ktorých sa vykonávali neodborné zásahy. Prípadná výmena trakčných akumulátorov je veľmi drahá (rádovo tisícky €). Treba mať tiež na pamäti, že aj Prius obsahuje klasický 12V akumulátor, ktorý postupom času odchádza, resp. ak sa dlhšie nejazdí postupne stráca svoju „nabitosť“, čo môže najmä v mrazoch spôsobiť problém so štartom, a preto podobne ako u konvenčných automobiloch pomôže občasné dobitie. Tento 12 V akumulátor, má na starosti napájanie palubnej elektroniky. V prípade prvej a druhej generácie je jeho výmena pomerne zložitá, v tretej generácii je výmena jednoduchšia vrátane možnosti kontroly jeho stavu v diagnostickom menu. Vstup do diagnostického menu sa realizuje pri vozidlách s dotykovou obrazovkou zatiahnutím ručnej brzdy, stlačením tlačidla štart, podržaním tlačidla car a trojitým zapnutím a vypnutím svetiel.
V prvých rokoch výroby druhej generácie až do roku 2005 sa vyskytovali aj občasné problémy s riadením – klepanie v riadení, pričom na vine bola prevodovka riadenia s elektromechanickým posilňovačom a tiež sa mohlo vyskytnúť aj cvakanie z riadenia, konkrétne drážok jeho deleného hriadeľa. Pri oboch poruchách bola nutná výmena celého stĺpiku riadenia. V prípade tretej generácie bola zvolávacia akcia na update softvéru, kedy pri väčšom zaťažení (akcelerácii) mohlo vozidlo spadnúť do núdzového režimu.
Podvozok je pomerne odolný a nadmerné vôle sa vyskytujú až pri väčšom počte kilometrov. Občas sa vie porúčať spodný silentblok motora, čo sa prejaví zvýšeným hlukom pri prejazde nerovností. Pri pokojnejšie jazdiacich vozidlách bývajú pomerne často zanesené či zhrdzavené brzdy z dôvodu, že pri väčšine bežných brzdení sa brzdná energia spotrebuje na rekuperáciu na elektrickú energiu. Klasické brzdy sa k činnosti dostávajú až pri razantnejšom brzdení. Preto je v prípade výskytu škrípavých pazvukov vhodné viac krát zopakovať intenzívnejšie brzdenie a škrípavé pazvuky väčšinou ustanú. V prípade pretrvávajúcich pazvukov je vhodné vyhľadať odborný servis a brzdy buď vyčistiť alebo poškodené (opotrebované) komponenty vymeniť. Občas sa vyskytuje nerovnomerný účinok ručnej brzdy, čo je viac kozmetický problém z hľadiska STK ako praktického fungovania.
Základné informácie v prípade havárie
1. Treba mať na pamäti, že v Priuse je systém, ktorý pracuje s vysokým napätím. V prípade manipulácie je tak potrebné mať navlečené špeciálne rukavice.
2. Skutočnosť, že hnacia sústava je v Priuse aktívna nie je len vtedy ak svieti nápis READY na informačnom displeji. Napätie môže byť aktívne až 10 minút po vypnutí vozidla.
3. V prípade dopravnej nehody je potrebné vypnúť tlačidlo napájania na palubnej doske a vzdialiť sa na 5 metrov od auta. V prípade ak sa nedá tlačidlo deaktivovať, je potrebné otvoriť kapotu, vybrať poistky z poistkovej skrinky a odpojiť pomocný akumulátor 12V.
4. Kovové časti systému sú účinne izolované od vysokého napätia. Narušenie izolácie je monitorované systémom a informuje o tom na displeji. V prípade takejto hlášky je nutné dodržiavať bezpečnosť a plechových častí vozidla sa radšej nedotýkať bez ochranných rukavíc.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances]
Typ karosérie: | štvordverový sedan (I. generácia) | päťdverový hatchback (II. generácia) | päťdverový hatchback (III. generácia) | päťdverové MPV (Prius Plus) |
---|---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4305 x 1695 x 1465 | 4445 x 1725 x 1490 | 4460 x 1745 x 1490 | 4615 x 1775 x 1575 |
Rázvor (mm): | 2550 |
2700
|
#colspan# | 2780 |
Batožinový priestor (l): | – | 400/1210 | 446/1020 | 232/784/1750 |
Objem palivovej nádrže (l): | 50 |
45
|
#colspan# | #colspan# |