Celkovo je poruchovosť RAV4 druhej generácie veľmi nízka, samozrejme za predpokladu pravidelného a kvalitného servisu, čo nie je vždy pravidlom, keďže značkový servis a originálne diely nepatria k najlacnejším. Svoju úlohu na stave vozidla hrá aj samotná prevádzka. RAV4-ku si totiž mnohí majitelia vďaka jej vzhľadu, krátkym previsom a relatívne vyššej svetlej výške (cca 200 mm) mýlia s ozajstným off-roadom a dali jej poriadne zabrať. Preto treba podrobiť dôkladnej kontrole aj podvozok – spodnú časť vozidla, či nie sú viditeľné poškodenia najmä výfuku a spodnej častí karosérie.
Zo všeobecných porúch sa možno občas stretnúť so zablokovaným imobilizérom, pohnevať môže aj centrálne zamykanie, štrajkujúca klimatizácia a pri väčšom počte kilometrov (resp. štartov) sa môže objaviť opotrebovaná voľnobežka štartéra (škŕkavý zvuk pri štartovaní). Voči korózii je vozidlo solídne chránené, menej však už výfukové potrubie, preto sa oplatí pred kúpu dobre skontrolovať. Rovnako tak treba dať pozor na stav brzdového systému, opotrebenie, či zvlnené brzdové kotúče. Na podvozku sa najčastejšie vyskytujú vôle v tiahlach predného priečneho stabilizátora, čo spôsobuje klopavé zvuky pri prejazde nerovností. Pri väčšom počte km sa objavujú vôle aj v čapoch riadenia a uložení predných ramien. Náročnejšia prevádzka sa odzrkadľuje na kratšej životnosti tlmičov a ložísk kolies. Zadný viacprvkový záves dosahuje solídnej životnosti, vôle sa objavujú až pri väčšom počte km (200 a viac), samozrejme jazda v teréne má na životnosť uloženia ramien značný vplyv. Pozornosť treba venovať aj stavu spojkovej lamely, ktorá nevyniká dlhou životnosťou, obzvlášť pri častejšej jazde mimo spevnených vozoviek.
Pri benzínových motoroch si treba všímať či netrpia nadmernou spotrebou motorového oleja – najmä 1,8 VVTi. Dvojliter má občas problémy s kolísaním otáčok pri voľnobehu. Celkovo možno benzínové motory považovať za veľmi spoľahlivé, je však nutný pravidelný a kvalitný servis. Aby bezchybne fungovali aj po mnohých kilometroch, potrebujú konkrétne kvalitný olej, inak hrozí zanesenie variátora a následná nadmerná hlučnosť motora v celom otáčkovom spektre. Ten by mal byť plne syntetický, najlepšie SAE 5W-30, API SH/SJ. Meniť by sa mal po najazdení 15 000 km alebo raz za rok. V prípade benzínových motorov ak sa vyskytne nepravidelný chod a vozidlo nemá ťah, na vine môže byť zlá zapaľovacia cievka, či zapaľovací kábel.
Pri dieselovom motore 2,0 D-4D treba počítať s rizikom nadmerne opotrebovaných vstrekovačov, či vysokotlakového čerpadla. Taktiež treba venovať zvýšenú pozornosť stavu dvojhmotového zotrvačníka. Jeho životnosť síce nie je podpriemerná, ale keďže ide o pomerne drahú opravu (cca 1000 €), oplatí sa pri vozidlách s vyšším kilometrovým nájazdom, alebo pri vozidlách využívaných v teréne a na ťahanie prívesov poriadne skontrolovať tento diel, aby nejavil známky nadmerného opotrebovania (okrem trhavého rozbehu či chrchlavých zvukov na voľnobehu sa prejavuje aj vibrovaním motora medzi 2000 a 3000 otáčkami). Na motore 2,0 D-4D sa môže vyskytnúť aj chybný SCV ventil čerpadla Denso, čo sa prejavuje poklesom výkonu motora alebo chybný regulátor tlaku paliva v tlakovom potrubí common-rail, takže motor nemožno naštartovať alebo zhasína počas jazdy. Problémy s EGR ventilom sa vyskytujú len zriedka a väčšinou sa prejavujú trhavým ťahom či nadmerným dymením motora.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV | trojdverové SUV |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4155-4265 x 1735-1785 x 1650-1705 | 3760-3870 x 1735-1785 x 1650-1705 |
Rázvor (mm): | 2490 | 2280 |
Batožinový priestor (l): | 400 | 175 |
Pohon: |
predné alebo všetky štyri kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
57
|
#colspan# |